لهيب الانتقام
الحلقه16
ودخلوا لها 5 دقائق راويه وهاشم وخرجت راويه باكيه لياخذها يوسف في احضانه
يوسف:خلاص عاد ياراويه مش اطمنتي عليها وهتبقي زينه لازمته ايه البكاء
يلا عشان اوصلك مالهاش عازه قعدتك اهنه للرايح واللي جاي يبص عليكي
هاشم:يوسف عنده حق روحي مع زوجك اكده ولا اكده ماهنعرفش نخوشولها وجميله اهنه لو في حاجه تتصل علينا
ف*نظر له جميله انه وافق علي عملها
فهذا اقرار منه بذلك
ثم وجه لجميله الكلام
لو في حاجه اتصلي بيا فورا واني هخلص اللي وراي واجي فورا عشان وراي محكمه وقضيه معادها قرب
جميله:اطمنو ماههملهاش واصل واي حاجه اني موجوده
واخذ يوسف راويه وهاشم
وف الطريق
هاشم :اني عاوز اشوفلي عربيه عشان الظروف اللي بتحصل دي وكمان مشوار المحكمه ف اسيوط بدل بهدله المواصلات
يوسف:خلاص اشر ع العربيه اللي رايدها واني ابعتلك الفلوس واسجلها ف الحسابات تبعك
هاشم :خلاص هروح المحكمه وبعدها اعدي علي اجانس عربيات واشوف واكلمك
بوسف :خلاص ماشي ونزله عند المحكمه واخذ زوجته للقصر
انتي زينه ولا اجي معاكي
راويه:لااه بجيت زينه ثم ارتمت بحضه
خايفه علي امي جوي يايوسف اني ماليش غيرها ماعرفاش لو جرالها حاجه هعمل ايه
فيض*بها علي راسها
واني رحت فين يابقره
مافكيش فايده واصل
راويه:واااه مش امي
لكن انت جوزي
يوسف:طب انزلي وماطالعش معاكي
راويه:انت زعلت
يوسف:لاااه بستعبط يلا من اهنه
راويه:خلاص بقي يايوسف ماجصديش والله
بوسف:طب يلا بدل لو طلعت ماهيحصلش طيب
راويه:لاااه اني نازله اهو
فيضحك عليها ماعوزاش حاجه
راويه:تسلملي ماتتاخرش عليا
يوسف:ماشي
...........________......
اما هاشم انهي قضيته وذهب لمعرض السيارات اختار واحده واتصل علي يوسف
الذي اخبره ان ياخذها ويقول لصاحب المعرض تبع يوسف الاسيوطي وهيبعتله تمنها ع البنك
واخذ الرجل الموبيل من هاشم وتحدث مع يوسف وبعدها عمل الاجراءات واستلمها هاشم واخذها وذهب المشفي لجميله ليعرف ماصار لوالدته
فاخبرته جميله انها في تحسن ملحوظ ويومين وتنتقل لحجره وفي امكانهم ان ياتو لزيارتها
هاشم :مش يلا عشان اوصلك معاي ولا هتبيتي اهنه
جميله:لا خلاص انا ماشيه هقلع البالطو واخد شنطتي
هاشم :طب دخليني لامي ابص عليها علي ماتجهزي
فادخلته لها
قبلها من جبهتها فاحست به
صابحه :انا زينه ياولدي خلي بالك من خواتك واحمد فين
هاشم :احمد كان مشي بدري ولسه ماعاودش مايعرفش هجبهولك بكره
صابحه:ماشي ياولدي اطمن عليا
فقطعهم صوت الممرضه كفايه كده ماتجهدهاش ف الكلام
ومشي هاشم واخذ معه جميله التي ظلت تطمأنه علي حاله والدته وانها ستكون بخير
وعندما رجعوا القصر كانت راويه واعمامه بانتظاره ليطمأنوا علي صابحه
فطمانتهم جميله ان حالتهامستقره الان
واخذ هاشم جميله لحجرتهم لانهما مجهدين جدا
راويه:طب احضرلكوا لقمه تكلوها انتو علي لحم بطنكوا من الصبح
هاشم :والله ماقادر ياراويه
راويه :معلهش ياخوي تعال علي نفسك وعشان مرتك كمان لتكون حامل ولا حاجه غلط اكده عليها فنظر هاشم وجميله لبعض وكان وقع الكلمه غريب عليهم فوافق هاشم
راويه:طب روحو واني هحصلكو بالوكل وذهب هاشم وجميله
هاشم:جميله
جميله:نعم
هاشم:اني متشكر ع اللي عملتيه مع امي ووقفتك معاها
جميله:دا وجبي ماعملتش حاجه زياده ودي كيف امي بالظبط
وقطعهم صوت طرق الباب من راويه
عملتلكو لقمه كده تتقوتوا بيها
هاشم:طب ماتاجي تاكلي معانا
راويه:لاااه اني هستني جوزي
هاشم :ماشي ياعم الله يسهلو
فخجلت راويه وجرت
جميله:لازمن ت**فها اكده
هاشم :ربنا يوعدنا باللي تستنانا اكده
جميله:ماباينش
هاشم:مابقلش عليكي
جميله:واااه انت ليك مره تانيه ولا ايه
هاشم :لا تانيه ولا تالته انتي صديتي نفسي عن صنف الحريم كلياته
فقامت جميله ماعاوزاش اكل
هاشم :وااه وده ماله اقعدي لتكوني حامل وتقعي من طولك
جميله:لاااه ان شاءالله ماهبقاش حامل
هاشم امسكها من يدها ليجذبها تجلس
بس هتاكلي امعاي برد*ك اخلصي عاد بغضب
جميله:خلاص هاكل كله غصبنيه اكده
.........................
بيري :الو ياياسر هو يوسف مابيردش عليا ليه
ياسر:اصله عريس اجديد عقبال عندك
والغربال الجديد له شده
بيري:يوسف اجوز
ياسر :اه ده قرب علي الشهر اهو
بيري :طب تعرف تليفون مراته عشان اباركلها طالما مابيردش
ياسر:بيري عاوزه ايه ماتخربيش عليه
بيري:اخس عليك دااحنا اصحاب وزمايل جامعه واحده وعاوزه اباركلها ونبقي اصحاب
ياسر:ماشي ياسيتي بس لو عملتي حاجه يوسف ماهيفوتهاش
بيري:انا داانا بتمناله الخير
وفعلا اخدت رقم راويه
طب مش هتيجو مصر تاني
ياسر:يعني شويتين اكده ده لسه عريس
ياسر:خلاص علي تليفون منك اي يوم هتيجو فيه تكلمني اعمل ترتباتي واعمل حفله تليق بالعريس بس خليهاله مفاجأه عشان يجي
ياسر:ماشي ياسيتي اول مايسمح وجتنا وناجي مصر هقولك
بيري:تمام
بااااي
ياسر:باي ورحمه الله وبركاته
بيري :ههههههه اوعي تنسي
ياسر:دا اني ابقي حمار لو نسيت
وافوت حفله من حفلاتك
لهيب الانتقام
الحلقه17
اخذ هاشم جميله وروايه معه ف السياره للمستشفي
فقد انتقلت امه لغرفتها من فتره وقاربت علي الخروج
وعندما وصلوا المشفي اطلت جميله عليها ثم ذهبت لعملها وتعاود لهم من حين لاخر
صابحه :رايده اقولك حاجه ياولدي
هاشم :خير يااماي
صابحه:بس ريداك تسمع كلامي وتهاودني وماتتعبنيش
هاشم :اوامرك ياماي
صابحه :اني رايده اعاود داري
رايده اموت علي فرشتي كيف بوك
ماتقاطعنيش الله يرضي عليك
اني تعبانه ومامتحملاش الكلام
هاشم :واني موافق وهنفذلك طلبك
اني كنت ناوي اصلا اعاود لولا انك ف القصر وطالما اكده نروحو سوا
صابحه :ومرتك ياولدي
هاشم:مرتي ويا جوزها
مش دي عيشه جوزها وكل واحده لازمن تعيش تبع جوزها حتي تشوف كنا عايشين ازاي وتدوق اللي دوقناه بسببهم
كانت جميله تستمع للحديث فجرت خارجه من المشفي لتعود للقصر
اما راويه:وتهملوني لحالي
ليه اكده يااماي
هاشم:انتي ويا جوزك
واهتيالي بقيتو سمن ع العسل
راويه: بس برد*ك ماستغناش عن ماي
صابحه :بلاش تاجي ياولدي
خليك ويا خيتك
هاشم:خلاص ياماي مالوش عازه الحديت ده ماهملكيش لحالك
وهي تاجي معاي مطرح ماني قاعد
صابحه:بلاش اكده ياولدي
جميله بت زينه ماتحملهاش ذنبهم
هاشم:ماعاوزش حديت واصل ف الموضوع ده
صابحه:خلاص ياولدي ماتتعصبش عليا
خليك براحتك
..........________.......
ذهبت جميله مسرعه لوالدها
شوفت يابوي هاشم رايد يعاود بلدهم ويا خاله صابحه وياخدني معاه
نوح:طب ليه عاد حد زعلهم ولا داسلهم علي طرف
جميله:لااه خاله صابحه بعد الوعكه دي رايده تموت بفرشتها وهاشم مارايدش يهملها لحالها
نوح:هاشم ولد زين وصابحه عرفت تربي تمام هيهمل القصورعشان يقعد جار امه
جميله:واني جياك عشان تقولي انه زين اني ماعاوزاش اهمل القصر اهنه واروح معاه
همام:الست مكانها مع راجلها ياجميله وانتي بت اصول وتعرفي الاصول زين
وهنا دخل هاشم لانه بحث عن جميله بالمشفي ولم يجدها
فطلعت جري لينادي بعلو صوته جميلاااااااا
فطلعت مسرعه لحجرتها
همام:اهدي ياهاشم
جميله لساتها صغار
هاشم :ماحدش له صالح بيا وبمرتي
وطلع جري كانت اغلقت الباب
هاشم:افتحي الباب ياجميله احسن لك
جميله:مافتحاش
ف**ر الباب واغلقه من الداخل بالترباس
وهي تتراجع وهو يقترب منها وفي قمه غضبه
انتي مفكره نفسك ايه
هو مين الراجل فينا عامله راسك براسي وسايقه الكل
كيف تهملي المستشفي وتعاودي لحالك مش فيه راجل مستنيكي ولا هي بقت اكده سايبه لا ضابط ولا رابط
واني قاعد اسال عنيكي كيف المجنون هناك والناس تتضحك عليا مرته هملته وعاودت لحالها
لااه مش اني اللي يوحصل معاه اكده
وض*بها كفين
جميله :اني مارايداش اهمل القصر واجي حداكو
هاشم واني الراجل وكلمتي هي اللي هتمشي عليكي وع اللي خلفوكي كومان انتي فاهمه
انتي معاي منين مااروح حتي لو رحت بلاد.الواء الواء
جميله:ليه يعني ساحب جاموسه اياك
انت بتكرهني واني كمان مارايداكش
رايد بس تنتقم مني
فاقترب منها انتي غ*يه ومافهماش حاجه همي حضري الشنط بدل ماا**رلك نفوخك ده
امي الدكتور كتبلها خروج بكره وهنروح ناخدها وماهنعاودش اهنه واصل
جميله:لااه ماريحاش معاك طلقني
فلوي ذراعها
الكلمه دي ماسمعكيش بتقوليها تاني
لهقتلك
جميله :اي هملني دراعي هين**ر
هاشم:ين**ر عشان تفوقي لنفسك
جميله:الحقني يابوي
هاشم:والله لو طلعتي صوت لاكون جاتلك
وهنا جاء نوح
افتح يا هاشم اني هقنعها
هاشم:ماعاوزش حد يدخل بيني وبين مرتي واصل اني اعرف احل اموري زين ومش الحريم اللي هيمشي كلمته علينا
ولا نلبس طرح احسن
فتدخل يوسف
هملهم لحالهم يابوي وانت بهدوء يا هاشم مش اكده
وانتي ياجميله اعقلي عاد واسمعي كلام جوزك
هاشم:شوفتي جبتلنا الكلام وسمعتي بينا الخلق قسما عظما لو ماقمتي تحضري الشنط لاكون دبحك كيف البعيرفجرت من امامه تخرج الملابس وتضعها ف الشنط بعدما رات نظراته الناريه التي توحي بانه ليس تهديد بل هو عازم الامر علي قتلها ان تنفست
هاشم :ماكان من الاول لازمن الفضايح
فتمسح دموعها مالكش صالح بيا عاد من انهارده
اانت ف حالك واني ف حالي خلاص خلصت ياولد عمي
لهيب الانتقام
الحلقه 18
هاشم :مش انتي عاد اللي تحددي ميتي خلصت وميتي لا
اني اللي بمزاجي احدد انتي فاهمه عاد
جميله:لاااه مافهماش
هاشم:ابمخ طخين عاد
ف*نظر له بغل
جميله:ايه بمخ طخين وبقيت دكتوره
مابقاش الا بتوع حقوق كمان اللي يتكلموا معانا عاد
فامسك قبضته والتي احست انه سيضرم النيران بها فقد احست انها امام تنين سيخرج النيران ويحرق من امامه ولكنه نظر اليها بغضب
وخرج ورزع الباب خلفه
فاحست انها اهانته فعلا وخدشت كبرياءه ولكنها احست في ذات الوقت بالانتصار عليه بعد ان اهانها واذلها
وجاء والدها
يابتي هاشم طيب كيف بوه بس عصبي حبتين كيف الشباب
طاطي للريح علي ماتعدي
وابقي اتحدتي معاه بهدوء بعد كده يمكن يقتنع
جميله:وشغلي والمستشفي اسافر كيف من بلدهم لاسيوط
ابوها:كيف مابتسافري من اهنه لاسيوط
خدي العربيه وعمك ابراهيم السواق بتاعك الي كان بيود*كي
ياجي يود*كي ويجيبك ويعاود اهنه تاني
يعني انتي بتروحي كل يوم
جميله:لااه يومين تلاته بس
ابوها :خلاص قبل ماتمشي اتفجي معاه يجيلك ميتي ولو جوزك ف يوم عنديه محكمه يوصلك ف طريقه ويرجعك واليوم اللي ماعيندوش اتصلي بعمك براهيم ياجي يود*كي
هااا بسيطه ومحلوله
وماتعمليش مع جوزك المشاكل دي
يابتي اني خلاص رجل ف الدنيا ورجل ف الاخره وعاوز اطمن عليكي
جميله :بعد الشر عليك يابوي
نوح:مهما كان يوسف راجل لكن انتي بنته ماعاوزش اهملك لحالك ف الدنيا
ومافيش غير ولد عمك هو امانك وسندك واني خابر هاشم زين هاشم كيف ابوه مايهملش حريمه واصل
شوفتي عمك وهبه اتحدي بوه وخواته عشان مايخلفش وعده لصابحه
وهاشم كيف بوه تمام يمكن فيه شويه تراب علي جلبه واني عازره من اللي شافه لكن معدنه طيب ولولا اكده ماكنتش سلمتك ليه داانتي اغلي حاجه عندي ومابطيقش الهوا عليكي
جميله :حاضر يابوي
وفي نفسها اقولك ايه بس يابوي
اقولك انه اتجوزني عشان ينتقم منكو فيا وانه عاوز يذلني ويشربني نفس اللي عاشه
ماعاوزاش احملك همي يابوي كفايه مرضك اخاف عليك يجرالك حاجه
.......__________.........
وتاني يوم
نزل هاشم لعمه
ماتخافش ياعمي اني هراعي اهنه برديك.مع يوسف بس اني هملت مكتبي ف البلد وفيه شركاءي حملتهم كتير ولابد اباشر عملي هناك وياهم واجي اطل اهنه لو في حاجه قانونيه محتاجني فيها
نوح؛ ماشي ياولدي بالتوفيق وخد بالك من جميله لساتها صغار علمها شوي شوي
هاشم :حاضر ياعمي
ثم ذهب هاشم ومعه راويه وجميله لياخذوا صابحه لبيتها التي اشتاقت له ولفراشها التي تحس بريح زوجها قابع بجانبها فلطالما عشقته وعشقها
.......__________...........
فاخذهم للبيت وكانت راويه استاذنت يوسف انها ستذهب معهم لان البيت يحتاج تنظيف ولن تستطيع جميله وحدها تنظيفه
فاذن لها وانه سياتي لاصطحابها ليلا من هناك واخذ منها العنوان
ودخلو البيت لتنظر جميله لهذا الحطام الذي ستعيش فيه
لتنتشلها راويه
ماحدناش وقت كتير يابت عمي
خشي اوضه جوزك روقيها واني هدخل اوضه امي اروقها
وصابحه جلست بالصاله وهاشم ذهب يحضر بعض الاغراض للطعام
وجميله دخلت غرفه هاشم واخرجت قميص جل قصير تستطيع التنظيف به وراويه اخرجت ملابس لها تركتها بالبيت لتنظف حجره امها حتي تنقلها ترتاح بها
واحضر هاشم الطعام وضعه بالثلاجه
هاشم ده كلياته تاخير ابتفتح عكا جوه ولا ايه
صابحه :البيت محتاج نظافه كتيره مقفول من فتره
فدخل علي جميله واغلق الباب بقدمه
وااه ده كلياته ف حته اوضه
جميله :مش اوضتك اكيد زريبه
ثم يختل توازنها من علي الكرسي التي وضعته ع السرير لتنظف العنكبوت بالمقشه
فيجري هاشم ليلتقطعها بين ذراعيه قبل ان تقع فتلف يدها حول عنقه خوفا من الوقوع
هاشم :هو ا****ن اللي عاوز قصه ده ماهيسكتش واصل وقبلها قبله بغل
لتتملص منه هملني وماتقربليش
هاشم :واااه هو مين اللي جافش ف التاني دلوقيت
ولا كنت اسيبك تقعي تت**ر عظامك
جميله:تحاول ان تبعد يدها الملفوفه حول عنقه
اني كنت خايفه اقع فجفشت فيك مش عشان حاجه من اللي ف دماغك
هاشم:وانتي عرفتي اللي ف دماغي كيف
جميله:اباي باين عليك ولا فاكرني مابفهمش
هاشم:يعني بتحسي بيا عاد
فخجلت وتوردت وجنتيها ليلتهم شفتيها لتتاجج النيران وتشتعل بداخله فهكذا حاله كلما اقترب منها
وبعد ان ينتهي يقوم يرتدي ملابسه سريعا ويخرج من الحجره
لتستغرب علي مايحدث منه وتتناول ملابسها
وهو يخرج يخبط راسه ويديه ف الحائط
كيف اكده
كيف بحس وياها اكده لازمن تحس باللي دقته كيف اضعف اكده قدامها
لتسمعه امه ولم يكن ياخذ باله من وجودها