الحلقة 2

3348 Words
♡من نسل فرعون♡(الأسيرة) الحلقة الثانيه للكاتبه/ندى محسن♕Noody♕ #من_نسل_فرعون نهلة ارسلان بتحلم بسفيان حاضنها بيطبطب عليها:يا حبيبه قلب بابا انتي هنا جنبي في حضني هتخافي من ايه ها انا هفضل معاكي نهلة ابتدت تفوق لقت نفسها في حضن حنين ودافي هي حفظاه وحافظه ريحته المميزه كويس وعينها جات على سفيان اللي عمال يصرخ فيهم:مين السبب في حالتها دي الدكتورة قالت حد كلمها او فكرها باللي فات وهي انهارت عصبيآ مين السبب؟؟ ادهم بلع ريقه بصعوبه وجه يتكلم بيفكر ازاي هيقدم حجة لسفيان تغفرله ذلة ل**نه! اسماء:انا...عمي انا اسفه ...بس والهي انا مقصدتش انا بقولها هنخرج بس اوعي تتخ*في مني مرتضى بصلها بعتاب:وانتي ايه مفكرتيش في كلامك سفيان حس بحركه نهلة وهي همست برعشه:بابا سفيان باس راسها وحضنها بحب:يا قلب بابا كدا يا نهلة تخوفيني عليكي كدا يا نهلة اخص عليكي نهلة ارسلان اتعدلت وهي متعلقة في حضنه بخوف:بابا...بابا متسيبنيش لا متسيبنيش بالله عليك انا انا حسيت روحي بتتسحب الدم في كل حته في كل مكان الدم في كل مكان انا انا مقدرتش اعمل حاجه انا ضعيفه انا مش قادره سفيان بعصبيه:الكل براا نهلة:حبيبي اهدى نهلة حبيبتي مالك سفيان:نهلة خوديهم واطلعي برا نهلة طلعت معاهم وهي قلقانه ومتضايقه من سفيان انه عاملها زيها زي اي حد نهلة ارسلان بصتله بنظره خوف:بابا سفيان:حبيبت بابا انا معاكي انسي بقااا يا نهلة انسي بالله عليكي اللي حصل انسي اللي فات انا معاكي ومحدش يقدر يقربلك نهلة بخوف وارتجاف:انا ....بخاف من اياد.....بخاف اروح في حته معاه...و...وبخاف ابعد عنك...و...وبخاف ابقى لوحدي....انا مش مريضه نفسيآ والله...ومش عنيفه....بس....بس اي حد بيقربلي بحس...اني هموته....انا..ممكن اقتل....اقتل يا....بابا...بس انا......مش مجنونه سفيان كلامها كان بيوجعه وبيخليه يشيل من اياد همسلها:انا قريب منك اهو هتقتلي بابي نهلة ارسلان ابتسمت وحضنته جامد:كله الا بابا حبيبي دا يا ريت كل الناس زيك يا ريتهم كلهم في حنيتك وطيبتك يا ريت... #من_نسل_فرعون(الأسيرة 2) للكاتبة/ندى محسن ادهم بص لأسماء وهمس:ليه قولتي كدا!ابوكي كان على اخره وابويا كانت نظرة منه هتحرقك اسماء ساكته ومش بصاله ادهم:لا بقاا منا عايز افهم تفكيرك كان فين ولا انتي مبتفكريش اسماء بصتله وهزت راسها بنفي:انا بفكر... ادهم:اومال تورطي نفسك ليه وانتي عارفه بابا روحه في نهلة وكله الا هي اسماء سكتت ادهم رفع وشها وركز في عينها:اوعى يكون اللي في دماغي صح اسماء بتوتر:وايه اللي في دماغك ادهم:اسماء وقعت في غرام الأدهم اسماء بصتله وهي تايهه في عينه:اسماء فعلاً واقعه في غرام ادهمها................ ادهم بصدمه:اييه!! اسماء لسه باصه في عينه وهو بصلها اوي ادهم:انتي بتقولي ايه اسماء بصاله بنظرات بعيده كل البعد عن الكذب:انا....بحبك....فعلاً ادهم اتن*د ومسك دراعها:اسماء انتي ايه اللي بتقوليه دا اسماء اتحرجت وبصت لتحت ادهم رفع وشها بضيق:ايه اللي قولتيه دا اسماء:ادهم انا... ادهم:انتي ايه هاا انا مبحبش ولا هحب والأحسن تشيلي الفكره من دماغك اسماء:انت كذاب اومال اشمعنا بتعرف بنات داني بيحكيلي انت بتمشي مع بنات و ادهم بصلها:وايه اسماء بصاله وسكتت ادهم اتن*د وحاوطها:انا مش عايز اقربلك علشان ابوكي وامك اللي زي ابويا وامي وانتي زي اختي بس لو عيزاني امشي معاكي زي مبمشي معاهم ويحصل نفس اللي بيحصل دي حاجة هتبقى عسل اووي يا مهلبية انتي اسماء بصتله وبصت لأيده اللي محوطاها بصدمه:ت...تقصد ايه...داني! ادهم قرب وهمسلها:على الأقل انتي جوا البيت وهما برا البيت اسماء بصتله بصدمه مش دا ادهم اللي اتعودت عليه واللي حبته هو بعيد كل البعد عن معاملة ادهم اللطيفة ليها ادهم اتن*د وقرب باس خدها وبيشوف رد فعلها باس شفايفها وهي استوعبت اللي بيحصل زأته وض*بته بالألم بعنف وبعدت عنه وهي بتعدل حجابها والدموع في عينها ادهم اتجاهل الألم وقرب مسك ايدها:ايه مالك كرهتيني ولا ايه الله حبيبتي يا سمسمه انتي مش بتحبيني ايه المشكله اسماء زأته وبعصبيه ودموع:كنت غلطانه انا بجد كنت غلطانه انا دلوقتي بكرهك وبكره تفكيرك العقيم دا... ادهم سحبها وبيحاول يبوسها وهي بتبعد وبتض*به:اوعى يا ادهم هصوت ابعد زاته بعنف وجريت على برا وهو اتن*د وحط ايده على شفايفه:مكنتش عايز دا يحصل والله بس كان ضروري علشان تبعدي عني تحبي مين بس انتي عارفه البلاوي اللي بعملها وبعدين يوم متجوز هتجوز طفله!!..اه وربنا طفله انا مراتي هتكون حاجه تانيه كدا تركيبه مميزه اسماء مسحت دموعها وقربت منهم مرتضى:مالك چوليا كانت عارفه انها مع ادهم وعارفه انها بتحبه بس مكلمتهاش في الموضوع اسماء حضنت مرتضى:بابا مرتضى:مالك يا سمسمتي اسماء بصوت مهزوز:عايزة امشي... مرتضى:مش تستني نطمن على نهلة اياد:مالها نهلة!؟ نينا:تعبانه شكلها اياد بص لنينا وبص للشاش اللي حوالين راسها نينا:انا كويسه اياد:هطلع اشوفها نهلة:بلاش يا اياد دلوقتي اياد:ليه يا ماما نهلة:سفيان فوق ومتعصب اياد:متخافيش مش هيحصل حاجة نهلة:حبيبي.. اياد باس ايدها؛حبيبتي اهدي مش دايما قلقانه كدا نهلة بصتله وسكتت وفي سرها:يا رب يا سفيان متتهورش معاه دا شاف كتير النهاردا اياد طلع وخبط على الباب ومستناش الأذن دخل كان الخوف باين في عيونه لقى نهلة في حضن سفيان وهو بيطبطب عليها اياد:نهلة مالك بيقولوا تعبانه انتي فيكي ايه نهلة بصتله وبصت لسفيان سفيان بعصبيه:اطلع برا ومين سمحلك تدخل انت اياد باصص لنهلة بخوف واضح عليه وقرب قعد جنبها ومسك ايدها:انتي كويسه؟انتي مالك نهلة شافت الخوف في عينها وابتسمت وحبت تطمنه:مالي انت عارف اقل حاجة بتحصل بابا بيقلب الدنيا اياد:يعني انتي كويسه طب حاسه بأيه سفيان:اغم عليها وتعبت اظن انت اخر واحد تسأل ليه اياد بصله وبص لنهلة:ارتاحي انا في الأوضه بتاعتي يا نهلة بعد اذنك يا بابا سفيان غمض عينه بعصبيه نهلة همستله:بابا بالله عليك متسيبهوش يمشي سفيان نداله:تعالي اياد بصله وبص لنهلة ورجع بصله تاني:نعم يا بابا سفيان:تعالى مش عايز تطمن عليها اياد بصله بأستغراب سفيان ابتسم ووقف وخده في حضنه:متزعلش مني انا عارف ان كل حاجة كانت غصب عنك وانك مكنتش تتمنى كل دا يحصل بس انا اب مشاعري اندفعت غصب عني اياد ابتسم:محصلش حاجة لكل دا حضرتك يا بابا...انا بس تعبان شويه ومحتاج ارتاح بعد اذنكم خرج صعبان عليه نفسه اوي دخل الأوضه وغصب عنه دموعه نزلت وافتكر اللي حصل من تلت سنين Flash back سفيان:لا يا نهولتي يا حبيبت بابا هما ولاد والحفله مليانه شباب انا مكنتش عايز اصلآ اياد يروح بس امك اصرت نهلة ارسلان:يا بابي بقاا بالله عليك بقاا مرة واحده بس اياد:متخفش هاخد بالي منها سفيان ابتسم وحضنه:انا عارف انك راجل وصارم وهتاخد بالك منها ادهم:اجي انا كمان بقاا يمكن في حته حلوة اجيب مرضو واجي سفيان بصله ورفع حاجبه:روح يا حبيبي اعمل الواجب عشان مدرستك ربنا يهد*ك وربنا يخدك يا مرتضى دا وباااء وانتشر وربنا نهلة ارسلان راحت ورا اياد اياد كان بيستعرض نفسه قدامها مع صحابه وسابها لوحدها وقعد يرقص ويهزر معاهم وهي زهقت وملت خرجت التليفون واتصلت على سفيان سفيان:نعم ارتحتي انتي لما بعدتي وسيباني باكل في نفسي وهكلك كدا اظن؟؟ نهلة ضحكت:بابي انا اسفه سفيان:امممم اومال فين الباشا نهلة:هو بيرقص بابا كلهم هنا ولاد انا ندمت اني جيت والله مفيش حاجة مسليه سفيان:علشان تبع مدرسته يا حبيبتي علشان اخر سنة ودي التليفون لأياد وهخليه يجيبك نهلة:حاضر يا بابا هنا التليفون اتسحب منها وات**ر فؤاد:ايه دا تصدقي مكنتش اعرف ان في حاجة حلوة كدا هنا نهلة بعدت بضيق وبراءه:انت ازاي ت**ر التليفون بتاعي كدا وبعدين ازاي هكلم بابايا اياد قرب وهو سكران:في ايه؟ نهلة حضنت اياد:اياد هو **ر تليفوني وبابا كان عايزك تروحني اياد:فؤاد مالك بيها فؤاد بصلها وابتسم:الله يا ايدو بقاا هيكون مالي ومالها هي تبعك اياد:ااه تبعي فؤاد:اممم طب متيجي اوصلكوا اياد:لا هتصل بالسواق فؤاد:يبني تعالى ايه المشكله يعني هو انت مبتعرفش تتحرك من غير حراسه ميلا بقاا اياد:خلاص يا سيدي يلاا راح معاه وفؤاد اداله ازازه:اشرب بس دي ليله العمر نهلة:اياد كفايه انت شربت كتير بابا حذرك تعمل كدا..اياد دي مش تبع المدرسة مش كدا؟انت كذاب.... فؤاد بيبصلها وبيرمي كلمات قاصدها وعارف تأثيرها كويس:الله هي رئيسه عليك ولا ايه يا اياد انا لو اختي متتجرأش على كدا نهلة:اياد بالله عليك كفايه انت مش قادر تفتح دا غلط عليك حبيبي كفاية بابا هيتعصب اياد قعد يشرب لحد مبقى مش قادر وبيغيب على الوعي نهلة قلقت وماسكة فيه:اياد حاسس بأيه؟ فؤاد وقف العربيه وخرج اياد:ايه يا بطل نهلة:هو... هو تعبان؟طب كدا نعمل ايه نوديه المستشفى؟بابا لو عرف هيعاقبه فؤاد قعده على الرصيف:ثواني هجيب حاجه تفوقك من العربيه يا سيدي ركب ونهلة جات تنزل بس قفل العربيه ومشي بسرعه نهلة بفزع:انت رايح فين اياد تعبان اياد... فؤاد:اخرسي بقااا مش عايز كلمه انا هود*كي مكان ههههه هتحبيه نهلة:نزلني حالآ بابا هيموتك بابا مش هيسيبك فؤاد:هه لو لقاكي يا حلوة انا احمد ربنا انك وقعتي في طريقي النهاردا والله وانك يا حبيبتي بنوته صغننه نهلة بعصبيه وخوف:نزلني فؤاد خد ازازه من التابلوه بتاع العربيه وخد منديل غرقه ووقف العربيه وقرب منها علشان يحطوهلها على مناخيرها وهي خمنت انه اكيد م**ر وصوتت وهي بتبعد:لا بالله عليك لاااا فؤاد:منتي اللي مش ساكته يا حلوة نهلة:هسكت بس بالله عليك لا متحطوهوش مش عايزة انام فؤاد ضحك:لا زكيه نهلة قلبها وجعها وبتتنفس بسرعه بخوف لحد موصل حته شكلها بيئه تبع تجار الم**رات والممنوعات فؤاد دخل وابتسم وهو ماسكها :الله منور فؤاد:ايه رأيك بقاا يا باشا حاجه صغيرة طعمه حسب الطلب :طعمه اووي يا حلو نهلة هتموت من الخوف وبتبعد :فلوسك هتلاقيها مع سليم يلا فؤاد سابها وجه يمشي الراجل خرج المسدس وراح ض*به بالنار وقع فؤاد ونهلة صوتت بعزم ما فيها الراجل مسكها وابتسم:لا لا ميبقاش قلبك ضعيف يا بطه نهلة كانت انهارت وبتعيط وتصرخ:سيبني بالله عليك انا عايزة امشي عايزه بابا الراجل قرب منها وهمس جنب ودنها:طب هد*كي فرصه تكلميه وهتطلبي منه مليون جنيه واياكي يبلغ البوليس ولا عايزه افقد صبري معاكي يا حلوة نهلة:حاضر حاضر خدت التليفون وطلبت سفيان سفيان:مين نهلة انهارت اكتر:بابا الحقني سفيان اتنطر وهو مش ثابت:نهلة مالك في ايه حبيبتي اهدي نهلة:بابا انا اتخ*فت وفي واحد بيخوفني عايز مليون جنيه ومش تبلغ البوليس بابا في واحد جابني هنا فؤاد وقتلوه كمان بابا بالله عليك سفيان رجع شعره لورا بغضب وهو خايف ومرعوب يحصلها حاجه:حبيبتي. حبيبتي اهدي اديهوني الزباله دا نهلة ادت للراجل التليفون :الوو سفيان:اياك تلمس شعره منها سيبها حالا انت عارف انت بتتعامل مع مين انا سفيان ارسلان :تبقى مين يعني بقولك ايه انا ميهمنيش هتجيب المليون وتيجي تاخد الأموره الحلوة دي بكرا الساعه 7 الصبح في مخزن****** سفيان بعصبيه وصراخ:لو حصلها حاجه هقتلك الراجل قفل وهو بيضحك وبصلها:لما نشوف سفيان ارسلان دا هيعمل ايه تعالي معايا هبيتك في مكان حلو هيعجبك سفيان جري على نهلة مراته نهلة:حبيبي سفيان مالك في ايه سفيان حاوط كتفها:انتي انتي مسمحاني قوليها انتي سمحتيني خلااص على اللي فات ابوس ايدك سامحيني على كل حاجة انا كنت مجرم انا حتى كنت جاهل بديني انا كنت حيوان بس مينفعش تتردلي فيها انتي مسمحاني نهلة شافت الدموع في عيون سفيان ودا خلى الدموع تسيل من عنيها:سفيان في ايه فهمني مالك سفيان بصراخ:انطقي انتي مسمحاني من قلبك يا نهلة انتي مسمحاني نهلة بدموع:انا مسمحاك ولو في عتاب دلوقتي راح انا مسمحاك مسمحاك يا سفيان من زمان سفيان بعد وحاطت ايده على قلبه بدموع وبإنفعال:اااه نهلة:حبيبي طيب افهم مالك فيك ايه سفيان:نهلة... نهلة بنتنا اتخ*فت نهلة اتخ*فت بنتي...لا لا انا مش هستنى لبكرا انا هقلب الدنيا والاقيها هي قالت فؤاد... نهلة بعصبيه ودموع تايهه:مين دي اللي اتخ*فت انت بتقول ايه... سفيان حضنها:انا هرجعها انتي واثقه فيا صح صح نهلة هزت راسها بإيجاب بوجع مالي عنيها وخوف على بنتها سفيان راح على الحفله وكانت بتخلص وراح لمدير المدرسه في بيته سحبه من بچامته:انت هتيجي معايا دلوقتي وبنتي لو حصلها حاجة انت انسى انه يطلع عليك وعلى اهلك صبح المدير الخوف والرعب ملوه وراح للمدرسه بالبجامه مع سفيان قلبو ولقو دفتر لفؤاد بالشغب والرفد من المدرسه بسبب سلوكه وبسرعه عرف عنوانه راح لنفس المكان اللي خدو عليه نهلة مكان زباله بقى خوفه يزيد دخل بس ملقاش حد وفتيات الليل بتتغزل فيه واللي بيحط ايده عليه بي**رها لحد مبقى الكل في حاله رهبه منه والمدير ميت من الخوف للمكان اللي هو فيه ومن سفيان اللي لو ايده حاليآ جت في الجبل تهده من كتر مهو منفعل لحد مصرخ:فين صاحب المخروبه دي يظهر والا دا وعد هخلص على الكل وسفيان ارسلان مبيخلفش وعده واللي ايده هتتمد عليها دا عقابه معايا هيبقى عسييير اوووي الراجل اللي خ*ف نهلة خرج:تبقى مين انت فاكر نفسك ايه سفيان لوى دراعه:انا سفيان في زباله خ*ف بنتي وانا مش سايب حد هنا الا لما تظهر الراجل بلع ريقه بصعوبه وسفيان لاحظ تعبيراته سفيان بعصبيه:انطق فين بنتي عند نهلة ارسلان اتنين ماسكينها وبيغصبوها انها تفتح عينها كل متغمضها وهي في مكان زي اوضه فاضيه لتجار الأعضاء اللي بيستلمو واحد واحد بياخدو اعضائه المنظر كان ب*ع وهي بتصرخ ومنهارة مش قادره تستوعب مش قادره حتى تنقذهم بتصوت بأنهيار وهما ماسكينها وبيضحكو وهي بتصوت وعقلها مش متحمل بتكابر علشان متفقدش الوعي ازاي في ناس كدا علشان الفلوس يعملو اي حاجه قلبهم مات دا حتى اللي قلبه ميت بيحكم عقله دول اشبه بالزومبي على هيئه بشر فعلآ كانو بيقولو مفيش وجود للزومبي بس الحقيقه انهم غلط الزومبي متواجد حوالينا لما بنخاف على عيالنا ينزلو يتعرفو على حد غريب لما واحد يخ*ف عيل ويحرق قلب اهله بدون شعور ولا لما يقتل علشان بس الفلوس دول زومبي معندهمش ولا عقل ولا قلب زومبي بهيئه بشر..... نهلة بتخربشهم وبتحاول تبعدهم بتحاول تنقذ اي حد من اللي بيموتو قدامها والبنات اللي بيعتدى عليها لحد ميجي عليهم الدور ودا هيبقى مصيرهم....... نهلة بتصوت بعزم ما فيها وهي منهاره ولكم ان تتخيلو منظر الدم لوحده واللي كانت شيفاه لحد ما الراجل كتم بؤها بضحك:انتي هتشتتيهم كدا استني دورك جاي يا حلوة وفري صويتك نهلة بتحاول تبعد ايده القذره عن بؤها لحد ملقت ايد سحبتها رفعت راسها بصدمه ودهشه مع ابتسامه خفيفه اترسمت بوجع من بين دموعها وصراخها وبصوت مبحوح من الصويت:ج..يت....انت...جيت....ب.ا..ب...ا..دول...م..ج..ر...م..ي..ن.....بابا دول بيموتو...الدم ف كل حته...الدم.....الحقهم....الحق اعصابه بايظه وبيحاول يتماسك لحد موقعت بين ايده وهو نخ على ركبته معاها ماسك وشها:حبيبتي نهلة نهلة نهلة بتغيب عن الوعي وهي بتردد بس الدم والحقهم لحد مغابت عن الوعي تمامآ وطبعآ كان صعب يخرج بعد مشاف الحاجات دي وحاوطوه حط ايده في جيبه من غير ميلاحظو وهو حاضن نهلة بعت رساله لمرتضى بالعنوان وانه يبلغ البوليس ومصطفى وانه هناك وطبعآ صاحبه جري من غير حتى ميعرف في ايه سفيان بيحاول بس يفوق نهلة اللي خلاص راحت في عالم تاني والمدير نظرات فزع ورعب على وشه من المناظر اللي شايفها لحد مفقد وعيه وهنا راجل منه سحب نهلة منه:خلصو عل.. قبل ميكمل كان سفيان كاسر رقبته وزأه على اللي جايين عليه بالمشارط والسكاكين (فكرني ببوحة والجلبية الغرقانة دم ??? يلا نشوف اللي هيحصل) ض*ب واحد ومسكه وخد السكينه منه لحد مشاف واحد بيحط الرصاص في المسدس راح منشل على رقبته وحدف السكينه ووقع ميت وسفيان بيتفادى الض*ب باللي ماسكه لحد ما البوليس جه وخدهم واستدعوا سفيان وهو مكنش شايف غير نهلة اللي نفسها ونبضها بيقل وبسرعه خدها هو ومرتضى على المستشفى ومصطفى اهتم بالقضيه ودخلت نهلة في غيبوبه شهور كامله ومهما حاولو مفيش عرضوها على دكاترة بس كان صعب تفوق لان الموضوع مكنش جسديآ كان اكبر من انه يكون وجع جسدي ممكن يتعالج وطبعا سفيان كان هيتجنن ومش لاقي حاجه تريحه الكل بيقول نفسي ومفيش في ايدهم حاجه وهو في عذاب لحد مبقى كل يوم يكلمها وبيحكيلها انه بيحبها وانه كان بيعاملها ازاي وانه بيحبها اكتر حد في حياته ويحكيلها على حبه لمامتها وانها عايشه في وسط محبه نهلة كانت دايمآ بتقنعه انها سمعاهم وهي كانت تعبانه جدا الفتره دي بسبب بنتها اللي محدش عارف يفوقها ولسفيان اللي ربى دقنه وحالته النفسيه متدمره بس قرب لربنا اكتر وهو بيدعي الصبر وانه ميبتلهوش في اعز حاجه ليه لحد مفاقت وكانت ساكنه تمامآ وهو اللي فضل جنبها ومكنش سامح لحد يقرب حتى نهلة وطبعا في الفتره دي سفيان متعاملش مع اياد وض*به بعنف اول مشافه على انه سابها وانه السبب ومكانش يعرف اللي حصل ولما رجعت نهلة لحياتها كانت عدائيه بتض*ب اي حد يقرب الا سفيان بتض*ب بغل وقوه عجيبه وبكل غل لحد منهلة وچوليا عرضوها على دكتوره وحولوها لمستشفى امراض نفسيه وسفيان خرجها وبقى يتعامل معاها لحد مبقت احسن....بس تعامله مع اياد ابدآ مرجعش تاني....... back اياد فتح عينه والدموع فيها على ذكرى اسوء سنتين في حياته واللي حصل فيهم وهنا شاف نهلة بنظرتها الحنينه ومسح دموعه بسرعه ووقف:ماما حبيبتي بتعملي ايه هنا نهلة:انا خبط ودخلت وانت محستش يا اياد انت كنت بتفكر في ايه ومالك يا حبيبي كلمني انا مامتك وحبيبتك صح اياد ابتسم وحضانها وهي حضنته بأحتواء:مالك يا حبيبي اياد:انا بعد الحضن الحلو دا خلاص كل جرح بيشفى نهلة كشرت بنفس الطفوليه اللي فيها:قصدك مسكن بقاا اياد ضحك وباس ايدها:ربنا يخليكي ليا انا ماليش غيرك سفيان وهو واقف ساند على الحيطه ومربع ايده:نععم انت عدمت ابوك ولا ايه يا دكتور اياد اياد وقف بثبات احترامآ ليه:بابا....حضرتك هنا سفيان:اممم وانتي يا ست نهلة هنا ليه نهلة:كنت بطمن عليه سفيان:تعالي طيب عايزك اياد بأندفاع:هي معملتش حاجة هي بس كانت بتشوفني نمت ولا لا ومتكلمتش معايا حتى... سفيان اتصدم وبصله هو واخد اي فكرة عنه؟ هو واخد ان ابوه جاحد ميعرفش رحمه؟ بالنسبه لسفيان هو مشفهاش غير كدا نهلة ابتسمت بحنان:يا حبيبي مالك هو عايزني اكيد في موضوع اهدى اياد بقلق عليها:خليها معايا طيب لو ممكن... سفيان بإنفعال بيحاول يداريه:انت ايه هتخاف عليها مني انت اتجننت يا اياد؟ فكرك هأذيها لا دا انت اتجننت فعلاً اياد بيكمل كلامه:والمفروض اروح اتعالج نفسيآ قبل مأبقى دكتور صح؟...... سفيان بصله بحدة نهلة بصت لسفيان برجاء سفيان:اخرجي يا نهلة وسيبينا انا عايز اتكلم معاه نهلة ابتسمت وخرجت وقفلت الباب ومقدرتش تمشي ووقفت ورا الباب تسمع وهنا لقت اللي حط ايده على كتفها اتفزعت ادهم:مش عيب ست الحبايب تتصنت كدا يعني القدوه تعمل كدا نهلة بإنفعال وصوت واطي:يا سلاام على العقل اللي ظهر فجأه ابعد من هنا والا والله هشتكيك لسفيان ادهم:وهقوله ان بتتجسسي عليه نهلة كشرت:والله هزعل منك يا ادهم ايه الرخامه والتباتة دي؟ ادهم:طب هسكت على شرط نهلة:ايه ادهم:هسمع معاكي نهلة:منت بارد وانا مربتكش بس يلا ادهم ضحك:طيبه اوي انتي يا نونو #من_نسل_فرعون(الأسيرة 2) للكاتبة/ندى محسن عمر:بس يا ست الكل قولت ايه هدى:قولت تكلم بابا واللي في الخير يقدمه ربنا ولو وافق من بكرا هنروحلهم نخطبها عمر حضانها:يا ست الكل انتي تسلميلي ميرا قاعده بتعاتب نفسها على اللي عملته وماتت ضحك على اللي حصل وازاي كان بيبصلها الغريب اللي قبلته في الشارع وكانت بتعيط وشكله لما شتمته عمر:اللي شاغل عقلك ميرا بغيظ طفولي: انت ملكش دعوة انت فاهم ملكش دعوة بيا يا بارد انت اخ وحش وانا بكرهم تسيبني في الشارع وتمشي وتاخد الفلوس وتسيبني اعيط واندب حظي للي رايح واللي جاي؟ عمر ضحك: مش انتي اللي طلبتي كدا وبعدين كنتي ق*فاني بعياطك علشان الزفت اللي سابك طلبتي نودي دبلته ايه بقاا حنيتي ليه ميرا: انت مجنون ولولا اني رايقه كنت قولت لبابا وبابا هيموتك ياسر: طبعآ اللي يضايق ميرتي والله اموته ميرا ضحكت وجريت حضنته: حمدلله على السلامه يا بابا عمر: جيت في وقتك يا حج والله ياسر: خير عمر: لا لا انت تيجي كدا ترتاح ونعملك كوبايه شاي واقولك انا عايز ايه بالظبط.... #من_نسل_فرعون(الأسيرة 2) للكاتبة/ندى محسن اياد:نعم هو في حاجة مع حضرتك؟ سفيان فرد جسمه على سرير اياد:سريرك مريح يبن اللذينه شكلي هنام عليه اياد ضحك:وتسيب قلبك انت عمرك معملتها سفيان بصله وهو حس انه زود في الكلام مع انه بيشوف ادهم اخوه بيهزر وبيضحك مع ابوه ونفسه يعمل زيه بس عارف انه مهما عمل مش هيبقى زي ادهم مع ابوه سفيان لاحظ سرحانه:بتفكر في ايه اياد بنفس السرحان:فيك... سفيان بصله وهو فاق من شروده:انا اسف حضرتك كنت بتقول ايه سفيان:تعالى اياد قرب قعد جنبه سفيان حضنه وهو نفسه مستغرب بس ابتسم وحضنه بكل مشاعر الحب اللي جواه ليه بس اياد كان ثابت مش عارف ياخد خطوه هو مرتاح كدا يمكن ابوه سرحان ولو فاق هيرجع لقسوته محبش يعشم نفسه اكتر.. انه بيشم ريحته وفي حضنه حس انه بيرمي كل همومه زي ميكون هيقع واخيرآ لقى حيطه سور يسنده ويشيله سفيان مكنش لاقي كلام يقوله اكتفى في حضنه وهو ايه يتقال في موقف زي دا اياد بتلقائيه حضنه برا الأوضه نهلة بهمس:هما مش بيتكلمه ليه مستحيل واقفين ساكتين يكونش حضنه ادهم ضحك بصوت واطي:دا باصه من فرعون تحرقه مكانه انتي بتقولي ايه نهلة:اسكت انت انا عارفه انه مش هيضايقه #من_نسل_فرعون(الأسيرة 2) للكاتبة/ندى محسن اسماء في اوضتها بتعيط بحرقه ب**ت شويه شويه صوت عياطها ظهر وهي بتفتكر اللي حصل وهي كانت بتحبه جدا وندمت انها اتكلمت وانها اندفعت كدا وهنا الباب اتفتح ودخل داني اللي قرب بسرعه:اسماء سمسمه مالك في ايه چوليا دخلت:ممكن تخرج وتسيبها داني:اللي هو ازاي يعني اسيبها كدا وامشي چوليا:داني اخرج انا هتكلم معاها انا مش ناقصه مترفعش ضغطي داني:خلاص خارج انا ورايا مشوار مع بابا اصلآ چوليا بصتله وسكتت بضيق وهو مشي اسماء مسحت دموعها:مامي انا كويسه چوليا:قالك ايه اسماء بصتلها اوي چوليا:ادهم قالك ايه يا اسماء اسماء عيطت اكتر:انتي عرفتي يا ماما...ازاي چوليا:علشان انا ماما ومحدش هيفهمك قدي يا اسماء اسماء حضنتها وانهارت في العياط وچوليا قلبها وجعها عليها بس مستنياها تخرج اللي جواها ومش عايزه تتكلم علشان متوترهاش اسماء بدموع:انا مبقتش احبه انا بقيت اكرهه انا بكرهه چوليا:طيب ليه كدا وليه بتعيطي اسماء بإنهيار:انا كنت بحبه يا ماما وهو مش على باله وهو اللي فكر نهلة ولما عمو سفيان كان متعصب قولت ان انا اللي عملت كدا وهو سألني لو كنت بحبه بس يا ماما انا بتلقائيه رديت انا وحسيت اني مرتاحه لما قولتله بس هو اتحول يا ماما قالي كلام وحش كأني واحده من الشارع و.... چوليا اتعصبت بس بانت هاديه قدام اسماء:و!! اسماء بصت لتحت بخجل ودموع:وباسني وهو مش عايز يسيبني لحد مزئيته يا ماما وض*بته بالألم بس مبعدش وحاول انه..... :اممممم وبعدين؟متكملي يا اسماء چوليا وقفت بخضه واسماء اتنطرت وراها...... ?الى اللقاء في حلقة اخرى?
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD