bc

الأسيرة 2(من نسل فرعون).. للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕

book_age16+
64
FOLLOW
1K
READ
dark
drama
comedy
heavy
serious
kicking
like
intro-logo
Blurb

لكل واحد سحره الخاص السحر اللي بيجذب ناس معينه بتدخل ف حياتنا وتعشقنا زي محنا احنا شوفنا قصه حب فريدة من نوعها قصه نهلة وسفيان او فرعونها واهتمامه بالتفاصيل وهنكمل قصتهم اللي استمتعنا بيها "من نسل فرعون".....

chap-preview
Free preview
الحلقة 1
"من نسل فرعون"(الأسيرة 2) الحلقة الأولى للكاتبه/ندى محسن♕Noody♕ سفيان خرج من اوضه العمليات وفي ايده الطفله اللي لما الكل شافها اتصدم وكارمن ضحكت مرتضى:لا حد يفهمني ايه دا عايز افهم مين دي چوليا:دي سمراا!!! سفيان ابتسم وبص لكارمن بغموض:شبه مين يا عمتو كارمن:ربنا عايزك تفتكر امك يا سفيان وتدعيلها وهداك بيها...هتسميها ايه سفيان ابتسم بخفوت:على اسمها...نينا..هتبقى نينا سفيان ارسلان.... عملو حفله كبيرة بمناسبه ولاده نهلة وهنا اتجمعوا عيله نهلة كلها وهي كانت فرحانه علشان باباها ومامتها واخواتها معاها سامر:احم ريفال لفت لقته وراها سامر ابتسم:ازيك يا...ريفو ريفال بصت لتحت:ازي حضرتك يا ابيه سامر حس ان الوضع متوتر وبدون مقدمات حضانها:انا خلاص مش هبقى ابيه انا عشت سنين بكذب الشعور دا بس انا اللي ربيتك انا اللي بعشقك وانا عايز اتجوزك ودلوقتي انتي في جامعه وقربتي تخلصي ومش هيبقى في مشكله ريفال كانت بصاله بعدم تصديق سامر:هااا بقااا ريفال بصت لتحت ب**وف سامر رفع وشها:ريفال بتحبيني ولا... ريفال:انا مبعدتش غير لما حسيت اني بحبك...و...وقتها حسيت انك مبتحبنيش وحسيت اني لازم ابعد سامر:والنصيب جمعنا علشان انتي بجد كل حاجة حلوة في حياتي.. نهلة كانت قاعده جنب سفيان بيتكلموا وبيضحكوا وكارمن شايله نينا اللي حبيتها وبتحس دايمآ سحر فيها وملامحها حلوة وسمارها محليها الكل كان فرحان وفاتت سنين ورا سنين لحد مكبرو وبردو قلوبهم لسه متعلقة ببعض ودا معنى الحب الحقيقي مش مجرد فتره او لهفه مؤقته الحب دايما حياه...... فاقت نينا من النوم خدت هدومها ودخلت على الحمام خدت شاور وخرجت بتنشف شعرها ولقت الباب بيخبط فتحت لقت نهلة ارسلان قدامها بتاكل مصاصه ببرود نينا:صباح الخير (نينا بقاا مختلفة تمامآ عن عيله سفيان متدينه بتحب تقرب من ربنا جدآ هي سمرا بخلاف اخوتها وامها وابوها وبحكم مجتمعنا او البعض منه بيعلقو عليها بسخافه وبيضايقوها) نهلة:فين الخير مش فاهمه بصي انجزي والبسي هدوم عدله علشان هتروحي معايا الجامعه اخر سنه واخلص منك (نهلة بنت سفيان فعلآ هي تشبه نهلة مامتها في كل ملامحها بس فيها شقاوة مش عاديه حاجه كدا مختلفه واخده من مرتضى حركاته وهزاره ومن سفيان جموده وحنيته اللي محدش يحس بيها الا لو هو عايز وهي اقرب حد لسفيان) نينا كشرت وقفلت الباب دايمآ بتضايق من تعامل نهلة معاها بس هي عارفه ان دا طبعها وبتضايق من الكلام اللي بتسمعه عن الفرق بينها وبين نهلة اختها وانها سمراا ع** عيلت ارسلان تماما لجدتها ومفيهاش حاجه مميزة بس نهلة بيضه وحلوة بزيادة بس بتتجاهل دا سفيان كالعادة فاق وباصص لنهلته اللي لسه بتفوق واول مفتحت عينها جات في عينه وضحكت نهلة:عمرك مهتتغير سفيان باس ايدها:صباح الخير يا قلب فرعون نهلة:عارف يا سفيان الحلو ان من 22 سنه انا بصحى على عيونك عمري مصحيت ملقتكش وان حبك دايمآ شيفاه في عينك وحبك كل مادا بيزيد سفيان حضانها:عىشان حبي صادق نهلة ابتسمت وهي بتتأمله سفيان ابتسم:يلا قومي بقاا يا قلبي علشان اروح على الشغل لأدهم يستغلها فرصه ويخربها نهلة:انا كنت عايزة اتكلم معاك صح سفيان:اتكلمي بس كدا انا معاكي نهلة:حبيبي انا شيفاك مبقتش تكلم اياد كتير واياد معظم الوقت لواحده ونهلة بتضايقه سفيان:نهلة اياد انتي دلعتيه اووي انا كنت عايزه يبقى راجل مش كدا نهلة:سفيان حبيبي ابنك راجل هو هادي ومحترم جدا بس هو ملوش في امور الشركه وكان نفسه يدخل طب وحقق حلمه المفروض انت تبقى معاه والحمد لله ادهم ساندك سفيان:ايوا اووي ابنك ادهم دا مجنون مفيهوش ذره عقل مفيييش انتي عارفه انه في اجتماع في مره اديتله سيديه مهم ووقت الأجتماع طلبت منه يشغله تخيلي ايه اللي ظهر على الشاشه نهلة:ايه سفيان بضيق:صور سيادته وهو بيصيف ووهو مع بنات وحاجه مسخره لولا اني عارف انه زكي وربنا مكنت خليته في الشركه مهو تربيه مرتضى تربيه زباله زي داني اللي طول الليل والنهار يعا**لي في المواظفين واجي اكلمه يمثل لا بيمثل بجد نهلة انا عايز اسئل سؤال وتجاوبي بصراحه نهلة:ايه سفيان:انا في شبابي كنت كدا بالهبل دا نهلة ضحكت:اولا انت لسه شباب ميغركش العمر حبيبي انت لسه لبق وانيق ورياضي وبعدين انت كنت ومازلت راسي وتقيل وقمر ربنا يحرسك سفيان ضحك:يا حلو انت يللي بتزيد شقاوه نهلة ضحكت وهنا سمعو صوت الباب بيخبط ادهم:يا عم الحبيب يا كابتن هنتأخر على الشغل يا نهولة قوليله ينجز (ادهم ارسلان ابن سفيان الأوسط بعد نهلة واياد دا بقى كارثه تفكيره مختلف بيحب الهزار بيسهر بس عارف حدوده وبيحب اووي يناغش سفيان ويستفزه بس مبيحبش حد قد مرتضى وسفيان امه بيعتبرها الحلو اللي مدي لحياتهم معني ) سفيان بيجز على سنانه:شوفتي قله الأدب ونهولة وربنا هطين عيشته نهلة:حبيبي اهدى قوم بس غير فتحت وادهم ابتسم ولبس نضارته:ايه رأيك نهلة ابتسمت:ايه الشياكه دي لا حلو ادهم:احسن من جوزك نهلة ضحكت سفيان:شكلك فايق وعايز تض*ب ادهم كح:لا يا فرعون دا انا خلاص هموت الواحد عايز دوا مفاصل من دلوقتي سفيان:على اساس انك روحت ولا جيت ادهم:اااه دا انا بتعب اووي يا نهولة تعبني اووي في الشغل سفيان:لم نفسك اسمها ماما ماما ماما ادهم:ماما ايه يا عم دي لولا انها امي وربنا كنت اتجوزتها سفيان اتعصب:وله لم نفسك نهلة اتن*دت وهي بتكلم سفيان:حبيبي اهدى مش كدا ادهم وهو بينكش سفيان:الله يا بابي هو اللي يقول الحق يبقى وحش مهي اللي قمرايه سفيان جري وراه يض*به وادهم نزل جري على السلم وهو بيضحك:خلااااص بابا خلااص اسف سفيان:اسف بعد ايه دا انا عدتلك كتير ادهم استخبى ورا اياد:خلااص بقاا سماح يا فرعون سفيان:تعالى هنا اياد:هو في ايه! سفيان:ابعد انت ملكش دعوة اياد بص لسفيان شويه وشال ايد ادهم من على كتفه وبعد (اياد هو چنتل اووي في نفسه هادي بيحب سفيان جدا وبيعتبره قدوه ليه بس هو وسفيان مش متفقين وبعيد كل البعد عن علاقة الاب بابنه... ودا بسبب تصرف سفيان معاه لأسباب هنعرفها سوا ) سفيان بصله اياد:انا ماشي علشان الجامعه بعد اذنكم مشي ادهم:الواد دا عاقل اووي بسم الله ما شاء الله ونعم التربيه سفيان:اللي انت مشوفتهاش ولا عدت عليك ادهم ضحك نهلة ارسلان قربت من سفيان:بابي سفيان ابتسم وخدها في حضنه:حبيبت قلب وروح بابي يا نهلتي نهلة:بابا بقاا انا زهقت سفيان:ليه نهلة:انا عايزة اشتغل معاك امتى هتشغلني معاك طب دي اخر سنه ليا خدني دربني حتى سفيان:تؤتؤ شغل لا حبيبتي انا عايزك تخلصي تعليمك وتقعدي بقاا في البيت ترتاحي نهلة:لا يا بابا انا مستنيه الوقت المناسب وحضرتك مينفعش تحكم كدا نينا:في ايه نهلة:مش عايزني اشتغل معاه سفيان ابتسم:مش هتصبحي على بابي نينا ابتسمت وحضنته:دي احلا حاجه في اليوم كله يا احن اب سفيان ابتسم وباس دماغها:ايه الحلاوة دي بس نهلة:حلاوة ايه دي شبه البتنجانه المحروقه سفيان بإنفعال:نهلة نينا سكتت كالعاده بضيق سفيان:انتي زي القمر متسمعيش حاجه تضايقك من واحدة مستفزة نينا:بابا عادي نهلة بس متعصبه بعد اذنكوا ادهم:انا مش قولتلك هتوصليها يا نهلة نهلة:وصلها انت لو عايز انا مالي ادهم:انا غلطان انا هروح اوصلها وخليكي انتي بقاا كدا ولو شوفتك في شركه ارسلان هنفخك سفيان رفع حاجبه:يخربيت ملافظك انت وهي غور يلاا وخلي بالك منها نينا باست خد سفيان ومشيت نهلة نزلت:مالك نهلة ارسلان:بابا مش عايزني معاه في الشركه اشمعنا ادهم سفيان:نهلة انا مضايق منك انتي بقيتي تضايقي نينا ونينا مش وحشه هي سمرا دي شبه جدتك شبه امي وعلشان كدا سميتها على اسمها وانك تفضلي تضايقيها كدا هتخليني اتضايق منك بجد وتصرفاتك دي مش مقبولة نهلة اتن*دت بضيق:انا كام مرة قولتلك ملكيش دعوة بيها علشان كدا مجتش سلمت عليا نهلة ارسلان:والله انا مليش دعوه بيها بس يا بابا انا... سفيان قاطعها بحزم:انتي سمعتي ولا لا عامليها كويس كأخت كبيرة نهلة ارسلان:حاضر يا بابي بس والنبي خدني معاك سفيان:تلبسي وتجهزي في ثواني نهلة ارسلان حضنته واتعلقت في رقبته وطبعت بوسه طويله على خده:بحبك يا احلاا بااابي ثواني واكون جاهزه جريت على فوق ونهلة ابتسمت:متقدرش تزعلها سفيان:اعمل ايه روحي فيها نهلة:من كتر تعلقك بيها انت اتجاهلت اياد والنتيجه نهلة شرسه وعنيفه اووي ومتدلعه كمان سفيان:هي طالعه بتحب الملاكمه زيي والحلويات زي اي بنوته هي بنت قويه بنت من نسل فرعون نهلة ضحكت:جايه على هواك اووي سفيان:اللي يتخاف عليها نينا هي بريئه ورقيقه وحساسه جدآ....والله لو جيتي للحق الزمن دا الكل يتخاف عليه.... #من_نسل_فرعون(الأسيرة 2) للكاتبة/ندى محسن عمر:ازيك.... نينا ابتسمت:انا تمام.. عمر:اومال نهلة مجتش ليه نينا:هي هتروح الشركه مع بابا عمر:خلاص هبقى اشرحلها المحاضرات (عمر ياسر دا صديق نهلة او نقول بيحبها حب من طرف واحد وهو من سنها وفي نفس الوقت نينا معجبه بيه لأنه الوحيد اللي بيتعامل معاها بلطف) نينا بصاله مستنيه يقول حاجه عمر:يلا روحي انتي علشان متتأخريش خدي بالك من نفسك نينا:حاضر.. مشي وهي اتن*دت بحزن شهد بسخريه:ايه هو قالك خلينا اخوات مروان:تؤتؤ يا حرام نينا جات تبعد مروان وقف قدامها:الله ايه؟ على فكرا ممكن تعيطي في حضني نينا بصتله بخوف وابتدت تترعش:انت قليل الأدب ابعد عني...انت ملكش دعوة...بيا انت قليل الأدب مروان:لا انتي مشوفتيش قله ادب تحبي تشوفي يا جامدة انتي شهد زأتها على مروان:اتكلمي عدل بس مروان مسكها وبيبصلها برغبة مق*فة:اهو انتي اللي جيتي في حضني نينا عيطت غصب عنها وهي بتزأه:ابعد عني....اوعى ايدك.... شهد بتضحك بسخريه عمر سحبها وض*ب مروان:انت مش هتبطل وساخه بقااا اتقي ربنا وانتي يا محترمه يلي ماشيه معاه لميه ولمي نفسك انتو متعرفوش دي مين ولو وصل خبر لأبوها هيعمل فيكو ايه مروان:خفت انا كدا وبعدين انت مالك هي من بقيت اهلك عمر ض*به في بطنه بعنف:لم نفسك دي اخت زميلتي وزي اختي واياك تتعرضلها شهد سحبت مروان:خلاص سيبها تغور مشيو وعمر اتن*د ومسح دموعها:اهدي خلاص سيبك منهم دا حيواان نينا مستمرة في مسح دموعها بضيق:هما حطيني في دماغهم ليه عمر:عشان احسن منهم دايما تطلعي بأمتياز وناجحه ومؤدبه وعندك زميل زي القمر زيي كدا نينا ابتسمت عمر ضحك:ايوا كدا وسيبك منهم تعالي هوصلك بدل ميفضلو يرخمو دا مروان دا زباله #من_نسل_فرعون(الأسيرة 2) للكاتبة/ندى محسن اياد قاعد في الكافتيريا وبيزاكر هاني:الله مش تقول انك هنا اياد:اتفضل هاني:انا جاي اقولك اني عازم نفسي على الغدا عندكوا اياد:ودا ليه هاني:هو كدا يا عم اياد:تمام هاني:متيجي تسهر معانا بعد منخلص الغدا اياد:نعم اسهر؟ هانى:اه نسهر ونشرب يبني دا النهاردا هتبقى مليانه مزز اياد:طب امشي من هنا قليل الأدب وملافظك بايظه... هاني ضحك:الله يسامحك اومال ايه اخبار العسليه اللي عندكو اياد:نعمم! هاني:اختك يا عم نهولة اياد بحده:اتكلم عدل عنها فاهم دي انت لو حطيتها في دماغك عقابك هيبقى كبير اووي يا هاني ومفيش سلام مشي وهاني عض شفته بغيظ:لا والهي على اساس اني هشيلها من دماغي كدا يبني انا ادفع نص عمري وافوز بيها #من_نسل_فرعون(الأسيرة 2) للكاتبة/ندى محسن مرتضى بيضحك في الشركه:بردو جيتي نهلة:ااه بابايا مش بيرفضلي طلب داني:اممم ناس عايشه وناس بايشه الا قوليلي ايه القمر دا مرتضى:مع انك ابني بس ابشرك ان لو سفيان سمعك هتاخد علقه محترمه فاكر العلقات المحترمه داني:يا خبر اخر علقة دا كان هيموتني ودا كله علشان بوست خد طنط نهلة !!والمصيبة انه.مكنش بيهزر هو بجد اتعصب واتضايق! (داني شخصيه مرحه ومتفائله لأبعد حد بيدي طاقه ايجابيه لأي حد عيبه هو الدلع ااه دلع مرتضى فيه وانه ولا علمه صح ولا غلط بس سفيان بيحبه جدآ وبيعتمد عليه في شغل كتير رغم سنه الصغير وهو بيحب واحده مش شبهه بالمره واحده اممم هنتعرف عليها قدام شويه) نهلة ارسلان ضحكت اووي:دا بيعشقها تخيلوا بيغير عليها من ادهم مرتضى في سره وبأبتسامه خفيفه:انتو متعرفوش غيرة فرعون الحقيقيه والأحسن متعرفوش اللي حصل زمان.... ادهم من وراهم:ايه رأيكم نجيب فرعون يشوف اللمه الحلوة دي نهلة:لا وعلى ايه انا هاجي معاك يا دومي تعلمني اعمل ايه ادهم:اسمي بشمهندس ادهم دومي دي متتقلش نهلة رفعت حاجبها:من امتى دا ادهم:من خمس ثواني قرب منها همسلها:حبيبتي خليكي محترمه احترميني بس هنا علشان سمعتي نهلة ضحكت:حاضر صعبت عليا ادهم:حبيبتي كدا يلا معايا راحت معاه داني:هتوريه ايام سودا والله مرتضى:انا عمري مشوفت كدا والله البت دي انا اه دلعتها عنهم هي وادهم بس دي تركيبه مختلفه عارف حاجه كدا مفلفله وشقيه حاجه كدا طعمه في نفسها داني:انت جعان ولا ايه مرتضى:طب اخرس وروح هات اسماء من الجامعه داني:حاضر اهو متزفت رايح ♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕ چوليا:ااااه دماغي مش هتتحمل والله نهلة:اهدي بس يا چولي في ايه مالك چوليا:هتجنن يا نهلة يا ستي دا هيجنني هو مبقاش صغير ومع ذلك شايف نفسه شاب نهلة:ودا ليه مضايقك چوليا:لما واحد محترم يروح يسهر ويسكر ومعاه ابنه اللي طلعهولي صايع انا اعمل اييه نهلة ضحكت:لا معاكي حق بس ادهم معاهم چوليا:لا ابنك ملوش في كدا اخره يروح معاهم يهزر نهلة:وانتي بتعرفي منين چوليا:انتي عارفه ان داني بيحب اخته اووي وهو بيحكيلها كل حاجة وانا بقى بقررها بمعرفتي نهلة ضحكت:دا انتي مصيبه الليل جه واتجمعوا كلهم على الغدا ونهلة جنب سفيان كالعادة والمره دي كان موجود هاني واللي خلى سفيان مش مرتاح وعلى اخره لأنه ملاحظ نظراته لنهلة بنته اللي لو طال هيخلعله عينه هيخلعها داني لاحظ وحب يشتت نظرات سفيان:الله ايه القمر دا يا عمتو نهلة في كل مره تبقي احلا من الأول سفيان بصله ورفع حاجبه:نعم؟ نهلة ضحكت لما لقت رد فعل سفيان السريع داني:والله لولا انك متجوزه كنت اتجوزتك سفيان رزع الشوكة على الترابيزه:داااااني بححححذذرررك مرتضى:يخربيتك اقعد هيولع فيك انت وابوك اسماء ضحكت والكل ضحك عليهم وهاني لسه عينه ثابته على نهلة ارسلان نهلة ارسلان بصتله بحده وقامت:عن اذنكو بقاا سفيان:حبيبتي مكملتيش اكلك نهلة ابتسمت:لا الحمد لله كدا فله اووي اروح اعملي كوبايه شاي احبس بيها مرتضى ضحك:اعملي معاك يا شبح سفيان ض*به بالمعلقه اللي في ايده:تربيتك الزباله دي اللي هتجيبلنا الكافيه الله يخربيتك على بيت ابنك وادهم معاهم ادهم شرق وقعد يكح ونهلة جريت خبطت على ظهره بقلق وهو باس ايدها:حبيبت قلبي يا امي عاجبك جوزك بيجيب في سيرتي نهلة:انا مش عارفه مالكو ومالو بطلو تضايقوه سفيان:عايزين يتض*بو والله هاني:الحمد لله هاني قام وسفيان عينه عليه وفاكر ان محدش شايفه وراح بأتجاه المطبخ وهنا سفيان متحملش وقام وراه نهلة:شوفتو بقاا انكم رخمين بطلو بقاا اديه قام لاخر مرة بقولكوا ملكوش دعوة بيه نهلة بتلأم الشاي وبتدندن وهنا لقت اللي حاوط خصرها لفت واتصدمت بهاني هاني ابتسم:عامله ايه يا قمر نهلة مش عايزه تتسرع وبصاله بجمود هاني حاوطها وقرب منها:بقولك ايه يا عسل انا هموت عليكي مش ناويه تستسلمي ولا هتفضلي معانده كتير بقولك ايه مش هينفع نبقى كتير هنا ومش هسيبك غير لما اخد منك معاد انتي مدمراني نهلة ابتسمت بسخريه وبصت لأيده:هعد لتلاته لو مبعدتش انت المسئول عن اللي هيحصل سفيان شافه بس وقف وهو استغرب نفسه لما شاف الثقه ف عيون بنته نهلة:واحد.....اتنين.....تلاته هاني:هاا بقاا وبعدين نهلة ض*بته برجليها في رجله بطريقه خلت رجله تت**ر وراحت ض*بته بالبو** وحطت رجليها بالكوتشي على ايده وهو بيتألم جامد وسفيان اتفاجأ بس عجبته اووي وهي شافت سفيان ابتسمت بقلق وجريت في حضنه حست ان كان في حد في ضهرها حتى لو متصرفتش مع هاني الكل اتجمع على صراخ هاني لقوه واقع في الأرض واياد اتصدم داني:ايه دا؟ نهلة:سفيان انت ض*بته؟ سفيان:اه انا اللي ض*بته نهلة بصتله وابتسمت سفيان:علشان كان بيضايقها ادهم خده وارميه برااا وعلى الله اشوفه هنا تاني بص لأياد:ورايا على المكتب نهلة قربت:سفيان انت هتكلمه في ايه سفيان:مشي واياد وراه دخل وقفل الباب:نعم يا بابا سفيان بعصبيه:تسمح تقولي ازاي تصاحب واحد زي دا وتعزمه هنا تدخله بين اخواتك انت ناسي انهم بنات اياد وهو باصص في الأرض:لا مش ناسي سفيان بعصبيه:انا فوتلك كتير اوي يا اياد اياد:فوتلي!! سفيان بعصبيه:ااه وانا بحذرك من غلطه تانيه اياد اتن*د:طيب امرك سفيان:يلا اخرج وانا محبتش اقل منك قدامهم فياريت تتصرف بعقل اياد بصله بلوم وعتاب ونظره وجع:انا عارف ان نهلة هي اللي ض*بت هاني وعارف انك بتحبها اووي بس اوعى تفكر اني ءأذيها ولا اني افكر اضايقها او اقول لحد انها عملت كدا علشان محدش يخدها لدكتور نفسي تاني انا عاقل وفاهم انت اللي مبقتش فاهم حاجه سفيان اتعصب وفي لحظه غضب ض*به بالألم اياد حط ايده على وشه بصدمه وشفته بتنزف سفيان بصله ولف اداله ضهره وغمض عينه بضيق اياد:بعد اذنك يا.....يا بابا خرج وجري على اوضته ونينا جريت وراه وقبل ميقفل الباب دخلتله شافته بيمسح الدم من على شفايفه نينا:اياد... اياد:نعم... نينا:معلش بابا ميقصدش اياد:محدش يقصد حاجه نينا:اياد متزعلش.... اياد:انتي عايزة ايه انتي كمان مهو بيحبك ويدافع عنك اخرجي وسيبيني في حالي نينا:اياد اياد بعصبيه وصراخ زأها:برااا نينا اتخضت وبعدت فأتكعبلك وراسها اتخبطت في الترابيظه واياد بصلها بصدمه وجري عليها:نينا...انا اسف مكنتش اقصد نينا كام مرة قولتلك متجيليش وانا متضايق نينا ابتسمت:مش هينفع اسيبك اياد:انتي بتنزفي لازم تروحي للدكتور نينا راسها بتوجعها وقفت حست ان الدنيا بتلف بيها وقعت مغم عليها اياد اتصدم وشالها بسرعه نزل وسفيان شافه اتخض وجري عليهم مسك وشها اللي الدم نزل عليه نهلة صرخت بخوف:نينا...مالها ايه اللي حصل اياد:انا هوديها المستشفى بسرعه سفيان جري على عربيته واياد حط نينا وجريو على المستشفى ونهلة معاهم ومبطلتش عياط وهي خايفه وصلو على المستشفى بسرعه ونزلوها الدكتور خيط الجرح اللي في راسها: اتطمنوا هتفوق بس تاكل كويس وتشرب سوايل علشان الدم اللي فقدته اياد كان واقف بضيق من تصرفه سفيان: ايه اللي حصل اياد: هي جتلي وانا كنت متعصب وغصب عني زأتها وقعت اتخبطت في الترابيزه سفيان: تعرف انت الوحيد اللي محتاج دكتور نفسي اياد بصله وبص لنهلة وسكت نهلة مسكت سفيان وضغطت على ايده بنظره عتاب اياد ابتسم بوجع وبص لسفيان: انا.... عندي مشوار هروح وارجع على البيت بعد اذنكو مشي وكان مخنوق وراح على الكورنيش قعد على النيل نهلة: سفيان دايما قاسي عليه انت كنت دايما بتحبه من وهو صغير ليه قاسي عليه سفيان: عايزو يبقى راجل هو هادي منعزل انا مش حابه كدا نهلة: انت بتكذب انت شايل في قالبك اللي عامله زمان سفيان اتن*د وقعد:بسببه انا كنت هفقد نهلة بنتي كانت هتروح مني للأبد انتي مش هتتوقعي انا ازاي ببقى خايف يا نهلة انا عملت حاجات وحشه ومش عايزها تترد في ولادي كما تدين تدان الكلمه دي بتموتني لما اتخيل ان ممكن يحصلهم حاجه بحس اني عايز اخبيهم جوايا نهلة حضنته:انت لازم تحتويه هو جه وقالي ان هاني جاله وقاله انه عازم نفسه على الغدا وانه اتحرج كل غلطه مبيبقاش قاصدها وانت بتعاقبه بقسوتك لدرجه انه نسي حنيتك يا سفيان سفيان:مره كان هيموت نهلة ومرة نهلة اتخ*فت بسببه والمرة دي كان الحيوان دا بيتطاول عليها وانا في كل مره بموت وبسببه انتي خدتيها لدكتور نفسي وانا طلع عيني لحد مخرجتها من اللي كانت فيه نهلة:حبيبي بالله عليك خلاص بقاا سماح سفيان قعدها على رجله:انا مش شايل منك دا تصرف طبيعي انتي خدتيه لما دخلت في حاله العدوانيه بس كان هو السبب انا عايزه يبقى عاقل انا غلطت مكنش عندي اللي يوجهني والشياطين كانو حواليا كتير لكن هو انا معاهم بحاول احسسهم بوجودي انا عارف ان اللي حصل زمان غلط وانك مكنش سهل تحبيني بس انا كان غصب عني كان كارم شيطاني نهلة حطت ايدها على بؤه وهزت راسها بنفي:تؤتؤ سفياني احنا قولنا مش هنتكلم في الموضوع دا صح سفيان غمض عينه:غصبآ عني وحاسس انهم مش كويسين انا طب مأثر ادهم وعايم على عوم مرتضى نهلة واهي ربنا يهديها اياد ومنعزل وحاسس اني بظلمه بس مش عارف ابطل وعندك اهي نينا بحسها دايما ساكته بس جواها كتير اووي يا نهلة طب اعمل ايه بحاول اكون اب مثالي بس ازاي وانا عمري مشوفت الأب المثالي نهلة ابتسمت بحنان:اتكلم معاهم وصاحبهم يا سفيان وبينلهم حبك اللي متدارى انا اكتر واحده عارفه حبك وعيزاهم يشوفوه سفيان ابتسم:طب تعالي ندخل دلوقتي لنينا نهلة:تعالى دخلو ونينا قعدت وابتسمت وهي بتبص حواليهم سفيان:حمدلله على السلامه نينا:بابا اياد فين سفيان:مشي هو ض*بك!؟ نينا هزت راسها بنفي وراسها حواليها الشاش:لا ابدآ انا اتكعبلت واتخبط لما على صوته وهو كان خايف عليا اووي بابا هو مستحيل يسيبني الا لو كان مضايق اووي هو فين نهلة بصتله بعتاب ♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕ نهلة:نعم ادهم:نعم ايه بقولك هيجو بليل نهلة:يعني هي حالتها وحشه ولا ايه ادهم:لا بس انتي عارفه امك نهلة:اممم داني:انا هطير انا بقاا اشوفكوا بكرا في الشركه اسماء:سلام نهلة:خليكو شويه وبعدين مرضو وچولي قالو هيروحو لنينا خليكو ادهم:اترزع يا اخويا داني:مش عاملي اي احترام على فكرا احنا من سن بعض انت اكبر بأيام اسماء كانت عنيها على ادهم من غير مياخد باله بس نهلة ملاحظه داني خد التليفون وقام نهلة:تحبي نخرج اسماء كانت هاديه ورقيقه اووي شعرها اسود ونفس لون عيون چوليا:لا...لما بابا يجي ادهم بتريقة:حبيبت بابا اسماء بصتله وهو كمل لعب في التليفون نهلة ابتسمت بشرود اسماء بغيظ:نهلة تعالي نخرج نهلة:الله ايه اللي اتغير اسماء:زهقت نهلة:طب يلاا بينا ادهم:على فين انتو الوقت اخر نهلة:وات افر هنجيب حاجه وجايين مش هنطفش ادهم:علشان ابوكي يجي ميلقكيش ويطلع عينينا زي متخ*فتي قبل كدا وكان هيولع العالم لحد ملقاكي نهلة ملامح وشها اتغيرت وبصتله برعب بتبلع ريقها بصعوبه ووقفت وقعت الصينيه والزهريه وجريت على فوق ادهم استغرب اووي من رد فعلها وافتكر ان سفيان حذر محدش يجيب السيرة دي بس طلعت من ادهم بتلقائيه اسماء:ادهم هي مالها فيها ايه ادهم:م..مش...ع..ا..رف...بس..بابا كان بيقول لما تدخل اوضتها محدش يروحلها نهلة قعدت على السرير حاوطت راسها بتضغط عليها جامد بتحاول تطرد الذكريات دي اطفال بتدبح وتتشرح قدام عينها ناس بيتم الأعتداء عليها بوحشيه لحد متفقد الوعي من الض*ب ويتاخد اعضائهم ايد مسكاها وبتهمس"يا ترى سفيان هيقدر ينقذك قبل ميجي عليكي الدور ولا هتفضلي تصوتي وترفسي وتحاولي تهربي كتير" نهلة صرخت بصوت هز القصر وكيان اللي موجودين فيه:بااااااااااابااااااااااااااا الحقنييييييييييييييييي ادهم قلبه وقع جري على فوق بيحاول يفتح الباب بس مبيفتحش ومن كتر خوفه **ره لقى نهلة واقعه في الأرض مغم عليها اتسمر مكانه داني بسرعه وخوف طلع التليفون كلم سفيان: عمي.. سفيان:داني انت كويس في حاجه! داني بخوف:عمو نهلة...هي... سفيان حس ان فيها حاجه وقف بسرعه:هي مالها انطق داني: عمي كلم دكتورة نهلة هي واقعه ومبتفوقش #من_نسل_فرعون(الأسيرة 2) للكاتبة/ندى محسن اياد ماشي بضيق لقى واحده قاعدة بتعيط في الشارع وشكلها محترم استغرب وعدى من قدامها كأنه مشفهاش :تصدق انت بارد وعديم المشاعر اياد لف ورفع حاجبه:انا!! :اه انت اياد جه يمشي :اااه منت خسران ايه منت اتلاقيك زباله زيك زيه اياد لف وبص حواليه وشاور عليه انا :اه انت اياد:شكلك مجنونه لا لا انتي اكيد مجنونه قاعده لوحدك مكان هادي وضلمه وعماله تعيطي زي الهبل :وانت مالك اياد:انا مالي.. مالي وانتي اللي قليتي ادبك بصتله بنظرة وجع :طب انا اسفه انا مش مجنونه والله بس انا اسفه بصلها ولسه بيقرب يكلمها وهي جريت اختفت في ثواني من قدامه غمض عينه وفتحها افتكر انه بيتخيل والناس رايحه جايه مشي ونظرتها معلقة في دماغه ?الى اللقاء في حلقة اخرى?

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

عندما تتقلد الشياطين

read
1.2K
bc

ابنة العم

read
1K
bc

عشقت جواد ثائر

read
1K
bc

رواية ☘︎"متاهة حُبك"☘︎

read
1K
bc

روايات بقلم / نورهان القربي قوة و جبروت امرأة ( الجزء الاول)

read
1.0K
bc

رواية نور الآسر بقلم نوران جمال

read
1K
bc

أصفاد الماضي

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook