part 3

2135 Words
الصوت يخرج من فمي دافئاً حين أتحدث عنك' ❤? .................................................................... يوم جديد يعلن مع شروق شمس الصباح في مكان كان يملئه الرجال بعيد عن الاعين كان هناك رجلان مقيدان وينزفان بشده والحرس حولهم وكان هناك شخص يقف بكل برود ينظر لهم سيف : هتعمل اى بيهم اخذنا الاجابات . الشيطان بصوت حاد ليس به أي مشاعر : احرقوهم وهم عايشين عايز اسمع صراخهم علشان يعرفوا عقاب من يتجاهل اوامر الشيطان. بداء الحرس با احراق الشخصين وصراخهم كان مخيف جدا وهم يحترقون ولكن هو كان ينظر اليهم من غير شفقه وكان صراخهم موسيقى يستمتع بها . الشيطان بصوت حاد هيا سنذهب تقدم السائق أمامه فتح له باب السياره ليجلس في الخلف . ثم قال سيف اذهب الى المخزن وانظر الى العمل . سيف: حسنا لكن انت هل ستذهب للشرکه . الشيطان : اجل سااذهب عندما تنتهي الحق بي هناك سيف : حسنا غادر الشيطان مع حرسه و سيف ايضا خلفه كلا إلى عمله . .................................................................... فى القصر .. نور فى نفسها طب أنا هعمل اى دلوقت و الشغل اكيد هتطرد منه لازم اما يجى أكلمه و اشوف عاوز اى .. عاد الشيطان إلى القصر و ذهب الى غرفه السفرة لتناول الغداء و لكنه لم يجدها . الشيطان لأحد الخادمات : ناديلى البنت اللى فوق ذهبت الخادمه بسرعه حتى تنادى عليها . الخادمه : الشيطان بيقولك انزلى علشان الاكل نور بتردد : حاضر أنا نازلة اهو نزلت نور و توجهت الى غرفه الطعام لم تستطع تناول الطعام و ظلت مترردة أرادت التحدث و حين همت بالكلام الشيطان : كلى دلوقت و بعد الاكل قولى اللى انتى عايزاه . نور بصوت عالى : اى دة هوه عرف منين أنا بفكر فى اى هوه بيقرا الأفكار ولا يكون ساحر . ليث بضحكه عاليه على تفاهتها .. تعجب الجميع الشيطان يضحك حتى رقيه تعجبت من أنه يضحك فهو لا يضحك ابدا و علمت أنه بسبب تلك الفتاه . رقيه بفرحه يارب يا ابنى ترجع لنفسك من تانى وشكل هيحصل كدة قريب . .................................................................... فى المكتب بعد تناول الطعام :. نور بتوتر : أنا عاوزة اعرف أنا بعمل اى هنا أنا عاوزة اروح بيتى تانى الشيطان : لا مش هترجعى بيتك نور : طب لى أنا عاوزة ارجع و كمان مينفعش افضل هنا و شغلى أنا مش هخلينى محبوسة كدة الشيطان : انتى مش عارفه انتى بتكلمى مين نور : عارفه و انا بكلمك بقولك اهو طب حتى سيبنى ارجع الشركه تانى الشيطان : موافق نور بفرحه لما سمعته و لم تدرى ما حدث معها حيث انقضت على الشيطان و قامت باحتضانه بفرحه أنه وافق لرجوعها الشغل مرة تانية ... نور بانتباه : انا اسفه و طلعت تجرى على حجرتها تاركه تلك الطبول التى اشعلتها داخل ص*رة بقوة . الشيطان فى نفسه : ولا يهمك نورى . .................................................................... ..عادت نور مرة أخرى إلى عملها بالشركه و التى يعد مالكها مجهول و أن الذى يديرها حاليا ما هو إلا شخص مؤقت و لكن لا يعلم أحد من هو صاحب الشركه الأساسى ( مالكها ) . فى الشركه رنا : اى يا بنتى كنتى فين كل دة اى اللى حصل ؟ نور : محصلش حاجه تعبت فجاءة و مشيت . رنا : فى اى مالك انتى بقالك تلت ايام غائبة اى اللى حصل ؟! و حتى مش بتتصلى بيا ولا بتردى على اتصالاتى ليكى . نور : تعرفى حد اسمه الشيطان . رنا بعيون جاحظة : الشيطان انتى عرفتيه منين دة انسان مش كويس دة اكبر زعيم مافيا فى العالم و الكل ببخاف منه و بيعمله الف حساب القتل عنده سهل جدا ، بلاش تيجى فى سكته نور بقلق : اى فى اى انتى خوفتينى منه كدةة لى ؟ طب انتى شوفتيه قبل كدة أو حد يعرف شكله . رنا : لا مشوفتهوش ولا حد يعرفه اصلا اى اللى هيجيبة لناس زينا هوه فى مكان تانى و عالم تانى نور : أنا شوفته و اتعاملت معاه . رنا بخضه : انتى بتقولى اى و ازاى دى حصل انتى كويسة طيب احكيلى اى اللى حصل . قصت نور كل ما حدث معها و مع الشيطان و كيف أنها ستبقى بمنزلة و عن أنه وسيم و أنها سوف تهرب منه قريبا لتعود مرة أخرى . رنا : يااااه كل دة حصل معاكى نور : اه ياختى و ياله بقه على شغلك مش عاوزين ننطرد و هبقى اكلمك بعدين أحد العمال : نور هشام بيه طالبك فى مكتبه . نور بق*ف : عاوز اى منى دة كائن لزج رنا : خلى بالك منه و قومى شوفيه عاوز اى نور : طيب انا نشوف .. فى داخل المكتب ... تدخل نور المكتب عند هشام .. نور : حضرتك طلبتنى اتفضل هشام بنظرات وقحه تجاه نور : كنتى فين دة كله يا استاذة ، وازاى تغيبى كل دة من غير اى سبب و لا تعتذرى أو حتى تقدمى طلب إجازة نور بحدة : معلشى يا فندم غضبن عنى و كنت تعبانه هشام بوقاحه : مش هسمحلك باى تسيب تانى ثم قام ووقف أمام نور ، فابتعدت نور عنه و لكنه استمر بالاقتراب منها . هشام بوقاحه لسه برضو هتخليكى تقيلة عليا شوفى انتى عاوزة اى و هعملهولك بس وافقى نور بغضب : انت بتقول اى ابعد عنى هشام : و هو يحاول أن يلمس جسدها و الاقتراب منها اى بس هديلك كل الفلوس اللى عاوزاها و هرقيكى فى شغلك بس تسيبيلى نفسك خالص حاولت نور الابتعاد عنه ثم قامت بض*به بالقلم على وجهه و دفعه حتى استطاعت الإفلات منه و خرجت إلى مكتبها فوجدت رنا صديقتها ما زالت هناك لتبدأ نور فى البكاء و اخبار رنا بنت حدث معها لتحاول التخفيف عنها و هى تشتم ذلك المسمى بهشام . أما عند هشام .. بقه كدة بنت زى دى تض*بنى أنا بالقلم طب و الله لاوريكى . أحد العمال : انسه نور ؟! نور : أيوة . العامل : اتفضلى رنا : اى دة ؟! نور : مش عارفه . لتقوم نور بفتح الظرف لتجد أنه ورقه رفد حيث قام هشام بطردها من الشركه . نور ببكاء : بقه كدة طردنى بعد كل الشغل اللى عملته طب اعمل اى دلوقت حاولت رنا التخفيف عن صديقتها و لكنها لم تستطع فقامت نور و استقلت سيارة تا**ى و ذهبت الى قبر والدها و والدتها و بكت كثيرا عندهم و ظلت تدعو لهم ثم ذهبت إلى قصر الشيطان مرة أخرى و هى غير واعيه لما يحدث معها و هى تبكى ب**ت . .................................................................... على الجانب الآخر لم تدرك نور بوجود أحد يراقبها حيث قام الشيطان بتعيين شخص لمراقبتها و اخباره بكل ما يحدث معها و قد اخبرة ببكاءها و ذهابها للمقابر . الشيطان بغضب : اعرفلى حصل اى جوة فى الشركه . الرجل : تمام يا شيطان . ثم توجه الشيطان إلى القصر ليرى طفلته و يعرف سبب بكاءها و هو لا يدرى ما السبب الذى يجعله يقوم بتلك الأمور . .........؟............؟..........؟...f.kh.....؟...........؟.... فى القصر :- الشيطان : نور فين ؟ رقيه : فوق يابنى فى اوضتها و عماله تعيط جامد الشيطان : طب ناديهالى فى المكتب . ذهبن رقيه لتنادى على نور بينما اتجه الشيطان إلى المكتب و ينتظرها . تانى نور إلى المكتب و تطرق الباب و ياذن لها بالدخول .. الشيطان : حصل اى نور : محصلش حاجه اى اللى حصل الشيطان. : اومال معيطه لى و عيونك وتركه نور : لا مفيش حاجه افتكرت بابا وفى تلك الأثناء ياتى اتصال هاتفى للشيطان فيجد أنه من الرجل الخاص بمراقبة نور فأجاب عليه ليصدم منا اخبرة به الرجل و عن محاولة مديرها فى الترقب منها و التى انتهت بطردها الشيطان بغضب و عيون بالجحيم : عملك حاجه ؟؛ نور بعدم فهم : مين ؟ الشيطان بغضب : الزفت هشام لتخاف نور منه ومن شكله المخيف و ما حدث معها لتبدأ بالبكاء مرة أخرى الشيطان فى نفسه : النهاردة اخر يوم ليك . الشيطان : هجيبلك حقك بس إهدى كدة و احكيلى حصل اى ؟ لتخبرة نور بما حدث و هى تبكى بشدة و هو قلبى يؤلمه لبكاءها و ايضا يشتعل بالغضب تجاه ما حدث معها و المسمى بهشام .. ليحاول التخفيف عنها و تتعجب نور من معاملته الطيبة تلك و التى سرعان ما غلقها البرود مرة أخرى ليخبرها بالنوم الان و الاستعداد فى المساء لأنهم سيخرجون معا .. "أنا ذو ودٍ لمن دام ودّهُ." .................................................................... فى المخزن .. هشام : يا ناس فى اى انتم جايبينى هنا لى ؟ الرجل : اسكت لغاية لما نشوف هنعمل فيك اى . هشام برعب : انتم مين طيب . دخل إلى تلك الغرفة التي يكمن بها ذلك الرجل لينظر إليه بنظرات حقد الشيطان : كيف تسمح لنفسك بلمس فتاة الشيطان ؟! هشام برعب: أنا أسف مكنتش اعرف انها تخصك أرجوك سامحنى الشيطان : كنت تفكر بالعواقب قبل ما تعمل حاجه انت ارتبكت جريمه و التي لا تغتفر هشام برعب أكبر: أرجوك يا سيدي. لم يكمل جملته بسبب تلك الرصاصة التي اخترقت قلبه ليسقط جثة هامدة خرج من الغرفة لينظر إلى مساعده ويقول ببرود ـ أطعمو جثته للكلاب ليعرف معنى أن يلمس فتاة الشيطان .........؟............؟..........؟...f.kh.....؟................ فى المساء . استعدت نور و قامت بارتداء فستان ذو اللون السماوى يصل إلى ركبتها الذى أظهر جمال جسده و خاصه أنه يتماشى مع لون عينيها و تركت شعرها منسدلا و قامت بوضع بعض المكياج الخفيف و انتظرت الشيطان حتى يعود . عاد الشيطان إلى القصر ليجد الهدوء يعم المكان فينادى على نور ليجدها تنزل السلالم بهيئتها الجذابة الخاطفه للانفاس . الشيطان ولا يستطيع ابعاد نظره عنها ؛ مستعدة نور بخجل : اتفضل أنا جاهزة ليسير الشيطان تتبعه نور بخجل .. فيركبان السيارة معا و يصلان الى أحد المطاعم الضخمه والتى قام بحجزه كله فلم يكن هناك أحد غيرهم . نور بفرحه : دة علشانى الشيطان : أيوة دة ليكى نور بفرحه : شكرا جدا جدا .. الشيطان : هشام نور و تختفى ابتسامتها : حقك خلاص رجع ومش هتشوفيه تانى بعد النهاردة نور بخوف : عملت اى الشيطان : مش مهم المهم انه مش هيضايقك تانى متقلقيش نور براحه : ماشى .. ااا ممكن اسالك سؤال ؟! يؤمة لها الشيطان نور بتردد : انت اسمك الحقيقى اى ؟ الشيطان ببرود كالمعتاد : ادم نور بإعجاب : اسمك ادم اسمك جميل اوى الشيطان : ماشى ناكل بقه بدأ كلا من نور و ادم الاكل و الاستمتاع بتلك الأمسية الجميلة .. نور فى نفسها : شكلى هحبك يا شيطان . ثم انتهت الأمسية و ذهبا إلى المنزل معا .. وكلا منهما فرح بما حدث و ظلا يفكران فى بعضهما حتى ناما .. .................................................................... فى مكان مهجور .. الجاسوس : ازيك يا باشا فى اخبار جديد مجهول ٢: قول فى اى الجاسوس : الشيطان اليومين دول مشغول ببنت غريبةة كدةة و كمان حابسها فى قصرة مجهول ٢: ومين البنت دى !؟ الجاسوس : محدش عارف مجهول٢ : اعرفوا مين البنت دى و بتعمل اى عنده الجاسوس : تمام يا باشا . .................................................................... فى الخارج حيث تجلس نور مع صديقتها رنا يتصل الشيطان بنور . نور بتوتر : اااالو صباح الخير الشيطان : - منذ متى وأنت لطيفة هكذا ؟ نور : ماذا ألم يعجبك ولكن هل سيف أخبرك الشيطان :- بماذا سوف يخبرني .. أسمعى يا نور هناك حفلة الليلة وسوف تكوني مرافقتي ولذلك تجهزي عند الساعة الثامنة سوف آتي لإصطحابك نور: - ولكن..أوه لا . لقد أغلق ماهذا يتكلم بسرعة ويغلق دون سماع الجواب وكأنه يفرض سيطرته أعتذرت من صديقتها وعادت للمنزل لتستعد فليس معها إلا ثلاث ساعات أخذت حماما ساخنا وبعدها خرجت بدأت بتنشيف شعرها وهي تفکر لماذا يريد إصطحابي أنا وماهذا الآن ليس لدي ما ارتديه ماذا أفعل هل أتصل به..لا لا .. ما العمل اذأ » قاطع تفكيرها طرق الباب لتذهب بإتجاهه نور - اهلا سيف من الجيد أنك اتيت كنت أريد أن اخبرك انه .. قاطعها بإعطائها صندوقة سيف - تفضلي هذا من الشيطان ليذهب فورا فتحت الصندوق لتجد ثوب أ**د طويل بلون الليل أكمامه شفافة وظهره مکشوف وإلى جانبه حذاءه وا**سواراته أعجبت بذوقه كثيرا وبعدها بدأت تتجهز . .........؟............؟..........؟...f.kh.....؟...........؟.... فى المخزن القديم حيث يقوم الشيطان بقتل أعداءه بدم بارد .. دخل المخزن ليعم الخوف في أرجائها فالشيطان لايرحم أحد لينظر إلى الرجل المقيد في أرض المكان وعلامات السخرية ظاهرة على ضحكته الشيطان- هل كنت تظن أنني لن أمسك بك أيها الحقير الخائن الرجل بتوسل: أرجوك يا سيدي لدي عائلة أشفق علي هذه المرة الشيطان- الآن حتى تذكرت أنه لد*ك عائلة الرجل - أرجوك يا سيدي ارحمني كنت مجبراً الشيطان - من دفعك للقيام بذلك الرجل:. سيدي أرجوك سوف اخبرك ولكن لا تقتلني نظر إليه نظرة جعلته يتكلم فوراً فلا أحد يجاري غضب الشيطان الرجل - انه مروان الاحمدى قال لي انني إذا أخبرته بكل شيئ عنك سوف يجعلني ثريا رفع الشيطان مسدسه وأطلق على الرجل بعد أن عرف عدوه وبعدها نظر إلى سيف الشيطان : اقطعوا راسة و ابعتوها هدية لمروان الاحمدى علشان يعرف ازاى يلعب مع الشيطان .. سيف بنظرة مختله: أوامرك .................................................................... فى المساء :- فى غرفه نور ظلت نور تفكر فى ما حدث معها و كيف وقعت فى يد الشيطان و عن كونها بدأت تشعر بالمشاعر ناحيته و لكنها تشعر أنها تعرفه ،، تعرف هذا الشخص و لكن لا تدرى اين أو متى ؟؟ و فى نفس الوقت ادم يفكر بها لقد قلبت حياته راس على عقب كيف لأكبر زعماء المافيا أن يقع أسيرا لتلك الفتاه و يحاول بكل الطرق التخفيف عنها ، لما يشعر بتلك المشاعر تجاهها ، لا هو لن يسمح بذلك فهو قد خدع مرة من ج*س حواء و اصبح يكرهه . .........؟............؟..........؟...f.kh.....؟...........؟.... سيف : انسه نور لو سمحتى نور : أيوة سيف : هيه البنت اللى كانت معاكى دى اسمها اى نور بخبث : و عاوز اسمها لى سيف : هتقولى و لا اعرف أنا بطريقتى نور ضاحكه : خلاص خلاص اسمها رنا سيف : طيب اياكى تقوليلها انى سالت عليها نور بمشا**ه : طيب و اى المقابل سيف بصدمه : الشيطان نور : ......... يتبع ماذا يخبىء لهم المستقبل و ماذا سوف يحدث ؟؟ وما ردة فعل الشيطان ؟! fatma khaled
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD