الفصل الرابع

954 Words
##ع***ة_شيطانية_ولكن #الفصل_الرابع (#سر الخفي) امسكت دفترها لكي تبدأ بسرد قصتها المؤلمة عبر الورق ، افتحت أول ورقة لتحكي قصتها مع اول شاب سرق قلبها من رغم بردوه وعدم اهتمامة بيها ، كانت تعيش معه احلي حياة هادئة ، قدر شريف يوصل لها الامان التي كانت تفقده مع ولدها القاسي الغير ملتزن ظالت تحكي وتحكي وتكتب اول مقبلة لهم ، كانت الصدمة الكبري عندم علم شريف انها هي العروسة التي يشكرون فيها #فلاس_باك وهو يقول : انتي قامت مني تتحجج بأي شي حتي تهرب من هذه المقبلة قام شريف هو الآخر يستأذن دخول الحمام ، سمح له صالح بدخول حتي يذهب اخذها من يداها وهو يبتعد عن الدجي ، دفعها الي الحائط ثم اقترب منها وهو يهمس بصوت منخفض: اسمعي يا بت انتي ، تطلعي حالا تقولي انك مش موافقة علي جواز انحنت راسها وهيا تبكي علي هذه الصدفة الذي فضحت أمرها شريف: الشغل ده مش هياكل معايا ، كلمة وحدة ، هتطلعي ترفضي موضوع مني: مقدرش مقدرش ، بابا كان يموتني شريف: ضحك بسخرية وهو يحسس علي جسدها " بابا مين ده ، بابا الي سابك تكلمي علي نت وتصحبي مني: انت متعرفش حاجة لو سمحت ابعد شريف: ابعد ايه ، منا شوفت كل حاجة علي نت ولا نسيتي مني: اسكت اسكت شريف: هفضحك لو مبعتيش عن عامر ابن خالتي وعني فاهمة ظالت تبكي حتي تعالي شهقتها وهيا تخفي وجها بخجل ظل ينظر لها بقرف وسخرية كان يعتقد أن هذا تمثيل و***بة من العبها ، انها الفتاه الذي تعرف عليها عبر الانترنت مجرد فتاه ع***ة ، لا تصلح أن تكون زوجة شريف الرجل الذي ديما يحافظ علي الأخلاق والقيم والمبادئ ابتعد عنها وهو يرقمها بتحزير : انا همشي ، خبر رفضك يوصلي والا هتزعلي يا قطة ، ثم مضي بعيدا عنها وهو مزال محتفظ بنظراتة التي تحرقها من داخل دخلت غرفتها ، ارتمت علي الفراش لتنهار من بكاااء تصرخ بقوة علي هذا المرض العين الذي يبعدها عن ابسط حقوق لها ...................... عاد شريف الي جلسته بعد ما تأكد أن الجميع مشغول في الحديث ، نظرت سعاد تبحث عن اختها ثم نظرت لولدها رقمها صالح بصرامة ، قامت سعاد سريعا تلحق بأختها قبل ما ينفعل عليها ولدها ، افتحت باب الغرفة وهيا الهاتف بنزعاج : انتي فين يا مني ثم صمتت عندنا رئتها مرمية علي الفراش تبكي ترتعش بخوف اقترب منها سعاد بعد ما خفض قبلها من شدد خوف عليها :مني حبيبتي مالك ظالت مني تقور نفسها وهيا ترتعش بخوف وضعت سعاد يداها علي وجها تقيس درجة حرارتها ، شهقت بصدمة عندما أحست بسخونة جسدها : يا نهار ابيض انتي سخنة اوي ، انتي كنتي كويسه ايه الي حصل نظرت لها مني بعيونها التي كانت تبكي بقوة قامت سعاد ثم وضعت عليها الغطاء ثم ظالت تفكر ماذا تفعل ما الضيوف في الخارج .............................. جلست وهيا تصتنع الابتسامة ، سألها زوجها وهو يهمس : فين مني يا سعاد سعاد: مني تعبانة اوي يا كامل ، سخنة وبترتعش قطع حديثم انعام التي سألت بضيق: امال فين العروسة نظرت سعاد إلي زوجها ثم نظرت إلي انعام بقلقل : انا اسفة اوي يا تيتة ، مني تعبت اوي انعام: بسخرية ، والله لا الف سلامة ثم نظرت لشريف: يلا بينا احنا يا شريف ابتسم شريف عندما علم انها هربت من المقبلة ، امسك يد جدته ثم مضي خارج منزل بعد ما ودعت سعاد جيدا قام صالح بغضب الي غرفة ابنته ، ركدت خلفة سعاد وهيا تصرخ في ابيها : لو سمحت يا بابا مني تعبانة تجهلها صالح وهو يهجم علي غرفة ، وقعة عيناه علي ابنته التي كان حلها يدل علي مرض شديد، زفر بضيق وهو ينظر لها: البت دي ملها سعاد: معرفش يا بابا بس تعبت فاجئة ، ارجوك يا بابا سبها دلوقتي صالح: متروحيش مع جوزك وخليكي جمبها سعاد: حاضر يا بابا ، اتفضل انت ارتاح خرج صالح وهو يفكر في هذه الصدفة التي لا كان يعمل لها حساب ، سنين طويلا كان يبتعد عن هذه ناس لكي يحاول ينسي الماضي الأليم جلست سعاد بجوار اختها ، وضعت يداها علي شعرها بحنو ثم ظالت تغني لها مثل ما كانت ولدتها تفعل ، دمعت عيونها بحزن علي حال اختها الصغيرة ..................... ......... قامت انعام وهيا تسند علي عجزها بغضب: يعني ايه يا شريف شريف: يعني مش هتجوز يا تيتة انا غيرت رايي انعام: لا يا شريف البنت دي لازم تجاوزها لازم شريف: الله واشمعنا دي يا تيتة انعام: وهيا تتذكر الماضي ، البنت دي لازم تكون في بيتي هنا عشان اعرف ا**ر ابوها كويس اوي ظهر الفضول علي وجه وهو يسألها :انا مش فاهم حاجة يا تيتة وبعدين انتي متعرفيش بنت دي تبقي مين انعام: تبقي بنت صالح عدوي الوحيد شريف: عدوك ، ازاي يا تيتة وليه انعام،: حكاية طويلا ، هيجي وقتها احكيلك ، مهم دلوقتي لازم تجوز بنت دي شريف: مستحيل مستحيل يا تيتة بنت دي زبالة مش كويسة انعام: ليه يا شريف انت شوفت منها حاجة شريف: اه شوفت وعرفت كمان انعام: شوفت ايه وعرفت ايه ، اتكلم تن*د شريف بديق وهو يعتدل في جلسته : انا مكنتش عايزة اقولك بس مدام عيزاني اتجوزها يبقي لازم تعرفي انعام: اعرف ايه شريف: البنت الي بتكلم عامر ومصحبها هيا نفس البنت دي يا تيتة ، دي البنت الي اتعرفت عليها علي نت عشان ابعدها عن عامر شهقت انعام بصدمة وهيا تضرب علي ص*رها : يا نهارد اسود انت بتقول ايه يا شريف انت متأكد شريف: أيوة يا تيتة انعام: يادي المصيبة شريف: مالك يا تيتة في ايه نظرت انعام له بصرامة : البنت دي هتجوزها يعني هتجوزها شريف: بغضب " بعد الي قولته انعام: ماهو عشان الي قولته لازم تجاوزها لازم تمنع المصيبة دي شريف: تيتة لو سمحت فهميني في ايه نظرت له بتردد وهيا تسند علي عجزها " حولت تفكر ماذا تقول له واين تبدأ شريف: يا تيتة اتكلمي عشان اقدر اسعدك انعام: اسمع يا شريف البنت دي مستحيل تجوز عامر ولا تصحبه ، حرام يبني حرام شريف: ليه حرام فهميني بقي انغام: عشان البنت دي تبقي اخت عامر يا شريف اخت عاااااامر ................ #جهاد_محمد ##ع***ة_شيطانية_ولكن
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD