الفصل الثامن ( واخيرا )

1483 Words
##ع***ة_شيطانية_ولكن #الفصل_الثامن (حماية) ‏ نزل صلاح من سيارة وهو يحمل الهداية لأبنته ،التي كانت مجرد ستار خلف نواياه الخبيثة ، طرق الباب ، افتحت له الخادمة ، دخل الفيلا بعد ما رحبت بيه الخادمة ، وصل الي حجرة الضيوف ينتظر ابنته التي تغايب عنها اسبوع لكي يفكر جيدا في اقترب من حبه الاول والاخير هانم نزلت انعام وهيا تسند علي عجزها اتجاه حجرة الضيوف كانت نظرات بينهم تحمل كل احسيس الحقد والغل والكره صلاح : اهلا يا انعام هانم انعام: اهلا يا جوز بنتي صلاح: لو سمحت متقليش جوز بنتك دي تاني انعام: اه كان مفرود اذكر المرحومة بنتي صلاح: بظبط ، المرحومة الخاينة ، الي متستهلش قطعتة انعام وهيا تدب بقوة بعجزها علي الأرض : اخرص خالص ولا كلمة ، بنتي الي حصلها بسببك انت صلاح: ليه انا الي قلتلها تخوني جوزك وعلي فرشته كمان انعام: ايوة انت ، لما تخبي عليها انك متجوز ومخلف تلاتة يبقي اسمه ايه ، انت سبب انها تلجئ لوسيلة دي عشان تنتقم منك ، عايزها تعمل ايه بعد ما شفتك بتتهجم علي اختها وتعرف انك بتحبها صلاح: انا متهجمتش علي هانم انا بس كنت بصرحها بمشعري انعام: انت انسان زبالة ، اتجوزتها ليه مدام بتحب اختها ومدام متجوز ومخلف ليه دخلت حيتنا صلاح: انا طول عمري بحب هانم ، طول عمري بعشها بس الي حصل أن اتجوزت بعد ما هيا ضاعت من ايدي وبنتك كانت مجرد وسيلة بس عشان اكون قريب من حبي عمري انعام: بغضب ، وبعد كل ده ومش عيزها تخونك صلاح: الست محترمة الي هيا الي تحافظ علي نفسها حتي لو جوزها وحش ابتسمت بسخرية وهيا تقول: والله طيب معلمتش بنتك ليه الاحترام وهيا ديرا علي حل شعرها صلاح: بنتي محترمة غصب عنك انعام: محترمة اوي عشان كده كلمت شريف قبل جوزها علي نت و ، ولا بلاش أن الله ستار رحيم صلاح: انتي عايزة ايه يا انعام انعام: عايزة انتقم ابنتي ابتسم صلاح وهو يقترب منها : عشان كده جوزتي حفيدك لبنتي انعام: اه ، كنت عارفة انك هتوافق عشان تبقي قريب من هانم بنتي صلاح: كويس انك عارفة انعام: عارفة بس يا تري بنتك وشريف والكل لما يعرف أن قتلت خالته وكمان عينك من امه غير عامر الي رميته وهو صغير ، ابنك يا حقير صلاح: متقليش ابني انا مليش ابن فاهمة ، شوفي بنتك غلطت مع مين انعام: اخرص ، عامر ابنك غصب عنك صلاح: لا مش ابني انعام: عامر شايل اسمك شايل نفس اسم أخته الي عايشة معاه في بيت واحد شايل نفس اسم سعاد صلاح: ابعدي عن شري يا انعام انعام: تخيل بقي لما بس اسأل كل واحد عن اسمه بكامل قدام كل واحد فيهم شوف بقي صدمة لما يعرفوا أنهم شيلين نفس الاسم وهما مش عارفين صلاح: ولا يهمني ، يا انعام كدا أن تكمل حديثها صمتت عندما اتي عامر يقترب منهم اشاح صلاح وجه بعيدا عنه حتي لا يتقبل عينهم عامر: في حاجة يا تيتة انغام: بابتسامة ، لا يا حبيبي سلم علي صلاح بيه ابو مني اقترب عامر وهو يرحب بيه : اهلا يا عمي ، معلش مكنتش اعرف حضرتك صلاح: ليه مشفتنيش في فرح عامر: بصراحة مأختش بالي ، اتفضل اقعض ليه واقف صلاح: لا شكرا ، ياريت حد يندهلي مني عامر: حاضر هبعتلك الخادمة تشوفها ، تحب تشرب ايه ظل يكتم غيظة من نظرات انغام الخبيثة: لا شكرا عامر: لا ازاي انا نعمل أي حاجة تشربها عن ازنك ثم ذهب جلس صلاح وهو يمسح وجه بديق : من اول خطة فشلت له ................................ استيقزت بقلق عندما سمعت رنين هاتفه المزعج ، افتحت عيونها بنعاس تبحث عنه عندما رئت مكانة فارغ ، قامت سريعا وهيا تنظر حولها بقلق في غرفة ، ثم ارتاح قلبها عندما سمعت تدفق المياه ، علمت أنه في داخل وضعت ظهرها علي وسادة بعد ما ظهرت ابتسامة واسعة عندما تذكرت ليلة أمس ، نظرت إلي مكانة الفراغ ثم وضعت يداها تتحس فراشة " كانت تتذكر رقته وحنانة كبير معاها أحست بالامان والسعادة لأول مرة ، كان تتعالي الابتسامة عندما تذكرت همساته الساحرة ، قطع شرودها صوته الحاد صباح الخير "قلها شريف بعد ما خرج المرحاض نظرت له وهيا تبتسم برقتها: صباح نور ابتعد شريف عن نظرتها وجملها وهيا علي الفراش حاول بأجهاد يخفي ذكرة ليلة أمس ، أخذ ملابسها لكي يبدلها انخفضت رأسها بخجل وهيا تشيح وجها ثم تحدثت : هو انت رايح فين شريف: مشوار مني: طيب هو انا ممكن اطلب منك طلب أخذ المشط ثم بدأ في توضيب شعره أمام المراء ،نظر إلي صورتها المنع**ة : اتفضلي خير قامت مني وهيا تقترب منه بخجل : كنت عايزة اروح مشوار ترك شريف الذي في يده ثم استدارت ينظر لها : مشوار ايه مني: برتباك ، هزور سعاد اختي شريف: مين الي يزور مين ، انتي مفرود عروسة مني: ارجوك يا شريف انا محتاجة اشوف اختي ابتعد عنها وهو يلم اشيائة: كلميها تيجي هنا مني: بس انا مش حبا اتكلم معاها هنا شريف: بحدة ، قولت مفيش خروج مني: الله ليه بقي رافض خروجي اظن أن أتأكد ان كل شكوك كلها وهم اقترب منها بعيونة الحادة : والي شوفته بعيوني بردو وهم اغمضت عيونها بديق وهيا تبتعد عنه لكي تتجاهل هذه ذكرى الأليمة استمع الاثنين طرق الباب ، أص*ر شريف صوته الصارم : ادخل دخلت الخادمة وهيا تنظر لمني: مني هانم والد حضرتك تحت مني: تمام هنزل حالا اقتربت من خزانتها ثم أخرجت ملابسها في عجلة لكي تتهرب من نظراتة التي كانت محدقة عليها تن*د شريف بديق ثم مضي الي الباب لكي يذهب إليهم في الاسفل ....................... اقترب شريف من صلاح وهو يرحب بيه بشدة: اهلا اهلا يا عمي منور والله صلاح: بابتسامة مصطنعة" اهلا يبني ، امال فين مني شريف: فوق في غرفتها ، ثواني وهتنزل صلاح: بعد ازنك يا شريف عايز اتكلم معاها لوحدنا شريف: اه طبعا اكيد ، ثم نده الخادمة بصوته العالي اتت الخادمة مسرعة : خير يا شريف بيه شريف: وصلي صلاح بيه لغرفة مني فوق الخادمة: اتفضل معايا حضرتك ، شكر صلاح شريف ثم تابع الخادمة ليصعد الي غرفة ابنته التي يشتعل غيظ منها جلس شريف بجوار جدته التي كانت تبتسم بشامته: خير يا تيتة مالك انتبة انعام لشريف الذي جلس بجوارها: مفيش يا حبيبي طمني عملت ايه شريف: في ايه تيتة انعام: هو الي في ايه ، حصل ولا محصلش شريف: وهو ينحي رأسه بأسف" حصل يا تيتة انعام؛ بابتسامة واسعة، طمني ها شريف: بنت يا تيتة بنت عبس وجها بخيبة أمل وهيا تشيح وجها: يا خسارة شريف: تيتة انعام: ايه يا شريف مالك قايم عليا الحاد ليه شريف: بصي يا تيتة انا لازم احط حدود لموضوع ده بقي .......................... كدا أن تخرج تفاجئت بولدها الذي دلف الي الغرفة بغضب ابتعدت مني وهيا تشهق : بابا خضتني نظر لها صلاح بعيونة الحاقدة الغاضبة اقترب منها خطوة وهو يفكر ماذا يفعل معاها مني: مالك يا بابا قطع صوتها صافعة قوية علي وجها صرخت مني من شدد صافعة، ثم تفاجئت بهجوم ولدها بضرباتة القوية علي جسدها ، انهارت دموعها وهيا تصرخ بقوة ؛ حرام عليك حرام صلاح: حرام عليا انا يا خلفت العار ، يرتني ما خلفتك ولا شوفتك يرتني مني: عملتلك ايه دفعها صلاح علي الأرض بقوة وهو يضع قدميه علي ص*رها : عملتي ايه ،انتي لسه بتسألي وحيات امك الي معرفتش تربيكي قبل متموت لربيكي ، ثم رفع قدميه لينزل بها علي جسدها بقوة تعالي صرختها بقوة و بكأها الذي هز اركان المنزل .............. وقف شريف عندما سمع صوتها الذي ينده بأسمة ، شهقت انعام بصدمة : الي بيحصل ده ركد شريف سريعا علي درج مسرعا الي غرفتها وبعد ثواني وصل الي غرفته حتي دفع الباب بقدمة ليهجم الي داخل وقف ينظر إلي الرجل الذي ينقض بضربات قاسية علي ابنته ، تعالي صدمة علي وجه لهذا الاب القاسي لماذا يفعل بها هكذا ، اقترب منه حتي دفعه بقوة بعيدا عنها وقع صلاح علي الفراش من أثر دفعت شريف القوية صرخ شريف في وجه صلاح : انت اتجننت ازاي تمد ايدك عليها صلاح: انا حر مني بنتي وانا حر فيها #اقتباس ??#ع***ة_ولكن_شيطانية انحني شريف لكي يتفحصها جيدا ويطمأن عليها ، همس بصوته الحنون : انتي كويسه ظالت تبكي وتشهق بخوف " هزت وجها بنفي سعدها شريف علي نهوض بعد ما احس بضعف جسدها صلاح : مدام شيفها وحدة زبالة انت وجدتك اتجوزتها ليه ،قلها صلاح وهو يقترب منهم ابتعد شريف عنه وهو يساعد مني علي جلوس ، مسح وجها بيداه بحنو ثم نظر لها : متخفيش انا جمبك ، تمام هزت مني رأسها بطمأنان ثم تابعتة وهو يقترب من ولدها شريف: لأخر مرة بشوفك بتمد ايدك عليها صلاح: دي بنتي شريف: ودي مراتي ، بعدين انت لسه فاكر أن ليك بنت عايزة تتربي ، كنت فين وهيا بتعمل الي بتعملة صلاح: انت متعرفش حاجة بنتي انا الي مربيها جدتك هيا الي عايزة تنتقم مني شريف: ميخصنيش الي بينك وبين جدتي ، الي يخصني مراتي ، مني خط احمر ، فاهم نظر له صلاح بغيظ ثم نظر لها بغضب ثم ابتعد عنه لكي يذهب خارج الغرفة ، مر من أمام هانم وعامر وانعام الذي كان يقفون يتبعون المشهد جلس شريف وهو يمسح علي شعرها : مني ايه الي حصل ارتمت مني في احضانة وهيا تتشنج بقوة لف زراعيه لكي يضمها ،ظل يفكر بتردد في ضمها حتي لان قلبه من شدد بكأها ، ضمها بقوة الي ص*رة ظل يمسح علي شعرها وهو يهمس بصوت حنون : اهدي يا مني احكيلي الي حصل لو سمحت #جهاد_محمد #ع***ة_ولكن_شيطانية
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD