اتمنى البارت يعجبكم
روايه ( حب ابدى ) البارت الثانى وعشرين
بقلم✍️ملك فريد لطفى
جمال / سكت يعنى
معاذ / اصل الصراحه اتصدمت من السؤال
جمال /يعنى بتحبها
معاذ / يارتنى بحبها ده انا بعشقها ومستمر اليوم الى تدخل فى الكليه علشان اخطبها
جمال / بس انا مش عايزك تخطبها
معاذ بصدمه / ايه إلى انت بتقوله ده يابابا اتجوزها يعنى على طول انا موافق
جمال / لاء يا معاذ انا عايزك تخطب ريماس ريماس اولا يا معاذ هى يا تيمه محتاجه لحد يحتويها ويحبها وعايز اجوزها لحد اطمن عاليها معاه ش6معاذ / لاء طبعا مش موافق انت بتقول ايه مستحيل يابابا انت علشان عايز تريح بنت عمى عايز ت**ر قلبى مستحيل يابابا اسمح بى كده انا بحب تاليه وعايز اتجوزها
جمال / لاء يا معاذ انت هتخطب ريماس والموضوع انتهى
معاذ بعصبيه / انت على طول عايزنى اخسر كل حاجه بحبها انت ديما واقف ضدى ويضيع كل انا بحبها
جمال بعصبيه / اخرس احنا مش في بيتنا وصوتك ميعلاش عاليا تانى فاهم
تاليه / ريماس الحقي فى حد بيزعق فوق
ريماس / ايوه ياربى هو فى حاجه حصلت تانى
معاذ اخد موبيله ونزل
ريماس / تاليه فى حد رزع الباب فوق ونزل
تاليه طلعت تجرى على البلكونه تاليه شافت معاذ ركب العربيه زى لمح البصر.
جبصر كان اختفى تاليه حاست أن قلبها اتقبض
تاليه / ريماس الحقى ده معاذ إلى رزع الباب فوق
ياترا ايه الي يوصل معاذ لكده .
انا عمري ماشوفت معاذ بيعلي صوته أصلاً.
ريماس أن شاء الله خير احنا مش ناقصين تعب اعصاب تانى.
كفايه الي احنا فيه.
معاذ في العربيه أتصل علي زياد
معاذ / الو ايوه يا زياد انت فين.
زياد / انا في البيت في حاجه يامعاذ.
معاذ / انا جيلك مسافة الطريق.
......... ..... ........
أدم صحي من النوم لقي نفسه الساعه ٧بالليل
ياه انا محسيتش بنفسي انا نسيت أطمن على كريم.
أدم أتصل علي أميره.
أدم / الو ازيك ياطنط ايه الاخبار دلوقت كريم عامل ايه.
أميره / الحمد لله أحسن كتير ياحبيبي انت فين كل ده نوم.
أدم/ انا أسف والله محستش بنفسي .
اميره / لا ياحبيبي أنا بهزر انا تعبتك معايا والله.
أدم /هو انا مش زي معاذ ولا أيه.
أميره /طبعا ياحبيبي والله انت أبني حبيبي ابني مكانش هيقف معايا زيك كده انت وزياد
أدم/ ربنا يخليكي ليه انا هيجيلك علي طول مش هتأخر عليكي .
أدم نزل علشان يروح المستشفى أتصل علي معاذ مابيردش أتصل تاني .
معاذ/ بعصبية ايوه ازيك ياأدم .
أدم /مالك يامعاذ فيك حاجه .
معاذ/ انت فين ياأدم .
أدم/ انا كنت رايح المستشفى أطمن علي كريم انت هناك ولا فين .
معاذ/ انا عند زياد روح أطمن علي كريم وشوف الجو هناك ايه وعرفني..
ادم أخبار ايه .
معاذ /أخبار كريم وبابا وشوف كده لو في حاجه جديده عرفني ولو بابا سأل عليه ماتقولوش اني عند زياد.
زياد /مش هتحكيلي بقي ايه الي مضايقك.
معاذ /أقولك ايه بس أقولك أنه حلم عمري كله أبويا عاوز يضيعهولي.
زياد /قصدك ايه قصدك تاليه.
معاذ/ بابا شايف وحاسس اني بحبها ومش شايف غيرها وتخيل عاوز مني ايه.
زياد /اوعي تقولي أنه جايبلك عروسه .
معاذ /ياريت اي عروسه تخيل عاوز يجوزني ريماس بنت عمي تخيل .
زياد / يانهار أ**د انت بتقول ايه ايه الي أبوك بيفكر فيه ده.
معاذ/ وبقوله اني بحب تاليه يقولي لازم تتجوز ريماس عاوز أطمن عليها ويظلمني بقيت عمري هو عارف انى استحاله احبها انا يعتبرها اختى وبس .......
زياد / طب ادم يحى نتكلم فى الموضوع ده تانى اهم حاجه مدايقش نفسك كل مشكله وليها حل
أدم وصل المستشفى سلم عليهم لقي أميره وكانت مامت كريم قاعده تقرا قرأن ولقي جمال وريماس لسه وصلين ومعاهم تاليه وهاله.
أدم /سلم عليهم أزيك ياعمو ايه اخبارك امال معاذ فين .
جمال/ هو مجاش .
أدم/ لاء انا لسه واصل حالا .
جمال/ هتلاقيه زمانه جاي وكان باين عليه أنه مضايق
هاله/ ازيك ياحبيبت قلبي انا عملتلك غدا لمامت كريم يالا ياطنط
اتفضلي لاميره هاتي مليكه وتعالى
مامت كريم/ لا ماليش نفس .
أميره/ يلا ياطنط كريم كويس وهيبقي كويس أكتر لما يشوفنا طبيعين لكن لو شافك مضايقه وتعبانه هيتعب أكتر .
مليكه/ يلا كلي ياتيته دي ماكلتش حاجه من امبارح وعيطتت.
اميره / شوفتي ياطنط نفسيت البنت تعبانه اوي ازاي.
مامت كريم / خلاص يامليكه هاكل تعالي يلا كلي معانا .
جمال خرج برا الأوضه يشرب سجاره وبيكلم نفسه كده يامعاذ تعصي أمري الولد أتغير اوي .
وفي نفسه بس انا بضغط عليه على طول هو انا غلطان ولا ايه
وبيرن على معاذ التليفون بيرن وهو مابيردش .
جمال للدرجادي يا معاذ بتحب تاليه انا مش ه**ر قلبك انا معنديش غيرك ياحبيبي.
أدم لجمال / عمو انا اطمنت علي حاله كريم هو حالته مستقرة الحمد لله انا عندي مشوار هعمله ولو في اي حاجه محتاجني فيها رنوا عليا.
جمال / روح انت ياحبيبي احنا تعبينك معانا.
ادم ممكن ادخل أسلم علي طنط أميره .
جمال / اتفضل يا حبيبي .
ادم / طنط أميره انت محتاجني في حاجه انا رايح مشوار ولو احتاجتني رن عليا بس.
تاليه / أدم ثانيه عوزاك وشدت ريماس تعالي معايا.
أدم / ايوه ياتاليه في حاجه ازيك يا انسه ريماس الحمد لله انت أحسن دلوقت.
تاليه / انت مكلمتش معاذ انهارده .
أدم / انا كنت هسألك عليه هو فين بحاول أكلمه مابيردش.
تاليه / شد مع عمو جمال انهارده وكان نازل متعصب اول مره اسمع صوته عالي كده انا خايفه عليه ومش بيرد علي تليفوناتي.
ريماس / أن شاء الله خير ماتقلقيش .
أدم باصص لريماس هي بتتكلم ياخراشيى علي الرقه وهي بتتكلم هو فيه كده في الدنيا.
تاليه / علشان خاطري طمني عليه لو رد عليك .
ادم / حاضر والله ماتقلقيش أكيد هعرف أوصله يلا سلام .
أدم مشي هو بيقول في نفسه سلام يا حته من قلبي .
ريماس لى تاليه / أدم ده أنسان محترم اوي .
تاليه / اه اوي ده دكتور قلب علي فكره شاطر اوي ومعاذ بيقولي أنه بيحب الأعمال الخيرية جدا وبيساعد ناس كتير .
ريماس / هو باين عليه مهذب اوي ومحترم قليل لما تلاقي شاب في الزمن ده مهذب ومحترم كده.
تاليه / ايه ايه ده اول مره أشوفك معجبه بشاب اخيرا اتحركتي
وبتكلمي زي البنات .
ريماس / لمي نفسك انت فهمتيني غلط على فكره.
تاليه / ههههههههه ماشي نمشيها فهمتك غلط تعالي نشوف امهاتنا.
......... ............ ....
أدم اتصل بمعاذ
ادم / ازيك يامعاذ ابعتيلي الابلكيشن بتاع زياد.
معاذ / اوك بس عملت ايه مع بابا سألك عليه.
أدم انا / سألته الاول عليك قبل مايسألني.
معاذ /برافو عليك تعالا بقي متتأخرش.
ادم/ اوك مسافه الطريق.
زياد/ مين بيكلمك يامعاذ.
معاذ /ده أدم .
زياد/ قوله تعالى يقعد معانا شويه ده وحشني اوي
معاذ/ هو جاي عارف انا بحبه اوي هوصديقي فعلا الي مبستغناش عنه في كل أذماتي.
وانت كمان والله يا زياد انتوا اخواتي بجد .
أدم /وصل وجايب معاه كانزات وشيبسي وكيكات .
معاذ/ فتحله الباب اهلا ياباشا مصر ايه الحاجات الحلوه دي.
أدم /باشا مصر وراك اهه انا مش هاجي في حاجه.
زياد/ حبيبي يا دومي وحشني اوي وبعدين كل واحد فينا باشا مصر في مجاله.
ادم /بصوا بقي انا عاوز اخد اجازه حلوه انا تعبت في البلد دي ياناس عاوزكم تفرفشوني كده.
بس طبعا أسمع أستاذ معاذ الاول زعلان من عمو جمال ليه
معاذ/ طيب تعالوا نقعد وانا أحكيلك على كل حاجه.
زياد /انا هعملكم نسكافيه علي ماتحكيله .
أدم/ الله عليك ياباشا مصر الحقيقي اهه ده الكلام بجد ودول الصحاب .
معاذ/ هو انت بتتكلم كتير ليه هتسمع ولا محكيلكش .
أدم/ خلاص هسكت وهسمع اقول ياعندليب.
معاذ/ بص يا سيدي بابا عاوز يخطبلي .
أدم /طيب ايه المشكله مش انت دي أمنيه حياتك انت ترتبط بتاليه.
معاذ/ ماهي لو كانت تاليه.
أدم/ امال هو عاوز يجوزك مين أن شاء الله.
معاذ /تخيل عاوز يجوزني ريماس
ادم قام مسكه من ياقه القميص
أدم / ايه ياخويا بتقول ايه سمعنى تانى
معاذ / والله زي ماانت سامع سيب الياقه
أدم/ طيب ايه رأيك الي يحللك المشكلة دي .
معاذ /ابوسك من رأسك .
ادم/ لا بوس ايدي بس.
بص ياسيدي انا هموت واخطب ريماس بنت عمك .
من ساعت ماشوفتها في المستشفى وانا قلبي أتحرك ابوس ايدك ساعدني انت .
معاذ /بجد ياأدم انا مبسوط اوي وقام باسه وحضنه الف مبروووك
زياد/ دخل الله الله بتحبوا في بعض كده ليه.
معاذ/ مش هتصدق يازياد أدم عاوز يخطب ريماس .
زياد / وطبعا كده مشكلتك مع باباك اتحلت صح.
معاذ/ طبعا لان بابا بيحب أدم اوي وعمو خالد وطنط أميره عرفوا ادم بعد وقفته معاهم في موضوع كريم.
في كده ماظنش أن بابا هيصر علي رأيه لأنه كده هيبقي مطمن علي ريماس وهي مع أدم.
زياد/ بس ادم لازم يروح يطلبها من ابوك قبل ماانت ترجع البيت.
أدم / ايوه انت صح خلاص انا فعلا هروح له دلوقتى اشوفه في البيت ولا في المستشفى وأكلمه.
يالا سلام دلوقت .
معاذ/ ابقي طمني عليك وقولى عمو خالد وبابا رأيهم ايه
زياد /والله كان وحشني جننكم ده معنتوش تسافروا تاني.
معاذ /وانت يااستاذ زياد مش ناوي تحب وتفرحنا بيك.
زياد/انا حياتي مش مستقره وخايف الي أجوزها أظلمها معايا فهمني يامعاذ.
معاذ / بس انت لازم تشوف حياتك وتحب وتتحب لازم تلاقى واحده واقفه فى ظهرك بتحفزك ديما معاك فى كل حاجه مزهقتش من الوحده يااخى
زياد / وانا مش ضامن عمرى انت عارف انى بطلع مهمات كتير اووى وممكن اطلع عمليه مرجعش منها ليه اعذبها معايا ليه كل مطلع مهمه قلبها يكون واجعها عاليا وخايفه انى مرجعلهاش وبعدين انت عارف انا ليا اعداء كتير مش بعيد ينتقمو منى فيها فبلاش اخي ولا اتحب
معاذ بحزن على صحبه / متقولش كده وبعدين كلنا مكتوبلنا عمر هنمووت فيه يعنى كلنا مش عارفين هنموت ازاى فا الشيل الفكره دى بقى من دماغك اقولك على حاجه أدى لنفسك فرصه وجرب
زياد / أن شاء الله ...........
........ ........ .........
أدم وصل المستشفى لقي خالد وجمال قاعدين.
ادم طلع جرى
أدم السلام عليكم ازيكم انا أفتكرتكم روحتوا
جمال / احنا كنا قايمين نمشي دلوقت.
خالد / انت تعبت ياحبيبي انت نازل أجازه ترتاح تعبناك معانا.
أميره وهاله خرجوا من اوضه كريم
اميره وهاله / ازيك يادكتور أدم .
ادم / ازي حضرتك ياطنط أخباركم ايه وكريم عامل ايه انهارده
أميره / أحسن كتير الدكتور طمنا عليه قال أن حالته النفسية هي سبب تحسنه السريع ده وان شاء الله كله خير
ادم / الحمد لله تحبوا أوصل حد معايا في طريقي .
جمال / خلاص وصل أميره وريماس معاك في طريقك .
وانا وهاله وتاليه وخالد هنمشي وراكم.
أدم يلا بينا ..
طول الطريق بيفتح مواضيع مع أميره وياخد رأي ريماس ويعجبه طريقتها وتفكيرها أكتر ويتمسك بيها أكتر واكتر.
وصلوا البيت مع بعض .
جمال / عاوزك ياأدم انت مكلمتش معاذ.
معاذ والله ياعمو معاذ برن عليه مابيردش بس الي عرفته أنه عند زياد بس زياد قالي مقولش لحد .
لانه مضايق ونفسيته وحشه هو حصل حاجه ياعمو.
جمال لاء ولا حاجه.
ادم / ممكن أقعد معاكم انتوا و عمو خالد اتكلم معاكم شويه .
جمال / طبعا يابني تعالي اتفضل انت متستأذنش.
ادم / انا والله بعتبركم أهلي .
تعالا وطلعوا فوق عند خالد ودخلوا قاعدوا في البلكونه الجميلة بتاعت خالد .
وادم الله علي الذوق والرقي ايه الجمال ده .
خالد / ايه رأيك يادكتور.
أدم تحفه فنيه انت بجد فنان مافيش زيك.
ممكن اطلب منكم طلب ياعمو خالد وجمال .
جمال وخالد اتفضل يابني أنت تأمر......... استووووووووب
فكركم ايه رد فعل جمال لما يلاقى معاذ رايح يخطب ريماس ?
هتعرف فى البارتات الجايه اهم حاجه اكتبوا توقعاتكم
كفايه عاليكم كده عايزه تعليقات كتير بليييز
وشكرا لكل واحد بيشجعنى بحبكم كتر وبتمنى يكون البارت الثانى وعشرون عجبكو
اتمنى تكون البارت يكون عجبكم وعايزه تعليقات وتفاعل واهم حاجه رايكم ❤️❤️??اتمنالكم السعاده والتوفيق