bc

الفهد العاشق...... انجي عصام الدين..... مكتمله

book_age16+
122
FOLLOW
1K
READ
drama
tragedy
like
intro-logo
Blurb

عصبى حاد المزاج شرس الطباع يأمر يطاع وقفت امامه ولم تشعر بالخوف تحدته وقبل هو التحدى من منهم سينحنى من منهم سيخسر... سيف ذو حدين فمن يخسر يربح فمن منهم سيرفع راية الاستسلام ..تحدى بين نقيضين ملاك وشيطان ...ظلام ونور ..فكما قالوا اذا وقع الأسد فى حب الغزال فياله من غزال غبى ويا له من اسد يهوى ت***ب نفسه

chap-preview
Free preview
الفصل الاول
بسم الله الرحمن الرحيم لا تدع القراءة تلهيك عن الصلاة الفصل الاول ✨✨✨✨✨✨ فى قصر على قدر عالى من الفخامه يبدوا كأحد القصور التى كانوا يصفونها فى القصص الخيالية وفي احدى تلك الغرف كان يوجد رجل يبدوا عليه أنه قد انتهى من حمامه للتو فقد كانت المياه تتساقط من شعره على جسده العاري الذى لا يغطيه سوا منشفة ملتفة حول خصره وكان يقف امام خزانة الثياب وفى لحظات كان قد انتهى من ارتداء بذله سوداء وقميص ابيض وكرفات رصاصي مثل لون عينيه الحادتين واتجه الى المرآة ليقوم بتمشيط شعره ورمق جسد الفتاة العاري المغطى بغطاء الفراش وتغط فى نوم عميق ظهرت ابتسامة سخرية على فمه ثم انتهى من تمشيط شعره الذى يتعدى ياقته وقام بتهذيب لحيته وشاربه الذان يزيدان وجهه وسامه ثم اخرج من محفظته مبلغ من المال ووضعه بجانب رأس الفتاه وخرج من الغرفه بخطوات ثابته وواثقه وهبط الى الاسفل وقابل فى طريقه امرأه يبدوا عليها التقدم في العمر فحيته قائله المرأة:صباح الخير يا فهد باشا ...احضر لحضرتك الفطار فهد: بحزم: لا مش هفطر انا رايح الشركه لما المدام اللي فوق تصحى خلي السواق يوصلها مكان ماهى عايزه يا امينه امينه:حاضر يا فهد باشا اللى حضرتك تؤمر بيه ،اي اوامر تانيه فهد:لا خلاص مفيش حاجه تانيه تقدري تمشي امينه:حاضر ...بعد اذن حضرتك تركته واتجهت إلى الداخل بينما خرج هو من القصر ففتح له سائقه الخاص باب السيارة ليجلس هو بها بكل غرور وثقه لتتحرك السياره مسرعه وحولها سيارتان مليئتان بالحراس الشخصيين !!!!فهد:من كبار رجال الاعمال فى مصر وترتيبه الرابع على مستوى العالم فى الثراء الفاحش يشتهر عنه عصبيته وقسوته الشديده على كل من حوله فى منتصف الثلاثينات بجسد متناسق مفتول العضلات بوجه رجولى جذاب له ذقن وشارب مهذبين وشعر بنى طويل يتخطى ياقته بعينان حادتان باللون الرصاصي !!!! ✨✨✨✨✨ فى احدى المستشفيات كان يوجد فتاه تجلس بجوار فراش رجل مسن يبدوا عليه المرض الشديد وكانت تقرأ على مسامعه ما تيسر من القرآن وحينما انتهت وجدته قد ذهب فى النوم فأبتسمت ووضعت المصحف فى حقيبتها وخرجت من الغرفة بهدوء وبمجرد أن اغلقت باب الغرفه خلفها تحدث معها الطبيب قائلاً الطبيب:اهلاً يا انسه تولان انتِ هتروحِ بدري النهارده ولا ايه؟ تولان:لا ابدا بس بابا راضي نام بسرعه فمحبتش اني اقلق نومه الطبيب:طيب ممكن تيجي معايا اوضة المكتب كنت عايزك فى موضوع تولان:ايوه طبعا ذى حضرتك ما تحب يا دكتور عثمان عثمان:تمام يلا بينا اتجهوا معا الى غرفه الطبيب وما ان اصبحوا بداخل الغرفه حتى قدم لها عثمان مقعدا فنظرت له بتوتر وهي تقول تولان:خير يا دكتور عثمان هو فيه حاجه؟ عثمان:الحقيقه يا انسه تولان انا مش عايز أخبي عليكِ ،حالة الحاج راضي متأخرة اوي وكل يوم بتسوء عن اليوم اللى قبليه تولان:بحزن:طيب والحل؟ ،لو ممكن يعمل عملية او اى حاجه تساعده انا .... عثمان:مقاطعا: للأسف مبقاش فى ايدينا اى حاجه غير اننا ندعيله تولان:بحزن: لا اله الا الله ....اللهم اني لا أسألك رد القضاء ولكني أسألك اللطف فيه عثمان:بأعجاب:ربنا يقوى ايمانك يا انسه تولان:بخجل: شكراً لحضرتك.....ووقفت وحملت حقيبتها....بعد اذنك انا مضطره امشي عثمان:ايوه طبعا اتفضلى تحركت تولان لخارج الغرفة للممر ومنه الى خارج المشفى حتى تستقل سياره لمنزلها بينما تنهمر الدموع على وجنتيها !!!!تولان:فتاة تبلغ من العمر ٢٣ عام بيضاء البشره بأعين خضراء صافيه وشعر **تنائى لامع يصل لمنتصف ظهرها محجبة بملامح جميلة هادئة قصيرة القامة بجسد ممشوق قضت معظم حياتها مع الحاج راضى وهو زوج والدتها المتوفيه وتعتبره بمثابه والد لها !!!! ✨✨✨✨✨ فى الشركه كان كل العاملين فى الشركه يرتجفون من الرعب عندما يعلمون بأن السيد فهد قد أتى إلى الشركة بسبب قسوته المعروفة وعدم مسامحته فى اى خطأ وكان فهد يجلس فى مكتبه عندما دخلت السكرتيره الخاصه به الغرفه فنظر إليها ببرود فقالت له السكرتيره:لو سمحت يا فهد باشا منال هانم والدة حضرتك بره وعايزه تقابل حضرتك فهد:بتأفف:خليها تدخل يا حنان وبالفعل فى لحظات دلفت الى الغرفة امرأة انيقة لا يبدوا على وجهها التقدم فى العمر اقتربت من المكتب وصافحت فهد الذى كان يصافحها ببرود وهو يقول فهد:اهلا بيكِ يا منال هانم ....اقدر اعرف ايه سبب الزياره المفاجأة دي منال:وهى تجلس:ابدا كنت رايحه النادى قلت اجى اشوفك لانك مش بتسأل عليا أثناء حديثها اخرج فهد علبه سجائره وبدأ يدخن وهو يقول بلامبالاة فهد:اصلى مشغول اليومين دول منال:بأنفعال:ايه الاسلوب المستفز اللى بتكلمنى بيه ده ما تتكلم معايا عدل فهد:بصراخ:منال هانم خلى بالك انتِ هنا فى مكتبي يعنى تحترمي المكان اللي انتِ فيه وياريت تتفضلي تروحي النادى لاني مش فاضى اقعد مع حد او اتكلم معاه وقفت منال وهى تشعر بالحزن من معاملته لها وقالت بصوت ظهر به الحزن منال:انت طول عمرك قاسى يا فهد وعمرك ما هتنسى اللى حصل فهد: بغضب : رجعيلي اللى راح مني وانا انسى اللى حصل منال:محاولة التبرير: انت عارف ان ابوك.... فهد:مقاطعا:لو سمحتِ انا مش فاضى دلوقتى ....مع السلامه حركت منال رأسها بيأس واتجهت إلى باب الغرفه وخرجت من المكتب وهى تفكر أن فهد لن ينسى او يغفر لها ما حدث بينما كانت تراقبها حنان وهي تشعر بالشفقة عليها ✨✨✨✨ فى عمارة سكنية متوسطة الحال صعدت تولان درجات السلم المتهالكة وهى تفكر فيما اخبرها به الطبيب حين أوقفتها امرأه عجوز يبدوا عليها الشدة المرأة العجوز:ازيك يا تولان؟ و الحاج راضى عامل ايه؟ تولان:الحمد لله بخير يا خالتي سعاد سعاد: وهي تنظر إليها: يارب دايما ...بقولك ايه يا حبيبتي مش ناويبن تدفعوا الايجار ولا ايه تولان:بأحراج:انا عارفه اننا الشهر ده اتأخرنا عليكي اوي بس حاضر أن شاء الله اخر الاسبوع هجيبلك الايجار سعاد:بتأفف:ماشى يا اختي اصبر لأخر الاسبوع بس اعملي حسابك اى تأخير هتفضوا الشقه لاني بصراحه عندي ليها مشتري تولان:حاضر يا خالتى سعاد اي حاجه تانيه سعاد:لا يا اختي اطلعي يلا تولان:بعد اذنك صعدت تولان باقى الدرجات الى الشقة التى تقطن فيها وأغلقت الباب عليها ولم تستطع كتمان ما بص*رها اكثر من ذلك فجلست على الارض وانخرطت فى نوبه بكاء شديده ✨✨✨✨ فى فيلا حديثة الطراز كان يوجد رجل يجلس امام التلفاز وتجلس بجواره امرأة تقوم بمراقبته بتأفف الرجل:ايه يا فيفي انتِ هتفضلى طول ما انتِ قاعده تنفخي كدا ولا ايه؟ فيفى:بغضب: امال انت عايزنى اعمل ايه اقوم اتحزم وارقص يا محمد؟ محمد:وهو ينظر اليها بخبث:وفيها ايه يعني بقالك كتير معملتيهاش فيفى:والله انتى فايق و رايق ....انا مش عارفه ازاي تكون مديون وفايق للهزار محمد:وهو ينظر إليها :مش مديون ولا حاجه هى قاعدة ترابيزة واحدة والحظ يض*ب معايا وارجع كل اللى خسرته فيفى:بسخرية: يا سلام ...المفروض انا بقى اصدق الكلمتين دول محمد:ومتصدقيش ليه ...هكون بكدب عليكِ مثلا فيفى:بخوف: طيب وشريكك هتعمل معاه ايه انت متعرفش مين وراه ولا ايه دى ممكن يمحينا من على وش الارض محمد:يعني هو انا كنت هعمل ايه يعني الم**ب كان جامد على الترابيزه مكنتش اعرف اني هخسر فيفى:المهم اعمل حسابك أنه مش هيسكت محمد:متقلقيش انا عامل حسابى على كل حاجه ....المهم قوليلى احمد كلمك النهارده فيفى:ايوه كلمنى الصبح وقالي أنه فاضل فى الدراسه اربع شهور وهيرجع مصر محمد:ربنا يقويه....ايوه كدا انا عايزه يتخرج علشان اتشرف بيه ادام الناس كلها ....امال فين هدير؟ فيفى:هدير بايته من امبارح عند واحده صحبتها محمد:البنت دى مش بتقعد فى البيت خالص كل ما أسأل عليها تقوليلي عند واحده صاحبتها يا اما فى حفلة يا اما فى النادى فيفى:بتأفف:امال انت عايزها تقعد طول الليل والنهار هنا ولا ايه بلاش تخنق البنت بتحكمات ملهاش لازمه محمد:ملهاش لازمه...طيب على العموم انا داخل انام هتيجى معايا ولا هتفضلى قاعده فيفى:لا هاجى معاك يلا بينا . !!!!محمد:رجل اعمال عاشق للمال ..مصلحته اولا ..تزوج مرتين ..الاولى زهره انجب منها تولان وطلقها عندما أتمت تولان العام الأول ..وتزوج فيفي التى كانت راقصه فى ملهى ليلى وانجب منها احمد وهدير !!!! !!!!فيفى:راقصه سابقه كانت السبب الاساسى فى ترك محمد لزوجته الاولى وهى من حرضته على ترك ابنته وعدم معرفه اخبارها لا تهتم سوا بالموضه والحفلات ماديه لابعد درجه ...فالطيور على اشكالها تقع!!!!! 🎊🎊🎊🎊 #جوي

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

ظُلَأّمً أّلَأّسِـدٍ

read
2.9K
bc

احببتها فى قضيتى ❤️ بقلم لوكى مصطفى

read
2.3K
bc

خيوط الغرام

read
2.2K
bc

"السكة شمال" بقلم /لولو_محمد

read
1.0K
bc

روح الزين الجزء الثاني بقلم منارجمال"شجن"

read
1K
bc

قيود العشق - للكاتبة سارة محمد

read
7.9K
bc

شهد والعشق الأخر

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook