black cat
~مرحباً اعرفكم عن نفسي الأول~
_________________________
انا اسمي مريم وعمري 21 سنه انا دايما بحب اتف*ج علي افلام وروايات رعب وكنت دايما مش بصدق ان في عفريت والجن وحجات دي كدة بس حصل شيء مش متوقع سفرت علي أمريكا لأن دي اكتر بلد انا بحبها وكان احد احلامي أني اروح هناك والحمدلله حققت حلم من احلامي بس حصل حاجه في أمريكا خلتني اكره حياتي انا كنت عايشه لوحدي في امريكا لأن ماما رفضت أن هيا تسافر معايا وانا كنت بعشق شخصيه انابيلا وكنت دايما بقرأ عنها وعرفت ان فعلاً في عروسة حقيقة فيها روح شريرة اسمها انابيلا وبعدها بفترة قصيرة أشتريت قطه لونها أ**د طبعاً اتصدمتو ازاي قطة سوداء ولي اشتري الشكل ده لأن في احلا منها بكتير بصراحه انا كمان مش عارفه لي اخترت اللون ده بس هيا القطه عجبتني هيا في ناس بتخاف منها شويه وانا مش عارفه لي بس انا حبتها ومن كتر حبي في شخصيه انابيلا خليت اسم قطتي انابيلا بس مكنتش اعرف ان لما أقول أسم انابيلا كتير هتظهر روح انابيلا في القطه بتعتي وبلفعل ده حصل فجه وبدون سبب لقيت قطتي بتختف وبتظهر وسعات بليل تقريباً الساعه 6 المغرب تحديداً كانت بتختفي القطه وسعات كانت بتقعد تبصلي كتير حتا انا بقيت بخاف منها بس مهتمتش ونسيت الموضوع علشان زي مأنتم عرفين انا مش بصدق في الجن وكدة لحد اما صديقتي قرارت تيجي تزورني وكونا قعدين علي الكنبة وفجه القطة بتعتي ظهرت وصحبتي اترعبت وقلتلي انتي ازاي تشتري قطه سوداء انتي مش عارفه قد اي هيا ممكن تأذيكي رحت قولتلهاوالثقه باينه علي وشي بس انا من جوايا خوفت
مريم: تأذيني اي بس يابنتي دي مجرد قطة
صديقه مريم: اه تمام بقا انا همشي خليكي مع قطتك وشوفي هتأذيكي ولا لاء انا مش هاجي هنا غير اما تتخلصي منها
مريم: انتي ع**طه يابنتي
صديقه مريم: اه اه انا ع**طه وبتعالج في مستشفي امراض عقليه
ومشيت صديقه مريم بس مريم أستعجبت أن صديقتها ازاي جبانه كده وازاي خايفه من قطه دي مجرد قطه لطيفه مريم متعرفش ان هيا بس الي بتشوف القطه دي لطيفه مع انها شكلها يخوف مريم قرارت تبحث عن القطط السوداء بس الصدمة مريم جابت الحساوب المحمول بتاعها وقعدت علي الكنبه وقفلت كل نور الشقه وسابت نور خفيف بس وفتحت مريم الحساوب المحمول وعملت بحث عن القطة السوداء ولي الناس بتخاف منها بس مريم اتصدمت من الكلام اللي هيا قرأته مريم قرأت أن القطة السوداء احياناً بيبقا فيها أرواح شريرة مريم اتصدمت لما شافت الكلام دة وفتكرت علطول لما كانت القطة بتعتها بتختفي طول اليوم وتظهر فجاه مريم كانت مش بتصدق في الجن والعفريت بس حست ان هيا كانت غلط وان الحجات دي موجودة فعلن مريم حست بلخوف وهوا بيمتلكها وقامت بسرعة تفتح كل أنوار البيت بس الأنوار مكنتش راضية تفتح خرجت تشوف أذا في عطل في الكهرباء بس مفيش أي حاجه حتا النور الخفيف اللي هيا كانت مشغلاه مفتوح يعني حتا لو النور قطع كان كل النور هيتقفل مريم حست ان في روح شريرة معاها كمان كانت خايفه تنادي علي القطة لأن اسمها انابيلا وأسم أنابيلا بيفكرها بلأرواح الشريرة قرارت مريم تبحث ماذا سيحدث أذا نديت علي أسم أنابيلا اكثر من مرة والجواب كان ستحضر روح انايبلا خافت مريم لأن هيا دايماً كانت بتنادي القطه بتاعتها انابيلا وعرفت ان روح انابيلا معاها في البيت مريم خافت علشان هيا عارفه روح انابيلا قد أي شريرة وممكن تأذيها مريم كانت عايزة اي حد يبقا معاها فأفتكرت علطول أول ماوصلت البيت ده اول يوم جارها چي** لما قال لو احتاجتي حاجه قوليلي قامت مريم وفتحت الباب وهيا مسكه كشاف وخايفة من الروح الشريرة وخبطت علي چي** چي** فتح الباب وشاف مريم
چي**: اوه مريم اخيراً شوفتك مرة تانيه
مريم: بصراحه انا جيت علشان انا خايفة اقعد في البيت لوحدي
چي** بضحك: خايفة؟
مريم: اه خايفة
چي**: بس انا اللي اعرفو عنِك انك مش بتخافي أشمعنا النهاردة يعني خايفه
مريم: چي** هحكيلك الموضوع
وحكت مريم الموضوع واية اللي حصل معاها من ساعة ماوصلت البيت دة
چي**: انا عارف عروسة انابيلا بس مكنتش اعرف ان ممكن روحها تحضر لما تنادي باسمها كتير
مريم: انا كمان مكنتش عارفه
چي**: هتعملي اي دلوقتي
مريم: مش عارفه انا حتا سبت القطة
چي**: لي وانتي كنتي هتجبيها هنا ولا أي
مريم: أكيد لاء انا أصلا سبت البيت وجيت هنا علشان خايفة منها
چي** بضحك: مكنتش اعرف انك جبانة كده
مريم: انت لو مكاني كنت هتخاف
چي**: هتنامي فين طيب
مريم: عندك طبعاً
چي**: عندي انتي بتهزري وبعدين مالك بتقولها بكل ثقه كأني هوافق
مريم بدموع: يعني هروح فين ياچي** انت عارف ان انا عايشه هنا لوحدي وكمان صحبتي بيتها بعد جداً
چي** اول مرة يحس احساس أن هوا متعاطف مع حد لأن چي** معروف عنه انه متكبر ومش اي حد يقدر يخلي قلبه ينبض بس لما شاف دموع مريم حس ان هوا زعلان ومش عايزها تعيط
مريم: انت مش بترد عليا لي انت بجد هتسيبني أمشي بليل كدة
چي**: اممم طيب هخليكي تنامي هنا بس حاولي تدوري علي بيت تاني علشان اكيد مش هتعيشي معايا علطول
مريم: حاضر هدور علي بيت تاني، وشكراً جداً ليك
چي**: تعالي بقا علشان أوريكي هتنامي فين
مريم: تمام
چي** فتح الغرفه بتاعته ودخلت مريم
چي**: هتنامي هنا في الأوضه بتاعتي
مريم: طيب انت هتنام فين
چي**: هنام علي الكنبة برة
مريم: انا بجد أسفة علي الازعاج ده
چي**: لا عادي محصلش حاجة
مريم: ممكن طلب تاني
چي**: تاني، عايزة اي اتفضلي أطلبي
مريم: ممكن تجبلي بجامه من عندك علشان عايزة اغير هدومي
چي**: حاضر
مريم: شكراً
چي** جاب لمريم بجامة عبارة عن شورت وتشيرت نص كم علشان كانو في فصل الصيف
مريم: تمام شكراً
چي**: العفو، انا هروح انام
مريم: تمام
وبلفعل راح چي** نام علي الكنبه
________
تاني يوم الصبح صحي چي** علي رئحه أكل جميل لما صحي شاف