البارت الثالث

1789 Words
فيروز حطمت حصون قلب القاسي ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ الفصل الثالث ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ سبحان الله وبحمده ✨✨ سبحان الله العظيم ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ عمير : انتي واحده مفيش كلام يوصف بشاعتك كاست انا غلطت يوم ما وفقت اسمع كلام جدك عشان ارضيه واحافظ علي بنت عمي دلوقتي بتعلي صوتك انا هوريكي مين عمير اللي ما كنتيش تتمني تشوفيه وخرج من الاوضه الحاج علي: انا قولتلك ايه اطلعي اوضتك ومشمعش صوتك مفهوم. ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ عند الحاجه سيده الحاجه سيده : روحي حطي العصير في الثلاجة عشان يلحق يصقع عشان خاطر ست البنات تربيه فيروز : الله عليكي يا احلي سوسو في الدنيا انا هرب عصير ده كله لوحدي وخرجه وخبطت في حيط مش انسان وارتبكت عمير عمير : ايه مش تفتحي اي ماشيه نايمه فيروز : بدموع اسفه وارتبكت وقلعت حجابها تمسح عصير اسفه مكنتش اقصد وشعرها انفرد بلونه اللي بيسحر اي عيون تشوفه مع عيونها الفيروزي واول ما دموعها زادت وهي بتمسح عصير من علي قميصه عمير حس بنغزه في قلبه من دموعها واديها اللي بتحرك احاسيس جواه واول ما مد أيده و رفع وشها هدى بعد ما هيموت من اميره وفا يبصلها باحتياج فيروز : اسفه هو فعلا لبسك باظ مش نافع يتنضف كده عمير : بلع ريقه ومسك اديها خلاص مفيش حاجه أهدى انا كده كده كنت هقلعهم وسابها ومشي. فيروز : وقفت تبص عليه ومسكت قلبها ودموعها بتزيد وفاقت اهو الحجاب باظ اعمل اي دلوقتي. الحاجه سيده: كانت شيفاهم من بعيد لأنها خرجت لما سمعت صوت عمير لأنها عارفه أنه في غضبه ممكن يقتل فيروز بس حصل الع** معقول عمير سكت و شي عادى لا وكمان وقف ساكت ربنا يحقق اللي في بالي وتخلص من البومه اللي انت متجوز ها. بس كان في عيون تانيه واقف مراقبهم من بعيد اميره : بتعملي ايه عندك وايه ياغ*يه اللي انتي عملتيه ده في سيدك عمير. فيروز : اولا انا مش غ*يه الزمي حدودك معايا وبعدين عمير ده يبقي سيدك انتي مش انا وسابتها وميشت. ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ في شقه عمير. اميره : طلعت وراي عمير واقف مع البنت المفعوصه اللي فرحانه بجمالها دى انا ياخي هتجنن ليه كلهم بيحبوها عشان حلو انا احلا منها انا بكرها بشكل غير طبيعي انا حسه اني في يوم من الايام هقتلها بكره نفسي لما بشوفها هنا. عمير : رفع ليها حواجبه وقرب عليها يااااااا كل ده عشان وقفت مع فيروز الغيره وكلاكي منها امال هتشوفي في حضني واحده تانيه ازى. اميره : لا عادى يعني هو انت فاكر اني غيرانه عشانك لا ابدا انا بس هموت بس من بت اللي فاكره نفسها حلو . عمير. : ااااه صحيح انتي هتغير. عليا ليه هو انتي عمرك حبيتيني وسابها ودخل ياخد شاور وفضل واقف تحت المايه ساقعه يمكن تهدى أعصابه من شكل فيروز وشعرها وهي واقفه قدامه وهي نايمه فعلاً فيروز دى لوحه تفنن ربنا في خلقها انا ازى بعدت عنك اوى كده قد ايه اتمنينتك زمان تكون أكبر كده وبعدين فاق لنفسه وخرج كانت اميره قاعده بتسمع اغاني بصلها بق*ف انتي بتعملي ايه هنا يالا علي اوضتك. اميره : ايه مالك بتبصلي كده ليه انا بحب اسمع اغاني وبعدين ايه اروح اوضتي دى وبتقرب عليه وبتلمس ص*ره ايه مالك كنت بتتمني اني اجيلك اوضتك ايه اتغير بعشق جسمك اقلك سر جسمك وعضلاتك نقطه ضعفي بموت لما اشوف عضلاتك برزه من لبسك ومتفصله فيه ببقي نفسي اخدك بس وأجرى بيك علي سرير. عمير: نزل اديها وبعد عنها وراح فتح دولاب عشان يلبس راحت جريت حضنته من ضهره مهما تعمل انت ليا انا لحد ما اشبع منك . عمير : سيبك من الكلام ده مبقاش ليه طعم دلوقتي ولا يهمني احنا في رمضان روحي اقرائي قرآن صلي استغفر اعملي اي تنضف قلبك الاسود ده ونغزها بصباعه في ص*رها وسابها ونزل راح يشرف علي مائده الرحمن وقرب آذان المغرب كانت فيروز وامل والهام قاعدين يقرأه قرآن وعيونه وقعت عليها وسرح في برائتها وبعدين مشي والمغرب باقي عليه نص ساعه وكل بيستعد للفطار وفيروز جالها فون اختفت شويه ورجعت كانت لبست واخدت شنتطها وراحت عند جدتها اللي في بيت الحاج علي. فيروز : دخلت وباست جدتها اسفه معلشي مش هقدر أفطر معاكم صاحب المحل كلمني البنات كلهم اعتذرو النهارده وانا لازم اكون في المحل كمان نص ساعه الحاجه نيره : منه لله هو كمان مش عاوزك تفطرى معايا اول يوم رمضان وبتعيط وكل الموجودين على سفره منهم اللي فرحان فيها ومنهم اللي زعلان عليها . الحاج علي: سيبك منه ولو كلمك بس كلمه قوليلي اقعدى افطرى معانا . فيروز : معلشي ياةجدى سبني لازم اروح بدل ميعمل معايا مشاكل. الحاجه سيده: طيب اقعدى افطرى وبعدين روحي انتي متسحرتيش امبارح. عمير : قاعد بيبص عليها نظرات اربكتها كل ما عنيها تيجي في عينه فيروز : معلشي انتي عارفه الحسين زحمه قد ايه ومش هتلاقي مواصلات دلوقتي وهروح مشي فيها اكتر من ساعه علي ما اوصل يلا كل سنه وانتم طيبين وباست جدتها والحاجه سيده ومشيت وقفت بعد خطوتين لما سمعت صوت عمير . عمير : استني انا هاجي اوصلك وقام بعد اذنكم وبيص لا اميره بستهزاق اميره : قامت بجنون اسمعني انت اللي توصلها ماتروح لوحدها أو تروح في داهيه تخدها انت مالك. لسه فيروز هتتكلم وراحه نحيت اميره مسكها عمير من اديها وقفها وهي بصت لايده وعيونه دمعت عمير : حط أيده في شعره ممكن متتكلميش وساب اديها وراح لاميره انتي من أمتي بتعلي صوتك عليا انتي اظاهر عليكي اتجننتي ومسكها من دراعها الحاج علي : اميره اللزمي اد*ك وروح انت يا عمير يالا يا ابني . اميره : بلهجه كلها مسكنه واستعطاف كده يا جدى بتنصر عليا بت شحاته زى دى . الحاجه نيره : وقفت وبعصبيه حفيدتي مش شحاته دى احسن منك ومن الف زيك بعد اذنكم انا راجعه بيتي . الحاج علي : استني يا حاجه نيره اعتذرى من الحاجه نيره حالا الظاهر اني دلعتك . اميره : بس يا جدى انا معملتش حاجه. الحاج علي: انا قولت ايه هي كلمه واحده اعتذري وطلعي اوضتك انت متستهليش تفطري معنا اعتذر واطلعي على اوضتك حالا لحد ما تعقلي مش عاوز اشوف وشك. اميره : لدرجه دى ماشي يا فيروز يا انا يا انتي ومع ذلك انا اسفه وطلعت جرى. فيروز : قربت من جدتها اسفه ياتيته كله بسببي انا وحسه أنها بدوخه مسكه دماغها وبدأت تجمع قوتها عمير قرب عليها وهو حاطط أيده في جيبه نيته نيره حبيتي وهتقبل اعتذاري وباسها من دماغها وبص ل فيروز يالا وبيغمز ليها سلام ومشيت وهو وراها. هاله : علي فكره المسلسل ده اجمل من كل مسلسلات رمضان وبتضحك وبتبص في ل فيروز وعمير. الحاجه سيده : هي كانت نقصاكي اسكتي يالا كله يأكل رمضان كريم. ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ عند عمير فيروز. ركبه العربية وهي قاعده متوتره وعمير من غير ما يبص لها انت ليه لابسه لينسيز وليه شعرك باين من تحت الطرحه انت ما تعرفيش ان البنت اللي بتعمل كده مش بتبقى محترمه. فيروز انت بتكلمني انا بتتلفت حواليها انا اللي مش محترمه امال مراتك تبقي ايه. عمير : واقف لدرجه مره واحده لدرجه انها دماغها اتخبطت ومسكها من دراعها كان هيخلعوا في ايده مالها مراتي انت ازاي تقارني نفسك بها اصلا . فيروز : فعلا عندك حق أن ازاي اقارن نفسي بها لاني احسن منها و احب اريحك انا مؤدبه اكثر من كل اللي تعرفهم واللينسز عشان صاحب المحل راجل واطي بيفضل يبص لون عيوني ويتساخف هم لونهم ايه فيروزي وقولت أحافظ عليهم من واقحته ده غير الزباين طول الوقت دى عيونك ولا لينسيز ابقي محترمه ولا لاء وبتعيط وبتتالم من مسكت أيده. عمير: بداء بسبب دراعها انا اسف تبقي احسن بنت في الكون كله ومسك كف أيدها ايه اللي في ايدك ده . فتحت فيروز اديها وكانت تمر دى بلحه كنت هفطر بيها عمير : هتفضرى بالبلح دى بس. فيروز : اعمل ايه مهو صاحب زفت المحل مستحيل يصبر عليا لحد ما افطر لما اروح اتسحر وخلاص انا اهم حجه عندى العصير والمايه والبلحه دى. عمير : ساق ووصل للمحل ما هو لسه مقفول وبيبصلها بستغراب. فيروز : انا قلت راجل واطي وعاوز يذلني بس وبتسفف باديها سبحان الله انا مش عارفه عملت ايه في حياتي عشان كل الناس تحطني في دامغها. عمير : بغض النظر علي انك مش عاوزه اني اقف جانبك وتفهمي انك زى امل والهام ايه اللي مصبرك عليه اشتغلي في مكان ثاني. فيروز : ده راجل شرير وانا ما كنتش اعرف انه ليه في شغل الشمال اي احد بيعرف اني كنت باشتغل معه بيفتكرني زيه قامت قسمت التمر نصين اسفه بس فعلا هي دي اللي معي وديته نصفها و مادت ايديها ليه اتفضل. عمير : معقول هاخد نص البلحه كمان بتاعتك. فيروز : اسفه لاني مخلتكش تفطر معاهم وبتبص في الارض ودموع اتجمعت في عيونها عمير : خلاص بقا انا هنزل دموعك دى غاليه انا هنزل خمس دقايق وراجع وفضل يبص علي العربية وهو بيجيب فطار ليهم ورجع بسرعه. فيروز : واااو انا كنت هموت من الجوع واخدت الاكل وجهزته وأدت عمير الطبق بتاعه اتفضل. عمير : شكرا كل ده لي انا تسلم ايد*ك. فيروز يلا بقى هنعمل ايه ما احنا لازم نصرف عليك زكاه رمضان رمضان بقى وبعدين شاب شهم زيك كده لازم نكرمه. عمير: انتي غريبه بتضحكي وتعيطي في نفس الوقت من وانتي صغيره انا هشفلك غلانه غير دى عشان مترجعيش متاخر لوحدك انا هعدى عليكي اخدك. فيروز : بلاش تتعب نفسك انا بنت جدعه اوى وبتمثل بايدها و و ب 100 راجل. عمير : يوم ما سمعتش صوتك لحد ما تخلصي كل الاكل بتاعك انا سمعت انك متسحرتيش. فيروز: مستحيل انا مش هاقدر اكل الاكل ده وسكته الحمد لله يا صاحب المحل جاء وفتحه ولسه هتنزل. عمير : استني انا نازل معاكي اوصلك عشان يلزم حدوده معاكي. فيروز : بلاش لانه راجل زباله وهيتخيل اني بنت شمال لو سمحت بلاش. عمير : مسكها من اديها اعدلي شعرك ودخله لأنه باين من طرحه وبعدين مين اللي يفكر انك شمال انت ما تعرفيش انا مين انا بكلمه واحده بقلب الدنيا و بيعمل لها مليون حساب والراجل ده انا ممكن افعصه تحت رجلي يبقى لازم تفهمي انك مش لوحدك حطي صابعك في عين اي احد يزعلك قدامي يلا على المحل. فيروز : بس انا وسكت من نظره من عمير. اميره ولا كلمه قدامي ودخل المحل السلام عليكم مدحت: مدحت صاحب المحل اهلا اهلا عمير بيه بنفسه نورت المحل. عمير: ازيك يا مدحت اخبارك ايه وازي الشغل ماشي كويس ايه اخبار الشغل الشمال الثاني رغم أنه يا اخي حظرتك منه بس يا اخي انت ايه ما بتسمعش الكلام ديل الكلب عمره ما يتعدل خاف على نفسك يا مدحت. هي مصدومه انه طلع عارف صاحب المحل وعمايلك السوداء واللي عملته مع انسه فيروز اتحاسب عليها وانا بنفسي ده احاسبك عليه وهتسيب الشغل من النهارده يلا فيروز هاتي شنطتك. فيروز : فعلا نفذت الكلام وخرجت من غير ما تقصد مسكت أيده استني هنا انت تعرف صاحب المحل ده مين وشغل ايه تتكلم عليه. عمير: سابها و ماشي فتح باب العربيه اركبيةوانا افهمك عشان انت باين عليك غ*يه. ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ انا اسفه فصل نزل متأخرة بس بسبب الجو اعذروني نور قاطع طول اليوم بسبب الجو تعليقاتكم ورايكم
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD