البارت الرابع

1415 Words
ڤيلا هاني يوصلوا ميرا وهاني ويسندها هاني لحد الغرفه ويدهلها وينيمها علي السرير تقول ميرا وهي خائفه - هاني ا.ا.نا اسفه قال لها هاني بهدوء - بتتأسفي علي ايه خلاص حصل خير ارتاحي تقول له ميرا - يعني مش زعلان مني اجاب عليها هاني وقال لها وهو يجلس بجانبها ويمسك ايديها - لا ياقلبي مش زعلان المهم ترتاحي انتي قالت ميرا - طيب عايزه الولد ينام في حضني ممكن قال هاني - عيوني حاضر ويروح لغرفه البيبي ويجيبه يديه لميرا وتاخد ميرا منه الولد وتاخده في حضنها وتعيط قال لها هاني بضيق - ميراااا بلااااش عياااط تقول ميرا بخوف - ح.حاضر حاضر قال لها هاني بنفاذ صبر - اووووف انتي عارفه اني لما بشوف دموعك بتعصب بلاش تعصبيني ارجوكي صدح صوت ميرا وهي تقول - حاضر حاضر هسكت ويقول هاني - طيب سيبي الولد وقومي خدي شاور وتعالي قالت ميرا وهي تقوم من مجلسها - حاضر وتقوم تروح عند الدولاب تاخد هدوم ليها وتدخل تاخد شاور وتخرج تلاقي هاني قاعد علي السرير تروح وتقعد جنبه وتقول ميرا - نعم هاني يبصلها بضيق ويقول - ابدا مفيش نامي وبكره هتعرفي قالت ميرا - حاضر وتقوم تروح للجهه الاخري وتاخد ابنها في حضنها وتنام وتشرق شمس يوم جديد تصحي ليليان من نومها تاخد شاور وتلبس اسدال الصلاه وتأدي فرضها وتقرأ قرآن وتقوم تغير هدومها وتلبس دريس وتلف حجابها وتروح النادي وتلاقي صحابها قاعدين في مكتبها تقول ليليان -الله الله فاتحين المكتب كافيه يلا بره ياحلوه منك ليها قالت لها ليلي برفعه حاجب - بتكلمي مين ابت وتقول ساره - مكتب صاحبتنا واحنا حرين فيه ههههه قالت لهم ليليان - طب انا عندي شغل يلا بره قالت لها سيلا - اقعدي هنا الاول صحيح طردتي فارس الحسيني من مكتبك امبارح يا مجنونه دا اخو ليلي قالت ليلي - اخويا كان هنا دا ليه وكمان طردتيه يا جبااره قالت ليليان - هو اخوكي اوووف دا بني ادم مستفز قالت لها ليلي - فاااارس حرام عليكي يا شيخه دا هادي جدا وقالت ساره - ايوه انا اسمع انه شخصيه محترمه جدا قالت لهم ليليان - حيلك حيلك ياحلوه منك ليها نازلين مدح فيه كده ليه تقول لها سيلا - وانتي غيرانه ليه قالت ليليان - نععمم هغير علي ايه وعلي مين بطلي هبل انتي وهي قالت لها ليلي - جرا ايه ابت اعدلي ل**نك انتي بتتكلمي علي اخويا تقول ليليان - اوووووف بس بقي علشان بجد مخنوقه من امبارح بقي انا يقول عليا مش عارفه اشغل الاجهزه لييه شايفني جاهله ضحكوا البنات علي كلام ليليان قالت لهم ليليان - تصدقوا انتو عيال بايخه يلا بررره بقي ڤيلا الصياد يصحي حمزه من نومه يدخل ياخد شاور ويأدي فرضه ويغير هدومه ويروح لغرفه تالا يلاقيها فاضيه ينزل يدور عليها يلاقيها في الجنينه يروح يقعد جنبها يلاقيها بتعيط يقول حمزه - تالا مالك بتعيطي ليه اجابت عليه تالا وتقول - ابدا ياحبيبي مفيش حاجه باين حاجه دخلت في عيني علشان كده دمعت قال حمزه - متأكده اجابت تالا وقالت - ايوه ياقلبي هتروح الشركه دلوقتي اجاب عليها حمزه وقال - ايوه بس مش هتحرك من هنا غير لما اعرف مالك احابت تالا وقالت - مانا قولتلك مفيش دي حاجه دخلت عيني متشغلش بالك انت بس وروح علي شغلك قال لها حمزه - مش هقول تاني مااالك يا تاالا تقول تالا وهي تبكي بانهيار - خاايفه ياحمزه خاايفه قال حمزه - اهدي بس خايفه من ايه قالت له تالا - انا من بعد موت بابا مليش غيرك ياحمزه اوعي تسيبني قال لها حمزه - ليه بتقولي كده تقول تالا - علشان خايفه حمزه لو ميرا طلعت حياه هترجعلها وهتسيبني صح حمزه تصعب عليه تالا يشدها لحضنه ويقول - مش هبعد عنك ومش هسيبك يا تالا وعلشان تتأكدي من كلامي كتب كتابنا هيبقي بعد يومين تقول تالا بفرحه - انت بتتكلم بجد انا فرحاانه اوي ياحمزه بحبك بحبك اوي وتحضنه تنزل دمعه من عين حمزه يمسحها ويقول لنفسه - البنت دي وقفت جنبك كتير بلاش تتخلي عنها انت صح في قرارك ڤيلا هاني يصحي من نومه ويقوم من جنب ميرا وينزل تحت .. تحس بيه ميرا وتقوم من نومها تلاقي ابنها صاحي بيلعب علي السرير تقوم تقعد وتلعب معاه شويه وبعدين تروح تاخد شاور وتنزل تحت وتتصدم لما تشوف سيده يبدو عليها الهيبه وتقول ميراا بفرحه - ماااامااااا وتجري عليها وتحضنها وتقول سهام - وحشتيني ياروح ماما ويدخل شاب ويقول - الاحضاان دي كلها لماما بس قالت ميرا - رياااان اخووويااااا وتجري عليه وتحضنه قال ريان بابتسامه - وحشتيني يا ميرا عامله ايه ياقلبي هاني يتقدم نحوها بابتسامه ويحتضنها ويقول لها - هاا ياحبيبتي مبسوطه كده اجابت عليه ميرا بسعاده وقالت - مبسوطه اوي يا هاني ربنا يخليك ليا وتقول سهام - عامله ايه يابنتي قالت لها ميرا - الحمد لله يا ماما هتفضلوا مسافرين كده علي طول يقول ريان - المره دي نزلنا مصر وهنستقر هنا قالت ميرا - بجد يا مامي اجابت عليها سهام وقالت - ايوه ياروح مامي اومال فين حبيب نانا قالت ميرا - يوسف فوق سيبته يلعب علي السرير داده داده تقول الداده - نعم يا ميرا هانم قالت لها ميرا - من فضلك يا داده هاتي يوسف من فوق اجابت عليها الداده وقالت - حاضر يا هانم قال هاني - ريان تعالي معايا المكتب عايزك ميرا تمسك بذراع ريان وتقول - لاااا انسي مفيش شغل ريان وماما النهارده بتوعي انا وبس قال هاني وهو يضحك - هههههه طيب ياستي المهم الفرحه والضحكه الحلوه دي يفضلوا علي وشك كده همشي انا بقي عندي شغل في الشركه تقول سهام - من امتي عندك شغل في مصر قال ريان - انت يابني مش شركاتك بره اجاب عليهم هاني وقال - حولت كل حاجه هنا وشاركت حمزه الصياد تقول ميرا - هتتأخر النهارده اجاب عليها هاني وقال - ايوه زي كل يوم عن اذنكم تنظر له ميرا وهو يغادر الڤيلا وتنزل منها دمعه وتمسحها تقول الداده - اتفضلي يا هانم الولد ميرا تاخد الولد وتقول - شكرا يا داده ڤيلا الصياد يصحي حمزه من نومه علي امل يقدر يثبت ان ميرا هي حياه ويتمني انه يقدر يوصل للاثبات بسرعه قبل كتب كتابه من تالا يقوم من علي سريره يدخل ياخد شاور وكالعاده يأدي فرضه ويرتدي بدلته ويغادر الڤيلا تحت انظار تالا وليليان اللي يبصوا لبعض باستغراب وتقول ليليان - هو ابيه ماله اول مره ينزل من غير مايقول صباح لا وكمان واخد في وشه وماشي علي بره قالت تالا - مش عارفه انا بردو مستغربه هو فيه ايه قالت ليليان - معرفش هو امبارح اخر مره كان معاكي تقول تالا - اه صح ليليان انا فرحانه اوي حمزه قال بعد يومين كتب كتابنا قالت لها ليليان بصدمه - بجد ولا بتهزري تقول تالا - فيه ايه يا ليليان انتي زعلانه ان حمزه هيتجوزني اجابت عليها ليليان وقالت - احم لا طبعا بس استغربت شويه تقول تالا - اومال استغربتي ليه قالت ليليان - لا ولا حاجه انا همشي علي النادي اتأخرت علي البنات جايه معايا قالت لها تالا - روحي انتي وانا عندي اجتماع في الشركه عند حمزه هخلصه وهاجي قالت ليليان - طيب وتغادر ليليان الڤيلا تالا تمسك الموبايل وتكلم شمس مرات ياسر وتقول - ايوه يا قلبي لا انا تمام بقولك انا عندي اجتماع ايه رئيك بعد الاجتماع نتقابل انا وانتي وشمس مرات حسام في النادي عند ليليان اجابت عليها شمس وقالت - تمام هكلم شمس دلوقتي وابلغها قالت تالا - ايه رئيك اطلب من هاني يبلغ ميرا تجيلنا علي هناك قالت شمس - انا معنديش مانع عادي تقول تالا - تمام يلا باي يخرج حمزه من الڤيلا يروح علي المستشفي ويذهب لمكتب حسام يقول حسام - حمزه خير فيه حاجه ولا ايه اجاب عليه حمزه وقال - ابدا انا بس كنت جي اطمن علي ماما .. مفيش جديد قال حسام - اقعد يا حمزه الصراحه حاله طنط لسه مفيش جديد بالع** دي كل يوم حالتها بتسوء وكل ما حالتها تتقدم خطوه بترجع عشره قال حمزه - والعمل يا حسام هسيب امي تموت لو مش عارفين تعملوا حاجه قولي هسفرها بره هعمل اي حاجه يا حسام بس امي تعيش وترجعلنا تاني قال حسام - صدقني انا لو شايف ان السفر بره هيعمل اكتر من اللي احنا عملناه كنت قولتلك سفرها وكنت سافرت معاها كمان بس المستشفيات بره مش هيعملوا اي حاجه زياده عن اللي عملناه احنا هنا يقول حمزه وهو يقوم - طيب يا حسام انا هروح اشوفها قال حسام - طيب استني خدني معاك ويذهبوا لغرفه العنايه يدخل حمزه الغرفه يشوف احلام تنزل دموعه ويروح يقعد ويمسك ايديها ويقبلها ويقول - وحشتيني يا امي وحشتيني اوي انا تعبان يا امي ومحتاجلك ماما عزه سابتني اوعي تسيبيني انتي كمان يا امي وحشني حنانك وحشني حضنك اللي كنت بلجأ ليه لما بكون متضايق تعرفي اني بسمع صوت بكاء ليليان كل يوم!! ولما بفتح الباب بشوفها علي سجاده الصلاه بتقول يارب رجعهالي انا بحبها اكتر من امي الحقيقيه ارجعيلنا بقي يا امي انا كتب كتابي علي تالا كمان يومين ايوه تالا يا امي
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD