البارت الاول
يقف الكثير من رجال الاعمال والشخصيات المهمه لكي يفتتحوا هذا المنتجع السياحي لرجل الاعمال الذي اثبت جدارته في العمل في الثلاث سنوات الماضيه وتقف مجموعه من رجال الاعمال ويستأذن منهم هو ويذهب الي صديقه الذي يتقدم اليه
ياسر: اهلا يا حسام عامل اي
ردت عليه حسام
الحمد لله حمزه اخباره ايه لسه بردو رافض الكلام معايا مش كفايه بقي 3 سنين خصام
قال له باسر
-معلش يا حسام هو بردو معذور اللي حصل معاه مش قليل بردو
صدح صوت هادي من شمس زوجه حسام وقالت لياسر
- احنا غلطنا وعارفين دا بس حسام مالهوش ذنب هو عمل كده علشان يحمي شرفي
قال ياسر بهدوء لكي يلطف الجو
-كل حاجه هتتحل ان شاء الله .. اتفضلوا اومال فين حبايبي الصغيرين
قال حسام
- في البيت مع داده فاطمه.. اومال فين حمزه مش باين ليه
رد عليه ياسر وقال
- والله مش عارف كان موجود من شويه هروح اشوف راح فين ويذهب ياسر يبحث عن حمزه لكي يبدأ الافتتاح وبعد ما يدور ياسر مايلاقيش حمزه يعتقد انه بالداخل ويبحث عنه داخل الاوتيل ويذهب الي الغرفه المخصصه لحمزه.. يدخل ياسر الغرفه يلاقي حمزه مهموم حزين دموعه نازله وماسك صوره
ياسر يتقدم ويجلس بجانب حمزه ويقول له
- لسه بتحبها يا صاحبي
اجاب عليه حمزه ودموعه كالمطر وقال
- 3 سنين بدور عليها ياريت لو ترجعلي تاني ياريت الاقيها صدقني مش هسمحلها تبعد تاني
قال ياسر بحزن علي حال حمزه
-حمزه فوق من الاوهام دي انت دلوقتي خاطب تالا وخلاص هتتجوزوا انسي يا صاحبي علشان تقدر تعيش
وتدخل تالا وهي لابسه فستان احمر بحملات طويل وتقول
- انا جاهزه يا حبيبي ازيك يا ياسر واخبار شمس والصغنن ايه
اجاب عليها ياسر وقال
- تمام يا تالا وشمس تحت هي وحمزه الصغير
ويقول حمزه
- طيب يلا بينا زمان هاني علي وصول
وتروح تالا تمسك ايده بحب وتقول له
- يلا يا قلبي ويخرجوا لكي تبدأ حفله الافتتاح للمنتج السياحي وبعد خروج حمزه يتقدم اليه حسام وشمس مراته
وقال حسام
-مب**ك ياحمزه المنتجع
اجاب عليه حمزه وقال
-الله يبارك فيك يا حسام
ويصدح صوت حزين من حسام وقال
- مش كفايه بقي خصام يا صاحبي
اجاب عليه حمزه وقال
- سيب كل حاجه علي ربك وهو هايسهلها
قالت شمس زوجه ياسر
- مفيش اخبار عن حياه
تتغير ملامح تالا وتحس بالاحراج وتقول
- طيب عن اذنكم خدوا راحتكم بس يمسكها حمزه من ايديها بتملك
ويقول حمزه
- تالا حياه كانت الماضي مش هكدب واقول نسيتها لا مانسيتهاش ولسه بحبها بس انتي الحاضر بتاعي انتي اللي اتغيرتي علشاني انتي اللي فهمتيني ووقفتي جنبي واديتيني القوه علشان اقدر اعيش حياتي.
تبتسم تالا بحب وتقول
- صدقني يا حمزه انا معنديش اي مشكله انك تفضل تحب حياه بالنهايه محدش بيقدر يتحكم في قلبه.. لان قلبك هو اللي بيختار يحب مين انا كفايه عليا وجودك في حياتي وكفايه ان انا بحبك
حمزه يقبل جبهتها ويقول
- ربنا يخليكي ليا
وتقول ليليان بابتسامه
-ايه دا حسام ازيك
اجاب عليها حسام وقال
- الحمد لله يا ليليان
تكلمت ليليان بمرح قائله
- تستاهل الحمد يا باشا .. ازيك ياشمس فين الحلوين
وترد عليها شمس زوجه حسام
- في البيت مع الداده علشان معاذ عنده حضانه الصبح
ويقول ياسر لحمزه
-مش يلا يا حمزه نبدأ الافتتاح ولا ايه
قال له حمزه اهو هاني وصل اهو.
-هاني شاب عيونه زرقه شعره بني وجسمه رياضي وعند وصوله قال لهم
- انا اسف اسف اسف يا جماعه علي التأخير
حمزه بابتسامه
- حصل خير اعرفك الدكتور حسام والدكتوره شمس مراته.. ودا الباشمهندش هاني شريكي في القريه السياحيه
يقول هاني للجميع
- اهلا وسهلا يا دكتور حسام
قال حسام
-اهلا بيك.. مب**ك علي المنتجع
هاني بابتسامه
- الله يبارك فيك يا حسام
تقول تالا لخاني
- اومال فين مراتك مش قولت هاتحضر الافتتاح
اجاب عليها هاني
- اه هي جت معايا بس واحنا داخلين خبطت في واحده والعصير وقع علي فستانها راحت الحمام تحاول تظبطه وجايه
ويقول ياسر
-طيب يلا بقي يا جماعه الوقت اتأخر والناس ابتدت تزهق
قال هاني
- اه يلا بينا يا حمزه علشان كده اتأخرنا اوي
ويتقدم حمزه وهاني نحو الباب الرئيسي للاوتيل ويمسكوا المقص ويقصوا الشريط لتبدأ الحفله وتتعالي اصوات الموسيقي ويقدمون اليهم الاخرين التهنئه
هاني يحضن حمزه
- مب**ك علينا القريه السياحيه
حمزه يبادله الحضن
- مب**ك علينا
تقول تالا لحمزه
-حبيبي يلا علشان نرقص
اجاب عليها جمزه وقال
- طيب يلا بينا
وبعد ما يروح حمزه يرقص مع تالا يذهب هاني ليتحدث مع رجال الاعمال ويتبقي شمس وياسر وليليان وحسام ومراته
تقول شمس زوجه ياسر
- جدعه اوي تالا وبتحب حمزه اوي
اجابت ليليان عليها وقالت
- انا مش عارفه انتو جايبين الثقه دي منين
قال ياسر
-يابنتي حرام عليكي البت بقالها 3 سنين معانا وكل يوم بتثبت انها اتغيرت بجد
وقال حسام
- فيه ايه انا مش فاهم حاجه .. وبعدين مش دي تالا اللي كانت بتكره حياه.. ايه بقي اللي غيرها فاجئه كده
وسألتهم شمس زوجه حسام وقالت
- هي كانت بتكره حياه
ضحك ياسر وقال
-هههههههه قول الزمان ارجع
قالت شمس مرات ياسر
-دي مره حياه جابتها من شعرها وادتها علقه انما اييه فله هههههههههه
ضحكت شمس مرات حسام وقالت
- هههههههههه طول عمرها مفتريه
قالت ليليان
- بصدمه لاااا مش معقوووووول دا اكيد حلم
وقال ياسر
- فيه ايه مالك تنحتي كده ليه
وقالت شمس مرات ياسر
-مالك يابت فيه ايه
ويقول حسام
-ايه دا مش معقول
وتقول لهم شمس مرات حسام
-هو فيه اييه مالكم انتو الاتنين
ثم ينظر الجميع للاتجاه الذي ينظر له حسام وليليان وكانت من نصيبهم الصدمه
ليروا تلك الفتاه وهي تتقدم الي هاني بخطوات ثابته وترتدي فستان لونه ابيض قصير جدا ... يأتي اليهم حمزه ليري الجميع في حاله من الذهول
يقول حمزه
- مالكم فيه ايه ومتنحين كده ليه
تقول تالا
-فيه ايه يا جماعه مالكم
ليأتي لهم هاني وهو يمسك ب ايدي البنت بتملك وكأنه بيقول للجميع هي ملكي هي لي انا
يقول هاني
- احب اعرفك ميرا مرااتي
يتصدم حمزه لما يشوف ميرا ويستغرب هي ازاي بتبتسم ليهم عادي كده لااا دي مش ميرا دي حياااه.. ايوه هي دي حبيبتي اللي بقالي سنين بدور عليها ..هي دي حبيبتي اللي بنام واقوم بحلم بيها لاا مش ميرا دي حياه
يفوق ياسر من صدمته ويخبط حمزه ب ايده علشان يفوق من صدمته .. واخيرا يتحدث حمزه
- ا.ا.هلا مدام ميرا
يقول هاني
- دا باشمهندس حمزه شريكي في القريه ودي تالا خطيبته ودا باشمهند ياسر ودي مراته ودي تبقي ليليان اخت حمزه الصغيره ودا دكتور حسام ومراته الدكتوره شمس الصراحه انا لسه متعرف عليهم
تقول ميرا بابتسامه
- اتشرف بمعرفتكم
ليليان وهي تنظر لها بصدمه تقول
- ا.ا.انتي حيا.. وقبل ماتكمل الكلمه تخبطها شمس مرات ياسر .. قصدي الشرف لينا
ويقطع صدمتهم الصحفيين وهما ييطلبوا هاني وحمزه علشان اللقاء الصحفي
قال هاني
- يلا يا حمزه
ويروح هاني وحمزه علي المايك وتبدأ الصحفيين في الاسئله
صحفي1
- ممكن حضرتك تقولنا ازاي انت وباشمهندس حمزه اتعرفتوا وبقيتوا شركاء
قال هاني
- انا كنت مسافر فرنسا ومن هناك عملت كذا ثفقه مع شركه باشمهندس حمزه وعجبني التعامل معاه ولما نزلت مصر ونقلت كل شغلي هنا عرفت انه بيفكر يعمل قريه سياحيه في شرم ساعتها فكرت في الموضوع وتاني يوم روحت الشركه لحمزه واتقابلنا وعرضت عليه الشراكه وهو وافق وفورا بدأنا التنفيذ والحمد لله خلال سنه حققنا حلمنا
صحفيه 2
- باشمهندس حمزه ممكن تقولنا ياتري انت وباشمهندس هاني حصل بينكم اي اختلافات في الشراكه بينكم
قال حمزه
-لا طبعا انا وباشمهندس هاني كنا متفاهمين جدا مع بعض وبنحترم افكار بعض واهي دي النتيجه قدامكم وانتو شايفين كنا ايد واحده حلمنا ووصلنا
صحي 3
- ممكن تقولنا ليه سميت القريه السياحيه ب روح الحياه
حمزه يبص لميرا وبيراقب ملامحها: الاسم دا وراه حكايه كبيره تقدروا تقولوا علشان نتعلم من اخطائنا في الماضي ويتسغرب لما يلاقي ميرا واقفه بتبتسم ل هاني
وبعد ماينتهي اللقاء الصحقي يروح هاني لميرا ويحضنها بقوه وتبادله ميرا الحضن بحب
تقول تالا
- مب**ك ياحبيبي وتحضنه
حمزه يحضنها وعنيه علي ميرا الي بتبصلهم بابتسامه
تقول ميرا
- عن اذنكم يا جماعه هروح اظبط الميك اب
قال لها هاني
-طيب يا حبيبتي وتمشي ميرا
يقوم حمزه
- انا نسيت الموبايل بتاعي هروح اجيبه
تقول له تالا
- اجي معاك ياحبيبي
يقول لها حمزه
- لا خليكي هجيب الموبايل وهاجي مش هتأخر ويمشي حمزه بس مش علشان الموبايل
تبعد ميرا عن مكان الموسيقي وتقعد في مكان خالي من الناس وتبص علي النجوم تتخض لما تلاقي حد بيمسكها من زراعها بقوه
تقول ميرا
- باشمهندس حمزه خضتني .. خير حضرتك عايز حاجه
قال حمزه
- انتي فاكره لما تمثلي علينا هنتخدع فيكي تاني
قالت ميرا باستغراب
- انا مش فاهمه حضرتك تقصد ايه .. وبعدين سيب ايدي بتوجعني
قال حمزه بغضب
- كفااايه بقي تمثيل انتي مابتزهقيش .. اسمعي يا حياه لو الدنيا كلها اتخدعت فيكي وقالت انك ميرا انا هفضل اقول انك حياه ومش هتقدري تخدعيني تااني فاااهمه ويترك زراعها
قالت ميرا بغضب
- باشمهندس حمزه عيب اوي اللي حضرتك بتعمله دا .. علي الاقل احترم اني مرات شريكك .. وانا اسمي ميرا مش حيااه ولا اعرف اصلا مين حياه اللي حضرتك بتتكلم عنها دي .. واظن كفايه لحد كده عن اذنك
يمسك حمزه زراعيها مره ثانيه
- لو انتي مش حياه مشيتي من قدامنا ليه هاا.. اقولك انا انتي هربتي من كل العيون اللي بتبصلك علي انك حياه علشان عارفه نفسك مش هتقدري تواجهي كل العيون دي .. انتي قولتي رايحه تظبطي الميك اب بس انتي قاعده هنا بعيد عن الكل تقدري تقوليلي بو انتي فعلا مش حياه ليه كدبتي وقولتي هتظبطي الميك اب وسيبتينا وقاعده هنا
تقول ميرا
- اولا انا ماسمحش لحضرتك تلمسني .. ثانيا قولت لحضرتك انا مش حياه ومعرفش مين حياه .. انا ميرا واكون مرات هاني .. وبعدين مين حياه دي اصلا وهكون حياه ازاي انا اول مره اشوف حضرتك انت واللي كانوا موجودين هناك
حمزه يقرب عليها ويشدها لحضنه ويهمس في اذنها
- بجد يعني دلوقتي لما اقرب منك كده مش هتحس نفس الاحساس اللي حياه كانت بتحسه في حضني.. ويقبلها من شفتيها قبله طويله ويرجع يهمس في اذنها مره اخري .. ودلوقتي ماحستيش نفس الاحساس اللي حياه كانت بتحسه لما ببوسها
ميرا تبعده عنها وتتحدث بغضب
- انت انسان قليل الادب وترفع يديها لكي تصفعه
يمسك حمزه يديها ويقبلها
- انتي كده بتثبي اكتر انك حياه .. حياه كانت شرسه زيك كده اول ماعرفتها نفس الشكل .. نفس الصوت .. حتي نفس البرفان اللي كانت حياه بتستخدمه شميت ريحته فيكي
ميرا بغضب: قولتلك انا مش حياااه مش حياااه انا ميراااا ميرااا
حمزه يبتسم ويقول
- تمام براحتك بردو واثق انك حبيبتي حياه ويسيبها ويمشي
تقول ميراا بغضب
- انسان مختل عقليا وترجع لمكان الحفله
وبعد وقت تخلص الحفله ويذهب الجميع لمنازلهم
في ڤيلا الصياد
تقول تالا
- الافتتاح كان يجنن بجد
وتقول ليليان
- فعلا يجنن بس انا مصدومه من الشبه اللي بين حياه وميرا
وقالت لها تالا
- عادي يابنتي مش بيقولوا يخلق من الشبه اربعين
اجابت عليها ليليان
- بس معقول يكون الشبه للدرجاي
ويقول لهم حمزه
- خلاص انتي وهي وكل واحده علي غرفتها الوقت اتأخر
تقول له تالا
اوك ياحبيبي انا هطلع غرفتي هموت وانام
وقالت ليليان
- اه وانا كمان
ويطلعوا كل واحده علي غرفتها ويقعد حمزه بمفرده وهو يفكر في الشبه اللي بين حياه وميرا ياتري فعلا ممكن تكون حياه وبتمثل بس ليه هو حاسس ان ميرا هي حياه بس لو هي فعلا حياه ليه ماظهرش عليها اي رد فعل لما سمعت اسم القريه .. ويقوم حمزه يطلع علي غرفته وياخد شاور ويقعد علي مكتبه ويمسك صوره حياه .. وحشتيني يا حياتي سامحني وارجعيلي بقي مش عارف اعيش من غيرك ويمسح دمعه نزلت من عينه ويروح علي سريره وياخد صورتها في حضنه وينام
ڤيلا ياسر
بعد مايوصل ياسر وشمس يطلعوا علي غرفتهم وتدخل شمس تاخد شاور وتخرج من الحمام لابسه البورنص
تقول شمس
- تفتكر ميرا ممكن تطلع حياه
قال لها ياسر
- لا ماعتقدش لو هي حياه كان بان في عنيها انما ميرا مكنش فيه من ناحيتها اي رد فعل لما شاف*نا
وتقول شمس
- بس معقول فيه اتنين يشبهوا بعض كده
ويقول ياسر
- اه فيه وبعدين احنا هنفضل نتكلم علي ميرا وحياه خدي هنا عايز اقولك كلمه سر
قالت شمس
- مممم كلمه سر.. انت مابتزهقش من الاسرار
ياسر بغمزه يحملها ويحطها علي السرير: ياشيخه هو فيه حد يزهق من الاسرار بردو
ڤيلا حسام
تقول شمس مراته
-عارف لما شوفت ميرا كنت شاكه انها حياه بس هي كانت واقفه معانا بجمود كده غريب اكنها اول مره تشوفنا فعلا وكانت بتتعامل بتلقائيه
ويقول حسام
- ايوه فعلا انا قولت كده بردو
ويدخل غرفتهم ولد صغير ويقول
- باابي مااامي
تنظر عليه شمس وتقول
- معقول يا معاذ لسه صاحي لحد دلوقتي
قال لها معاذ
- خايف انام لوحدي وداده فاطمه نامت
نظر له حسام برفعه حاجب وقال
- وحياه امك .. امشي يالا علي غرفتك
تقول شمس
- فيه ايه يا حسام الولد خايف ينام لوحده
يقول لها حسام بهدوء
- طب روحي نيميه في غرفته وتعالي علشان عايزك
تبتسم له شمس وتقول
- طيب وتروح لغرفه معاذ وتقعد جنبه لحد ماينام وترجع غرفتها تاني
تقول شمس
- افندم عايزني في ايه
حسام يقوم ويشدها لحضنه وقال
- وحشتيني
قالت شمس بدلع
- هو دا اللي انت عايزني فيه
قال حسام
- لا طبعا ودي تيجي ويحملها ويحطها علي السرير
ڤيلا هاني
بعد مايوصلوا تطلع ميرا علي غرفتها تاخد شاور ويطلع وراها هاني يقعد علي السرير وبعد ماتخرج ميرا من الحمام يقوم هاني يحضنها ويقول لها
- هو انا بحبك اوي كده ازاي
قالت ميرا بابتسامه
- اسأال قلبك
ابتسم لها هاني وقال
- بسألك علشان انتي قلبي
قالت ميرا:
- مممم هااااني انت عاايز اييه هااا
قال هاني
- ليه ظلماني علي طول كده
اجابت عليه ميرا قائله
- علشان فاهمه انت عايز ايه
هاني يقبل رقبتها ويقول
- لما انتي عارفه وفاهمه بتسألي لييه
وتقول له ميرا
- طب ريح نفسك ونام علشان انا تعبانه ومش هينفع وتسيبه وتروح لغرفه البيبي تطمن عليه وترجع غرفتها تلاقي هاني نايم تروح جنبه وتنام
تشرق شمس يوم جديد
يستيقظ من نومه ب ارهاق ويقوم من علي سريره ويدخل الحمام ياخد شاور ويخرج يلبس بدلته ويروح عند الدولاب ويأخذ فستانها وازازه البرفان ليدخلهم بين احضانه ويستنشق عطرهم ويتذكر الماضي ... منذ 3 سنوات
فلاش باك
بعد خروج حياه من بيت حمزه تذهب لبيتها القديم
وبعد يومين من طلاقها يروح حمزه لبيتها علي امل انها تكون هناك ويخبط حمزه علي الباب كتير ومحدش يرد يفقد الامل في وجودها داخل البيت ولسه هينزل يلاقيها طالعه علي السلم
يغضب من خروجها بمفردها ويمسكها من زراعيها بقوه ويقول لها بغضب
- انتي جاايه منين
تقول حياه وهي تتألم
- ااااه شيل ايدك من عليا انت عايز مني ايييه
قال لها حمزه بصوت جهوري
- كنتييي فيييين
اجابت عليه حياه تحاول تداري ألمها
- انت ماالك انت وبعدين جي هنا ليه اتفضل امشي واخرج من حياتي بقي انا بكرهك بكرهك
حمزه: مش هتحرك من هنا غير لما اعرف كنتي فين دي اخر مره هسألك وبعدها ماتلوميش الا نفسك كنتيييي فييييييين
ردت حياه ببرود
- مالكش حق تعرف ولا تسألني كنت فين وبعدين انت ملكش كلمه عليا واتفضل امشي من هنا ومش عايزه اشوف وشك تاااني ااانت فااااهم
قال حمزه بهدوء
- حياه اسمعيني انا اسف غصب عني اللي حصل ماكنش قليل احنا وقعنا ضحيه لاخواتنا حياه انا سامحتك يمكن رد فعلي كان قاسي بس انتي كمان غلطك كان كبير تعالي ننسي اللي فات ونبدأ من جديد ودا وعد هنسيكي كل حاجه فاتت هنرمي الماضي ورا ضهرنا وهنمشي لقدام هنكون حاضر ومستقبل جديد مع بعض اوعدك
قالت حياه بحزن
- مبقاش ينفع ارجوك سيبني في حالي كلكم بعتوني حتي امي اتخلت عني انا مش قادره اسامحكم .. وتنزل دموعها حتي الانسانه اللي عملت علشانها كل دا طلعت عايشه وهي السبب في كل اللي انا فيه دلوقتي ارجوك ابعدوا عني كلكم انا بكرهكم بكرهك ياحمزه علشان استقويت عليا واتجوزتني بالغصب بكرهك علشان استغليت احتياجي ليك في وقت انا مكنتش في وعيي فيه بكره امي اللي اتخلت عني بكره اختي اللي كانت سبب في دماري بكره صاحبتي اللي خدعتني وطعنتني في ضهري بكرهكم كلكم بكرهكم
يتركها ويرحل وهو يتألم بداخله لكي يعطيها وقت تجمع افكارها
باااااك
وتقول تالا
- حمزه بكلمك
حمزه يفوق من سرحانه ويقول
- احم تاالا!! انتي هنا من امتي
قالت تالا بحزن تحاول تداريه بابتسامه
- من بدري بس انت سرحان في اللي انت ماسكهم في ايدك
يفتكر حمزه انه ماسك الفستان والبرفان ويرجعهم لمكانهم ويقول
- احم تالا انا ا.اسف غصب عني مش عارف انساها مش عارف
قالت تالا بابتسامه
- ماتتأسفش ياحبيبي بالنهايه قلوبنا مش ب ايدينا المهم يلا علي الشركه اتأخرنا عندنا اجتماع مع باشمهندس هاني ولا نسيت
يفتكر حمزه ميرا وقربه منها وقبلته ليها ويقول
- ايه رئيك هعزم هاني والمدام بتاعته علي الغدا النهارده
قالت تالا
- طيب ياحبيبي معنديش مانع
ويقول حمزه
- طيب يلا بينا
قالت له تالا
- لا انا مش رايحه الشركه انا هروح مع ليليان النادي انت من يوم ما اشتريت النادي ليها وهي محدش عارف يشوفها
يقول حمزه
طيب وينزلوا
ورأتهم ليليان وقالت
- صباح الخير يا ابيه اخلصي يا تالا هتأخر علي النادي عندي اجتماع
اجاب حمزه وقال
- صباح النور ياحبيبتي اخبار النادي ايه كله تمام ولا تحبي اغير فيه حاجه
قالت ليليان
- ربنا يخليك ليا يا ابيه النادي ماشي كويس وكله تمام
تقطع حديثم تالا وتقول
- طيب يلا ياختي كنتي متأخره دلوقتي
يقول حمزه
- وانا كمان همشي بس هروح المستشفي الاول
وتقول ليليان
- ابيه خدني معاك
اجاب عليها حمزه وقال
- طيب يلا
ڤيلا ياسر
قالت شمس
- ياسر انا زهقت من القاعده في البيت لوحدي
قال ياسر بضيق
- دا موال كل يوم صح شمس الله يهد*كي اسكتي بلاش وجع دماغ علي الصبح
قالت لهوشمس بغضب
- يعني ايه اسكتي دي بقولك زهقت من البيت تقولي اسكتي
قال ياسر
- اوووف دي مابقتش عيشه دي ابدا كل يوم نفس الموال وفي الاخر بينتهي بخناقه بينا انتي اييه مازهقتيش
تقول شمس بغضب
- قولتلك خلاص رجعني شغلي تاني حتي لو هكون السكرتيره بتاعتك زي الاول بس بجد اتخنقت من البيت يا ياسر اتخنقت
قال لها ياسر بضيق
- شمس انا بجد زهقت من الموضوع دا ومابقتش طايق نكدك بتاع كل يوم وبصراحه مبقاش عندي طاقه لكل دا
قالت شمس
- انا نكديه يا ياسر دلوقتي بقيت نكديه ااه ليك حق تقول كده مانت كل يوم اجتماعات وسهرات عمل بره الشركه انت فاكرني ع**طه لاا يا ياسر انا عارفه انك بتسهر بره مع البنات ليييك حق مانا بقيت نكديه ومبقتش اعجب دلوقتي
قال ياسر بصوت عالي
- انتي اكيد مجنونه ايوووه مجنونه انتي بتتهميني بالخيانه واخده بااالك انا بجد زهقت مابقتش طايق البيت بسبب خناقنا اليومي الراجل بيرجع من شغله يلاقي مراته في استقباله بابتسامه تنسيه تعب يومه وانا مراتي يوميا تنزلني شغلي علي خناقه ولما برجع بردو بتقابلني بخناقه واخرتها بتتهميني بالخيااانه دي مبقتش عيشه ويسيبها وينزل يروح شغله وتقعد هي علي سريرها تعيط وتحس بخياال امها جنبها تبصله تشوف امها بتمسحلها دموعها وتترمي شمس في حضنها وتعيط وتقول
- وحشتيني اوي يا ماما شايفه ياسر اتغير معايا ازاي مبقاش يحبني يا ماما مبقاش يحبني ياسر اتغير نفسي يرجعلي ياسر اللي بيعشقني اللي لما يشوف دموعي يمسحها وياخدني في حضنه نفسي يرجع اللي بيغير عليا وحشني ياسر القديم اوي يا ماما
تبتسم امها في وشها ويختفي خيالها
قالت شمس
- ماما ماما انتي فييين ماما استني انا لسه ماشبعتش من حضنك ماما يا ماما استني بقولك ماشبعتي من حضنك وتقعد شمس في الارض تعيط يا ماما قولتلك ماشبعتش من حضنك ليه مشيتي يا ماما
ڤيلا حسام
يصحي من نومه يلاقي شمس لسه نايمه يقوم من جنبها براحه علشان ماتصحاش ويدخل الحمام وياخد شاور ويلبس هدومه ويروح يقعد جنبها علي السرير ويميل عليها ويقبل جبينها تحس بيه شمس وتفتح عنيها
وتقول شمس
- ايه دا هي الساعه كام اظاهر راحت عليا نومه انا اسفه ياحبيبي والله مش عارفه نمت ازاي كل دا
قال حسام بهدوء
- اهدي ياحبيبتي حصل خير انا اصلا قومت من جنبك براحه علشان اسيبك تنامي وترتاحي كتر خيرك الاولاد تاعبينك
قالت شمس بحب
- فداكم راحتي وتعبي ياحبيبي ربنا يخليكم ليا
حسام يشدها لحضنه ويقول
- ربنا يخليكي انتي لينا ياحبيبتي
تقول شمس وهي في حضنه
- عارف يا حسام عمري ماكنت اتخيل اننا نحب بعض بالطريقه دي
قال حسام
- ممم بصراحه ولا انا بس انتي سحرتيني يا شمس عمري
وتقول شمس
- ربنا يخليك ليا ياحبيبي
حسام يبعدها عن حضنه ويقول
- بقولك ايه مابلاها المستشفي النهارده وخلينا مع بعض نسترجع ذكريات زمان ويغمزلها
قالت شمس بدلع
- لا ياحبيبي فيه شغل مستنيك يلا روح علي شغلك وتعالي بسرعه وهتلاقيني محضرالك مفاجأه
قال حسام
- طب بطلي دلع طيب علشان اعرف اروح شغلي عاقل هاا
تقول شمس
- ههههههههههه حاضر
ويقول حسام
- لا بقي انتي اللي جبتيه لنفسك ويشدها ليه ويقبلها من شفايفها قبله طويله..