البارت الثاني

1484 Words
يقول حسام - لا بقي انتي اللي جبتيه لنفسك ويشدها ليه ويقبلها من شفايفها قبله طويله تبعد شمس عنه ب**وف وتقول - احم يلا بقي روح شغلك وانا هقوم اصحي معاذ علشان مدرسته وهنزل اساعد داده فاطمه في المطبخ قال حسام - طيب ياقلبي ويقوم يمشي ويوصل لباب الغرفه ويلف لشمس ويغمزلها هستني المفاجأه علي نار ويمشي ڤيلا هاني تقول له ميرا - رايح فين اجاب عليها هاني وقال - عندي معاد مع حمزه دلوقتي سألته ميرا وقالت - هتتأخر قال هاني - اه علشان عندي سهره بره النهارده قالت ميرا - سهره سهره مع مين قال لها هاني بجمود - ميراا قولتلك 100 مره بلاش تدخلي في خصوصياتي قالت ميرا - طيب ولسه هتمشي بس يمسكها هاني من ايديها ويقرب منها بلاش تقلبي وشك كده انتي عارفه مابحبش اشوفك كده صح اجابت عليه ميرا وقالت - ا.اه صح!! وتنزل دموعها هاني يهمس في اذنها ويقول - انتي عارفه نقطه ضعفي دموعك.. امسحي الدموع دي ومش عايز اشوفها تاني ويضغط علي ايديها بقوه فاااهمه تكلمت ميرا بخوف وقالت - ف.فا.اهمه حا.اضر وتمسح دموعها بسرعه قال هاني بابتسامه - ايوه كده ويقبل جبينها قالت له ميرا - طب ا.انا كنت عايزه .. قال هاني بمقاطعه - لا يا ميرا انسي قالت ميرا بحزن - هاني حرام عليك كل مره بترفض انا تعبانه يا هااني تعباانه قال هاني - وانا قولت لا يعني لا ومش عايزك تفتحي الموضوع دا تاني فاهمه وقالت له ميرا يا هاني... صدح صوت غاضب منه وقال - ميرااااااااا ميرا تسكت وتقعد علي السرير وتعيط يقعد جنبها هاني ويمسك ايديها ... تخاف ميرا وتيجي تسحب ايديها بس يضغط عليها هاني - انتي عارفه اني بحبك يبقي بلاش تخليني اتعامل معاكي بالقسوه صدقيني بكون متضايق .. ويقبل ايديها ويجي يقبل شفايفها بس تبعد ميرا قال هاني - مش هضغط عليكي .. ويمشي علي شغله وتقعد ميرا تعيط وقالت داده امينه - ست ميرا الولد صحي وبيعيط عايز يرضع ميرا تمسح دموعها وتقول - طيب يا داده انا جايه معاكي وتروح ميرا لغرفه البيبي وتاخده ترضعه وتبص علي ملامحه البريئه وتعيط وتاخده في حضنها .. بابي وحشك صح اوعدك هخليه ياخدك في حضنه بس لما يرجع في المستشفي قال حمزه - وحشتيني اوي يا امي بقالك 3 سنين بعيد عني وحشني حضنك قومي ياست الكل وارجعيلي تقول ليليان وهي تبكي - ماما احلام وحشتيني اوي وحشني كلامك معايا .. وحشني حضنك ليا وحشتيني يا ماما مش هترجعيلنا بقي ماما انا تعبت من بعدك عني وقالت تالا - انا معرفكيش وماتكلمتش معاكي قبل كده بس بتمني تقومي بالسلامه علشان حمزه محتاجلك في حياته انتي اكيد سامعه كلامنا ياريت ترجعي حمزه بجد محتاجلك يا ماما احلام قالت ليليان بدموع - ابيه الدكتور قالك ايه قال حمزه بحزن - مفيش جديد حالتها زي ماهي مفيش تحسن صدح صوت حزين من ليليان - وبعدين يا ابيه هنسيب ماما تضيع مننا قالت لها تالا - متخافيش ان شاء الله هتقوم بالسلامه قال لهم حمزه - يلا علشان اوصلكم النادي واطلع انا علي الشركه قالت له ليليان - طيب وتقبل ايد احلام ويخرجوا من الغرفه ويوصلهم حمزه النادي في النادي تقول تالا - هستناكي هنا لحد ماتخلصي اجتماعك قالت لها ليليان - لا تعالي احضري الاجتماع عادي اجابت عليها تالا وقالت - طيب يلا بينا قالت ليليان المره اللي فاتت حصلت مشكله بيني وبين واحد من مندوبين شركه ..... وسألتها تالا وقالت - ليه حصل ايه تقول لها ليليان طلبت اجهزه جديده ودي اول مره اتعامل معاهم والاجهزه معجبتنيش وبصراحه شكيت فيهم قالت تالا - مالها الاجهزه اجابت عليها ليليان - معرفتش اتعامل معاها تقول تالا - يخربيتك انتي علشان معرفتيش تتعاملي مع الاجهزه تشكي في الناس وتتخانقي معاهم قالت ليليان -هههههههههه وبعدين يستاهل مستفز ويوصلوا لغرفه الاجتماعات وتشوف ليليان شاب بشرته بيضه بعيون عسلي وشعر بني يجلس علي الاريكه قالت له ليليان - مين حضرتك الشاب يمد ايده وقال - فارس الحسيني صاحب شركه .... للاجهزه الرياضيه قالت له ليليان - اسفه مابسلمش ..اتفضل اقعد يقول فارس - انا قولت اجيلك بنفسي وافهم منك ايه الغلط اللي في الاجهزه قالت ليليان - بصراحه انا معرفتش اتعامل معاها وشكيت في الشركه قال لها فارس - طيب ممكن نروح ونشوف الاجهزه قالت ليليان - طبعا اتفضل تعالي معانا يا تالا وقالت تالا - طيب يلا ويروحوا للصاله اللي فيها الاجهزه ويتقدم فارس اتجاه احد الاجهزه ويجرب يشغلها وتشتغل ويروح لباقي الاجهزه يشغلها وتشتغل ويقول - حضرتك الاجهزه شغاله ومفيهاش اي غلط حضرتك بس اللي معرفتيش تشغليها قالت ليليان بغضب - ايه معرفتش دي شايفني جاهله قالت تالا - ليلياان مش كده اكيد الاستاذ مايقصدش كده قال فارس بهدوء - انا مش قصدي يا انسه بس انا اقصد... تقول ليليان بصوت عالي - اومال ايه ماعرفتش دي صدح صوت هادئ من فارس - يا انسه اهدي انا اقصد ان الاجهزه نوعها جديد علشان كده حضرتك ماعرفتيش تتعاملي معاها تقول ليليان بغضب - بردو هيقول معرفتش طيب الاجهزه اشتغلت ومتشكرين ليك اتفضل بقي بره قال فارس بصدمه - افندم تقول تالا - ليليان اهدي بقي تقول ليليان بعصبيه - ايه مبتسمعش قولتلك بررره قال فارس بهدوء - شكرا لذوق حضرتك ويسيبها ويمشي وتقول لها تالا - الله يخربيتك يا شيخه الراجل بيتكلم معاكي باحترام تقومي تطرديه اجابت عليها ليليان بضيق - اوووف مانتي عارفه اني بكره صنف الرجاله دا وهو ايه اللي جابه اصلا كان بعتلنا اي عميل قالت تالا - لااا انتي فظيعه بجد في الشركه عند حمزه يوصل حمزه ويدخل مكتبه يلاقي هاني ويقول له - اسف علي التأخير بس كنت في المستشفي قال هاني بابتسامه - حصل خير ها قولي بقي كنت عايزني في ايه يقول حمزه - كنت عايز اقولك ياسيدي ادام بقينا شركاء في القريه ايه رئيك نكون شركاء كمان في الشركه ونخلي شركتك فرع تبع شركتي ونغير اسمهم اجابت عليه هاني - وانا موافق ياسيدي علي بركه الله حمزه يرفع سماعه التليفون - ابعتيلي باشمهندس ياسر ضروري وتقول له السكرتيره - حاضر يافندم قال هاني - هو ياسر بيشتغل عندك من زمان اجاب عليه حمزه وقال - لا ياسر مش بيشتغل عندي ياسر بيشتغل معايا وعلي فكره هو شريكي في الشركه من سنتين ياسر دا اخويا وصاحب عمري يدخل ياسر ويقول - سامع اسمي ياتري بقي في الخير ولا في الشر قال حمزه - اقعد يا ياسر بصراحه انا قولت لهاني علي الشراكه وهو وافق علي فكره يا هاني ياسر عارف كل حاجه قال ياسر - وانا معنديش مانع يقول لهم هاني - طيب وانا هخلي الفرع اللي بره في فرنسا يكون فرع اساسي علشان يكون دافع لينا واسمنا يوصل ويقول حمزه - تمام علي خيرة الله يقول هاني - طيب استأذن انا بقي قال ياسر - ايه يا باشا رايح فين اجاب عليه هاني وقال - عندي مشوار مهم قال حمزه - طيب ياريت تقبل عزومتي علي العشا النهارده انت والمدام وانت كمان يا ياسر انت وشمس وهقول لحسام بردو ونبقي متجمعين كلنا يقول هاني - ان شاء الله طيب همشي انا واشوفكم بالليل ويمشي هاني يقول ياسر - حمزه انا عارف كويس انك عملت كده علشان تتأكد دي حياه ولا لا حمزه فوق دي مش حياه دي ميرا ومرات هاني بلاش مشاكل يا حمزه قال حمزه بجمود - هي حياه ومش هتنازل عنها تاني وهرجعها قال ياس - ياحمزه انت كده بتعمل مشاكل بينك وبين هاني بلاش يا حمزه دي مش حياه دي ميرا يقول حمزه - ان شاء الله الساعه كام دلوقتي ويدخل حسام ويقول - بص بقي انا جي النهارده ومش هتحرك من هنا غير لما تسامحني قال حمزه - ايه يابني فيه ايه وبعدين انا مش زعلان منك ولسه قايل عازمك انت وياسر وهاني وطبعا كل واحد بمراته علي العشا يقول حسام - يعني خلاص يا صاحبي مش شايل مني ويقول ياسر - ما خلاص يالا الله يقول حسام - اخرس انت قال ياسر - حبيبي تشكر خرست اهو ويمر الوقت ويحل المساء في ڤيلا الصياد يقول حمزه - كل حاجه جاهزه تقول له ليليان - ايوه يا ابيه وتقول تالا - ماتقلقش ياحبيبي كله تمام يقول ياسر -انا مش عارف ايه الاهتمام دا كله وتقول شمس مرات ياسر - سيبه يعمل اللي هو عايزه علشان يتأكد ان دي مش حياه يقول حسام - طب اسكتوا بقي علشان هاني وصل تقول شمس مرات حسام - ربنا يعدي الليله دي علي خير يقول حمزه - اهلا وسهلا نورتونا قال هاني - بنورك يا حمزه حمزه يمد ايده ويقول لميرا - اهلا مدام ميرا تمد ميرا ايديها بارتباك وتقول - اهلا بيك باشمهندس حمزه وتقول لهم تالا - احم اتفضلوا يا جماعه علي السفره ويروحوا علي السفره وبعد ماينتهوا من العشاء يقعدوا في الصالون يقول هاني - الڤيلا زوقها عالي اوي قال له حمزه - بصراحه هي من 3 سنين مكنتش كده بس الد*كور اتغير من سنتين ودا ت**يم ماما قال هاني - مش قولتلي والدتك بقالها 3 سنين في غيبوبه تقول ليليان - مش ماما احلام اللي **مت حمزه يشاور علي الصوره الكبيره اللي علي الحائط ويقول - ماما عزه الله يرحمها هي اللي **مت قبل ماتتوفي من سنتين ينظر الكل للصوره اللي علي الحائط وتقوم ميرا تقف وتقرب من الصوره وتتحسسها بيديها وتحس بالدوار الشديد وتقع علي الارض فاقده وعيها يجري عليها حمزه علشان يشيلها بس يمنعه هاني قال هاني - دي مراتي بعد اذنك ابعد عنها يبعد حمزه عن ميرا وقلبه يتمذق من الالم ويقول - دي مش مراتك دي مراتي
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD