#مهره
الحلقه 6
اعتدال :ايه رايك ف مهره
احمد:في ايه ياامه شوفتي عليها حاجه اجبلك خبرها
اعتدال:خبرها ايه يااهبل يابن الهبله بقولك ايه رايك فيها تجوزها
فحط يده علي جبين امه
احمد:مش سخنه ولا حاجه انتي لسعتي ياامه الواد حسن شربك حاجه اصفره ف السكه مالك ياوليه
اعتدال:ماتحترم نفسك ياولا لسعت ايه ووليه ايه هو عشان بقيت طول بعرض هتقل ادبك
احمد:ماهو كلامك ده مش كلام ناس عاقلين
اعتدال:ليه يعني فيها ايه
احمد:دي عيله ياامه دانا من كام سنه كنت بشيلها علي حجري واجبلها مصاصه
اعتدال:وايه يعني الصغير بيكبر ماانت كنت عيل ساعتها ف العشرين
احمد:يامه انا لو اجوزت كنت خلفت ادها
اعتدال:ليه كنت هتجوز ف ابتداءي عشان تجيب ادها
ولا من الاخر كده انا مش هعيشلكو طول العمر
احمد:بعد الشر عليكي ياامه ربنا يد*كي الصحه
اعتدال :سيبك من الكلام ده لو جرالي حاجه هتعملو ايه ف المسكينه دي هترموها بره
احمد:نرمي مين عرضنا
اعتدال:امال اخوك هيجوز هتقعد معاك ازاي عشان الناس تاكل وشك وتلسن عليكو وتقول عازب وعازبه ف بيت واحد دا كانو دخلو عليكو رجموكو
احمد:اكيد في حل بس مش اجوزها يعني كده بنظلمها
اعتدال:ليه يا واد دانت سيد الرجاله هي تطول دانت تض*ب اخمد عز بالجزمه
احمد:احمد عز مين
اعتدال:انا عارفه بتاع الكشري باين
احمد:انتي حد لعب ف دماغك دا مش كلامك
اعتدال:ياواد افهم لو فرق السن داابوك كان اكب مني ب15 سنه وماجوزتش بعده كنت 15 وهو 30
احمد:يااااامه
اعتدال:28
ينظر لها
اعتدال:27 ودا اخر كلام عندي كان اد حسن اخوك
يعني زيك انت وهي
احمد:ياامه الزمن اتغير والبنات اتغيرت
اعتدال:ياواد دي تربيتي دي بت هبله وعلي نييتها
احمد:من الناحيه دي انا عارف اخلاقها وتربيتها دي متربيه علي ايدي
بس الصراحه عمري مافكرت فيها
اعتدال:مافيش حد هيرضي بوضعنا ده غيرها لانها واخده ع العيشه دي مش هتفرق معاها وهجبلك اوضه نوم لكو هنا واخد الواد حسن ف حضني علي مايجوز وتبقي الشقه لكو
احمد:داانتي مظبطاها بقي وهتجيبي حق الاوضه منين
اعتدال:انا كنت مدكنه قرشين لوقت زنقه هجبلك اوضه تمشي الحال بيهم
احمد:مايمكن يجلها حد مناسب
اعتدال :ونجهزها منين
احمد:يمكن يشيل الجمل بماحمل
اعتدال: موت ياحمار علي مايجيلك العليق وافرض ماجاش تعنس انت وهي اهو تتلمو سوا بدل الموال الاعبر ده واشوف عيالكو قبل ماموت
احمد:يامه ماتنسيش هي كمان ليها راي ولو ماوافقتش هيبقي الوضع محرج جدا
اعتدال :مالكش دعوه انت هو انا عندي بنات ليها راي وهي تطول
احمد:امه دا جواز ماينفعش الكلام ده
اعتدال :سلمها لله
# مهره
الحلقه7
احمد:بامه الله يكرمك ماتلعبيش ف دماغي انا رضيت بنصيبي وخلاص
انما دي صغيره علبا اوي داانا اخاف عليها مني ومش هتستحمل
اعتدال:ادها واجوزو والبت جسمها فاير والف من يتمناها وهي وحشه ولا وحشه
ثم صغيره تكبر ف بيتك وف حضنك وتحت عبك وانت لازم تخش عليها يعني
دا رسولنا الكريم صلوات الله وسلامه عليه اجوز ستنا عائشه وهي 9 سنين وقعدت ف بيته 3 سنين لما بلغت ودا قدوتنا انا بقي مديهالك خالصه ومخلصه حاسس انها صغيره اصبر عليها لماتحس انها كبرت وتاخد عليك بس تبقي معاك ماحدش ياكل دماغها كده ولا كده انت اللي تاكله
فاهم يابن بطني
احمد:انتي لما بت**مي علي حاجه يااعتدال ماحدش بيقف ف طريقك
اعتدال:ياواد دا عين العقل وبكره تقول امي قالت وانا هعمل فيكو حاجه وحشه دانتو ولادي
.......................
نام يفكر بكلام امه
احمد:الله يهد*كي يااعتدال
والله خايف البت ترفض وتطفش مننا شكلك.مش هيجبها البر ياامه
واستيقضو ف الصباح كالعاده تاتي بالاكل وتحضره لهم
احمد:خدي يامه دول نسيت اديهوملك امبارح
اعتدال:تسلم ياحبيبي طب خلي معاك حاجه
احمد:معايا اللي يكفي يلا انا ماشي
اعتدال:مش هتشرب الشاي
احمد:لا اتاخرت هشرب ف القهوه بتاعه النقل
حسن:فيه ايه خير
اعتدال:قلتله
حسن:وايه الحال
اعتدال:مزمزق كده بس علي مين داانا اعتدال
حسن:المهم هي يادوله
اعتدال :هكلمها انهارده
يلا اتكل انت علي شغلك
حسن:بتكرشبني يادوله داانا بالكتير شهرين وابعد عن حضنك
اعتدال:اد*ك هتنامهم ف حوضني ياخويا
حسن:وحشني حضنك ياامه
اعتدال:يلا ياد عبو شكلك
بت يا مهره
مهره:نعم ياامه
اعتدال :تعالي عوزاكي
مهره :بغسل المواعين
اعتدال:يولعو بجاز وسخ سيبيهم وتعالي
مهره :خير يامه
اعتدال :مش عاوزه يابت تتجوزي
مهره:واسيبك ياامه لا مقدرش مش عاوزه
اعتدال:مش هتسبيني يافالحه هتفضلي هنا
مهره:هههه هتجوزيني معاكي هنا هتقعدينا ف المطبخ ولا ايه
اعتدال:لا ياناصحه العريس ف البيت هنا
مهره:مين حسن خطب
اعتدال:ايه يابت الغبا ده هو مافيش غير حسن
مافي احمد زينه الشاب
مهره:نهار اسود.عاوزه تجوزيني احمد ياامه وهونت عليكي
اعتدال :في ايه يا بت داانتي بنتي وانا هجبلك حد وحش دااحمد زينه الشباب والرجال وبنات الحته يستمنوه لولا الايد قصيره والعين بصيره
لكن انتي واخده علي عيشتنا مش هتفرق معاكي
مهره:ياامه دا مابيطقنيش وبيبهدلني ابقي مراته كمان هيولع فيا
اعتدال:ياهبله دا من خوفه وحبه وغيرته عليكي
هو لو مش غيران عليكي هتفرقي معاه
ومن الاخر كده لو مت هتروحي فين هتعيشي معاه لحالكو من غير جواز عشان الناس تاكل وشكو ويطلعو عليكو كلام ويجرسوكو
مهره:بعد الشر عليكي
بس ساعتها همشي واسيب البيت
اعتدال:وتروحي فين ياروح امك تشتغلي رقاصه عشان يجيب خبرك
مهره؛ معرفش ياامه معرفش
اعتدال :يابت دا ارجل واحن واحد
مهره:حنين اوي
اعتدال:نسيتي يابنت سنيه لما كنتي تفضلي سهرانه لمايرجع ويجبلك المصاصه معاه واتخانق واقوله ماهي بتجيب من هنا يقولي هي بتستناني مخصوص عشانها
مهره:يامه دا وانا عيله
اعتدال:ودلوقت كبرتي علينا يابنت سنيه
مهره تبكي:يامه ابوس ايدك ماتقوليش كده انتي عارفه غلوتك عندي اكتر من امي دانتي اللي مربياني
خلاص ياامه ماتزعليش مني اللي عوزاه اعمليه
تحتضنها يابت داانا لو جبت بت ماكنتش هحبها زيك
#مهره
الحلقه8
ياتي احمد ليلا
اعتدال:جهزي الاكل يابت علي مايغير هدومه
يبدل ملتبسه ويخرج
تضع له الاكل وتجري علي غرفتها
احمد:مالها البت دي فيها ايه شافت عفريت
اعتدال:ماتاخدش ف بالك اصلي قلنلها وم**وفه بس
احمد:اهو ده اللي انا خايف منه مش قلتلك
اعتدال:مافيش حاجه دي م**وفه بس
فضي نفسك نجبب الدبلتين ومحبس ونكتب علي مااجيبلك اوضه النوم وتدخلو
احمد:في ايه ياحاجه مستعجله ليه
اعتدال :انا مش ضامنه عمري وعاوزه اطمن عليكو
احمد:يعني هي وافقت ولا ضاغطه عليها
اعتدال:ياد انت مش عارف قيمه نفسك
احمد:خلاص هجبلك سلفه 1000 وكملي ع اللي معاكي وجيبي الدبل واحجزي الاوضه
اعتدال:من بكره وانت افضالنا نجيب الدبل انا معابا حقهم والسلفه خليها من تمن اوضه النوم ندفع مقدم ونقسط الباقي
احمد:اعملي اللي تعمليه
اعتدال :بكره تيجي بدري لو بعد.المغرب حتي
احمد؛ ماشي هخلي حد يطلع بدالي
................وفعلا
جاء ف الموعد المنتظر واخذ امه وهي الصاغه ولبسها هناك الدبله والمحبس لتسحب يدها بسرعه منه بعد ان البسها واكتر من فرح هي اعتدال بهذه الخطوبه
احمد:يلا عشان اوصلكو واشتري لهم ساقع ف السكه
ووصلهم للبيت عاوزين مني حاجه
اعتدال:مش هتدخل
احمد:لا انا اجلت ساعتين وعندي نقله
اعتدال:خد بالك من نفسك ربنا يسلملك طريقك
وبعد.هذا اليوم اتفقت اعتدال علي حجره النوم واحضرت واحد يبيض الحجره ونقلت سرير صغير عندها والاخر باعته هو والدولاب القديم وكان الشباب ينام ف الصاله في هذه الايام
ووضبت الاوضه وفرشتها
اعتدال :خدلك اجازه يومين بقي عشان الفرح
احمد:طب خدي اجريلها فستان عشان الفرح ولوازمه
اعتدال:هقول للبت اسراء تاخدها تاجرلها وتيجي تماكيجها هنا علي ماتكتب ف الجامع نهيصلها هنا
وفعلا اخذ اجازه وارتدت فستانها ومكيجتها اسراء وكانت جميله جدا فهي بيضاء عنيها خضراء وشعر اصفر طويل وجسمها جميل وكانت لا تحتاج مكياج ولكن زادها جمالا فهو مكياج خفيف وكتب الكتاب وجاء العريس وكان يرتدي بدله سوداء وكان وسيم جدا جدا حتي انها لم تعرفه وجلس بجانبها ليبدا بنات الحي بالغناء والرقص لهم
حسن:عقبالنا ياعسل
اسراء:يلا ياخويا ايدي علي كتفك
حسن :هانت ياحبي
وبعدها اخذ احمد مهره التي ظلت واجمه لم تنطق حرفا فقط واجمه
دخل احمد ومعه مهره لحجرتها
لتخبط اعتدال :هاتي يابت الفستان والا**سوارات عشان اسراء ترجعهم بكره معاها
مهره:حاضر ياامه
احمد:انا هد*كي ظهري وغيري وادهولها
وفعلا ارتدت عبايه كم وطرحه واعطت الاشياء لامه
ليلتفت هو لها
احمد:ايه اللي لبساه ده
مهره:مش انت اللي قلتلي البس كم وطرحه
يضع احمد يديه علي وجهه يارب صبرني
يابنتي انا دلوقت جوزك يعني تقلعي قدامي ملط مش هقولك حاجه
فتصعق من كلمته وتفتح فمها وتشهق
#مهره
الحلقه9
احمد:خدي البسي ده
تنظر مهره اليه:انت قليل الادب مش هلبس ده قدامك
يمسكها من ذراعها مين ده اللي بتشتميه يابت اتهبلتي
مهره:مش قصدي بس مش هلبس ده
احمد:امال جيباه ليه كماله عدد ولا بتزوقي بيه الدولاب
مهره:امي اللي جيباه
احمد:وانا هجوزك ولا هجوز امك
وهي جيباه ليه مش عشان تلبسيه
خدي ده قطن خفيف تعرفي تنامي بيه
مهره:طب اضير
احمد:اهو اخلصي بسرعه مش هفضل طول الليل مضير
ارتدته وهو لف لها ليجدها تشد فيه لاسفل لانه لمنتصف الفخذ
مهره :انت ايه اللي خلاك تضير
فيجري يمسك.ايدها بطلي هتقطعيه ثم قاعده تشدي لتحت وتنزليه من فوق
فنظرت الي ماينظر عليه وهو ص*رها فشهقت ووضعت يدها عليه
احمد:اقعدي يامهره واجلسها بجانبه علي طرف السرير
بطلي بقي شد ف ام القميص هتقطعيه خلاص انا شوفت واللي حصل حصل ركزي بقي معايا
يحاول تهداه نفسه
بصي اهدي وماتخافيش انا مش هاجي جمبك ماشي وقام ليبدل ملابسه
مهره:بتعمل ايه
احمد:هقلع هنام بالبدله يعني
مهره :طب استني وتخبيء وجهها بيدها
خلاص
احمد:خلاص اصلنا بنلعب استغمايه وتوجه الي السرير
مهره:انت هتعمل فيا ايه
احمد:يادي المصيبه هعمل فيكي ايه وانا خاطفك يابت وهغتصبك هو انتي ماكنتيش معايا وانا بكلمك دلوقت وقلت مش جاي جمبك
بصي بقي وافهمي لاخر مره هشرح الكلام ده
الحكايه دي بين الراجل ومراته اسمها جماع وبناخد عليه صدقات يعني الحاجه اللي بحطها فيكي دي باخد عليهة صدقه
انما اتنين ف الحرام ده زنا انما واحد خاطف واحده وخدها غصب دا اللي عمل فيها لانه ا****ب حق مش حقه يعني
انما احنا مجوزين لما نعملها سوا يبقي نعملها مع بعض يعني زي ماهبقي عاوزك هتبقي عوزاني مش هعمل فيكي
فهمتي
تهز راسها كثيرا
احمد:خلاص خلاص بطلي هز والله شكلك مافاهمه حاجه نامي يابت انا اكتفيت منك ف اول ليله واعصابي تعبت
وفعلا نامو هذه الليله وهي قلقه ولكن سرعان مانامت ليستيقظ يجدها ناءمه والغطاء منزوع من عليها وسيقانها عاريه وتستند علي الغطاء
كان يريد ان يغطيها ولكن خاف ان تظن ظن سيء فتراجع عن ذلك ونزع تيشرته وهو بجانب السرير ينظر لها فاستيقظت وهو علي هذا الوضع فقامت تلملم نفسها انت بتعمل ايه
#مهره
الحلقه10
احمد:في ايه يابت هتصوتي شوفتي عفريت هتفضحينا الله اخرب بيتك
مهره وتضع اللحاف عليها لاعلي امال بتبصلي كده ليه وقلعت ليه
احمد:هلعب تمارين ضغط
فهي اول مره تراه دون تيشرت بفانله حمالات تبرز عضلاته وص*ره
احمد:قومي يلا حضري الفطار فيعطي لها يده لتقوم فيجذبها من السرير ومن قوه جذبه تصطدم بص*ره فيمسكها من خصرها حتي لا ترتد عن ص*ره وتقع فتخجل بشده وتضع عيناها لاسفل
مهره:انا راحه احضر الفطار
احمد:يلا ويفعل تمارين الضغط وهي واقفه
احمد:ايه يابت مش هتحضري الفطار
مهره:اه هروح وتسير للباب لتجده جري وقف امامها فتفزع
مهره:في ايه وترجع للخلف ليقترب منها حتي تصطدم بالحاءط ويضع يده علي الحاءط
احمد:انتي هبله يابت
مهره:ليه
احمد:طالعه بقميصك ده بره
مهره:يوووه انت مشقولت لو قلعت ملط مش هتكلمني وانت اللي ادهوني بايدك
احمد:يامثبت العقل ف النفوخ
يابت ركزي معايا هتنقطيني
انا قلت تقلعي مالط هنا ف الاوضه لو عريانه مش هقولك بتعملي ايه انما بره في شاب اسمه حسن ممكن تتكعبلي فيه وانتي ماشيه دا ممنوع يشوفك كده لما تطلعي بره تلبسي كم وطرحه تيجي هنا تقلعي واياكي تنسي هيبقي اخر يوم ف عمرك
مهره:حسن دا اخويا
احمد:لا يافالحه دا ابن خالتك ماانا كنت اخوكي وبقيت جوزك بقدره قادر هو زيه زيي يجوزلك يبقي ماتطلعيش قدامه كده فاهمه
مهره:خلاص بقي فاهمه فاهمه
احمد:انتي كمان مش عاجبك واكن انا اللي حمار وغ*ي مش النفوخ اللي هنا ويخبط علي دماغها اللي مش عارف شالوه وحطو بداله فرده جزمه ولا فرده شراب معفن
مهره:الله يسامحك انا خلاص فهمت هنا اقلع وبره البس
احمد يضحك:الله ينور عليكي والله محتاجه بوسه ف العباره دي داانا كنت هتشل ياشيخه
هو وقت مؤقت لحد اما حسن يجوز وساعتها لو عاوزه تمشي بلبوص ف الشقه براحتك
مهره :طب وسع بقي اما البس واضير
احمد:انا هلعب ضغط علي ماتخلصي ويلا هموت من الجوع يامفتريه
مهره:حاضر
وفعلا ارتدت ملابسها وذهبت تحضر الفطار
وجدت اعتدال احضرته
مهره:روحتي انتي ياامه بنفسك تجبيه ماصحتنيش ليه
اعتدال:في عروسه ف صبحيتها تنزل تجيب الفطار ياهبله
خدي دخليه لجوزك وافطرو سوا
مهره:ماهنفطر سوا معاكو
اعتدال :سبقناكو من بدري ياختي
افطرو يلا علي ماتعمل الغدا
مهره:ماتعمليش حاجه هفطر واجي اعمله
اعتدال :خليكي مع جوزك انهارده مستعجله علي ايه اهو يوم من نفسك
عشان لما الناس تيجي تصبح عليكو
مهره :حاضر ياامه
واخدت الفطار له الحجره
احمد:دا ايه الدلع ده ف اوضه النوم كده
ياريتني كنت اجوزت من زمان
مهره:امي اللي قالتلي
احمد :بتفهم اعتدال دي مش زي ناس دماغها شمال نقول تور يقولو احلبوه
مهره:تقصد انا مابفهمش
احمد:لا امي اللي مجنناني من امبارح