قاسيه عشقت مجنون
الفصل ٢
بعد يومين
في صباح
في شركه البنهاوي
احمد سها هو عدي جه و لا لسه سها اه يا فندم استاذ عدي جوه اتفضل احمد تمام عن اذنك و دخل احمد لعدي فقال عدي بمرح ازيك يا معلم عامل ايه
احمد انا تمام انت جاهز الحفلة بكره عدي اه جاهز و كل حاجه تمام احمد و طارق جي صح عدي ايوه هيجي معانا احمد تمام عدي تعرف زهران الجارحي هيبقي موجود احمد يا راجل ده انا كده مبسوط عدي مش عارف اساسا هو ليه متمسك بام الشركه الي خسرنا كل يوم ديه احمد بس في الاول و الاخر ليه اسموا و سمعته عدي عندك حق احمد طب انا رايح المكتب اشوف الشغل عدي تمام مع السلامه احمد و هو يقف سلام و رحل
*******************************
في قصر عشق الاسيوطي
وعد واو انت عندك قصر في مصر بردوا يا عشقي
عشق اه في كل بلد عندي واحد ميرنا تؤمري بحاجة يا فندم عشق عايزين نرتاح النهارده يا ميرنا عشان الحفله بكره ميرنا يعني اخلي الحرس يرتاح عشق اه و ماهي خليها تجيلي ميرنا حاضر يا فندم
بعد وقت
في مكتب عشق
ماهي حضرتك طلبتيني يا هانم عشق اه عايزه جهاز متصل بالموبيل بتاعي يضغط عليه يجيلي انظار ماهي يعني زي جهاز الانزار يا هانم عشق اه و يا ريت يبقوا اثنين عندي بليل ماهي تمام يا هانم عن اذنك عشق ماهي ماهي نعم يا هانم عشق انت و ميرنا تقولولي عشق من النهارده عادي ماهي بابتسامه حاضر يا ه عشق مقاطعه بحده يا ايييييه
ماهي يا عشق عشق تمام جهزي بقي البنات عشان بكره ماهي حاضر يا عشق عن اذنك عشق اذنك معاكي
في غرفه ميرنا
كانت تجلس ميرنا بمنامتها الورديه تقرا كتاب و فجاء دق الباب لتقول ميرنا اتفضل ماهي بابتسامه ايه اخبار السكر ميرنا بابتسامه لها تمام تعالي قعدي
ماهي و هي تجلس انا مبسوطه اوي يا ميرنا ميرنا ليه بقي ماهي عشان خلاص انا بقيت من العيله ميرنا بصدمه اوعي تقولي انت عشق عملت افراج ماهي اه عشق سمحت ليا و ليكي نندلها عشق علي طول عشق من علي الباب عشان انتوا اخواتي يا هبل ميرنا بصدمه ع...عشق ماهي بخوف اوعي تكوني زعلانه
عشق و هي تجلس بجانبهم يا هبله منك ليها انتوا اخواتي و بناتي و كان ده لازم يحصل من زمان ميرنا و هي تعانقها انا بحبك اوي يا عشق ماهي و هي تعانقها من الجهه الاخري و انا بموت فيكي عشق بابتسامه و انا بحبكوا يلا ناموا عشان حفله هتبقي بكره ميرنا ماشي تصبحوا علي خير عشق و ماهي و انت من اهل الخير و رحل الاثنين و ذهبوا لغرفهم
*******************************
في مساء اليوم التالي
في منزل البحيري
كان هناك العديد من رجال الأعمال من البلدان المختلفه و كان عدي و احمد و طارق يأخذون الكثير من النظرات عندما دخلوا ليقول طارق واو دي حفله كبيره اوي احمد طبعا يا هبل لازم تكون كبيره انت مش شايف الاشكال الاجنبية الي قدامك طارق طبعا دول مزز عدي طااارق لم نفسك طارق بخوف حاضر انا اسف سامر اهلا يا بشمهندس عدي اهلا يا بشمهندس احمد عدي اهلا يا استاذ سامر قدملك اخويا طارق سامر بترحيب اهلا يا طارق طارق بود اهلا بيك و بعد وقت اتي خادم و بلغ سامر بوصول عشق الاسيوطي و في الخارج عشق زي ما قولت الجهاز معاكوا لو حد ضيقوا دوسوا عليه و الكلام مع الرجالة قليل تمام ميرنا و وعد تمام عشق ماهي تعالي انت و سام ورانا و الباقي خليه بره ماهي تمام يا عشق و في الداخل كان هناك الكثير من الصحافه تصور وصول عشق حتي دخلت الي الداخل لينبهر الجميع بشكلها و من معها فكانت ترتدي فستان اسود دون اكمام لامع و عقد ذهبي و تركت لشعرها العنان و كانت ميرنا ترتدي فستان بنفسجي بأكمام شفافه و لمت شعرها بمشبك لتفلت بعض الخصل و صغيرتنا وعد ترتدي فستان ازرق فاتح (لبني) و تركت شعرها علي كتف لتقول مني بابتسامه نورتي يا استاذه عشق عشق بكبرياء البيت منور بصحابوا سامر بقلق تحبوا تشربوا حاجه عشق انا لا و وعد برتقال ميرنا بلطف و انا اناناس مني فورا يكونوا عندكم مش هتأخر عشق انا هروح اتعرف علي الناس و انتوا اتبسطوا تمام ميرنا و وعد تمام و رحلت عشق لتقول
وعد هنعمل ايه ميرنا بمرح نتبسط بس ناخد بلنا تمام
وعد تمام و عند عشق سامر استاذ عدي ليلتف عدي و يجد عشق واقفه امامه عدي بهيام نعم سامر اعرفك ب عشق مقاطعه و هي تمد يدها عشق الاسيوطي عدي و هو يمد يده عدي البنهاوي و عندما لمس عدي عشق شعراه هما الاثنين ب*عور غريب و ابتعدان عن بعد في اقل دقيقه عدي اعرفك بأحمد الانصاري صديقي و شريكي عشق تشرفت بعرفتك احمد بابتسامه ليا الشرف عدي في نفسه استغرب لماذا لم تسلم علي احمد كما سلمت عليه لكنه تجاهل الامر و عند وعد كانت جالسه تلعب في هاتفها حتي سمعت صوت لترفع رأسها و تجد شخص امامها وعد افندم طارق بمكر اعرفك بنفسي طارق البنهاوي ومد يده وعد و هي تقف اسفه مش بسلم علي رجاله عن اذنك و قبل ان ترحل امسكها طارق من من يدها و قال هتروحي مني فين وعد بخوف ابعد عني لو سمحت طارق ايه يا نونو انا هتسلي معاكي يومين حلوين و بعد كده هسيبك وعد بدموع و النبي سيبني و النبي طارق تؤتؤتؤ انت بقيتي بتاعتي وعد و هي تتذكر الجهاز لتضغط عليه وعد ببكاء سيب ايدي بقي والنبي طارق ما قولت لأ انت بتاعتي و فجاء يصبح طارق لا يستطيع التنفس عشق بغضب هي مش قالتلك تسبها طارق و وجه ازرق س....سب...سبي.....سبيني عشق بشر دلوقتي اسيبك و انت كنت مش عايز تسبها لتغرز عشق اظافرها في رقبه طارق ثم تريمه علي الطاوله لينقلب بها و تأتي ميرنا و تعانق وعد الباكيه و يأتي احمد و عدي و ينصدم عدي من منظر اخيه و يذهب اليه عدي بقلق طارق طارق مين عمل فيك كده طارق بتعب و هو يشير علي عشق ديه يا عدي لينظر عدي الي عشق الواقفه بكل شموخ و ورائها ميرنا و وعد الذي تبكي ليقول بغضب احمد شوف طارق و قام و وقف امام عشق عدي بغضب انت ازاي تتجرأي تعملي كده في اخويا هو مفيش حد رباكي و لا ايه و كان علي وشك صفعها لكنها كانت اسرع و لفت زراعه و اصبح ظهره علي ص*رها عشق بغضب اصل اخوك هو الي مش متربي و انا مسمحش لراجل يمد ايدوا عليا ودفعته ليقع بجانب طارق و يشهق الجميع ميرنا عشق خلاص عشق بشر اسكتي انت دلوقتي و ركعت امام عدي و طارق و احمد لتكمل كلامها عشق الراجل الي يستقوي علي ست ميبقاش راجل يلا منك ليه و انا بقي عشق الاسيوطي الي عمرها ما راجل مد ايدوا عليها انت عايز تض*بني عشان ده و وقفت و نادت علي الحراس سام اتفضلي يا هانم لتوجه عشق بكل قوة السلاح في وجه عدي و سلاح اخر في وجه طارق احمد لا والنبي اوعي تعملي كده طارق برعب انا اسف والله اسف مكنتش اقصد عدي بصدمه انتوا ليه سكتين ليه محدش بيعمل حاجه عشق بثقه و هي توجه السلاح عليهم شكلك متعرفنيش كويس عشان كده غلط بس متخفش مسيرك تعرف يلا يا بنات و كانت علي وشك الرحيل و وعد و ميرنا امامها لكن اوقفهم صراخ عدي عدي بصراخ مش هرحمك عشان تحرمي تمدي ايدك علي اخويا تاني و اخرج سلاحه و وجه ناحيه عشق لتلتف ليه عشق بكل كبرياء هتعمل ايه يعني هتموتني عدي بغضب اه هتموتي دلوقتي و عمر السلاح لتصرخ وعد عندما تري عشق تخرج سلاحها و تض*ب عدي في كتفه
عشق ده عشان تفكر قبل ما تعمل يلا يا بنات
و رحلت عشق مع البنات ليقول احمد عدي عدي فوق طارق اتصل بالمستشفى طارق بخوف حاضر حاضر
و بعد وقت اتت سياره الاسعاف و نقلت عدي و تأسف سامر من كل الموجدين علي ما حدث
*******************************
في قصر الاسيوطي
ميرنا بصدمه ليه يا عشق عملتي كده عشق بغضب عشان عدي بيدافع عن اخوه الي مش متربي وعد عشق ممكن تسمعيني عشق بصراخ لا لا لا الا لا لالالالالالالالالا وعد ببكاء اسفه عن اذنك و طلعت وعد تبكي الي غرفتها ميرنا انا مش محتاجه اتكلم لاني عارفه انك هتروحلها عشق كويس ان انت عارف و ذهبت و تركتها لتقول ميرنا بقله حيله ربنا يهد*كي يا عشق
في غرفه وعد
كانت وعد نائمه علي السرير تبكي بشده حتي شعرت بشخص يلمس شعرها بحنيه عشق بحنان كنت عايزه تقولي ايه وعد ببكاء ي...يعني لو قولت هتسمعيني عشق و هي تمسح دموعها اه هسمعك وعد انت ليه مفكرتيش ان ممكن يكون زي عشق اصدقك طارق وعد اه يكون هو ملهوش اهل و استاذ عدي هو الي مربيه عشان كده بيخاف عليه و مبيستحملش حد يأذيه عشق بتفهم و بعدين وعد بطفولة مفيش بس استاذ عدي شبهك يا عشق بيخاف علي اخوه زي ما انتي بتخافي عليا انا و ميرنا عشق بس منتقرنش ببعض وعد فكري انت في دماغك هو ليه عمل كده و انت ليه عملتي كده عشق حاضر يا وعدي يلا بقي نامي وعد بابتسامه حاضر تصبحي علي خير عشق بحب و انت من اهلو و تركتها و نامت وعد
*******************************
في الصباح
في المستشفي
احمد حمدلله على السلامه يا صاحبي عدي بتعب الله يسلمك طارق بغل احنا لازم نجيب الي اسمها عشق و الي معاها و نوريهم احنا مين عدي بصراخ طاااااارق
طارق انا اسف والله اسف عدي بغضب قول ايه الي حصل طارق بخوف ح....حاضر عدي بصراخ انطق
احمد اهدي يا عدي و انت اتكلم و اخلص طارق الصراحه انا عجبتني البنت القصيره و اما شوفتها في الحفله اتجننت و الي الباقي انتوا عرفينوا عدي بقله حيله ع**تها و قلت كلامك المعفن صح طارق برعب ايوه عدي اطلع بره يا طارق طارق بصدمه نعم
عدي بره طارق بحزن حاضر و عندما لف طارق وجد عشق واقفه علي الباب تبتسم ابتسامه سخريه
طارق بأسف عشق عدي و احمد ايه عشق علي ما اعتقد ان انا المفروض كنت اقتل اخوك علي كده بقي صح عدي اسف والله اسف شعرت عشق بخنجر ينغرز قي قلبها عندما سمعت صوته حزين عشق خلاص خلاص تعالوا يا بنات و دخلت ميرنا و وعد لينصدم كلا من طارق و عدي واحمد طارق انسه وعد انا اسف يا ريت تسامحيني وعد بابتسامه مفيش مشكله حصل خير الف سلامه عليك يا استاذ عدي عدي الله يسلمك ثم وكزت ميرنا عشق لتقول شئ عشق بتهنيده انا.....انا اسفه يا عدي علي الي عملتوا لتنصدم ميرنا و وعد و طارق و احمد عدي و انا كمان اسف ميرنا عشق في اتصال لحضرتك عشق طب ثواني و هرجع واخدت الهاتف و خرجت لتقول وعد و ميرنا ازااااااااااااي احمد في ايه ميرنا و هي تجلس علي الكنبه عشق عمرها ما اعتزرت لراجل لكن دلوقتي الوضع مختلف عدي بفرحه بجد وعد بمكر و انت ايه الي مفرحك كده شكلك وقعت مع الصعب
عدي بصراحه اه ميرنا يالهوي انت بتحب عشق عدي اه بس حاسس ان هي صعبه احمد الصراحه في حالتك دي المفروض تقول جاحده مش حاسس انها صعبه و ضحك الجميع طارق ايه رأيكم نبقي اصحاب
ميرنا بس وعد بليز يا ميرنا وافقي عدي انا نفسي اعرف كل حاجه عن عشق عشق اسأل و انا هجاوب
ميرنا بصدمه عشق عشق متخفوش لسه داخله عدي هو انت عندك كام سنه عشق انت عندك كام عدي 29 سنه عشق تديني انا كام احمد ممكن 28 او 26
وعد بمرح 26 طارق بصدمه بجد عشق بجديه اه ايه تاني عدي شغلك فين عشق في امريكا عدي مركزك
عشق الاوله احمد زينا احنا اكبر شركه في مصر ميرنا حلو ممكن نبقي نعمل شراكه عشق عندك حق ممكن يبقي فيه شراكه عدي ايه علاقه وعد و ميرنا بيكي
عشق اسأله شخصيه مش هجاوب احمد ليه يعني مش هما بيشتغلوا عندك عشق بغضب الكلام انتهي يلا بنات وعد برعب حاضر ميرنا هبلغ ساندي تجهز العربيه و خرج الثلاثه ليقول طارق يمه دي بتقلب في ثانيه احمد انا متوقعتش ان انت تعجب بيها يا صاحبي عدي ولا انا بس عنيها ديه بتسحرني طارق بمرح مش يا عم المسحراتي و طلع يجري احمد بضحك هههههه عمروا ما هيتغير عدي بضحك هو الاخر هههههه عارف و جلسوا مع بعض يتحدثون
*******************************
في بيت الجارحي
مريم سمية هو فين البيه سميه البيه في المكتب يا هانم مريم طب روحي انت و ذهبت الي المكتب و قالت مالك يا زهران بقالك هنا من امبارح بتفكر في ايه زهران في الحصل في الحفله مع عدي مريم بضحكه الصراحه منزروا كان وحش اوي زهران بضحك هو الاخر معاكي حق عشق الاسيوطي طلعت بميت راجل مريم اه خلت شكلوا وحش اوي قدام الناس زهران بس انت ملحظتيش البنت الي كانت سبب المشكله مريم باستغراب اه مالها زهران شبهك اوي يا مريم نفس العيون والشعر و القصر مريم اوعي تكون شاكك زهران ايوه حاسس ان هي بنتنا
مريم انت فاهم لو البنت ديه طلعت بنتنا احنا هنروح فين زهران بطمع هنترفع لسابع سمة مريم و كمان هنكون تحت حمايه عشق الاسيوطي زهران انا هحاول اعرف اي حاجه عن البنت ديه عشان نلحقها قبل ما تسافر مريم تمام و انا معاك زهران انا عندي فكره مريم ايه هي قول زهران نعمل حفله و نعزمها و هي اكيد هتجيب بنتنا معاها مريم تمام هتبقي امتي
زهران كمان يومين يكون عدي خرج من المستشفي
مريم باستغراب ليه هو بقي زهران بخباثه اصل عجبتني خناقتوا هو و عشق هانم مريم بضحكه خليعه تعجبني يا معلم زهران طب يلا بقي نجهز
مريم يلا و خرجت و بعدها زهران
*******************************
في قصر الاسيوطي
في مكتب عشق
كانت عشق جالسه علي الكرسي و تضع قدميها علي المكتب شارده فيما حدث في المستشفي و قالت لنفسها اشمعنا هو يا عشق ليه كنتي هتموتي لما ض*بتيه بالنار وزعلتي لما كان زعلان و اشمعنا اتأسفتي ليه مع انك كنت عامله عهد انك مش هتعتزي لراجل لكن انت **رتي العهد لتصرخ و تقول بصراخ لاااااا مستحيل ارجع للماضي ده تاني مستحيل و جلست علي الكرسي تتذكر ماضيها