قاسية عشقت مجنون
الفصل ٥
في امريكا
في المستشفى
دخلت عشق مع حراسها بكبرياء و قوة جعلت الجميع خائف منها لتقول الدكتورة بخوف اهلا يا هانم لترد عشق بقوة فين البنات بتوعي لتقول الدكتورة بخوف في بنات كويسين و في بنات في حالة خطر عشق بألم مين الدكتورة بقلق ماهي و ساندي و سام و كاترينا عشق و هي تمسك رقبة الدكتورة لو حصل ليهم حاجة هتترحمي علي روحك فاهمة الدكتورة و هي تختنق ف.......فاهمة و تركتها عشق و رحلت الي السيارة لتقول ماريا تحبي نروح فين يا هانم عشق الي خ*فها في مصر و انا متأكدة بس عايزة اتأكد اكثر و ديني البيت ماريا حاضر يا هانم و تحركت بالسيارة متجهة لقصر الاسيوطي
*******************************
في مصر
في مكان مهجور
استيقظت وعد و رأسها يأولمها بشدة و حاولت تذكر ما حدث حتي بدأت في البكاء ثم دخل فهد بابتسامة سخرية ليقول كنتي فاكرة اني هنسي القلم بتاعك تؤتؤ تبقي غلطانة لترد وعد بخوف عشق مش هتسيبك و هتقتلك ليقول فهد بضحكة و تطلع مين عشق ديه وعد ملكش دعوة فهد وهو يمسكها من شعرها لا يا حلوة منا هعرف كل حاجة عنك يعني هعرف وعد و هي تبعده برعب ابعد اوعي تلمسني و بدأ جسمها في الارتعاش فهد بقلق اهدي اهدي طب اعمل ايه خلاص اهدي و مش هلمسك وعد بتعب د...دواء و وقعت مغشيا عليها فهد بخوف و وهو يحملها وعد فوقي و النبي فوقي و خرج بها سريعا الي المستشفي
في المستشفي
كان فهد يتمشي ذاهبا و ايابا حتي اتي لهو مساعده سيد و قال باشا جدتك حضرتك اختفت من بتها من حوالي ثلاث ايام فهد بقلق اصدق ايه هتكون راحت فين سيد و الله معرف الناس الي كانوا علي طول بيشفوها بيقولوا ان فيه كام بنت جم و خدوها و مشيوا فهد هتكون راحت فين و مين الي اخدها سيد و الله معرف يا باشا فهد خلاص روح انت سيد بطاعة حاضر ليرحل و يقول فهد و وهو يجلس اعمل ايه جدتي و مش لقيها و وعد الي تعبانة لحظة هو انا خايف عليها ليه ده احسن ليها عشان تحرم تمد ايدها عليا و بعد وقت خرج الدكتور و قال الدكتور حضرتك جوز المريضة ليرد فهد بتوتر ا.... اه انا الدكتور تمام بس يا فندم المدام عندها القلب و كمان هي مخدتش دواها فتعبت زيادة فلازم تخلي بالك منها و من صحتها كويس فهد تمام الدكتور عن اذنك و رحل ليقول فهد هههههه ده انا ههتم بيها اهتمام و ذهب لوعد
في غرفة وعد
وعد اااااا عيزاكي يا عشقي عيزاكي يا مامااااااااا ليقول فهد و ايه علاقة الي اسمها عشق بممتك وعد ملكش دعوة فهد و وهو يمسك ذراعها بقوة لأ لازم اعرف عشان انني هتبقي مراتي يا حلوة وعد بصدمة مر....مراتك فهد هههههه اكيد عمرك ما هتحلمي تتجوزي واحد زي صح وعد صح عشان انت اكبر مني و شخص شرير فهد لا ولله اكيد هكون اكبر بسنه او اثنين انت باين انك اكبر مني اصلا وعد بصراخ لااااااا عشق عيزاكي يا عشقي ااااااااا و بدأت في البكاء ليقول فهد خلاص اهدي وعد بدموع يعني مش هتتجوزني فهد بسخرية لا يا حلوة هتجوزك عشان اندمك علي الام الي ض*بتهولي و رحل و تركها لتقول وعد شوفتي يا تيتة قولتلك ان كل الرجاله وحشه مصدقتنيش يا تري فينك يا عشق و بتدوري عليا و لا لأ و جلست تبكي علي حالها
*******************************
في امريكا
في قصر عشق
عشق و وهي تدخل تيتة تيتة زهرة وهي تنزل من علي السلالم في ايه يا عشق عشق و هي تحضنها اخدوا مني بنتي اخدوا وعد يا تيتة انا عايزها اول مرة احس اني عاجزة و مش عارفة اتصرف زهرة بحزن متخفيش يا حبيبتي و اقعدي و احكيلي
فجلست عشق و روت ما حدث لزهرة و اكملت قائلة بس و مش عارفة مين الي خ*فها او ليه لترد زهرة مش ممكن يكونوا اهلها عشان الفلوس عشق بغضب ممكن يكون عندك حق ... ماريا ماريا نعم يا هانم عشق جهزي الطيارة عشان هسافر مصر فورا ماريا حاضر يا هانم زهرة انا جايا معاكي يا عشق عشق تمام يلا
في الطيارة
زهرة عشق قي موقف حصل مع وعد و احنا في النادي عشق بغضب ايه الي حصل زهرة و روت ما حدث لوعد يومها عشق تمام انا هتصرف و جلست تفكر
*******************************
في الصباح
في شركة البنهاوي
ميرنا الو يا تيتة عاملة ايه زهرة انا تمام بس في مشكلة ميرنا بقلق في ايه عشق و وعد كويسين زهرة اه يا حبيبتي وعد اتخ*فت ميرنا بصدمه ايه وعد زهرة اه و عشق عاملة زي المجنونة دي ختفت اهلها و عامله تعزب فيهم عشان تعرف مكانها ميرنا طب سلام و انا هشوف هعمل ايه زهرة سلام لتغلق معها و تقول ميرنا بصراخ لااااا و ركعت علي الارض و قالت وعد لااااااا دي حياتي انا وعشق احنا ممكن نموت من غيرها اااااااا ليدخل احمد و عدي الذي سمعوا صراخها احمد و وهو يركع امامها في ايه يا ميرنا ميرنا وهي ترتمي في حضنه وعد يا احمد اتخ*فت وعد ديه حياتي انا وعشق احنا من غيرها هنموت ديه عمرها ما شافت وحش عدي بقلق امتي حصل الكلام ده ميرنا امبارح يا عدي اتخ*فت امبارح احمد و هو يدير وجهها تجاهه متخفيش هترجع بس هي عشق فين ميرنا بدموع معرفش دي اكيد عاملة زي المجنونة دي بنتها عدي بصدمه هي بنتها بجد ميرنا لا بس هي الي ميربيها من و هي شهر عشق كان وقتها عندها عشر سنين و انا ثمانية كانت وعد ملاك دخل حياتنا ربينها لغيت اما بقي عندها ست سنين و عشق ست عشرة الفرق بينهم عشر سنين عشق بدات تشتغل و حياتنا اتغيرت 180 درجة بقينا احسن من اي حد لغيت ما كان معاد ان انا اخش جامعة فسفرنا امريكا و عشنا هناك و وقتها اسم عشق الاسيوطي بدأ يعلي لغيت مبقت اعلي واحدة و كمان عمرها ما اعتمدت علي راجل و هي علي طول مخليا حياة وعد معتمدة علي حياتها وعد مش بتعرف تختار حاجة غير و عشق معاها ليقول
احمد متخفيش يا ميرنا احنا هنساعدكوا و هندور عليها صح يا عدي عدي و هو يجلس بجانبهم صح بصي يا ميرنا اعتبريني اخوكي الكبير و اعتمدي عليا تمام و بسبب هذا الكلام انفجرت ميرنا بالبكاء ليقول
احمد بخوف ميرنا حبيبتي مالك عدي هو انا ضايقتك بالي قولتوا انا اسف ميرنا و هي تمسح دموعها لأ بس افتكرت اخويا احمد باستغراب اخوكي طب هو فين ميرنا بدموع الله يرحمه عدي انا اسف اني فكرتك بيه ميرنا بابتسامة لأ ابدا انت كده بتعوضني عنه شكرا يا عدي شكرا يا احمد احمد و هو يقوم و يقومها معه متخفيش هنلقيها ليقول عدي و هو يقف ميرنا روحي انت دلوقتي اخسلي وشك ميرنا حاضر و رحلت و تركتهم ليقول احمد هنعمل ايه عدي هخلي مجموعة من الظباط يدورا عليها و احنا هنبقي معاهم من الوقت للتاني احمد بابتسامة تمام و خرجوا من المكتب
*******************************
في منزل الشرقاوي
سمير يعني ايه هتتجوز فهد يعني هتجوز يا جدي و كمان هخليها تشتغل مكان الخدم سمير قول كده بقي انت متجوزها عشان تزلها برافوا عليك يا فهد برافوا و ذهب و تركه ليقول فهد انا مش فاهم هو كده انا بغلط انا باخد حقي و ذهب عند وعد في غرفتها
عند وعد
كانت وعد تصلي عندما دخل فهد و انصدم فهي ملاك برئ ناصعة البياض و تصلي بكل خشوع و لا تشعر بدخوله ليقول فهد لنفسه هو في كده و لا ديه بتمثل وعد وهي تلتف بعد انهاء صلاتها لا بمثل فهد بصدمه نعم وعد و هي تخلع الحجاب مش انت بتقول هو في كده و لا بتمثل لأ انا بمثل عشان قلبك يحن و ترضي عني قالتها بطريقة دراميا فهد بغضب و هو يمسكها من ذراعها بقوه طب كويس اوي انك عارفة اني مش هرحمك عشان انا هزعلك و هخليكي تتمني الموت وعد بتحدي و انا هخليك تندم علي اليوم الي فكرت في تقف قدام وعد الاسيوطي فهد بصدمه وعد الاسيوطي وعد و هي تبتعد عنه اه و ماله اسمي فهد مين اهلك وعد معرفهومش انا متربيه علي ايد عشق فهد كويس يعني يتيمة لتقول
وعد بصدمه انت بتعيرني عشان انا مليش اهل لأ يا حلو انا ليا اهل عندي تيتة و عشق و ميرنا و عدي و طارق و احمد كمان ليقول فهد بسخرية انت تعرفي ولاد بقي وعد علي الاقل دول احسن منك فهد و هو يصفعها لمي نفسك و الا هرويكي المرار جامد وعد اطلع برة فهد ايه مسمعتش وعد بصراخ اطلع برة فهد بغضب لا يا حلوة محدش بيأمرني لتغضب وعد و تمسك الفازة و تحدفها علي دماغه فهد : اه دماغي يا هبلة و خرج و تركها وعد بدموع عشان تحرم اوف فينك يا عشقي بقي و جلست علي السرير
*******************************
في قصر عشق
ميرنا و هي تدخل تيتة تيتة زهرة تعالي يا حبيبتي انا هنا ميرنا وهي تجلس بجوارها ايه الي حصل و فين عشق و ماهي زهرة عشق مختفية من اول ما وصلنا و ماهي اتصابت مع البنات الي كانوا مع وعد ميرنا بدموع تيتة هو ليه بيحصل معانا كده احنا معملناش حاجة في حد عشان يحصل فينا كده زهرة اهدي يا حبيبتي انا ممكن اساعد لو عايزة ميرنا ايه ايه عندك حد ممكن يساعدنا زهرة اه يا حبيبتي جدكم سمير ميرنا و هي تقف الا الراجل ده انا و عشق عمرنا ما هنسمحوا متنسيش انوا هو الي كان مقوي ماجد بيه علينا عشان نوصل للمرحلة ديه و رحلت و تركتها لتقول زهرة لنفسها ربنا عالم بكل حاجة مش احنا يا بنتي لتاتي بدرية و تقول يا هانم في وحدة اسمها فيرونكا طالبة عشق هانم زهرة طب دخاليها بدرية حاضر يا هانم لترحل فيرونكا اهلا و سهلا انا فيرونكا زهرة اهلا بيكي يا بنتي اتفضلي اقعدي فيرونكا و هي تجلس شكرا عشق اتصلت بيا و قالت ان هي محتاجني و بصراحة انا اتصدمت عشق من خلفها عشان انا عمري مطلبت مساعدة فيرونكا بخضة او حرام عليكي عشق لازم تخديني كل مرة اشوفك فيها عشق و هي تجلس امامها تيتة ينفع تطلعي فوق زهرة بابتسامة حاضر يا حبيبتي و رحلت فيرونكا جبتيني ليه من امريكا لهنا يا عشق عشق بنتي وعد اتخ*فت امبارح و انا مش عارفة القيها فيرونكا و انت حاسة ان الي خ*فها هنا صح عشق صح فيرونكا تمام انا و رجالتي هندور عليها ستوووووووب فيرونكا بيبرس صديقة عشق من امريكا فتاة جميلة ذات كوام متناسق عيونها خضراء و شعرها اصفر تبلغ من العمر 27 .
عشق بتهنيدة هتاخدوا قد ايه فيرونكا علي الاقل اربع ثلاث ايام كده عشق مش عايزة تأخير يا فيرونكا فيرونكا بابتسامة امر النمرة و رحلت ميرنا و هي تنزل علي السلالم عشق عشق و هي تفتح يدها تعالي يا روحي ميرنا و هي ترتمي في احضانها وعد يا عشق وعد عشق بحزن اهدي يا حبيبتي و الله هترجع ميرنا احنا مش هنرحم الي عمل كده عشق بنبرة غضب انا هخليه يتعذب ميرنا و هي تبتعد عشق في حاجة عايزة اقولهالك عشق تعالي نعد و بعد كده قولي ميرنا حاضر عشق و هي تجلس في ايه بقي ميرنا انا قولت لعدي و احمد عشق تمام علي الاقل يساعدونا ميرنا بصدمة بجد يعني انت مش مضايقة عشق لأ المهم بس وعد ترجع ميرنا بتفهم عندك حق ده المهم عشق انا استعنت بفيرونكا ميرنا نعم انت ملقيتيش غير فيرونكا عشق يعني فيها ايه
ميرنا عشق انتوا بنكم عدوا من زمان عشق لكن دلوقتي انا ليا مكنتي فمتقدرش تعمل حاجة ميرنا طبعا النمرة رقم واحد علي العالم الي محدش يعرف غيري و غيرها انها انت عشق يبقي خلاص هنقلق من ايه ميرنا هنقلق لو عرفت ان انت بتتعوني مع ظباط
عشق ميرنا انا مش بتعاون انا بأخد مصلحة و بس
ميرنا يعني انت مش بتحبي عدي عشق لأ طبعا ميرنا بتحدي يعني هتستحملي يتجوز وحدة و يخلف منها و يحبها و تنام في حضنه عشق بغضب مستحيل و رحلت و تركتها لتقول ميرنا بابتسامة هنشوف مين الي هي**ب يا عشق حب عدي و لا تكبرك و صعدت لغرفتها و هي تفكر