قاسية عشقت مجنون
الفصل ٤
في شركة البنهاوي
في مكتب عشق
عشق سلوي عدي بيه وصل سلوي اه يا هانم عشق تمام و البنات سلوي كلو تمام يا هانم انا سكرتيرة استاذ عدي و ميار سكرتيرة استاذ احمد و ميرا سكرتيرة حضرتك عشق تمام رفعتي راسي سلوي العفو يا هانم ده شغلنا عشق احسن شغل يلا روحي انت و جلست عشق تفكر في لماذا هي تفعل كل هذا اصبحت شريكة لشركة رجل او ان عدي غير اي رجل عرفته انه رجل وسيم و يحب عمله و لم يتضايق من تصرفتها هل يمكن ان يكون احبها لتقول لا لا مستحيل ايه يا عشق انت وعدتي نفسك انك عمرك ما هتحبي او تتجوزي ايه الي اتغير ليه بتحبي تشوفيه علي طول و تتكلمي معه اوعي اكون حبيته و حطت رأسها علي المكتب شاردة
في مكتب احمد
صوت دق علي الباب
احمد اتفضل لتدخل سها و تغلق الباب خلفها و تجلس علي قدم احمد و تبكي سها بدموع مزيفة يرضيك الي عملتوا فيا ده احمد لا يا حبيبتي بس قومي من علي رجلي لتقوم سها و تقف في منتصف المكتب و تقول شوف عملت ايه و بدأت في خلع ملابسها احمد بصدمه سها لأ سها استنا بس و بعد وقت اصبحت سها بالملابس الداخلية فقط احمد انت عملتي ايه سها ايه يا بيبي متيجي نتسلي و اقتربت منه و جلست علي قدمه و بدأت في تقبيله و هو يحاول منعها و فجاء دخلت ميرنا لتنصدم من هذا المنظر لتقول بغضب ايه ده ان شاء الله ليبتعد احمد عن سها بسرعه و لتمسك سها قميصها و ترتديه احمد انت ايه الي دخلك من غير ما تخبطي ميرنا انا ليا الحق اعمل الي اعملو و هوريك لتشد ميرنا سها من شعرها و ليسمع جميع الموظفين صراخ سها و تخرج عشق من مكتبها و يخرج عدي من مكتبه ميرنا بغضب انت رحمتي الزبالة ديه لكن انا لا عدي يا ميرنا استهدي بالله ميرنا لا لأن صحبك ده و قد اشارت علي احمد بني ادم زبالة و مش محترم و روت ما حدث للجميع لتشهق الفتيات و ينصدم الشباب و منهم عدي لكن عشق واقفة بشموخ لم تتأثر لتقول عشق مفيش مشكلة بس مش هنا يا ميرنا ميرنا اصدق ايه عشق بصراخ يا بنات لتأتي ماهي و ساندي ماهي نعم يا عشق عشق خدوا البتاعة ديه و روقها كويس اوي لحد ما نيجي انا و ميرنا ساندي حاضر يا هانم يلا يا ماهي ليمسكوا بسها تحت صراخها الشديد الذي انتهي عندما اختفت لتقول عشق يلا كل واحد علي شغله هي مش ف*جة ليرحل الجميع دون كلمة عشق و هي تمسك يد ميرنا لو سمحت يا عدي ابقي خلي بالك من اختيار صحابك عشان في ناس مش بتحب المناظر ديه ليخفض عدي رأسه خجلا و ترحل عشق و ميرنا عدي ايه الي انت عملتوا ده احمد بخجل اسف و الله اسف بس ده كان الشغل عدي بغضب مش عشان احنا ظباط يا احمد تعمل كده احمد بس انت عارف ان احنا مطلوب نقبض علي سها عدي بس مش بالطريقة ديه انا مش عايز اخسر ثقة عشق الي بدأت اكتسبها احمد عدي ارجوك انا اسف عدي خلاص الي حصل بس انا بحبها اوي و مش هسمح لحد يضايقها او يضايق الي معاها احمد حاضر يلا بينا و دخل الاثنين الي المكتب
في مكتب عشق
ميرنا كنتي بتعملي ايه بره يا عشق عشق بصدمه روت كل شئ حدث الي ميرنا في الخارج مع عدي و احمد ميرنا بصدمه يعني هما الاثنين ظباط عشق اه بس انت مستغربتيش من موضوع عدي ميرنا بقلق لا اصل عادي عشق ليه ميرنا بصي يا عشق انا كنت عارفة عشق بجد ميرنا اه انا اسفة عشق مفيش مشكلة بس برأي لازم نبعد احسن ميرنا ليه عشق عشان الشغل يا ميرنا ميرنا ماشي عشق هنفض الشراكة و هنسيب البنات ميرنا تمام بقولك صفقه السلاح هتم بعد يومين في امريكا عشق تمام نروح الحفلة النهارده و نسافر بكرة ميرنا حاضر عن اذنك و نزلت الي اسفل عشق لنفسها دلوقتي انا دخلت طريق صعب ان انا اكون قدام ظابط و كمان مخابرات و انا عضو في المافيا العالمية يبقي ده خطر بس لحظه واحدة هو عدي بيحبني لتقول بقلق عدي لازم اعرف كل حاجه عنو لتتصل بماهي و تأمرها بالقدوم
بعد وقت عشق فهمتي هتعملي ايه يا ماهي ماهي اه كل المعلومات هتكون موجودة الصبح عشق تمام جهزي العربيه لغيت ما اعمل حاجه ماهي ماشي عن اذنك و رحلت
في مكتب عدي
صوت دق علي الباب
عدي اتفضل عشق شكرا و جلست امامه عدي بقلق فهو يعلم غرضها عايزه حاجه عشق اه عايزه اخلي الشراكة دائمة عدي بصدمه بجد عشق اه و اهي العقود مضيت عليها عدي شكرا عشق علي ايه انت شخص كويس اوي يا عدي عدي شكرا و اسف علي الي عمله احمد عشق مفيش مشكلة الي حصل حصل
عدي تمام عشق تمام عن اذنك و رحلت
في الخارج
عشق و هي تتمشي الي الخارج ن**ب ثقة احسن من ان نخسرها و ضحكت علي ما فعلته بخبث و نزلت
*******************************
في المساء
في منزل الجارحي
زهران شرفتوا يا استاذ عدي و استاذ احمد عدي اهلا بيك يا زهران بيه زهران اعتبروا البيت بيتكم و ذهب و تركهم احمد انا مخنوق عدي لكن انا مبسوط
احمد باستغراب ليه عدي بهيام و هو يشاور علي ناس عشان كده لينظر احمد و يجد عشق الذي ترتدي فستان بنفسجي غامق لديه فتحه كبيرة عند الظهر و لمط شعرها بمشبك و ميرنا الذي ترتدي فستان اسود يصل الي الركبه و يجسم جسدها ليتضايق و وعد الذي ترتدي فستان ابيض لامع و منفوش يصل للركبه
احمد فهمت دلوقتي بقولك انت جبت طارق عدي لأ هو عندوا سهرة في النادي احمد احسن برودا عدي تعالي نسلم و اخذه و ذهب عندهم
عند عشق
عدي ازيكم يا بنات ميرنا و وعد تمام احنا و انتوا
احمد و عدي تمام عشق ميرنا مش هتقولي حاجه ميرنا بابتسامة استاذ احمد انا اسفة احمد انا الي اسف يا ميرنا علي الي حصل الصبح ميرنا حصل خير
ليتفاجؤا بقدوم رنا و لتعانق عدي بقوة و تضايق عشق رنا هاي جايز هاي عدي عدي هاي وعد مين ديه يا عدي عدي ديه بنت رنا مقاطعه انت متعرفيش رنا البحيري و لا ايه و تقترب منها لتقول عشق بكبرياء و هي تقف امامها ليظهر فرق الطول فعشق لا ترتدي كعب عالي مثل رنا لكن اطول و علي ما اعتقد ان انت متعرفيش عشق الاسيوطي رنا بتانكة لا معرفش و لتمسك بيد عدي السليمه و تقول رنا بدلال تعالي يا بيبي نرقص و قبل ان يذهبها تمسك عشق يد رنا و تفلتها عن يد عدي و تقول عشق بغيرة واضحة اسفة بس هو هيرقص معايا لتأخذه و يذهبان و تغضب رنا وترحل ميرنا وعد انت متأكده ان ديه عشق وعد بابتسامه اه بس عشق الي عشقانة
احمد و ميرنا نعم لينظروا الي بعض ثم ينظروا الي وعد لتقول وعد باين ان عشقي كمان بتحب عدي بس بتكابر نفسها ميرنا عندك حق من غيرتها الفظعية
احمد بضحك هههههه عندك حق دي كانت هتقتل سها عشان لبسها بس لتنظر ميرنا اليه بضيق ثم تبتعد ليفهم بأنه اخطأ عندما ذكر سها لتقول وعد هي مالها
احمد بحزن معرفش
عند عشق و عدي
وضع عدي يده السليمة علي ظهر عشق لتشعر عشق بقشعريرة كاملة في جسدها ثم تضع يديها الاثنين علي رقبته و يبدأن في التمايل علي الاغنية
عدي انت عارفة ان عنيكي حلوة اوي عشق ازاي يعني عدي يعني في كذا حاجة لما تكوني متنرفزة عينكي بتغمق جامد و لما تبتسمي عنيكي بتكبر علي خفيف اظن لما تضحكي هتكبر جامد و لما تزعلي الصراحة عنيكي بتلمع و بتبقي حلوة اوي عشق ياه لاحظت كل ده فيا امتي عدي في صورك او و انت قدامي عشق بابتسامة حب اول مرة حد يقولي كده قالتها بنبره رقيقة لم تعتاضها ابدا عدي بفرحة انا.. انا بحبك يا عشق عشق بصدمه و تغير في ملامحها اسفة و رحلت و تركته ليحزن عدي لأنها لم ترد عليه
عشق و هي تركض اصتدمت بشخص لتقع و يمسكها الشخص من خصرها و هي تمسكه من عنقه لتتقابل اعينهم الرمادية مع بعض و تبتعد عشق عنه فاجئة ليقول اسف عشق مفيش مشكلة الشخص تحبي نتعرف عشق لا لا عن اذنك و رحلت فهد و وهو ينظر لأثرها العين ديه مش غريبة عليا
عشق قررت العودة و عدم الرحيل و عندما عادت الي الحفلة وجدت رنا تحاول تقبيل عدي فركضت ودفعتها و قالت بغضب ابعدي عن عدي رنا بغضب لأ عدي بتاعي انا عشق هنشوف لتلتف لعدي المصدوم و تقرتب منه و تقبله قبله ينصدم بها الجميع ليفك عدي ربطه يديه و يبادلها القبلة الذي اصبحت مليئة بالحب و القوة و عدم السيطرة فابتعدوا عن بعد عندما شعرت رأتاهم بعدم الهواء لتقول عشق الي هيفكر يقرب من اي حد يخصني هيزعل و ذهبت لتجلس تحت صدمه الجميع
بعد وقت
زهران و وهو يمسك الميكروفون سيادتي و سادتي حان موعد المفاجاة و ان اخيرا لقيت بنتي المفقودة و هي وعد الجارحي و اشار عليها لينظر اليها الجميع تحت صدمتها لتقول مريم و هي تمثل الحب حبيبتي يا بنتي وعانقت وعد عشق من خلفهم يوه مش قلت مش عايزة حد يقرب من الي يخصوني زهران بس ديه بنتنا عشق فين و امتي و ازاي ربتوها امتي و شدت وعد لحضنها عشق بغضب وعد الاسيوطي بنتي و محدش هيقرب منها لينصدم الجميع لتكمل عشق و هي تشد ميرنا و ميرنا الاسيوطي اختي لينصدم الجميع مجددا زهران بس انت خ*فتي بنتنا و احنا عيزنا عشق عشان تزلوها او تضديوقوها او عشان هي معايا او الفلوس لتطعتيها ماهي شيك و ترميه عشق في وجههم عشق وهي تتقدم ده اربعه مليون دولار مقابل انكوا تنسوا وعد زهران و مريم موافقون عشق بضحكة سخرية و دول الي كانوا عايزين بنتهم لتصقف و تكمل قائلة تمثيل رائع عشان الفلوس لكن لعلمكم وعد و ميرنا بالنسبالي اغلي من اي دولار لتركض اليها الفتاتان و يعانقهاها بدموع لتقول وعد ربنا يخليكي لينا يا عشق ميرنا و ميحرمناش منك ابدا عشق يلا يا بنات نروح و تحركت البنات امامها و قبل ان تخرج عشق التفت الي عدي و غمزت له مع ابتسامة و رحلت
*******************************
في منزل الشرقاوي
سمير اهدي يا بني و فهمني مالك فهد بتوتر حاسس اني شوفتهم سمير هما مين فهد سلمي و مها يا جدي
سمير ازاي يا بني دول ماتوا من زمان ستووووووب سمير الشرقاوي : جد فهد و عشق و ميرنا طيب و يحب فهد و وهو الذي انقذه بعد الحادث يبلغ من العمر 70 .
فهد ما انا بقول كده بس البنت الي شوفتها شبه سلمي و و هي صغيرة اوي بالظات عنيها سمير بس يا بني لو عايز تعرف اخواتك عايشين و لا لأ دور علي جدتك زهرة فهد لكن هي متعرفش اني عايش سمير عرفها يا بني و صدقني هتفرح اوي فهد حاضر يا جدي هبدأ ادور عليها سمير ربنا معاك يا بني فهد امين يا رب و صعد لغرفته
*******************************
في الصباح
في شركة البنهاوي
في مكتب عدي
ميرنا صباح الخير يا عدي عدي صباح الخير يا ميرنا امال عشق فين ميرنا بقلق عشق سافرت عدي بصدمه و هو يقف ازاي ميرنا عشان الشغل و انا هنا مكانها عدي و هو يجلس تمام ممكن تتفضلي ميرنا حاضر و رحلت عدي لنفسه بحبك با عشق و حبيتك اكثر بعد الي عملتيه امبارح ااااااا قلبي زعلان اوي انك مشيتي بس متخفيش انا هعملك مفاجأة حلوة اوي و جلس يفكر فيما سيفعله
*******************************
في امريكا
في قصر عشق الاسيوطي
زهرة بسم الله ما شاء الله ربنا يزيد و يبارك عشق يارب زهرة بحذر سلمي عشق بنظرة قاتلة و هي ترفع اصبعها اوعي تقولي الاسم ده تاني مفيش حد اسموا سلمي زهرة بس يا بنتي عشق مفيش بس سلمي و مها ماتوا مع قمر و فهد لكن عشق و ميرنا اثنين تانين تمام زهرة تمام عشق اطلعي ارتاحي يا زهرة هانم
زهرة حاضر عن اذنك لتجلس عشق علي الاريكة و تتذكر كل شئ لترمي اول شئ تراه و تركض الي فوق
وعد ماهي انا عايزه اروح النادي ماهي حاضر يلا وعد يلا و رحلوا
عند عشق
عشق لييييييييه سبتني يا فهد انا محتجاك انت وعدتني انك عمرك ما هتسبني ليه سبتني لييييه و جلست علي الارض و هي تتنفس بسرعة
*******************************
عند فهد في مصر
فهد و هو يمسك صورة له و لعشق فهد وعدنا بعد ان احنا مش هنسيب بعد كانوا مسمينا التوأم الرمادي ليه يا حبيبتي سيبتيني لييييييه و فجاة طرق الباب ليسمح فهد بالدخول سيد مساعد فهد يا باشا كل حاجه تمت و في خلال ساعات هتكون هنا فهد تمام اتفضل انت سيد عن اذنك فهد و هو يمسك الصورة اسف يا حبيبتي بس انا مشغول سلام و قبل الصورة و رحل
*******************************
في امريكا
في مكتب عشق
عشق لنفسها ليه ليه يا عشق عملتي كده بوستيه قدام الكل ليييه انا قولت انوا مجرد مصلحة بس مش لدرجادي ليرن هاتفها و ترد قائلة الو يا ماهي في ايه
ماهي بتعب الحقينا يا عشق عشق بخوف فيه ايه انطقي ماهي احنا في المستشفى و وعد عشق مالها وعد ماهي اتخ*فت مننا اسفة عشق و هي ترمي الهاتف في الحائط لاااااااااااااااا مستحيل