قاسيه عشقت مجنون
تعريف الشخصيات
عشق الاسيوطي: بطله القصه شخصيه جامده لا تحب الهزار اهم شيء في حياتها الانتظام متكبره و من اهم الشخصيات في مجتمعها تعيش في امريكا في منزل اشبه بالقصر لديها عيون رماديه حاده و شعر بني يصل الى اسفل ظهرها طويله القامه و متناسقه الجسد جسدها كيرڤي اكثر شيء تكرهه الرجال و كل الذين يعملون عندها نساء و كل الناس تخافها و اكثر شئ تحبه اظافرها تبلغ من العمر 26 .
ميرنا الاسيوطي: ذراع عشق الايمن و هي اختها الصغيره اصغر منها بسنتين عيونها زرقاء و شعرها قصير مثل الاولاد بني فاتح طويله مثل عشق فيها الهزار لكن في العمل لا تعرف احد امامها .
عدي البنهاوي: بطل القصه اجمل الرجال الذين ترهم العيون طويل القامه شعره باللون الاسود وعيونه خضراء لامعه اكبر رجال الاعمال في مصر و الثالث على العالم شخص مرح و لطيف يحب من حوله لكن في العمل جاد و عصبي يبلغ من العمر 29 .
احمد الأنصاري: صديق عدي منذ الطفوله يعمل معه في شركه البنهاوي كشريك لديه عيون باللون البني و شعر باللون الاسود مرح جدا مثل عدي يبلغ من العمر 28 .
طارق البنهاوي: الاخ الصغير لعدي مرح مثل اخيه لكن عندما يحصل له شيء يتحول عدى من طيب الى شرير لان عدي مثل والده بعد وفاه اهلهم لديه عيون زرقاء وشعر اسود اقصر من عدي في الطول يبلغ من العمر 24 .
وعد الجارحي: تبلغ من العمر 16 فتاه زات عيون زرقاء و شعر بني داقن و قصيره القامه تربت علي يد عشق منذ ولادتها و لا تعرف من اهلها .
زهران الجارحي: احد منافسين عدي في العمل ليس لديه اولاد بعد التخلص من ابنته الاوله لظنه انها نحس لان كانت شركتهم علي وشك الافلاس يبلغ من العمر 42 .
مريم الجارحي: شخصيه متكبره تعشق المال و تحب الاهتمام بمظهرها دائما و دائما تخون زوجها من اجل المال تبلغ من العمر 40 .
لسا في شخصيات تانية بس دول الي هيظهروا حاليا
*******************************
يلا نبدا روايتنا قاسيه عشقت مجنون
الفصل ١
في امريكا
في قصر عشق الاسيوطي
كانت عشق نائمه بمنظرها الملائكي علي السرير و تملمت عندما سمعت صوت طرق علي الباب لتقول بضيق مش قولت محدش يصحيني لترد وعد بمرح بس انا مش اي حد يا عشقي عشق بعدم رضي وعد انا قولت محدش يقولي عشقي وعد بحزن بس انت زي ماما و مش كبيره عشان اقولك يا ماما فاهقولك يا عشقي عشان بموت فيكي عشق بتفهم تمام بس ياريت تقولي كده قدامي بس متقوليش كده تحت وعد حاضر يلا بقي قومي عشان الفطار عشق طب يلا اطلعي و خرجت وعد تحت نظرات من عشق فعلا عشق تحبها لانها ابنتها الصغيره المشا**ه اما في الاسفل كانت ميرنا تقف و عندما رأت وعد قالت وعد هي فين عشق وعد المفروض هتنزل ورايا ميرنا بانبهار الله اكبر علي الجمال لتلتف وعد و تنظر لعشق الذي تنزل علي السلام بكل كبرياء و مظهر ساحر فكانت ترتدي بنطلون اسود و فوقه تيشيرت كحلي و جاكت اسود يصل للص*ر و تركت شعرها خلف ظهرها و ارتدت نظارتها السوداء و لكن الذي يميزها اظافرها الحمراء الطويله لتنقد علي فريستها اسرع
عشق بكبرياء ماهي جهزي العربية لتأتي لها فتاه طويله زات شعر اصفر فهي من امريكا لكن تتكلم العربيه بطلاقه زات عيون خضراء و نمش في وجهها صديقه لميرنا و ذارع عشق الايسر لتقل ماهي تمام يا فندم تؤمري بحاجه تاني عشق لأ ممكن تتفضلي
ماهي حاضر يا فندم و رحلت لتقول ميرنا عشق هانم
عشق نعم يا ميرنا في حاجه ميرنا اه يا هانم الصفقه الخاصه بالوفد الاماني اجتماعها انهارده عشق ببرود تمام قولي ل**ندي ان احنا هنروح الشركه النهارده
وعد و انا يا عشق عشق لو مش حابه تقعدي هنا تعالي معايا الشركه وعد بفرحه اشطا و طلعت تجري لفوق عشق ببتسامه جانبيه علي طفلتها عامله ايه يا ميرنا ميرنا بفرحه انا تمام يا عشق عشق انت طبعا عارفه ان الرسميه قدام الغربه بس ميرنا بهدوء عارفه عشق طب يلا عشان نفطر روحي نادي ماهي
ميرنا بطاعه حاضر و ذهبت
*******************************
في مصر
في شركه البنهاوي
دخل عدي بمرحه المعتاد مع الموظفين ثم دخل الي مكتبه و طلب السكرتيره لتقول سها بدلع حضرتك طلبتني يا بشمهندس عدي عدي بضيق احترمي نفسك يا سها سها بخوف انا اسفه يا فندم عدي بابتسامة مش مهم ايه هي اخبار الصفقه مع الوفد الاماني سها بتوتر اسفه يا فندم بس الصفقه راحت لشركه بره عدي بغضب فأكتر شئ يكرهه ان تخسر الشركه ازااااااي ده يحصل مين الشركه سها برعب والله معرف يا فندم بشمهدنس احمد هو الي عارف كل التفاصيل عدي طب خلي يجي فورا سها حاضر يا فندم و خرجت سها تجري خوفا من عدي و غضبه و طلبت احمد في الهاتف ليرد احمد بمرح ايه يا سوسو ايه الاخبار سها بخوف اح...احمد بيه استاذ عدي عايزك احمد بقلق طب تمام ثواني وهكون عنده
وبعد وقت دلف احمد الي عديو قال في ايه يا عدي و مالها سها عدي ببرود و حدة علي اساس ان انت مش عارف احمد بتفهم عشان الوفد صح عدي بغضب ايوه صح ازاي بقي الصفقه تروح مننا احمد بس يا عدي الصفقه راحت لشركه بره يعني امهر مننا
عدي مفيش حد امهر مننا انت عارف ان الصفقه ديه كانت مهما احمد عارف بس خلاص احنا مخسرناش و م**بناش يعني مفيش ضرر و ريح بقي عدي طيب طيب بقولك احمد نعم عايز ايه عدي انا قلقان اوي علي طارق حاسس ان تصرفاتوا مش مظبوطه احمد يا بني متخفش هو شاب بردك و من حقه يتبسط عدي ماشي ايه رأيك نروح النادي بليل احمد اشطا يا معلم عدي بحدة مصطنعة طب يلا يا بشمهندس روح شوف شغلك احمد بقي كده بتبعني في ثانيه ماشي عدي عدي بضحك عدي بيه لو سمحت احمد بضحك هو الاخر ايه يلا انت استحلتها عدي اه يلا بقي عشان الشغل احمد ماشي يا عم سلام عدي بمرح سلاموز و خرج احمد و هو يضحك علي صديقه الذي لم يتغير ابدا
*******************************
في امريكا
في شركه الاسيوطي
في غرفه الاجتمعات
الحوار مترجم
ألبرت Wie vermisst du die Liebe كيف حالك انسة عشق عشق Mir geht es gut, danke für deine Frage انا بخير شكرا علي سؤالك
البرت Der Deal wird vier Millionen Dollar wert sein الصفقة ستكون بقيمه اربعة مليون دولار
عشق Ok, und ich bin bereit zu zahlen, aber wann wird es ankomme تمام و انا مستعده للدفع لكن متي ستصل
البرت Sie werden in zwei Tagen ankommen
ستصل بعد يومين
عشق Es war Tamam eine Ehre zu arbeiten, Mr. Albert تمام تشرفت بالعمل معك سيد البرت
البرت Diese Ehre, warum ich die Liebe vermisse, werde ich jetzt verlassen هذا الشرف ليه انسة عشق سأرحل الان
عشق بضيق Auf Wiedersehen, Mr. Alber حسنا وداعا سيد البرت
البرت Auf Wiedersehen, Fräulein Liebeوداعا انسة عشق و رحل البرت و نظرت عشق لوعد الجالسه لا تفهم شئ لتقول مالك بتبصيلي كده ليه
وعد اصل انا مش فاهمه اي حاجه عشق بسخريه طبعا مش هتفهمي ده شغل وعد بضيق خلاص خلاص مش عايزه تريقه عشق طيب عايزه تقولي ايه بقي وعد الحاجه الوحيده الي فهمتها انك هتدفعي اربعة مليون دولار طب هتخدي ايه طول منتي هتدفعي كل ده عشق هاخد اربعين مليون دولار وعد بصدمه كااااام اربعين مليون عشق اه عشان احنا شركه بناء علي مستوي عالي هناخد الاسمنت و التوب بأربعه مليون و اما نبني الفلل و البيوت هناخد اربعين مليون فهمتي وعد اه فهمت ربنا يزيد و يبارك
عشق ببتسامه جانبيه امين يا رب وعد طب ليه انت مطولتيش زي الاجتمعات الطويله يعني عشق عشان انا بحب الانتظام و الانجاز يا وعد لترد وعد بلطف ماشي يا عشقي
*******************************
في مصر
في شركه البنهاوي
في مكتب عدي
احمد بيقولوا ان في حفله اخر الاسبوع في بيت سامر البحيري و هيجيب اكبر رجال الأعمال عدي عارف و هروح احمد بأستغراب ازاي هتروح هو احنا معزومين اصلا عدي بمرح اه يا سميه و هنروح نشوف الواد الحليوه احمد بضحك و هو يجاري صديقه و تتجوزي يا ختي بدل ما تنعنسي عدي بضحك خلاص خلاص انا مش قادر احمد قولي بجد هو احنا معزومين عدي اه معزومين مع اكبر رجال الاعمال الي بره مصر احمد بصدمه احلف كده عدي والله يا بني مالك مصدوم ليه احمد اصل كده بقي يبقي عشق الاسيوطي هتيجي عدي باستغراب مين عشق الاسيوطي احمد يا راجل انت متعرفش عشق الاسيوطي عدي لا معرفش قولي انت و قبل ان يتكلم احمد دخلت سها سها اسفه يا فندم بس استاذ طارق بره عدي مفيش مشكله دخليه سها حاضر يا فندم عن اذنك احمد هي من امتي و سها كده عدي مفيش اتنرفزت عليها شويه اتعدلت طارق ليه كده حرام عليك احمد ايه ياد عمرك مهتتلم طارق لا يا كبير لسه قدامي سترين قدام اصدي سنتين عدي بضحك طب اعد يا فالح الي جابك طارق و هو يجلس مفيش جيت اشقر عشان وحشتني عدي نفسي اعرف هو انا دخلتك هندسه عشان بعد ما تتخرج تق*فني احمد عندك حق يا عدي طارق بمرح ليه كده يا معلم دنا اخوك و ابنك ده انا الحته الشمال و لا ايه عدي بضحك يخربيتك ايه الكلام ده طارق كلام طارق البنهاوي احمد ايوه بقي خش في الحديد و هو سخن عدي بضحك بس ياد منك ليه طارق ماشي كنتوا بتقولوا ايه قبل ما اجي عدي اه صح يا احمد كنت بتكلمني علي عشق الاسيوطي احمد اه بس يا سيدي هي من اكبر نساء العالم شهره و ذكاء و سيده اعمال ناجحه في امريكا طارق واو و علي كده حلوه بقي احمد حلوة بس ده كل الرجاله بتتمني بصه منها ده حتي في شغلها مع الرجاله بتخلصوا بسرعه عشان مبتحبش تقعد مع راجل عدي باستغراب ليه ان شاء الله احمد محدش يعرف ايه السبب لكن هي كل الي بيشتغل عندها ستات مفيش رجالة في حياتها طارق حاجه غريبه بصراحة طب انت تعرف شكلها احمد طبعا احنا لينا صور علي النت هي مش هيبقي ليها طارق اشطاا ف*جنا عدي بس ياد لم نفسك طارق ليه بس يا كبير دنا هشوف بس احمد ماشي ماشي ثواني هجيب الصوره عدي بس هي اكيد كبيره صح و لا ايه احمد بندهاش ينهر اسود و منيل بصوا كده علي الصوره لينصدم طارق و عدي من الشكل كانت عشق تقف بفستان ازرق طويل بكتف واحد تعانق ميرنا الذي ترتدي فستان احمر طويل بدون اقمام و وعد الذي ترتدي فستان بينك منفوش يصل للركبه و بأكتاف رفعيه يبتسمان لكن عشق تبتسم ابتسامه اصرت بها عقل عدي فظلو ينظرون لمده ثم فاقوا ليقول طارق يدين امي علي الحلاوه بس مين المزز الي معاها دول احمد محدش يعرف بيظهروا معاها كثير لكن هي بترفض تدي معلومه لأي حد طارق بس يلهوي علي القمر القصير ده اموت و اكلها احمد هههههه لم نفسك شويه يا بني آدم طارق هههههه حاضر حاضر انت ايه رأيك يا عدي احمد باستغراب عدي ايه يا بني عديييييييي عدي بتركيز ها نعم في ايه طارق لا ده انت مش معانا خالص احمد بمرح شكله حب يا اخويا عدي بضيق امشي ياد منك ليه ورايا شغل طارق حاضر حاضر متزوقش بس احمد ماشي يا اخويا سلام
و رحل احمد و طارق و ظل عدي يفكر في عيون عشق الذي اسرته
*******************************
في بيت البحيري
سامر مش قلقان بس دي حاجه صعبه مني زوجته لا مش صعبه هي حضرت حفلات كثير صح سامر صح بس عمرها مجت مصر خايف ترفض مني يا حبيبي متخفش عشق الاسيوطي ديما بتحترم حفلات رجال الأعمال سامر تمام انا هتصل بالسكرتيره صوفيا السكرتيره ايوه معاكوا سكرتيره مدام عشق سامر بتوتر انا سامر البحيري صوفيا اهلا يا فندم حضرتك عايزني اقول حاجه للمدام سامر هو انا مينفعش اكلمها صوفيا لا يا فندم اتفضل اقول حضرتك و انا هوصلها الكلام سامر تمام في حفله اخر الاسبوع عندي في الفيلا لرجال الأعمال و اتمني ان هي تحضر
صوفيا تمام يا فندم انا هوصلها الكلام سامر متشكر مع السلامه صوفيا مع السلامه يا فندم و اغلق سامر الخط بوجه ليس محدد لتقول مني ها كلمتها سامر لا كلمت السكرتيره و هي قلتلي هتقولها مني يا رب توافق دي ست كبيره اوي في السوق سامر يا رب يا مني يا رب و جلس الاثنين و هم يفكران
*******************************
في المساء
في امريكا
في قصر عشق الاسيوطي
كانت عشق تتمشي ذاهبا و ايابا تفكر حتي دق الباب
عشق بضيق اتفضل ميرنا بحزن اسفه بس كنت عايزه اتكلم معاكي فشعرت عشق بحزن ميرنا فلما لا فهي امها قبل ان تكون اختها لتقول بحنان تعالي يا حبيبتي فركضت ميرنا الي حضن عشق في اقل من الدقيقه و هي تشهق و تبكي بشده عشق مالك مين الي مزعلك و هقتلوا فورا ميرنا بابا يا عشق هو الي مزعلني هو و بكت اكتر عشق بغضب عمل ايه انطقي
ميرنا و هي تبعد عنها جه من شويه و البنات منعوه يدخل كان شكلوا وحش اوي اوي عشق يا حبيبتي اهدي هي وعد شافتوا ميرنا لا مشفتهوش عشق انا بكرهوا بكرهوا عشق مش قدي ده هو السبب فموت ماما و تيته و موت لم تكمل لانها تذكرت ماضيها الذي تكرهه ميرنا بقلق خلاص انا مش هتكلم تاني و اسفه اني جيت عشق اوعي تقولي كده انت بنتي و اختي و وقت ما تحتاجيني انا جمبك ديما ميرنا بابتسامه ربنا يخليكي ليا يا عشق عشق يارب ميرنا بقلق عشق هو في موضوع عايزه اقولك عليه عشق قولي في ايه تاني ميرنا سامر البحيري عزمك علي حفله عندوا في الفيلة عشق تمام و انا موافقه ميرنا بصدمه بجد يا عشق انت موافقه عشق اه موافقه في مشكله ميرنا لا بس احنا عمرنا منزلنا مصر عشق عادي ننزل و نتعرف علي رجال الاعمال ميرنا تمام تحبي احضر ايه عشق بكبرياء تحضري الطياره كمان يومين عشان يبقي تاني يوم الحفله ميرنا بطاعه تمام يا فندم و الفساتين عشق ليا اسود و اختاري ليكي و لوعد ميرنا بصدمه انا اختار لوعد عشق بابتسامه خلاص خلاص خليه ازرق بس فاتح ميرنا تمام عن اذنك عشق اتفضلي و رحلت ميرنا و جلست عشق تفكر في القادم .