الفصل الثالث (3)

2179 Words
حبك نار الفصل الثالث تستيقظ تلك القويه من النوم وتؤدي تمارين شاقه لا يفعلها سوا الشباب ثم تأخذ شاور وترتدي ذلك الذي وترفع شعرها بهيئه ذ*ل حصان وتمسك المسدس من اسفل المخده وتضعه بخصرها وتنزل لاسفل جايدا (وتعتبر الاهم بعد سمي) : صباح الخير الكل : صباح النور ولاء(الام) : جوجو اعملي حسابك هنروح عند عيلة عمك حازم النهارده جومانه : حاضر يا مامي جايدا بسخريه : مامي امممم طيب متنسيش تلبسي اضيق واقصر حاجه عشان جاسر باشا يبصلك وبصراحه لايقين علي بعض موت جومانه : شوف جايدا يا بابا حاتم بحده مصطنعه : متكلميش اختك كده يا جايدا جايدا : اي مكلمش نيتايه هانم كده واللهي ما ليكي غيره هيعلمك الادب تكم البلا انتوا الاتنين انا ماشيه جومانه : برعي جايدا : عيوني خضرا واطول منك واحلي منك اتغاظي بقي وهمت بالخروج قبل سماع صوت نحيبها بينما ضحك حاتم وولاء علي ابنتهم التي تمتلك كل صفه وع**ها (جايدا حاتم 25 سنه فتاة قويه وجميلة جدا بأعين خضراء وشعر بني طويل وبشرة قمحية طويل القامه ظابط برتبة رائد ) في مبني القوات المصريه دخل هو بهيبته وفتح المكتب وجدها تجلس بهيبتها المعتاده كالشباب فهي كقوته هو وفريقه ونادا هو علي العسكري جاسر : هات اتنين قهوه وبتاع جايدا حط فيه سم العسكري بغباء : هااااه اطلقت جايدا ضحكتها الساحره التي تجعل من يراها يتصنم بينما هو لا جايدا : اممم روح هات قهوتي العسكري : حاضر جاسر : متنساش السم جايدا : ليه كده يا بن عمي دا حتي القوات هتخسر جاسر : لو انتي الم**ب فعايزين نخسرك بصراحه لله في الله ما بطيقيش جايدا ببرود : القلوب عند بعضها واكملت شغلها وجاءت القهوه فنظر كل منهم لها وابتسم وشربوها وجاء العسكري وامرهم بالذهاب لللواء فذهبوا وادوا التحيه العسكريه اللواء : جايدا وجاسر جايدا وجاسر : نعم يافندم اللواء : في مداهمه النهارده وانتوا هتروحوا سوا وهتكون بعد الساعة اتناشر جايدا : تمام يافندم جاسر : هو ايه اللي تمام انتي هتروحي وانا هروحها لوحدي جايدا : ليه ان شاء الله جاسر : معندناش بنات تخرج بعد الساعه اتناشر جايدا : انا هروح المداهمه معاك وانت ملكاش دخل جاسر : لا ليا انتي بنت عمي جايدا : اتبنيت في حيطه يا بعيد انت مال اهلك واللهي لروح مش عجبك متروحش انت جاسر : انا اللي هروح وانتي لا جايدا : هروح غصب عنك جاسر : انا قولت لا اللواء : انتباه ادوا التحيه العسكريه اللواء بعصبيه : احنا مش بنهرج هنا لولا ان امير ومحمد جاين من مهمه النهارده كنت بعتهم جايدا : يافندم حضرتك اما بتقسمنا تحطني انا وجاسر سوا وامير ومحمد سوا وانا عايزه اغير وبعدين محمد دفعتي فممكن نبقي سوا ولو قائد فأمير من سن جاسر ودفعته اللواء : حضره الظابط جايدا انا اللي اختار مش انتم وانتي هتكوني دايما مع جاسر واللي مش عجبه يقدم استقالته ويلا علي مكتبكم فأدوا التحيه العسكريه وذهبوا لمكتبهم ولا احد ينظر للأخر (جاسر 27 سنة ابن عم جايدا شاب وسيم جدا بأعين زرقاء وشعر اسود وبشرة خمرية طويل القامه مفتول العضلات ظابط برتبة رائد) (جاسر وسمي وجايدا ولاد عم جاسر ليه اخ وتايه منهم وبيكون توأمه سمي وحيده اهلها جايدا ليها اخت وحيده اصغر منها اسمها جومانه) ******************* في فيلا حازم عاد جاسر وامره والده انه يذهب ليجلب سمي لكي تتناول العشاء معهم فذهب جاسر لها ودخل ورحبوا به افضل ترحاب واخبرت عهد سمي فارتدت سمي حجابها وذهبت للخارج سمي وهي تمد يداها : ازيك يا جاسر جاسر وهو يسلم عليها : تمام ازيك يا سمسمه سمي : تمام جاسر : يلا ادخلي البسي عشان هتتعشي عندنا بعد اذن عمو حامد : روحي يا بنتي اهو تشمي هوا سمي : بس انا مش........ جاسر : تعالي وانا اجبلك جعفر هانم ضحك الكل عامر : اوعي يكون اصدك علي جايدا جاسر : وفي غيرها عامر : طيب ما تخدني بما انها جايه جاسر : ليه يعني عامر : بصراحة بنت عمك شخصيه وحلوه اوي ومسيطره جاسر : تحب اجبلك رقم فونها عامر : ياريت جاسر : ادخلي يا سمي غيري قبل ما اتشل ابتسمت سمي ودخلت بدلت ملابسها وذهبت مع جاسر في فيلا حاتم اقنعت ولاء جايدا بصعوبه للذهاب فذهبت جايدا لغرفتها جايدا : يادي النيلة هزفت اروح وانا ورايا مداهمه ازاي يلا امري لله وذهبت لدولابها واخذت هوت شورت جينس وبلوزه بيضاء بها بعض النقوشات الزرقاء لا تغطي كل بطنها وفوقها جاردين اسود مفتوح وارتدتهم واخذت مسدسها بشنطتها ونزلت لاسفل وجدت اختها كما تسميها عروسه لعبه ترتدي فستان اخضر ضيق جدا فنظرت لها باستحقار وذهبوا ووصلوا للفيلا ودخلوا فذهبت جايدا وراء سمي ووزعت قبلات علي وجنتها فابتسمت سمي جاسر : بس بقي سيبي البت في حالها جايدا : انت مال شكلك يا اخي سلمت جومانه علي الكل وكذلك ولاء وحاتم بينما سلمت جايدا علي الكل وجاءت امام جاسر ونظرت له وكانت ستتخطاه لكنه شدها لحضنه ولف يده حولها جاسر : بنت عمي الغالي وحشتيني جايدا : تك عمي الدبب ابعد يا بارد ابو شكلك بعد جاسر وضحك بكل صوته وجلس بجانب امه امام جايدا جايدا : عامله ايه يا قمر سمي : الحمد لله اخبارك جايدا : زي كل يوم..... انكل حازم : نعم يا جايدا جايدا : مفيش اخبار عن آسر حازم بحزن : لا جايدا : يا انكل بقالك سبعتاشر سنه مش لاقيه حازم : يابنتي انا دورت عليه في مصر وبره ملقتوش امال(ام جاسر) بدموع : ربنا يرجعه لينا بقي علي خير قلبي مش مرتاح طول ما هو بعيد عني ذهبت جايدا وجلست بجانبها ومسحت دموعها جايدا : ادوني شهر وهرجعلكم ومتزعليش تاني ولا عايزه اشوف دموعك مفهوم امال بابتسامة : مفهوم......عارفه يا جايدا طول عمري كنت بتمناكي لجاسر وسمي لاسر جايدا : عارفه يا طنط لو ابنك اللي جنبك ده اخر راجل في الدنيا مش هتجوزه مش انا ظابط لو آسر ابنك اكبر مجرم في العالم اتجوزه ومتجوزش جاسر جاسر : مش قولتلكم بتحبني وواقعه في دباديبي ضحك الكل بشده جايدا : ياخي اقسم بالله ما بطيقك جاسر : لا اله الا الله القلوب عند بعضها نفس الحب بكنهولك بعدما ذكر اسم آسر لم تسمع سمي شيء تتذكر فقط كلامه فكان احن شخص عليها فلاش بااااك كانت سمي بالثامنه وأسر بالعاشره كانت تجلس اسفل الشجره حتي جاء هو وجلس بجانبها آسر : حبيبتي زعلانه ليه سمي بحزن : مفيش آسر : كده تخبي عن آسر حبيبك حضنته سمي وبكت آسر بقلق : مالك يا حبيبتي سمي : انا حبيت واحد اوي يا آسر بعدها آسر بهدوء آسر : مين ده سمي : اسمه محمد معانا آسر : خلاص متعيطيش يا سمي ووقف وكان سيذهب سمي ببكاء : آسر انت زعلت واللهي اسفه مش هحب غيرك بس متسبنيش ارجوك واللهي هنساه بس خليك معايا هحبك اكتر منه بس متزعلش نظر لها وابتسم وفتح ذراعه فجرت لحضنه وحاوطت خصره بيداها الصغيرتان آسر : سمي يا حبيبتي انا مش زعلان عشان حبيتي غيري بس انا زعلان عشان عيطي عليه سمي ببرأه : بس انا مش عيطت عشانه انا عيطت عشان خوفت تزعل ضحك آسر : بس انا مش زعلان سمي بفرحه : بجد آسر : اي سمي : انا بحبك اوي يا آسر اكتر من ماما وبابا واكتر من محمد واكتر من كل الدنيا آسر : وانا كمان بحبك يا قلب آسر بااااك سمي بدموع تنزل : جايدا بجد اسر هيرجع جايدا وهي تقف وتذهب بجانبها وتمسح دموعها : بجد يا قلب جايدا بس متعيطيش وانا بوعدك في حدود شهر آسر هيكون معانا هنا سمي : يا ريت يا جايدا وبعد وقت جاء عامر واخذ سمي جاسر : استأذن انا ورايا مداهمه حازم : الوقتي جاسر : اي جايدا : هتخدني معاك ولا اجي لوحدي جاسر : انا قولت مانتش جايه جايدا : وانا قولت هاجي جاسر : المداهمه خطيره يا جايدا جايدا : واحنا من امته شغلنا سهل يا حضرة الظابط جاسر : انا قولت مش هتيجي فتحت جايدا شنطتها واخذت مسدسها ورمت الشنطه ع الاريكه ووقفت لتذهب جاسر بعصبيه : جايدا متخلنيش افقد اعصابي وساعتها انتي اللي هتتحملي اللي هيحصل نظرت لها جايدا وفي اقل من ثانيه كانت طلقه تمر من جانب اذنه بأقل من سنتميتر جايدا : انا اللي ممكن افقد اعصابي فاتقي شري نظر الجميع لها بصدمه وهو لم يرف له جفن كأنه متوقع جاسر ببرود : لو حصل حاجة هتكوني انتي السبب ووقف وشدها من زراعها وتعمد الضغط فحاولت اخفاء المها وتصنع اللامبالاة وذهبوا سويا للمداهمه وكان العساكر يفتحون فمهم لما ترتديه جايدا جاسر بعصبيه : كل واحد يحافظ علي عنيه قبل مايلاقي طلقه فيها نظر الكل للأرض خوفا منه اما هي فتصنعت اللامبالاة وبدأت المداهمه وكان جاسر يمسك مسدسين وابلي بطريقه رائعه اما هي فلم تفرق عنه ولم تخاف ان تصيبها طلقة فكانت في المداهمه بنفس الملابس وهو كذلك ورأت احدهم يوجه سلاحه لجاسر فذهبت باتجاه جاسر ووجهت السلاح ناحيته وصوبت فنظر جاسر ورأه وجد من يقع ميتا فأكمل حتي انتهوا وكان النصر حليفهم ثم عادوا حوالي الساعة الثالثه الفجر في سيارة جاسر جاسر : شكرا جايدا : على ايه جاسر : انك انقذتي حياتي جايدا : دا واجبي جاسر : انتي ليه مش بطيقيني جايدا : مين قال كده جاسر رافعا حاجبه : نعم ياختي دا احنا مبنتكلمش كلمتين علي بعض كويسين جايدا : يمكن عشان احنا الاتنين بنحب نشا** في بعض انما انا وانت مش بنكره بعض يا جاسر وشكرا ع التوصيله ونزلت بينما هو ظل ينظر لها حتي دخلت ومشي لمنزله في غرفة جايدا دخلت ووقفت امام المرآه واطلقت العنان لدموعها وبكت ومسكت فونها ورنت علي شخص جايدا ببكاء : صحيتك سمي : لا كنت صاحيه بتوضي عشان الفجر مالك يا جايدا جايدا ببكاء : كنت هخسره يا سمي كان هيموت سمي : جاسر جايدا : اي انا خايفه اوي يا سمي خايفه عليه سمي : هو كويس جايدا : اي انا قتلت اللي كان هيض*به سمي : طيب اهدي يا جايدا كل حاجه هتكون كويسه وبطلي عايط جايدا : كل اما افتكر اني كنت هخسره احس قلبي بيوقف سمي : استغفري ربنا وخدي شاور ونامي جايدا : حاضر اسفه اني ازعجتك سمي : بس يا هبله عايزه حاجه جايدا : سلامتك وقفلت معها وتوجهت للسرير وغطت في نوم عميق ************************************ في صباح يوم جديد استيقظ اميرنا من النوم واخذ شاور ولبس ملابسه ونزل لاسفل حيث والده ووالدته امير : صباح الخير الكل : صباح النور ساميه : هتروح الشغل يا امير امير : اي يا ماما احمد : طيب تعالي بدري امير : ليه يا بابا احمد : عشان رايحين نطلب عروسه ليك امير : لا طبعا انا مش عايز اتجوز الوقتي ساميه : يا امير انت بقي عندك سبعة وعشرين سنه واللي قدك اتجوزه وخلفوا امير : انتي عارفه اللي فيها وبعدين يا ماما جاسر ادي وماتجوزش احمد : بس سيف الله يرحمه اتجوز اما خلص الجامعه علي طول وكان اصغر منكم امير : لانه كان بيحب سمي ساميه : وانت متأكده انك هتحب سلا امير : سلا مين دي كمان احمد : العروسه امير : اوف خلاص انتوا حريين بس لو معجبتنش انا مش هتجوزها وتركهم وذهب لعمله في منزل سلا سلا : يعني ايه جاي عريس النهارده محمود : يعني في حد جاي يشوفك سلا : بس انا معرفوش زينب : بس تعرفي اهله سلا : ومين دا بقي محمود : ابن الناس اللي روحتي تتعلمي عندهم السواقه امبارح سلا : نعععم دا لسه شايفيني امبارح محمود : هما كلموا عمك مسعد امبارح وقالوا خير البر عاجله ويجوا النهارده سلا : وانا بقول كل تأخيره وفيها خيره ويجوا السنه الجايه مازن : ههههه اخيرا هتغوري من وشي سلا : بس يا بابا انا مش هتنيل اتجوز النهارده هو لسه هيشوفني زينب : يعني وافقتي يجو سلا : يادي النيله عليا انا هغور علي شغلي وتركتهم وذهبت لعملها بالمستشفي في مبني القوات المصريه دخل امير مكتبه المشترك مع فريقه وجلس علي مكتبه بدون كلام جايدا : وعليكم السلام ورحمة الله وباركته ايه يابني ادم انت علي فكره احنا مشوفناش بعض من زمان محمد : سيبك منه يا جايدا شكله اتض*ب ع الصبح جايدا : هههههه لا بجد مالك يا امير امير : رايح اشوف عروسه النهارده جايدا : وانا يا ميرو يا خسارة الرصاص اللي ض*بناه سوا في المهمات ضحك امير ومحمد وجاسر امير : عارفه انا هرفض ولو زنوا عليا هاجي اتجوزك غصب عنك جايدا : هههههه واسيب ميدو لمين محمد : هههههه ميدو مش عايز حد شوفي جاسر جايدا : اذا كان جاسر فانا موافقه اتجوزك يا ميرو جاسر : وماله جاسر ياختي دا حتي عيوني زرقا وحلو ووسيم وطويل وعندي عضلات وشعري اسود جايدا : ما امير عيونه زرقا وحلو ووسيم وطويل وعنده عضلات وشعره بني مش اسود يبقي هو احلي محمد : لا ع فكره يا جايدا انا احلي منهم هما الاتنين مش كده جايدا : ههههه بصراحه اي يابو العيون المتوهاني وظلوا في جو مرح واخرجوا امير مما هو فيه حتي جاء العسكري واخبرهم بقدوم عامر فأمروه بأن يدخله وسلم عامر عليهم كلهم وجلس عامر : حمدلله علي سلامتك يا امير انت ومحمد امير ومحمد : الله يسلمك عامر : انا جاي اعزمكم كلكم ع العشا عندنا امير : اعفيني انا مش هقدر رايح اشوف عروسه عامر : الف مب**ك امير : يا عم بقولك رايح اشوفها مش رايح اتجوز عامر : ههههه جاسر : وانا هسهر مع اصحابي وفي مزز بقي وانت عارف عامر : يا ش*ي جايدا : سوري مش هقدر كان ورايا مداهمه امبارح ومطبقه فهرتاح عامر : ليه كده حتي سمي كانت هتفرح وانت يا محمد محمد : انت عارف رأيي عامر : محمد ماما عايزه تشوفك هي بتحس ان سيف جواك ارجوك تعالي عشانها وعشان بابا جايدا : محمد روح نظر لها نظره فهمتها فهي وامير وجاسر فقط من يعلمون بحبه الخفي اومأ محمد بحزن خفي *********************** كده الفصل الثالث خلص بقلمي / سماء أحمد *************************
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD