part 2

2219 Words
رواية :هوس عاشق # للكاتبه :وسام زكريا صلوا علي من قال فينا المؤنسات الغاليات ايهم في مكتبه ومعه جاسم وآدم ايهم بصوت حااد :البنت دي كل اخبارها تكون عندي جاسم بجديه : انا قريت السي ڤي بتاعهم لقيتهم اوائل الدفع ثم اكمل ادم : هيبان لما يشتغلوا معانا ونشوفهم ف التدريبات ثم قاطع كلامهم صوت رنين ادم خرج ليرد علي المكالمه ايهم بحده : عملت اي مع القضيه بتاعتك انا ممكن اكلم رجالتي واجبلك ال خلفوهم انت عارف انا ممكن اعمل اي جاسم بخبث : متقلقش كله قرب هانت يصحبي ايهم بحنيه : ربنا معاك يصحبي عند ادم سمع صوت بكاء حلا :مالك يحلا في اي حلا ببكاء متقطع تعلالي دلوقتي الدكتور طردني وبرن ع آيهم وحاسم موبيلاتهم مقفوله أدم بحنيه وتهديه : طب اهدي متعيطيش انا جيلك اكيد طولتي ل**نك ابي منك يحسره ع تربيتي فيكي ثم قفل ف وشها ودخل مكتب ايهم ادم : انا رايح لحلا كليتها عايزين حاجه ايهم هب واقفا وقال بخوف :حلا مالها فيها اي انطق آدم بضحك : براحه طب ع نفسك ليفطلك عرق عيزاني اروح اشتريلها ملخصات عشان الزحمه ايهم بشك : خليك انا ريحلها ادم بسرعه : لا لا خليك انا رايح انتوا شوفوا الشباب ال تحت التدريب دول جاسم بلين : خلا ايهم سيبوا ثم رحل ادم لحلا ف المكتب الذي يوجد فيه اوائل الدفع نور بإنبهار : لو المكتب دا كدا اومال مكتب صاحب الشركه ازاي ملك بممل من ل**نها : اسكتيي خالص دا احنا هنتمرمط بسبب ال قولتيه يختييي مليكه بنفاذ صبر : اسكتوااا انتواا الاتنين عمرو وهو يوجه كلامه لنور : *****( عمرو شاب صايع ومهمل دخل كلية الهندسه بالواسطه ) عمرو لنور : سلمي عليا هفضل مادد ايدي كدا نور وهيا تنظر ف الارض بص ي اخ قالت ام المؤمنين عائشه رضي الله عنها " والله لم تمس يد الرسول امرأه قط " عمرو ببرود : يعني اي نور بنفاذ صبر : يعني قال رسول الله صلي الله عليه وسلم " لا يطعن في راس احدكم بمخيط من حديد خير له من ان يمس امرأه لا تحل له " عمرو بمكر : مش فاهم بردوا نور بإيجاز : من الاخر كدا قال رسول الله صلي الله عليه وسلم " اني لا اصافح النساء " عمرو بإستفزاز: مش فاهم يبنتييي نور والغضب احتلها : هبسطهالك شيل ايدك لتوحشك نصيحه مني ثم دخل ايهم وهو متابع الحوار : مش مكان تعارف يا استاذ عمرو ياريت تركز ف ال انت شغال فيه ثم اخذ يفكر بهمس لنفسه هو فيه بنات لسه كدا هو فيه حقيقي كدا هو انا لي مش كدا لي مقترنش بسنة الرسول عليه افضل الصلاة والسلام لي بعيد عن ربنااا ؟!!! ثم نفض هذه الافكار وتكلم بكبرياااء : ياريت ترركزوا هنا عند حلا **** حلا بصوت عالي ممزوج ببكاء : يا ادم اهيني اهيني يبني هيا نقصاك انت كمان متفتح ادم بقلق : وربنا ل**نك ال جيبهولك عمتلي اي ي مصيبتي يعملي الاسود حلا بضيقه : دكتور قليل الذوق طردني ابو شكله ادم بنفاذ صبر : احكيلي بصراحه ومن غير التاتش بتاعك ها متفتيش يعني يلا ي شاطره وحلا وقد نست ما كانت فيه للتو قالت بصراخ : نعمممم يعمرررر مين دي ال شاطره يحليتها يكونشي بتكلم بت اختك وانا معرفش امشي منها يحبيبي مش ناقصه هطل انا كفايه ال شفتوه يلا يحبيبي يلا ادم بتكملة هذا الجنون : نعم يعنياااا يعني انا سيبت ال ورايا وال قدامي وسيبت المزه ال كنت هشقطها عشان خاطرك يا زباله انا غلطان اتفووو ثم اكمل بسخريه : واخوكي قال يقول (( قلد ايهم بفمه بطريقه مضحكه )) تأمني بالله انا خايف علي الدكتور اه والنعمه تلاقيكي بهدلتي امه اقسم بالله حلا ب استفزاز : غور يلا منها غور مش كنت جبت راجل يقوم بالواجب بدل سوسن ال بكلمها دي ادم كاد يرد عليها ولكن سمع شخص ينفجر من الضحكك حلا تنحت ببلاهه وسرحت ف ضحكته : دكتور زين ؟! ادم بحرج :جرستينا وفضحتينا ال يحرق ابو شكلك ثم فاقت ورجعت لردحها لتداري خجلها حلا بردح : اي يدكتور عجبك الحوار ولا اي ولا اقولك ما تيجي ونجيب مليجي ادم بهمس لنفسه :ال يخربيتك هتصغرينا ماشي يحلاوه تربيتك ع ايدي ثم وجه كلامه لزين ادم : احم ازاي حضرتك دكتور زين انا ادم الصياد اخو الهانم ام ل**ن طويل دي وانا متأسف جدا ع طولة ل**نها زين بتفكير : اي دا دا حفيد الصياد ال البنات شغالين هناك ثم فاق واكمل بمرح : حضرتك انا تافهه اصلا فا شيل الالقاب انا كان نفسي ارد عليها بس خفت ع برستيجي ادم بمرح هو الاخر : طب كويس لقيت نفس نسختي يبشا اهو واحد مهيبر بدل الهولاكو ال ف الشركه ثم اكمل بمرح : احنا خلاص بقينا صحاب هات رقمك يجدعع زين بمرح : من عنيا تؤمر يخوياا واخذوا يتحدثوا ويضحكوا ( من احلي النعم ال ممكن تشوفها ف حياتك انك تلاقي حد ف نفس تفكيرك نفس تفاهتك انك تتكلم معاه وانت مش خايف تغلط عشان هو زيك نفس التفاهه حقيقي شعور جميل جدااا بتمني تلاقوا صاحب بنفس تفاهتك ومرحك ) حلا وقد تاهت في ضحكته ووسامته وفي عيناه العسليتان زين وقد انتبه لحلا : انسه .... ادم وقد احب هذا الشخص : حلا اسمهاا حلاا زين : انسه حلا ممكن تدخلي المحاضره عشان خاطر ال مشرباه المر معاكي دا ادم وهو وشاورله: حبيبي والمصحف يجدع انا حبيتك حلا وقد انتبهت للتو لهم تحدثت بخجل شديد : احمم ... اااا..نااا اسفه ححح...ضرتك واتلغبطت من خجلها زين بضحك وهو مستمتع بخجلها : اي القطه المخربشه راحت فين مش متعود ع الرقه دي انا حلا وقد رجعت للردح : لا هيا ف مشوار تحب انادييلك عليها زين ويوجهه كلامه لادم :انت متاكد ان دي حفيدة الصياد صحاب شركاات المعمار ؟!! ادم بسخريه : جبتينا الكلام يحلاوه اه دي جبناها من باب جامع لقيناها ف وشنا حلا وهيا تدبدب برجلها ع الارض بغيظ طفولي وقد احبه زيين جداا : يبني ادممم افهمم اسمييي حلاااااا حلااا حلااا اغنيهااااا ينااااس حلااا واستني عليا لما اروح اقول لجدوا ع المزه تمام استناني ادم بخوف متصنع : لا والنبي هيحبسني ف اوضة الفران لا والنبي ثم اكمل زين بضحك : خاف يعيد ياميي ياميي حلا وهيا توجهه كلامها بكبرياء لادم : يا استاز. انت ادم ويتصنع الامبالاه : انتي بتكميني انا ي اسمك اي حلا بكبرياء وق*ف متصنع : اه تقدر تغور من هنا لا يحبيبي روح العب مع ماما يلا يحبيبي منها مش ناقصهه ق*ف يلاا ادم ب استفزاز : ماشي يحلاوه تمام يبقا رني عليها تاني تمم ثم اخذ زين بالحضن ورحل للشركه زين لحلا بمرح : دا انتوا مصيبههه والله لو قابلتي الثلاثي المرح تعملوا مي** جاامدددد حلا بفضول : مين دول ؟! ما علينا احضري المحاضره التانيه قبل ما تفوتك حلا بطريقه مضحكه : اه اههه انت بتكرشني بس ب احترام اوكييي اوكيي تيك كيير ورحلت وهو انفجر من الضحك ع هذه الصغيره فهي لا تصل لكتفيه فيي الشركه ***** ايهم بجديه : احنا هنعمل تدريبات وال هيثبت نفسه هنا هيشتغل معانا ف جروب الصياد انتوا عارفين طبعا اننا هنختار منكوا 5 اما دلوقتي هتتقسموا ل 3 جروبز 5 معايا و 5 مع جاسم و5 مع ادم ودلوقتي ف الورق ال معاكوا كل واحد هيبقا مع انهي تيم وطبعا لو حد محتار ف حاجه يقدر يسال مشرف التيم والسكرتيره دعاء هتابع معاكوا هنا موفقين جميعا وابتسم ايهم بخبث فلااااش باااك ( ايهم بجديه : دلوقتي كل واحد هنا هيبقا جروب بخمسه من المهندسين جاسم بخبث ومكر : المهندسه ال اسمها مليكه تبقا تحت اشرافي ايهم : تمم هقسمهم ونشوف نرجععع للواقع بيو بيو بيو * عند نور : يبنات انا تحت اشراف مستر ايهم وانتوا .. مليكه بحزن : وانا تبع مستر جاسم وانتي يملك ملك : انا تبع مستر ادم مليكه بضيق : اوف يعني اتفرقنا ملك : لا ما اهو ف شركه واحده ف التيم مختلف ودا احسن عشان نثبت جدارتنا ثم نظروا لنور ولكن هيا بعالم اخر مليكه بصوت عالي : نور ينور انتي يبت نور بتشتت : انتي بتكلميني انا ملك بقلق : بنادي عليكي وانتي ولا هنا ف اييي نور بحزن علي ملامحها : انا النهارده اتجوزت حدودي انا لازم اعتزر لمستر ايهم مليكه بتأيييد : انا كنت هقولك كدا روحي واحنا هنستناكي هنا وبعدين نروح عشان من بكرا هنبدا التدريب نور بتوتر : لازم يعني مليكه بتأييد : ايوااا لازم يلا نور وهيا تاخذ نفس طويل : اه فعلا لازم اعتزر انا غلطت ولازم اعتزر نور ذهبت لمكتب ايهم * نور : لو سمحتي ممكن ادخل لمستر ايهم دعاء بغيظ من جمالها فهيا مثل حورية البحر بلبسها الفضفاض : ثانيه اشوفه حضرته فاضي ولا لا قالتها بمياعه نور وتنظر لها ب اشمئزاز وتهمس لنفسها : هو اي ال مش لابساه دا دا شبه قميص النوع يععع وهو اي الناس ال مشغلها دي دي مناظر يعععع ثم قالت: اه تمام ثم انتظرت 5 دقائق وقالت لها دعاء بكبرياء : تقدري تدخلي نور وهيا تدخل لايهم رات نور تقفل الباب فصرخت بها : لا لا سبيه متقفلهوش فشاور ايهم لدعاء ب سيبي البااب مفتوح ولكن دخلت نور واندهشت من فخامة المكتب ف هو لوحه اسطوريه بلونه الابيض الصافي ود*كوراته الفخمه باللون الاسود وهو يجلس بقوه يزيده فخامه مراد ببرود : هتفضلي متنحه كدا كتيير نور وقد فاقت من دهشتها : احم حضرتك أن ..اا نااا ..ان اا . مراد بحده : انا مش فاضي انتي اييي نور بتوتر وتسجمع قواها : انا ب ب بعتذر لحضرتك ثم اكمل بسرعه وهيا تغمض عينها ك طفله : انا اسفه ع ال قولته ايهم بتسليه وقد احب طفولتها : قولي قولتي اي وانا اقبل اعتذارك نور بتوتر : انا انا ....انا مراد بتوتر : هتفضلي تنونوي كتيير نور وهيا تغمض عينيهابحرج : قولت انك شغال ف الم***عات وبتاع نسوان و وووو.. ثم نست نفسها وقالت : ما هو حقيقي يعني دي مناظر تشغلها تقصد دعاء السكرتيره ايهم بحده : نعم ؟!! نور وقد فاقت من كلامها : انا اسفه حضرتك مقصدش ايهم بتسليه : وحضرتك قولتي كدا بناء ع اي نور بتوتر واضح واحمرار وجهها من الخجل : اي لا اي اه معرفش طب انا عندي سؤال اخيير لي مقفلتيش الباب وراكي ؟! نور بقوه لا تعرف من اين استوحتها : حضرتك دي خلوه مينفعش اقفل الباب من غير محرم قال رسول الله صلي الله عليه وسلم (( ما خلا رجل ب امرأه الا الشيطان ثالثهما )) ايهم بذهول وهو يهمس لنفسه : يا الله هو ازاي كداا دي حوريه ليها جماال خاص بيها انا لي مش قادر انزل عيني من عينها دي لون السما ف عنيها مش معقول ولكن كبريائه منعه من استكمال تفكيره فقال لنسفه فوووق اي ال بتقوله دا عمرك ما كنت كدا ولا في واحده بتشغل تفكيرك يارب اشمعنا هيا لما بتتكلم بركز مع كل حرف بتقوله ليه بتخيلها ف حضني وال مجنني ان دي اول مره اشوفها بس دي ولا اكن اعرفهااا من سنين ثم اتن*د وفاق علي صوتها وهيا تقول نور بتوتر : احم احم حضرتك ممكن امشي مراد ب لغبطه: اه اه امشيي ثم ذهبت لملك ومليكه عند ايهم : يارب لي مش راضيه تطلع من تفكيري يارب اوفف ثم دخل عليه ادم : اي يا وحش ماالك شايل طاجن ستك كدا ثم دخل جاسم وقال : اي يبشا مالك ايهم بتعب : بقولكوا اي انا مصدع همشي وكملوا انتو ورحل .. عند نوووور ملك : مالك يبنتي بتنهجي كدا في اي نور وهيا تأخذ نفسها كأنها لم تتنفس من سنين : لا مليش يلا بينا عشان نلحق الميكروباص ورحلوا عند زين بعد ما انتهي من الجامعه سمع صوت شخص ينادي عليه نظر خلفه وجدها تنادي عليه بخوف حلا : دكتور زين دكتور زين زين بتفحص : ف اي حصلت معاكي حاجه ؟؟! حلا بكدب : لا لا بس ممكن حضرتك توصلني لحد عربيتي اخويا وصلني الصبح بس دلوقتي سابلي عربيه بيسوقها عمي عبده ممكن توصلني ؟! زين ب استغراب ولكن لم يعقب : تمام يلاا شخص يتحدث بصوت وحركات مقززه : اي يحلوه ما كنتي جيتي معايا ولا لازم كنتي ستني الباشا كنت هبسطك بردوا كلنا واحد بردوا واخذ يغمز لها بعينه زين وقد وضح له خوفها وقف ولكن شدته حلا بترجي : ممكن متردش عليه ارجوك وصلني من غير مشاكل ولكن هذا الشخص لن يسكت فقال : اي هو الوحش مشبعش منك يقمررر صارووووخ اقسم بالله ولكن الي هنا وايقظ الوحش الذي بداخله زين بغضب يدب الرعب لمن وقف امامه : انا تخطيتك وقولت عيل صايع مسطول مروحكش علي نقاله بس انت حبيت تدوق غضبي وانا مش هحرمك منه ولم يعطي له الفرصه للتحدث واخذ يلكمه الي ان اصبح وجهه بلا ملامح واخذ يض*به ض*ب مبرح ثم سقط مغشي عليه زين بصوت عالي : شفولوا اسعاف تلموا اصل وعدته اروحه علي نقاله وض*به برجله ثم وجه كلامه لحلا ببررود وكانه لم يكن بركان وشعله من الغضب : يلا عشان اوصلك حلا بذهول : انت انت ازاي كدا انا خفت منك وااالله زين بضحك علي ذهولها : طب يلا يلا ثم اخذها لعربيتها وقال : تحبي اوصلك حلا برتجاف : لا شكرا عم عبده بيوصلني انا متأسفه جدا ع الموقف ال حطيت حضرتك فيه زين بقلق : مالك بترتعشي كدا لي ؟! ثم قال بحنيه :متخافيش محدش هيقدر يقربلك وانا موجود حلا وقد انفجرت ف البكاء زين وقد احس بغصه في قلبه بسبب بكائها : اخذ يسمح لها دموعها ويطبطب عليها بحنيه وهي نست نفسها ورمت نفسها ف حضنههه فهو الان مأمنها ولم يدروا كم من الوقت مضي وهيا ف حضنهه حلا وقد فاقت قامت بسرعه وهيا تشتعل من الخجل وقد ادركت انها ف حضنه فكان وجهها شديد الحمره من خجلها وزاد من بكائها فكانت مثل حوريه بجمالها وشعرها الطوييل الاسود الذي يتطاير علي كتفه زين ولم يعي ما يقوله : انتي ازاي حلوههه كداا ؟!! بقلمي : وسام زكريا استووووب وهنا ونوقف ونكمل بكراااهععع يتري هيحصل اي مع نور ومليكه هل وقعت مع الفهد ؟!! وزين وحلا هيفضلوا توم وجيري ؟! ولي اختار جاسم مليكه ؟ استنواااا ال جاي اجمددد للكاتبه : sam zakaria
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD