part 1
صلوا علي رسول المحبه من بكي شوقا لرؤيتنا ?)"!
المقدمه والشخصيات:
عائلة الصياد = الصياد : رجل اعمال وصاحب اكبر شركات المعمار حنون وحكيم ولكن قاسي وبارد في مصلحة عائلته يعشق الحفاده .
محمد الصياد : الابن الاكبر للصياد رجل اعمال
كريمه : زوجة محمد الصياد امرأه قاسيه تحب نفسها ومصلحتها بشده وتريد ادم لحلا ابنتها ولكن هل للقدر راي اخر .....
احمد الصياد : الابن الاصغر للصياد رجل اعمال .
الابطال =
ايهم محمد الصياد : لقب بالثعلب المكار شخصيته الرجوليه الغامضه يدب الرعب ف قلب من يقف امامه له كبرياء خاص به لا حدود لذكائه شديد الهدوء ذو عينان خضرواتان مثل الاشجار وشعر اسود مثل الفحم .
حلا محمد الصياد : فتاه مجنونه بريئه تعشق عائلتها يغمرها اخيها ايهم بحنانه ويدللها مثل طفلته تدرس ف كلية الطب .
جاسم احمد الصياد : ظابط شرطه ولكن لا احد يعلم غير ( ايهم - ادم ) يعمل ف شركات الصياد ولقبه الاسد فهو ينقض علي فريسته مثل الاسد شخص غامض ذو ملامح قويه تنظر له النساء كانه اعجوبه ولكن مهلا فهو جاسم احمد الصياد وهو وسيم جدا فهو بعينان عسليتان تجذب من رأه وشعره البني مفتون العضلات طويل القامه .
ادم احمد الصياد :( وهو الضلع الثالث للمثلث ) هيهات من يواجهه احفاد الصياد ولكن مختلف عنهم فهو علي قدر كبير من المرح والجنون ولكن من يقع تحت براثينه لا حياة له عيناه ايضا عسليتان فا هم نفس لون العين وكانت حقا صدفه وكانهم اخوه مفتون العضلات متوسط القامه .
ابطالنا البنات =
نور الدين محمد : فتاه مجنونه متدينه بريئه لاعلي حد تشبه الاطفال ولكن بأنوثه طاغيه لها شعر طويل يكاد يصل لاخر ظهرها لونه ذهبي مثل الشمس بعينان زرقتان قصيرة القامه وهيا مختمره تسكن مع والدتها ف حي شعبي متوسط بعد وفاة والدها في كلية هندسه متخرجه منها ...
مليكه : مثل نور تماما وهيا صديقتها مثل اختها ولكن ب*عر قصير يصل لكتفها ناعم شديد السواد مهندسه مع نور وتسكن في شقه مجاوره لنور لوحدها وسنعرف السر فيما بعد ...
ملك محمود سعيد : هياا الضلع الثالث لهم سكنت مع زوجه ابيها بعد وفاة امها التي كانت تغمرها بالحب والحنان التي افتقدتهم بشده ومنذ سنه لحق ابيها بامها وتبقي مع زوجة ابيها التي تذيقها العذاب الوان ولكن ليس بيدها شئ .
زين : اخو نور الاكبر واخو ملك ومليكه ف الرضاعه وسنعرف فيما بعد وهودكتور جامعه ...
ودول ابطالنا الاساسين ?
البارت الاول الجزء الاول : في قصر كبير ضخم كانه لوحه اسطوريه بالوانه ود*كوراته واساسيات المنزل ولكن مهلا فهم الصياد للمعمار ' يتراس طاوله الطعام رجل يرسم علي وجهه الهيبه وكانه لا يعرف المزح وهو الصياد ويمينه ابنه محمد وشماله احمد الصياد وزوجة محمد ويليه احفاده ما عدا جاسر
الصياد بصوت حاد : احمد جاسر فينه مجاش من امبارح واغلب الوقت مش موجود .
احمد باحترام : والله يا بابا كلمته كذا مره ف الحوار دا ولا حياة لمن تنادي انت عارف جاسم .
مراد بصوت جاد حاد : يجدي هو معاه شغل متراكم عشان كدا بيغيب معظم الوقت .
الجد بخبث : تمام
ادم بمرح : عن اذنكوا بقا يجماعه معايا حضانه اروح اشوف فيها اي
مراد ببرود شديد : اسمها الشركه ومعايا شغل ثم استأذن منهم ورحل .
آدم خلفه بهمس لنفسه بطريقه مضحكه : الواد دا لو بقا كدا هياكلني يمااا اما الحقه احسن يمسكني من قفايا زي كل مره برستيجي بقا ف الارض .
حلا خلفه بسخريه مضحكه :اي يخويااا بتكلم نفسك ع الصبح ثم ضحكت بخفوت وقالت ايهم معلم عليك والله
ادم بصوت يحاول ان يكون خشن وحاد : اي يحلاوه مالك كدا صلي ع النبي ف قلبك ايهم مين ال اخاف منه .
حلا بنرفزه طفوليه: ادم اسمي حلا اي حلاوه دي ثم قالت بخبث : وبعدين ايهم وراك وسمعك قالتها ببرائه شديده
ادم بخوف يكاد يبكي : والله يا ايهم مكنتش اقصد ....
وصدح صوت حلا وهيا تنفجر من الضحك
حلا وهي تضحك: اي يعم توتو قلبت ع قطه لي
ادم بغيظ : تما..... قاطعه ايهم بنفاد صبر
مراد : انت يا زفت يلااا
ادم وهو يلحقه : ماشي يحلاوه لر متلمتكيش الادب مبقاش اسمي ادم توتو قال ع اخر الزمن بتت معفنه تقولي انا كدا
حلااا وهيا تسمعه : مين دي يمامامااااا ال معفننه يحبيبي يكونشي شايف نفسك حماااقي يخويااا ولا مهند قال معفنه قال دا هبقا الدكتوره حلااا وبعد كدا ولا هعبرك يكرومبوا
عند ادهم بتعمليه : ايوا ي دعاء اجلي موعد المهندسين ال هيتعينوا عشان هعمل اختبار ليهم
دعاء ب احترااام : تمام يا فندم
عند حلا بصراخ: سلااام ي اخواااانا يا اهل البيت هما ماتوا ولا اي يمحماااا يا احمااا سلام يماما سلام يكبير
الصياد بنفاذ صبر : يبنتي امتي هتكبري وتعقلي وتبطلي جنان مش عارف انا ال دخلك طب ظلم المهنه
حلا بتذمر : اي يجدوا انا مجنونه تشكر يكبير ثم اكملت بمرح ع العموم يسطاا انا الاوله علي الجامعه ماشيي وطلعت ل**نها وركضت للخارج وهيا تضحك
الصياد بضحك ع حفيدته : قال بهمس مش عارف انا ايهم مطلعش ليكي لي
كريمه وهيا تركض للخارج لتلحق ب حلاا ..: يبت يحلااا يبت
حلا : اي يماما هتاخر
كريمه بقسوه ومكر : اي عملتي ف ال قولتلك عليه امبارح
فلاااش باااك ....
كريمه بقسوه : يبنتي اسمعي مني حاولي تقربي من ادم
حلا بنفاذ صبر : يمامااا قولتلك خشرومية مره ادم اخوياااا ادم اخويااا يناااااس ادم اخوياااهعععع
كريمه بصراخ : لا مش اخوكي وهتتجوزيه يعني هتتجوزيه ودا اخر كلام عنددي فكري وبكرا ردي عليا
بووووووم.........
حلا بحزن علي امها التي لم تشعر بحنانها وحبها بها بسبب طمعها : يماما قولتلك 100 مره ادم اخوياا ورحلت وهيا تكاد تبكي ...
كريمه بهمس لنفسها : ماشي يبت بطني لو ادم مش ليكي مش لحد وانا وانتي والزمن طوييل
واستوب هنا لعيلة الصياد
نروح لحي متوسط الحال وفي بيت متوسط : نور بطفوله وفرحه : هييييح هنخلص ونشتغل يعياااال
ملك ومليكه ف ان واحد بسخريه وضحك : اانا عايزه قرة عيني بلا شغل بلا نيله بذمتك مش نفسك ف حد يقولك يا وحش الكون يا ارنوبي هاا
نوو بضحك عليهم : دا انتوا فصلان اقسم بالله ثم قالت بجديه : الله لو لقيت حد يحبني زي حب سيدنا رسول الله لامنا عائشه رضي الله عنها مثل ما قال لا تؤذوني ف عائشه مثل ما كان يدللها يا عائش مثل غيرة رسول الله حافظ لكتاب الله لو انا **لت لعبادة الله يوعيني ع ذكره يارب اوعدنا بمثل رسول الله عليه افضل الصلاة والسلام + اللهم اميين ياارب
مليكه بشخط وصوت عالي وفرحه تغمرها : يماماااااا ( مامت نور وهيا ايمان ) ي ايمييي يود يا زيين يا عيااااااااا
زين بركض وضحك علي طفولتها : ف اي يعملي الاسود يا زين شبابك يا زين علي ال راح علي شوية هطل
مليكه بتذمر طفله : طب وربنا ما قيلالك هااا
زين وهو يظمها لحضنه بحنان : لا خلاص عشان اجبلك شوكليت ( زين اخو مليكه وملك ف الرضاعه وسنعرف ف الاحداث )
مليكه بجديه مضحكه : قول والله اي نوعها ام كام اوعي ياد يا زين تكون جبتلي ام 6 جنيه دي عيب ع طولك حتي
زين بضحك وهو يمسكها من قفاها : بطلي لماضه واحكي
مليكه بتذمر : طب ما تزوقش طب مش هتفرد عضلاتك علي وليههه
ايمان : في اي يبت قطعتيلي الخلف الله يحرقك
زين ويكاد ينفجر من الضحك : لي ناويه تخلفي تاني ي ايمي
ايمان بتذمر : اومال يخويا دا انا لسه ورده مزنهره دا انا العرسان ع الباب حتي اسال ام احمد
زين : لي... قاطتعتهم مليكه بصراخ : بااااس اسكتوا مش كل صبح الوصله دي ثم اكملت بفرحه احم انا ونور وملك هدرب ف شركة الصياااد هععععع لولولولولوليييي قالتها وهي تركض بفرحه مثل الاطفال وتسقف بحماس شديد وتحضن نور وملك ال فرحه مش سيعاهم
ملك بفرحه وصريخ : دا النهارده الليله صباااحي ي عب**د هيييح لولولولولي هيصهههه وعند ام فاروووق هيصه والبنات تسقف بحماس وفرحه الشجره طرحت برقوق لولولوللووللوللليييي
ايمان بفرحه لا تقل عنهم : مب**ك يولااد ان شاء الله تبقوا اكبر مهندسين ف الشركه ثم اكملت بضحك وفرحه وعند بيت ام صلاح
البنات : هاي هاي
ايمان : الشجره طرحت تفاح هاي هاي لولولوللولوللي
ثم نادت ع ام احمد : تعالي ي ام احمد
ام احمد وهي تركض : سمعتكم بتزغرطوا الجزم هيتجوزا
ايمان بضحك : لا هيتعينوا ف اكبر شركات ف مصر يا ام احمد شركات الصياد
ام احمد بتذمر : مش عارفه لازمتها اي البنات تشتغل تستني قرة عينها ثم اكملت بفرحه : يا رمانه واحده تعالي الساعه واحده
البنات تسقف بحماس ثم اكملت ام احمد بفرحه وضحك : طالع ينااغشها ناازل يناغشها **ر غوايشها بالليل الساعه واحده
البنات بفرحه شديده : يا رومانه اتنين تعالي الساعه اتنين لولولولوي
ام احمد: طالعه تناغشوا ونازله تناغشوا **رتلوا ساعتوا بالليل الساعه اتنين ولولولولللي
زين بصرااااخ وهو يكاد ينفجر من الضحك : بااااااااس يوليه منك ليها هو فرح اي زيطه وخلاص ثم اكل بجديه قليلا : وبعيدين يعسل منك ليها دا لسه ف اختباراات وهيتصفي منك يقمر هيهيهيي قالها بطريقه مضحكه ثم شوح بيده وهو يمسك حله كطبله ويا رومانه واحده لولولولولييي البنات وام احمد وايمان كادوا ينفجروا من الضحك علي زين وهو يزغرط
زين بتذمر : مالك يبت منك ليها
ثم اكملت ايمان وهيا تضحك : مالكم يبت منك ليا يالبكر ثم انفجرت ضحك
نور بضحك وسخريه : هههههه والله هههه مش قااادره اتكلم اه يانيييي هموتتت وانفجرت ف الضحك مره اخري
مليكه وهي تكمل حديثها بضحك شديد :والله يا زين الرجال ابغي اقولك انك بتزغرط احسن من الحريم بس استحي ثم انفجرت مره اخري ف الضحك
زين بمكر : بقا كدا تمام تمام ثم بحركه سريعه خلع حذائه وهو يركض خلفهم
ملك بضحك شديد : عيب عليك يسيد دا احنا اهل
مليكه وهيا تكمل : هيييح ال هتطب هتاخد علي قفاها لما تقول .... يالهوي بيطير ورايا يالهوي يماااا بوووو هيموتني يا قرة عينيي اهعععع يا زينه شبابك يا مليكه ملحقتيش تتجوزي يمليكه الواد هياكلني اهعععع
نور وهيا تنفجر من الضحك : مش قااادره استوووب فصلت اه يانيييي هموتتت
زين وهو يمسكها من قفاها بطريقه مضحكه : اي كنتي بتقولي يا نور سمعيني
نور بخبث رسمة دور البرائه بشده : كدا يا زين الرجال علي اخر الزمن هتمد ايدك علي بت وربنا ياخي وربنا انا ما استاهل توسخ ايدك عليا يبشا دا انا دبش
زين بضحك علي منظرها : انتي كدا ثبتيني مثلا
نور بضحك : اسمع مني بس بعضلاتك ال فرحان بيها وبتستقوي بيها ع خلق ربنا عارف انت انا لو مكانك وفيا عضلات كدا كنت تقول حقك علي رقبتي ي بشمهندسه نور ثم اكملت بسخريه مضحكه بس انا بشفق عليك مجرد الفكره اه والنعمه مش مصدقني حتي بص ثم سمعوا ملك وهيا تصرخ
ملك : الحقواااا يعيااااااااااال
كلهم مره واحده : اوعااا يكون ابتدا عاااااااا
مليكه : هيييح لسه ثم علوا التلفاز وهو يقول : من يسكن البحر ويحبه الناااس
كلهم بصوت عالي بطريقه مضحكه : سبونج بوب سكوير بانتس
اصفر مربع حساس = سبونج بوب سكوير بانتس
ايمان بضحك وفرحه بهمس لنفسها : الحمدلله يارب الحمدلله
ثم اخذت تحمد ربها علي هذه العائله الصغيره المجنونه ...
ايهمبجديه : يجاسم جدك مش راضي بإختفائك انت لازم تقوله
ادم بمرح : تعرف انت يواد ي ايهم انتوا عيال هبل اه والله يعني انت متخيل ان الصياد مش عارف انه شغال ف المخابرات ثم اكمل بجديه : ولا مش بس كدا دا ماسك قضيه للوسيڤر اكبر رئيس مافيا ف العالم ال سيرته بس تخوف وعندوا تقطيع البني ادمين اسهل من تقطيع الخيار دا حتي اسمه محدش يعرفه .
جاسم بهدوء مخيف وقوه : هوصله ود الك ..... ثم اكمل بغضب دا قتل وبيقتل وبيتاجر يالاطفال والم***عات انت فاهم هو بيعمل اي ثم اكمل بهدوء : بس انا عرفت ال هيوصلني بيه .
ادم بمرح ليهدأ الجو : واحنا ف ضهرك يصحبي
ايهم بجديه : خلي بالك انت بتتعامل مع اكبر منظومه لتجارة الاعضاء والم***عات
جاسم بقوه : هانت يصحبي هانت .
ثم حل عليهم المساء فا ذهبوا لقصر الصياد
بقلمي : وسام زكريا
ف الحي *
ملك بحزن : انا همشي يبنات عايزين حاجه
نور بحزن ع رفيقتها : معلش يملوكه استحمليها ثم اكملت بمرح :لحد يستي ما قرة عينك ياخدك عشان ق*فنا منك هيصي يبشا دا انا هعملك زفه محصلتش ياااااه
مليكه بحزن وبرود : انا إتاذيت كتير يا ملك انا شوفت العذاب الوان بعد ما اهلي اتوفوا وسافرت ايطاليا بس اهو رجعت ثم اكملت زماني ف ايطاليا ومشوفش وشكم ع الصبح ثم اكملت بمرح : واهو ع راي نور مستنيه قرة عيني الا ما عبرني حتي ابن الجزمه .
اكملت نور بضحك : طب يلا ياختي انتي وهي بيتك بيتك معانا مقا**ه بكرا احسن ال هتصحي زين هيعمل معاها الصح ضحكوا ثم خلدوا للنوم
بقلم : وسام زكريا
عند قصر الصياد *
الصياد :اهلا اهلا بالباشا ال معرفش عنه حاجه
جاسم وهو يقبل يده : ازيك يا صياد باشا لو سمحت خلي المحاضره بكرا عشان فاصل وبكرا معانا شغل ف الشركه ثم اكل دون ان ينتظر الرد تصبح ع خير وكذالك ايهم وجاسر .
محمد الصياد : انا اسف يا بابا انا ال عودته ع كدا انا اسف
الصياد : انت ملكش دعوه يبني ثم اكمل بخبث : خير ان شاء الله تصبح ع خير ثم رجع خطوه وقال : اه صح جهز نفسك انت واحمد عشان هتروحوا الفرع التاني للشركة الام بكرا
محمد ب احترام : تمام تصبح ع خير
ف الحي *( في بيت نور )
المنبه :
يا صباح الرعب الساعه 6 وعلي المقيمين خارج مدينة الرعب المحافظه علي فروق التوقيت درجه الحراره ف الظل 25 ودا كويس للزواحف واحتمال يبقي جو هايل لل**ل ف السرير او النوم او اقولك الاحسن عمل تمرينات للمخوفاتيه !!!!!! اصحي يا شلبيييي !!! توووووووت
نور وهيا فتحه فمها بطريقه مضحكه : يلا اصحي يشلبي يلاااا (دبدوبها ) ثم جهزت وانضم اليها زين ومليكه
ايمان بحب : صباح الخير يولاد
....صباح الخير يست الكل
ايمان بضحك :اكيييد اكيييد رايحين تصحوا البشمهندسه ملك
مليكه بخبث : اكيد يا ايمي
ايمان بتنبيه: صحوها بعقل هااا بعقل وخدوا ال .... نور بمقاطعه : يا ايمي يعسل وربنا وربنا حفظت ال هتقوليه ناكل السندوشات ونخلي بالنا من بعض ونستني زين ووووو...
ايمان بتذمر : غوري يبت انا غلطانه
زين بضحك : سلام يا ايمي رايحين نصحي ملك عشان متاخرش معايا محاضره وقبل جبينها ورحل
ساميه مرات ابو ملك بصرااخ : ايوا ايوااا ال علي الباب ثم فتحت وقالت بسخريه :اهلا اهلا جاين تصحوا الهانم ادخلوا ادخلوا دي مش هتنفع ف حاجه يبقا قابلوني لو فلحت
زين دخل ولم يرد عليها وفي يده كيس تلج ويليه مليكه ثم وقفت نور وقالت لها بحده : يست انتي حرام عليكي هيا عملتلك اي ودخلت خلفهم دوون ان تسمع ردها
عند ملك : نايمه وفمها مفتوح وشعرها المبعثر تتمتم بالكلام الغير مفهوم بطريقه مضحكه
زين بهدوء ومكر شديد : بس امسكي دا يمليكه وحطيه ف ضهرها
مليكه بضحك بصوت خافت : اشطا وحطت التلج ف ضهر ملك وهيا نايمه
ملك بصراخ : اعاااااا الحقونييييي بغررررق ينااااااس الحقونيييي اعاااااا يالهوييي بغرق هعععع
نور وهيا تنفجر من الضحك : همووووت مش قااادره بغرق اه يانييي هموتتت مش قادره
مليكه وهيا ترفص من الضحك : فصلتتت يولاااد
ملك بتذمر : الحق مش عليكم يجزمه منك ليها الحق ع الاهبل الطويل الهايف الاهبل ال معاكم ثم نظرت ل زين راته يمسك بطنه من شدة الضحك
زين بضحك شديد وهو يتخيل منطرها وهيا تقول بغرق وترفص ع السرير : فصلتتت يلا ي هبله قومي عشان اوصلكم
# بقلمي : وسام زكريا
عند بوابة الشركه
زين بجديه : اهو وصلنا خلو بالكم من بعض جوا في عالم تاني جوا في الحلو وفيه الوحش فاهمين ثم نظر لهم وجدهم ينظرون للمكان ببلاهه شديده
نور ببلاهه وفمها مفتوح من الدهشه : احيييييه شركه دي ولا قصر وربنا يبني دا شغال ف الم***عات ازاي مكان او منظر بالشكل دا
ثم اكملت مليكه بنفس الدهشه : انتو عايزين تفهموني ان احنا هنشتغل هنا في الجنه دي اقصد القصر دا يبوي اقصد الشركه دييي ؟!!!
ملك بمرح : فيه اي يشباب يعني احنا قليلين صلي ع النبي ف قلبكم دا احنا اوائل الدفعه
زين بضحك علي منظرهم : هيا فعلا منطرها يخض ( مهلا فهي شركة الصياد ) دي من اكبر الشركات ف الشرق الاوسط وكمان داخلين مشروع ع حد علمي لو نجحوت فيه وخدوا هيبقوا ف العالم كله
ملك ب استغراب ومرح : وانت ي دنجوان عصرك منين الانفورميشن دي كلها *( معلومات )
زين بضحك : وه ملك بتقول انفورميشن ثم اكمل انا بحثت ع جوجل عن شركات الصياد المهم عايزكم تبقوا قطط مخربشه هنا مش شوية الهبل ال انل اعرفهم
نور بمرح : متقلقش يا زين الرجال اخوانك رجال ي راجل
ثم انزلهم ورحل لجامعته ( فهو دكتور جامعي )
استوووب
ف قصر الصياد *
الصياد علي اول كرسي : هتمشوا من غير ما تفطروا
مراد بجديه : حضرتك النهارده هنعمل مقا**ه مع أوائل الدفع ف كل المجالات
آدم بمرح : متخافش علينا يجدوا هنفطر هناك يبشا
جاسم وهو يمسك ادم من قفاه : عن اذن حضرتك ثم اكمل كلامه لادم : يبني انت مش هتنشف كدا هتفضل هايف عالطول
آدم بتذمر : يعم متزوقش بس بهزر مبتهزرش ي رمضان
ثم ذهبوا للشركه
عند حلا : يااااا بشرررر يا صياااااد يا محمااااا يا احمااااا
الصياد بحب : يبنتي عيب والله وانا اقول الواد الواد ادم ماله من قعدتوا معاكي
حلا بضحك : اي يعم طب انا غلطاننه كنت هظبطك مع مزه يبشا
الصياد بدهشه من حفيدته : انتي بتجيبي الكلام دا منين يبت انطقي
حلا بمرح : لما اجي يا كبير لينا قاعده اما الحق شوية الجزم ال سابوني دول عشان يوصلوني
احمد بضحك : والله لو سمعوكي مش هيعتقوكي
ثم اكمل محمد بسخريه وهو يقلدها : اي يشبح منك لي عيب عليكم والله تكاتلوا علي وليه
الجميع انفجر من الضحك علي تقليد محمد
حلا بتذمر :تشكر يرجوله ثم قالت بصريخ يواااااد ي مراد استناااااني اعاااااا هيمشو ويسيوني ميين هيوصلني
ثم لحقت بهم وقاموا بتوصيلها ال جامعتها وذهبوا للشركه
في الشركه : ركبوا ثلاثيتهم الي الاسانسير وجدوا ثلاث فتيات معهم وهما نور ومليكه وملك
احمد ب احترام : اتفضلوا
ملك وعينها في الارض : حضرتك مش هينفع نركب معاكم
ثم اكملت مليكه وعينيها ف الارض : ياريت تسنونا نطلع الاول .معانا معاد مهم
مراد بحده وبرود : لو مش عايزين تركبوا متركبوش وركض الي الاسانسير
ادم لملك وهو ينظر لها ببلاهه : انا اسف بالنيابه عنه ياريت تركبو احنا مش هنعضكم
ملك بتفكير: يبنات هنتأخر يلا بينا واحنا اهو مع بعض
مليكه بغضب : انتي مش شايفه قلة ذوق دا ولا بيكلم حشرات
ملك بتهديه : يلا احنا ملناش دعوه بيهم
ثم ركبوا الاسانسير معهم تحت نظرات المكر من جاسم
داخل الاسانسير *
نور بتفكير بصوت عالي وهي لا تعي ما حولها : انا قولتلكم صاحب الشركه دي شغالين ف الم***عات دي عليها حراسه قد بلد بحالها مش معقول وربنا
مليكه وهيا تض*بها ف كتفها : ال يخربيتك هتفضحينا
نور ببلاهه : اسمعوا مني وربنا تلاقيه سكري دا نص ال شغالين هنا يعتبرروا مش لابسين استغفر الله العظيم ثم اكملت بطريقه مضحكه وربنا انا وماشيه لقيت صاروخ معدي انا ك بنت ع**تها ما بالك استغفر الله العظيم يارب
آدم وهو يكاد ينفجر من الضحك : هموتتت والله ما قادر بتاع م***عات اه يبطنااااي ثم اكمل وقد انفجر ف الضحك صاروووخ هموتتتت
نور وهي تنظر له ب استغراب : ماله دا ثم فتح الاسانسير وخرجوا
مليكه وهيا تض*ب نور بنفاذ صبرر : يبنتي انتي حماره يعني مش واخده بالك من الناس هاا هااا
ثم اكملت بسخريه : وهما دول ناااس !!!
اي رايك يعسل ان هما صحاب الشركه ال مشغلين الصواريخ !
نور فمها مفتوح من هول الصدمه : ييمامااااااعععع يالهوي ينهار اسود هيمشوني يما ل**ني ال جيبلي اقسم بالله اروح فين ولا اجي فين يولاااد اه يانييي يمااااا اه
عند ايهم اخذ يلكم ادم : بتضحك يحليتها ما انت معانا يمعفن ثم اكمل جاسم عيل هايف وخرجوا من الاسانسير
ادم بتذمرر وهو يمسك وجهه من الض*ب ال اخده: ابو اشكالكم انا مال امي هو انا ال اتكلمت ...
عند حلااا : انت يفندم انت اعمي مش تاخد بالك ماشي ولا اكنك ف حاره فتح بدل ما ماشي بتخبط ف خلق ربنا هيا نقصاك
زين بسخريه : هو انتي بتكلميني انا
حلااا بصوت عالي : اومال بكلم امي
زين رحل دون ان يرد عليها
حلااا بغيظ : اي البني ادم دا تلجه ياربييي انا اوريك مين هيا حلا محمد الصياد ثم ذهبت للكافتيريا تشتري اكل ....
واستووووب هناااا
يتري حلا هتعمل اي مع زين !!!
ويتري هيتقابلوا فييين ؟؟!
ومراد اي هيعمل مع نوووور !؟
ولي جاسم متكلمش !!
وهل ادم هيقع ف شباك ملك !
استونييي بكرااا
بقلم : سام زكريا
#####
واستوب بقاااا يشباب بصوا بقا ال راح حماده وال جاي حماده تاني خاالص انا اشتغلت ع الكوميدي استنوا بقااا بكررا
انتظرونيييي بكراااا
بقلم : وسااام زكريا يعيال والله