البارت السابع

1180 Words
لحلقه السابعه ا****ب مظلومه ام اسر:يارب ياحبيبتي ابو ادهم:حد كلم الاولاد جاين أمتي ام ادهم:انا كلمتهم يا خويا جاين في الطريق ابو اسر: صح يا ابو محمود هتجوز الواد أمتي عايزين نفرح ابو ادهم:وقولنا يا اخويا لو عايز اي فلوس ولا حاجه احنا جنبك ونساعدك ابو محمود:ربنا يخليكم ليا بس هو حابب يعمل حاجته بنفسه حته رافض مساعدتي ام محمود:ربنا يفرحنا بيهم ام اسر:يارب يا اختي ويفك ل**ن الباقين عايزين نفرح ام ادهم:ههههه هما بيموتو في بعض بس عايزين وقت ابو اسر: المهم اننا خطتنا ماشيه صح والعيال مرتبطين ببعض ام ادهم:لا وكل واحد فيهم فاكر أنه هو اللي مختار بنت عمه ميعرفوش اننا اللي بنقربهم ببعض من الاول ام اسر:اه والله المهم انهم يبقو مبسوطين وطربتنا كده يفضل علي طول ويحببهم في بعض اكتر فقال الجميع بامتنان امين يارب في السياره اسر :بس تعرفي انك حلوه اوي النهارده هاله بخجل : يوه بقي اسر :ايه مش عجبك اني بقولك الحقيقه هاله: لا بس وانت رخم كنت حلو اكتر اسر:ده انتي بتحبي اللي يد*كي فوق دماغك بقي هاله:هههه لا طبعا اسر بجديه:المهم اتفقنا هاله:اتفقنا علي ايه اسر:انك هتطلبي مني اي حاجه انتي عايزاها هاله:حاضر اتفقنا بس انت مش هتزهق مني اسر:تؤتؤ ابدا انتي اامريني بس هاله بعدم تصديق:انت تعبان يا اسر اسر باستغراب:ليه أن شاء الله هاله :اصلك غريب انهارده اوي وبتقول كلام ميتصدقش اسر:ماشي يالوله كده تزعليني طب انا هعرفك واخليكي تصدقي أن الكلام ده من قلبي فعندما وصلو دخل اسر سريعا وهي كانت مع الفتايات علي الدرج وعند دخولها شقه عمها اسر: السلام عليكم الجميع:وعليكم السلام حمدلله علي سلامتكو اسر:كويس انكم متجمعين كلكم هنا عمي انا طالب منك ايد هاله بعد ازنك يابابا طبعا وعند دخولها وسمعها كلامو أغمي عليها ووقعت علي الأرض فجري الجميع وقامو بافاقتها وذهبو بها في غرفه مياده وعند اقافتها اسر بمرح:عمي انا غيرت رايي خلاص دي متنفعش للجواز ام اسر:هههه بس ياواد دي عروسه زي العسل وسكر ربنا يهنيكو يارب ام محمود:طب يله نقعد مع الرجاله بره ونسيبهم وحديهم ام اسر وام ادهم بغمز:علي رايك يله بينا بره نشوف الرجاله جلس اسر بجوارها علي السرير اسر بحب وخوف: الف مليون سلامه عليكي هاله:هو انا اللي سمعته صح انت اسر ب ابتسامه: اه انا بحبك وعايز اتجوزك بس لو أغمي عليكي تاني انا هرجع في كلامي هاله:هههه لا خلاص انا فقت اهه اسر:يعني موفقه هاله:علي ايه اسر:علي جوزنا هاله : ....... اسر:بخبث بيقولوا السكوت علامه الرفض باين هاله: ههههه متهيالي أنها علامه الرضا فمسك يدها وقبلها اسر:بحبك اوي يالولتي يله قومي نطلع للجماعه بقي علشان قلقو عليكي هاله وهي تحاول أن تقف :اوك يله فخرجو من الغرفه ادهم ومحمود :مب**ك ياعريس فغمز محمود لادهم وهمسو في ازنه محمود:انا كنت بقول عاملها حلو مش تخطبها ادهم:ده شكله كان مستوي وعايز زقه ياحودا اسر:اتلمو انتو الاتنين ابو محمود:انتو بتتوشوشو بتقولوا ايه تعالو اقعدو هنا ام محمود؛ طب ايه رايكو بمناسبه أن اسر خطب هاله الكل بكره معزوم علي الغدا عندنا ابو اسر: خلاص واسر يجيب الدبل علشان يخطب بيها بنت عمه خير البر عاجله خلينا نفرح ابو ادهم:طب يلا بينا تصبحو علي خير بقي جميعا اتاخرت معاد نومي فات محمود:عمي انا كنت عايز اقولك اني ابو ادهم:خير ياحبيبي عايز فلوس ولا حاجه ابو محمود:ياريت يطلب ياخويا يعني أنا هستخسر في ابني محمود:ياجماعه مش دي الحكايه انتو علمتونا اننا لازم نعتمد علي نفسنا اسر:اتكلم علي نفسك بابا وعمامي انا برئ منه الواد ده هو ادهم ماليش دعوه كل واحد فيكم هيساعدني في شقتي ابو اسر:ههههه لما تخطب الاول ابقي افتح بوقك اتكلم يامحمود محمود:انا كنت عايز اقولكم انا خلاص جهزت الشقه وياريت مرتات عمامي وامي يروحو يفرش*ها علشان انا أخري معاكم اسبوعين وبعد كده هخ*فها فضحك الجميع وبارك له ابو ادهم:خلاص ياحبيبي بعد خطوبه اسر وهاله بيوم تروحو تشوفو الحاجات اللي ناقصه لشيماء وبعد كده افرشو الشقه ففرح الجميع وكل واحد منهم ذهب إلي شقته وجائت خطبه اسر ومرت الايام وفي جهه أخري احمد:معرفتيش حاجه ساره:كل ما اكلمها متردش عليا ومعرفش السبب ومبتجيش المدرسه معرفش ليه من ساعه ما ادهم شافها معانا احمد:الموضوع بيعقد وطول اوي ساره:انت مستعجل علي ايه كل ده علشان قولتلك رأئيها فيك هههه احمد:انا مافيش واحده قبل كده غلطت فيا ساره:انا مستعجله اكتر منك انا بكرهها عندها كل حاجه اخ وحبيب وعيله ياما نفسي لو ادهم ده يبقي ابن عمي انا واسر ده يبقي اخويا انا وعيلتها تبقي عيلتي اشمعنا هي دول عاملين زي الحصن عليها بيحرسوها احمد:شدي حيلك انتي بس وهاتيهالي وانا اخليكي تنتقمي براحتك ونخلص منها ساره بنظره كره قربنا وراها وراها متقلقش كان يجلس بجوارها يشرحلها بعض الدروس كعادته ادهم:فهمتي يا ديدا ولا اعيد تاني مياده:هه ادهم:هه ايه يامياده انتي مش معايا خالص فيكي ايه مياده:بتردد اصلي ساره بتتصل بيا علي طول بس انا مش برد عليها ادهم:شطوره ياحبيبتي خليكي كده مياده:وحجتي ايه ادهم:ابقي قوليلها ادهم قالي كده او مشغوله في دراستي مياده بتنهيده:حاضر يا ادهم ادهم:مالك ياديدا مش موضوع اتصال ساره فيكي حاجه مياده :بنفي لا ادهم ادهم :ديدا مياده: بصراحه كده انا زعلانه اوي منكو انت واسر ادهم باهتمام:ليه بس كده مقدرش علي زعلك انا ياحبيبتي مياده : انتو مش بتقعدو معايا زي الاول اسر علي طول مع هاله وانت في شغلك ومش بشوفك زي الاول ادهم: اسر من حقه ياديدا يعيش حياته هاله خطيبته دلوقتي من حقه يقعد معاها مياده:بس بعد عني يا اسر انا بقيت اغير من هاله خدته مني ومبقاش يقعد معايا زي الاول انا هنزل المدرسه بكره زهقت من المزكره في البيت اسر بقي يوحشني اوي ومش بشوفه حتي انت انا مخ**اكو ادهم:طب ايه رايك اصلحك دلوقتي واعشيكي بره مياده:لا مش هروح حته يا ادهم انت بتضحك عليا علشان تراضيني لكن انت مش فاضيلي ادهم: بتنهيده ربنا يعلم انا مبحبش زعلك مياده:وانا مش زعلانه منك يا ادهم ادهم:طب ايه رايك اوصلك انا مدرستك بكره مياده بمرح طفولي ماشي يا آدومي ادهم طب اروح انا بقي علشان اتعشي ونتقابل بكره ماشي مياده بابتسامه :ماشي باي ام اسر: مياده ادهم مشي مياده:ايوه ياماما ام اسر:واخوكي فين مياده :في اوضته ام اسر: طب اندهيله مياده بعصبية:لا مش هنده علي حد انا هروح انام ام اسر:ومش هتكلي مياده:لا ياماما تصبحو علي خير اسر :في غرفته اسر:تعرفي مبحبش اقفل معاكي جننتيني الله يسامحك هاله: ياسلام انا ماليش دعوه انت مجنون وحدك اسر:هنتقابل بكره . هاله:أن شاء الله اسر: ماشي ياروحي ربنا يصبرني لحد بكره وفي الغد يتبع ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️ إليكم بعض الكلمات التي كتبت من أجل الحب أجمل كلام في الحب لا يهم كم يبقى لي من عمر، المهم أن أبقى العمر كله معك. أريد أن أكون شيء جميل بحياتك يرسم على شفتيك الابتسامة كلما خطرت على بالك. ليتني كل شيء تحبه أنت. أما بعد فلن أحب أحداً بعدك، أما قبل فأنا أساساً لم أعرف الحب إلّا بك. قيدتني بك حتّى وإن لم تكن موجوداً، أستشعر طيفك معي مهما كنت بعيداً. الحب أن أكتفي بك، ولا أكتفي منك أبداً. أحببتك جداً لدرجة أنّه عندما تغيب عني يغيب معك كل شيء. لو كان الحب كلمات تكتب لانتهت أقلامي، لكن الحب أرواح توهب فهل تكفيك روحي. كل ما أريده هو أن تبقى في حياتي للأبد. أحببتك حباً لو تحول إلى ماء لأغرق العالم بأسره. يحكى في الحب أنّ العناق حياة. أحتفظ بك لأنك أثمن أشيائي. كيف لا أحبك أكثر من نفسي وكل نبضة من نبضات قلبي تخفق باسمك. أحبك عدد أنفاسي وأنفاسك وأنفاسهم جميعاً.
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD