البارت السادس

1530 Words
الحلقه السادسه ا****ب مظلومه كانو الشباب جالسين والفتيات يلعبن أمامهم مياده:انا عايزه العب استغمايه مليش دعوه شيماء: ههههه كبرتي عليها مياده:بتزمر لا مكبرتش يله هاله:خلاص انا هغمي عليا وبالفعل ابتدو الفتيات بلعب وهاله تحاول الامساك بهم وكان يوجد نساء ورجال يسيرون من حولهم فتمسكت هاله بواحده من النساء عوضا عن الفتيات وبعد أن أزاحت الوشاح من عينها قالت بأسف هاله بارتباك:انا اسفه والله مش قصدي المراه:عادي ياحبيبتي العبي ولا يهمك كان يراقب المشهد وذهب إليهم اسر:ممكن اعرف انتو بتعملو ايه دلوقتي مش كبرتو علي الال**ب دي شيماء: مالك يا اسر محصلش حاجه لده كله بنلعب وهاله مخدتش بالها بتحصل عادي اسر: ولو كانت مسكت شب كان بردو محصلش حاجه ياهانم غيرو اللعبه دي هاله بأسف:انا اسفه مختدش بالي والله يا اسر اسر وهو يشوح يده بلا اختي وبلا مختديش بقي محمود:براحه علي هاله شويه يا اسر هاله بتحبك ادهم: صح يا اسر انت شديد معاها اوي اسر : انا عايزه تتغير مش اي حد يقولها يمين يمين شمال شمال مش لعبه في ايد اي حد محمود:اتلم يالا دي اختي مش لعبه هي ادهم:اهدي يامحمود اسر ميقصدش محمود:انا فاهم اسر يا ادهم هو بيهرب من حبها اساسا وبيعملها وحش علشان تكرهه بس انا بقولك هي مش هتكرهك وبطل تعاند نفسك علشان انت بتحبها يا اسر انسي اللي فات بقي هاله مش سلوي يا اسر اسر:وانا مقولتش انها هي ولا بقارنها بحد انا بس عايزها تتغير تعرف تاخد حقها ثم انت بتكلمني عليها ليه دلوقت انا مبحبش اجيب سيرتها يا اخي ادهم:فوق لنفسك سلوي مكنتش حب ده مجرد اعجاب يا اسر اسر:ياجماعه والله عارف ومبفكرش فيها فعلا انا بحب هاله بس نفسي تتغير محمود: هاله غير بنات عمها نهائي هاديه ورومانسيه ومبتحبش تتقل علي حد نهائي وبتت**ف ولم موضوعك بقي معها علشان انا زهقت من عياطها كل يوم في اوضتها ادهم : خف قولها كلمتين حلوين بلاش الدبش اللي بتحدفه في وشها ده كانو الشباب يتحدثون مياده:ادهم ادهم:نعم يا ديدا مياده:عايزه ايس كريم ادهم:بمزاح وجيه تقوليلي انا ليه ما اخوكي قاعد اهه مياده:لا ما اسر هيجبلي ساندوتشات علشان جعانه اسر:عجبك كده اد*ك دبستني ادهم:لا وبتقولك ايس كريم وساندوتشات هتاكل الاتنين سوي فضحك الشباب مياده بتزمر :والله انتو رخمين اساسا انا مش عايزه منكو حاجه محمود محمود ابتسامه:نعم يا حبيبتي مياده:عايزه ايس كريم وساندوتشات محمود :من عنيا فأتت شيماء شيماء: محمود محمود:نعم يا روحي شيماء:عايزه بلونه فنظر محمود الي اولاد عمه الذين كادو ينفجرون ضحكا وقال حاضر من عنيا اسر بتسأل:امال فين هاله اشمعنا هي مجتش معاكو مياده:اصلها مزنوقه وم**وفه تقول إنها عايزه تتدخل الحمام وانا قولتلها قالتلي هستحمل محمود بغضب:وازاي تسبوها فهم بالذهاب إليها اسر:خليك انت روح مع خطبتك وهروحلها انا ادهم:تعالي ياديدا اجيلك حاجتك ذهب اسر الي هاله التي كانت تقف وحيده سرحه وتفكر فيه فجاء من ورائها اسر:الجميل واقف لوحده ليه هاله:بخضه اسر خضتني اسر :بحب سلامتك من الحصه هاله بخجل: الله يسلمك اسر:مجتيش مع بنات عمك ليه هاله:عادي حبيت اقعد وحدي وهما عايزين يكلو اسر:طب ممكن اتمشي معاكي شويه هاله بابتسامته خجوله: اوك فتمشو إلا أن وقف أمام المرحاض اسر:ايه رايك تروحي تظبطي طرحتك ولبسك وانا هستتاكي هنا فئمات براسها بنعم وذهب وفي جهه أخري ادهم:ديدا مياده:نعم يا ادهم ادهم:ممكن متطلبيش حاجه من حد تاني غيري مياده:وفيها ايه ده ابن عمي زيه زيك ادهم:لا يا حبيبتي انا ماليش زي وكلمتي تتسمع مياده:خلاص يا ادومي يا آدومي متزعلش فضحك علي أسلوبها الطفولي وقال انا اصلا مقدرش ازعل منك ابدا كان يقف شردا في الماضي قليلا ولم يشعر بها تسير من خلفه لتأتي عليه باك اسر:يعني ايه هتتجوزي سلوي:باب هو اللي قالي وقالي كمان اني هحبه اسر:بس انتي لسه صغيره سلوي:عادي بابا قال عادي وقالي أن اللي بينا ده مش حب اصلا باي بقي عوده اسر لنفسه :فعلا مش حب كانت تسير لتذهب إليه فوفقها شابان احد الشباب:ايه الجميل رايح فين الثاني: ده مين المفغل اللي يسيب العسل ده ماشي لوحده فحاول الامساك بها فندهت عليه بصوت مبحوح ضعيف اسر سمع صوتها كأنه يقطع قلبه فنظر خلفه ليراها فتحول كأنه وحش كاسر فجري عليها ففر الشابان هاربان فمسك بواحد منهم ليبرحه ض*با شديدا لولا أن أتت هاله:اسر علشان خاطري سيبه فوقعه علي الأرض ليفر الآخر وذهب إليها اسر وهو يحاول تهدئة نفسه :انتي كويسه حصلك حاجه هاله:انا كويسه متقلقش عليها فقترب منها ليمسح علي وجهها لتبتعد هي قليلا عنه وقالت بدموع انا اسفه اسر:بتتاسفي ليه انتي معملتيش حاجه انا اللي أسف مش هزعلك تاني بس انا بخاف عليكي اوي وعايزك ليكي شخصيتك ورايك فنظرت له وتحلت بال**ت اسر: وهو يمسح دموعها انتي متعرفيش غلوتك عندي قد ايه فنظرت الي الأرض هاله بخجل:شكرا اسر:هههه شكرا شكرا معني كلامي مش رده شكرا خالص ايه رايك نركب المركب اللي هناك دي وبعدين ناكل هاله: بابتسامة مشرقة ماشي نسيبهم شويه يحبو في بعض مياده:ادهم ادهم بحب :نعم يا حبيبتي مياده: جعانه ادهم :يانهار ابيض انا نفسي اعرف الاكل ده كله بيروح فين حرام عليكي ارحمي نفسك واللي يغيظ مش باين عليكي نهائي ايه يا بنتي مياده:خمسه عليا ادهم:علي أساس هحسدك يعني مياده:اه ممكن ادهم:طب تعالي اجيلك العربيه كلها يمكن تشبعي نسيبهم يكلو محمود:بحبك شيماء:وانا كمان بحبك اوي محمود:أمتي بقي شقتنا تجهز شيماء:اه يا رب بقي محمود: بغزل وبخبث ايه ده انتي هتموتي عليا بقي فحمرت وجنتها وقالت انت رخم علي فكره وقضو اليوم بأكمله هزار وضحك و***ب واكل وعند اخر اليوم مياده بصوت ناعس :ادهم يله انا عايزه انام بقي ادهم:بتصل بيهم اهه محدش بيرد اصلا اسر:الو عايز ايه يافقر دلوقتي ادهم: لا والله نسيتو نفسكم اختك بتنام يله اسر: يا ساتر علي الرخامه محبكتش يعني لسه الوقت بدري ادهم بمزاح:هههه شكلها كده في ناس مدلعها وناس قاعده مكنها مولعه اسر:بطل نق دحنا مصدقنا جايين اهه 6 سبتمبر 03:47 م ادهم:ههههه حاضر ياعم هو انا فتحت بوقي وبالفعل بعض قليل كانو في السياره الي طريقهم وكل واحد جالس بجوار حبيبته اسر: مبسوطه هاله بتتهيده وخجل :مش مصدقه نفسي اصلا حسه هيغمي عليا معقوله انت اسر اسر:ههههه هو انا كنت شرير كده هاله: لا ابدا اسر:ههههه خلاص ياستي اوعدك بعد كده هبقي لطيف وكويس ادهم:ديدا قومي قربنا نوصل مياده: بصوت ناعس حاضر يا ادهم ادهم:مش عارف ليه حاسس اني بفسح بنت اختي ههههه مياده: بتزمر طفولي يوه بقي انا كبيره اهه مش بنت اختك انا ادهم:المهم انك مبسوطه مياده:ربنا يخليك ليا يا ادهم وميحرمنيش منك ابدا ادهم:ايه العسل ده مش مصدق نفسي معقوله انتي مياده لا بتكدبي مياده:رخم اوي انا هنام تاني احسن ادهم:هههه لا وعلي ايه خليكي وفي مكان آخر كان الآباء والأمهات مجتمعين في شقه ابو اسر ام محمود: ربنا ديما يجمعنا في الخير كده علي طول يارب يتبع ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️ أحتفظ بك لأنّك أثمن أشيائي. كيف لا أحبك أكثر من نفسي وكل نبضة من نبضات قلبي تخفق باسمك. أحبك عدد أنفاسي، وأنفاسك، وأنفاسهم جميعاً. على سبيل العنف أودّ أن أختطفك إلى أحضاني. ليت لي قلباً أكبر لأحبك كما يليق بك. روعة الحياة تكون بقرب شخص أحببته سنين فأصبح من نصيبك. قلبي لا يريد غيرك حبيباً له. أدمنتك ولا أجد علاجاً سوى قربك. أنا لا أنظر لأحد مثلما أنظر إليك فأنت امتلكت عيني قبل أن تمتلك قلبي. لا أريد شيئاً من الدنيا فأنا أشعر أنّني أخذت نصيبي من الفرح حين أحببتك. الحب هو أن ترى مئات الأشخاص ولا تشعر إلّا بحبيبك. أعترف لك أنّ كلّ شيء أجيد الاكتفاء منه إلّا تفكيري بك. وحين يسألوني عنك سأقول سعادة دخلت حياتي ولا أريد أن تزول. ما أجمل أن يكون لد*ك شخص لا يعرف للنوم معنى قبل أن يطمئن عليك. هو الوحيد الذي إذا بدأت الحديث معه لا أكتفي ولا أنتهي. عندما أحببتك أصبحت أرى كلّ الأشياء، أتعلم لماذا ؟ لأنّك أنت كل شيء من حولي. الحياة روعة في وجود من نحب فهل يعلم من نحب أنّهم روعة الحياة! يُشعرني بالسعادة حين يُخبرني بكل ما يحدث له. أحب الأشخاص الذين لا تغيّرهم الحياة يبقون كما عرفناهم أول مرة. النوم على صوت أنفاس من تحب قصة لن يفهمها إلّا من عاشها. وإنّ للحب معانٍ مختلفة في قلبي وعقلي وعيني، فالقلب طفل في المشاعر، والحب شيء حميل. ما أجمل أن أحسُّك بعقلي، وأراك بقلبي، وأعشقك بروحي. أعشق الشخص الذي يُشعرني أني شيء يخصه وحده. ما أجمل أن يكون لد*ك إنسان يسأل عنك إن غبت، ويقترب منك إذا ابتعدت. عبارات جميلة عن الحب وحين يكون حبك خطأً، لا أود أن أكون على صواب. ‏ستبقى حياً للأبد، طالما هناك من يتذكرك. يتركنا الحب مصلوبين أمام دهشتنا لا نحن قادرين على الفرار ولا نحن قادرين على المسير. وفي القلب صلاة لا تنتهي لأجلك. وما كنت أؤمن بالعيون وسحرها حتى دهتني بالهوى عيناك. جربت أن أكرهك، كرهت التجربة ومن جديد أحببتك. لم يبقَ من الجميلات إلا أنتِ في عيني. إن تقبلي حبي فقربك جنتي أو ترفضي قربي فتلك جهنمي. لا تحبي غريباً، فتأسرك عادات ومفردات ولهجة، لا تحبي غريباً فيمضي بقلبك عائداً لأرضه. وأضم اسمك في الدعاء شوقاً وحباً واحتياجاً. ‏أَيُلام قلبي بما هوى‏، أم عينيك بما أغوتني تُلَام. أمات الحب عشاقاً وحبك أنت أحياني ولو خُيِّرتُ في وطن لقلتُ: هواك أوطاني. من يحبك صدقاً، سيحب عيوبك كما لو كانت مزاياك، ويبحث عن أضيق زاوية مظلمة في قلبك ليشعل الضوء فيها. أنت قد تعني الحياة لأحدهم فكن ذا حياة جميلة. ليس العيب في الحب ولكن العيب فينا، فنحن من أساء الاستخدام. سأقول أحبك وانظري في عيني سوف ترين دمعتي. ستجد الحب حتماً حين تؤمن بكل قواك القلبية أنّك تستطيع تحمل كل نقطة عذاب ستواجهك في هذا الطريق، وحين تؤمن وتستوعب جيداً أنّ الحب تضحية، ووفاء، وحنان لا ينتهي.
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD