bc

معاناة الحب

book_age16+
2
FOLLOW
1K
READ
serious
scary
like
intro-logo
Blurb

آثار الحب الاول تبقي محفوره في ذكريات الإنسان وكثيرا ما تكون ب**ات كاجمر تحت التراب...

لم يكن هذا نسيان كان الجرح لا يحتمل ولكن قلب نور تحدي الألم وحفرت من أجل الوصول تعبت في حياتها كثير جدااا.......

chap-preview
Free preview
البارت الاول
اعرفكم علي بطلتنا حور:بنت جميله تتميز ب الشعر الأشقر الطويل والعيون الرمادي وبشرتها البيضاء وملامحها كلها طفوليه ب الرغم من كبر سنها ولدها والدتها توفو في غارقين عندما كان عمرها 6سنوات وبسبب حادث ولدها وولدتها حصلها فوبيه من السباحه بعد وفات ولدها وولدتها اخذتها جدتها وربتها وليس لها اخوات حور عندها 19سنه في سنه اول كليه طب أسنان في الصباح حور صحيت مضايقه من صوت المنبه الذي قطع الحلم ال كانت بتتمنا انو يبقا حقيقه حور حلمت انها في حديقه ويديها مشبكه في يد شخص يبصلها بكل عشق وحب وكان وكان علي وشك ان يقترب منها بس صحت علي صوت المنبه حور صحت وفصلت المنبه ودخلت الحمام واخدت شور دفئ وخرجت لبست بنطلون جينز وشميز ابيض وتركت شعرها ينسدل علي ظهرها خلاصت وخرجت وراحت ؤضه جدتها عشان تصحيها وبعدين دخلت المطبخ عشان تجهز الفطار لجدتها خلصت وبعدين بتبص في ساعتها حور بشهقه:يارب اتخارت علي الشغل حور خرجت راحت عند جدتها حور:صباح الخير يا تيته جدتها:صباح النور يا بنتي حور:انا جهزتلك الفطار وكل حاجه تمام همشي انا احسن اتاخرت علي الشغل جدتها:ماشي ياحببتي خلي بالك من نفسك حور:حاضر وخودي الدوا في موعيدو جدتها:ماشي يا حببتي لا له إلا الله حور:محمد رسول الله مع السلامه في بيت السيوفي يستيقظ بطلنا الوسيم القاسي ادم :30سنه بيدير شركات ولدو كلها انها بارد وقااااسي القلب يتميز ب العيون الزرق وجسمو الرياضي وشعرو الحرير يعيش مع ولدو وولدتو وهو وحيد ليسه لا اخوات ولا يعلم ان عندو ابنت عم الناس كلها بتخاف منو ومن هيبته ومفيش حد يتجراء يقف قدامو ويكره النساااااااااء جدااااا ماذا يحدث اذا رأي الفتاه التي تخ*ف قلبو من اول نظره ادم صحي واخد شور البارد وخرج سرح شعره بطريقه روعه وحط برفيوم جذاااااب ونزل ادم نزل لقي العيله متجمعه علي السفره ادم:صباح الخير ولد ادم.. عبدالله :صباح الخير ي ادم ولدت ادم ..نسمه:صباح الخير ياحبيبي يلا تعال افطر ادم:لاء مش قادر انا خارج سلم عليكم خرج ادم من الفيلا وركب عربيتو ومشي __________ عند حور حور وصلت المطعم وهي بتجري وكانت بتاخد نفسها بصعوبه من الجري حور دخلت وسلمت علي صحبتها ندا ندي بغضب:انتي اتاخرتي كده لي حور ببرائه:كنت بجهز الفطار لتيته ندا:ماشي بس متكررهاش تاني عشان المدير لو سأل عليكي وملققيش هيخ** من مرتبك حور ببتسامه :ماشي مش هتتكرر تاني ويلا بقا علي الشغل حور وندا راحو بدلو لبسهم ولبسو ليونوفورم وبدات في شغلها بس انتبهات لصوت البنات البيشتغلو في الكافيه وكان وقفين مصدومين من وسامت ادم وهيبتو وشكلو الجذاب حور راحت تشوف بيبصو علي مين حور بصدمه:ياربي ده نفس الشخص الحلمت بيا معقول ده حور وقفت سرحانه في شكلو وحركاتو وهيبتو.. ولقت البيمسكها من اديها ندي:انتي واقفه كده لي يلا روحي شوفي طلبو حور بارتباك:م ماااااش هروح اشوف طلبو ندي:مالك يابت يا حور في اي حور:مفيش حاجه انا هروح حور راحت نحيت ادم وكل م ترقب منو قلبه يدق بسرعه كانت حاسه ان هيخرج من مكانو حور بارتباك:ح.. حضرتك تشرب اي ادم بصلها وكان لسه هيتكلم بس اتصدم من جمالها ومن شعرها كان بيطاير وراها وعيونها ال تسحر اي اي حد يبص لها وسرح في جمالها وفاق علي صوت حور وهي بتكرر سوالها تاني حور ات**فت جداااا من نظراتو ليها بصت في الأرض حور وهي باصه في الارض:حضرتك تشرب اي ادم فاق من شرودو ورجع بصلها بكل برود وقال ادم:قهوه ساده حور:حاضر دخلت حور المطبخ وسرحت في جمالو ونظراتو ليها وحلمها لكن فاقت مت شرودها علي صوت ندا وهي تصرخ حور:في اي ندا بعياط: ماما كلمتني وقلتلي انا جدتك فاقده الوعي وجبولها الدكتور حور اتصدمت وعنيها دمعت ودخلت بسرعه غيرت لبسها وخرجت بره المطعم وهي بتجري ادم كان سرحان في جمالها وإزاي هي جميله وملامحها الطفولية بس قطع شرودو شكلها وهي بتجري ودموعها نازله علي وشها ادم حاس ان قلبو وجعو عليها اما شافها وهي بتعايط وكان بيفكر يروح ورها لكن قطع تفكيرو رنت الفون وكان عمرو صديقو البيرن عمرو ده بقا ابن خال ادم وصحاب جداا من وهما صغيرين شخصيته مرحه وبيحب الهزار ع** ادم تمام بس بيحب ادم جدااا ويعتبرو اخوه بشرتو قمحاويه وعيونو زيتوني وشعرو حرير عمرو 30سنه أصغر من ادم بشهور بيشتغل مع ادم في الشركه وعندو اخت واحده بس عايشين مع ادم عشان ولدو وولدتو اتوفو اما كان عمرو 10سنين نكمل بقا* ادم:في حاجه ياعمرو عمرو:حبيبي وحشتني اوي ادم: اتكلم عدل احسن اقفل ف وشك عمرو:لا لا خلاص ياعم ابوك عايزك دلوقتي في الشركه ادم:لي عمرو:مش عارف ادم:ماشي جاي ادم قفل مع عمرو وخد الفون مفاتيح العربيه وراح الشركه بس كان كل تفكيرو في البنت الذي خ*فت قلبو من اول نظره _______________ حور وصلت بيت جدتها ومكنتش قادره تاخد نفسها وطلعت السلم بسرعه جدااا لحد م وصلت عند بابا الشقه ودموعها مغرقه وشها من كتر الانهيار اول ما دخلت شافت ولادت ندا صديقتها(سوسن) خرجت سوسن منهاره من البكاء وبصه في الأرض وحركت راسها يمين وشمال ل الموجودين بصدمه حور بصريخ طلعت تجري علي ؤضه جدتها بس منعتها ايد سوسن سوسن بعياط:اهدي يابنتي حور بعياط:لا لا ياتيته متسبنيش انتي كمان ارجوكي ارجوكي خليكي معايه متسبنيش انا مليش غيرك يلا قومي معايا متسبنيشششش سوسن بعياط:كفايه يابنتي كفايه انتي كده بتعذبيها ادعيلها ب الرحمه هي محتاجه ل دعانا حور بصريخ: لااااااا متسبنيشششش حور حست بدوخه وقعت اغما عليها سوسن بتصرخه علي حور الكانت سندها وبين علي وشها الموت سوسن جابت تلفونه بسرعه ورنت علي سيف (سيف ابن سوسن واخو ندا عمره 27سنه) سيف:ايوه ياماما في حاجه سوسن بصريخ: سيف تعالي بسرعه سيف بخضه:في اي يا امي سوسن بعياط: حور يابني مستحملتش خبر وفات جدتها وقعت اغمه عليها ومش عارفه اعمل اي تعال بسرعه سيف بارتباك: ماشي ماشي عشر دقايق وهكون عندك __________ في الشركه دخل ادم الشركه بهيبته المعهوده ورأسه المرفوعه وهو داخل سمع الموظفين بيتهمسو ،،،: شوفي شكل وسيم ازي ولا هيبته واااه مش جسمه الرياضي بس ادم مداش اي اهتمام ودخل مكتب ولدو عبدالله:كنت فين يا ادم اتكلم ادم ووهو بيقعد: كان عندي شغل في حاجه ولا اي عبدالله: ايوا يابني انت دلوقتي بقيت راجل وتقدر تتحمل مسئولية الشركه بعد وفاتي قاطع حديثه ادم بجديه:بعد الشر عليك يا بابا لي بس سيره الموت اخد عبدالله نفس عميق وقال عبدالله: خلاص يا ادم حان الوقت انك تعرف انك عندك بنت عم ادم بدهشه:اي بنت عم عبدالله:ايوه ادم بتسؤل:ازاي حضرتك متقوليش وازاي جدي ميقولش حاجه ذي كده ديما كان بياكدلي ان حضرتك وحيد معندكش اخوات ازاي بعد ده السنين دي كله يظهر ليا عم وبنت عم كمان ازاي عبدالله:هفهمك يابني جدك كان غضبان علي اخوايه عشان اتجوز واحده وبابا مكنش موفقه عليها و غضب عليا وطرده من البيت ادم:طيب لي مكنش مواقف ان يتجوزها عبدالله:عشان كانت فقيره وجدك شايفه انها مش من مستوانه ادم:إزاي عشان سبب تافه ذي ده يعتبر ابنه مات اتن*د عبدالله وقال عبدالله:جدك كان شخصيه صرمه جداا ومبيحبش حد ي**رلو كلمه ادم:طيب لي مشفتوش لحد دلوقت عبدالله:توفه هو ومراتو ادم:اي طيب وبنتو ماتت هي كمان عبدالله:لاء هي عايشه مع جدتها في اسكندريه ادم: طيب هي لي عايشه مع جدتها وهي بيتها موجود مجبتهاش قعدت معانا لي عبدالله:بسبب ولدتك ادم بأستغراب: ولدتي

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

قيود العشق - للكاتبة سارة محمد

read
8.0K
bc

شهد والعشق الأخر

read
1K
bc

"السكة شمال" بقلم /لولو_محمد

read
1.0K
bc

ظُلَأّمً أّلَأّسِـدٍ

read
2.9K
bc

حكاية بت الريف

read
2.0K
bc

زوجة عشوائية

read
2.4K
bc

عشقها المستحيل

read
16.6K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook