الحلقة الثانية

1207 Words
الجنة الحلقة الثانية €€€€€€€€€€ في شركة G . K . W €€€€€€€€€€€€€€€€€€ و صلت جنة إلى الشركة و نزلت بكل جبروت و توجهت إلى الأعلي وسط رعب الموظفين منها و دخلت إلى مكتبها  جلست جنة و وقفت امامها السكرتيرة و أخبرها بكل مواعيدها و غادرت ابتدت جنة فى العمل و انشاء نظام جديد للحماية لاكثر من شركة مطلوب منها تجهيز سيستم امني لهم مر أكثر من ٣ ساعات و كانت جنة انهت جزء كبير من العمل ف*نهدت بتعب و خلعت النظارة الطبية و وضعتها على المكتب لفت جنة و نظرت الي السماء و غمضت عيونها و تذكرت الماضي فلاش باك €€€€€€€€€€€ مر اسبوع ولم يختلف مجري حيات عائلة جنة وكانت تتعمق جنة فى الوصول لكل شي خاص بتلك المافيا المعروفة باسم العقرب عمار : جنتي جهزتي كل حاجة جنة : اه حبيبي الفلاشة ديه فيها كل المعلومات المطلوبة عمار : هو انتى مش زعلانة علشان الضابط مفكر اني انا اللي بجيب المعلومات مش انتي جنة : انا من الاول مكنتش عوزة اعرف حد خليني عايشة براحتي فريد : ناوية على كلية ايه جنة بامل : الجامعة الملكية البريطانية جامعة كامبريدج أمنية حياتي ورده : و ليه مش معهد ماساشوسيتس للتكنولوجي انتى بتحبي الكمبيوتر و المعهد ده هيساعدك كتير جنة : يا امي انا هدرس تكنولوجيا و هندسة ورده : يالهوي الاتنين ليه يا بنتي عمار بابتسامة فخر : اللي انتى عوزاه نفذيه احنا معاكي في اي قرار تخديه جنتي فريد : على كده هتقعدي مع بريهان انا كده مطمن عليكي منصور هيحافظ كويس عليكي جنة : لا جدو مش هينفع انت عارف انا ليا جناح و حاجتي كتيرة كمان انا شغالة على مشروع لو نجح هيبقي نقلة نوعية فى عالم التكنولوجيا فانا هشتري بيت قريب من الجامعة وردة : اذاي يعني هتعيشي لوحدك جنة : مامي انتي بتثقي فيا ورده : طبعا انتى تربيتي و لا يمكن تعملي حاجة غلط لو فيها موتك جنة : يبقي خليكي واثقة فيا عمري مهخذلكم و لا هحني راسكم و يوم مفكر اعملها يبقي يوم موتي عمار بثقة : و انا بثق فى بنتي و عارف أنها بمليار راجل وردة بحزن : خليكي هنا فى وسطنا احنا ملناش غير بعض جنة : وردتي الجوري الحلوة علشان خاطري بلاش حزن و انا اوعدك يا موزة هفضل اكلمكم كل شوية كمان هفضل طول اليوم معاكم انا اخترعت برنامج هشغلة بين هنا و هناك هفضل من خلاله معاكم يعنى و انا في البيت و الجامعة و كل مكان هتكونو بتشفوني فريد : الفا هتروح معاكي جنة : طبعا فيري عمار : و اكيد سالمون و بيريا معاكي جنة بحب : طبعا يا دودي وردة : انا مش عارفة انتي بتحبيهم ليه جنة بضحك : كفاية نفسنه ورده ورده : أنا منفسنه جنة جنة بتأكيد : اه ورده منفسنة ورده : و الله يا جذمة لوريكي جنة بصراخ : سالمون بيريا في لحظة استمع الجميع لصوت طير يدخل بسرعة و يقف بكل قوة و ستعداد على كتفي جنة بيريا ?  سالمون ?  انتفضت ورده و مسكت فى ايد عمار برعب تحت ضحكات الكل عليها بالرغم من وجود الصقور فى القصر ما يقرب من ٣ سنوات الا و؛أنها تخاف منهم عندما يفردون جناحتهم و يقفو في وضع الهجوم جنة و هي تحملهم على قدمها : يالا روحو مكانكم خرج الصقور كما دخلو فنظرت ورده لها بشر و جريت خلفها €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€ باك €€€€€€€ السكرتيرة : بش مهندسه G ج نة: لا رد السكرتيرة : مدام G مدام G و وضعت اديها عليها فنتفضت جنة جنة : في ايه السكرتيرة : اسفة بس سيد البرت في الخارج جنة بتنهيدة : حسنا ادخليه و طلبي ليا القهوة السكرتيرة : امرك باشمهندسة خرجت السكرتيرة و دخل البرت رحبت بيه جنة و رفضت تسلم عليه بالايد فبتسم لها و جلس جنة : تحت امرك استاذ البرت البرت : كنت حابب اجدد نظام الحماية بتاع الشركات و المصانع و القصر بتاعي جنة : تحب حاجة معينة و لا مفتوح البرت : شوفي اللي يريحك و عمليه جنة : تمام اسبوع بالكتير و النظام يكون جاهز البرت : بس انا ليا شركات خارج ألمانيا عوزين بنفس النظام جنة : اممممممم بس كده التكلفة هتكتر البرت : ذي منتي عوزة مش مهم التكلفة مفتوح معاكي جنة : تمام و ذي مقولت اسبوع بالكتير و كل حاجة هتكون جاهزة البرت بابتسامة : ذي مقلولي عليكي جامدة و على قدر عالي من الذكاء جنة : ده شي افتخر بيه البرت بابتسامة : تسمحيلي اعزمك على الغدا بكرا جنه بصرامة : اظن عرفت عني قوتي و جديتي يبقي ايه النظام البرت : مش فاهم جنة : سيد البرت انا مليش فى الكلام ده انت زبون ياخد شغله و بس و بعد كده ينتهي التعامل مفهوم البرت بابتسامة : ذي مقالو ملكيش فى العلاقات بالجنس الذكوري جنة بجدية: تعاليم ديني و اسرتي سيد البرت و ذي مقولت اسبوع و النظام هيكون جاهز البرت : تمام بعد اذنك جنة : اتفضل غادر البرت و جلست جنه شوية و بعد فترة قامت بلم متعلقاتها و تصلت على الحرس ان يجهزو و غادرت الشركة نزلت جنة الي الاسفل بعد ان فرضت الحماية على مكتبها فهي لا تسمح لاحد بالدخول له مهما كان الظروف اما البرت فكان يركب سيارته و نظر لها و لقيتها و لكمية الحرس فمن لا يعرف المهندسة G احسن و اجمد مبرمجة فى العالم €€€€€€€€€€€€€€€€€€ في فيلا G . K . W €€€€€€€€€€€€€€€ و صلت جنة إلى الفيلا و امرت الفا بفك الحماية و دخلت و جلست على اول كرسي باهمال و تعب و غمضت عيونها بتعب جاء كيان و جد امه هكذا فتالم على ألمها و برغم صغر سنة لا أنه يفهمها و يشعر بالمها و حزنها كيان بحنان : جنتي الحلوة مالها جنة بابتسامة : حبيبي يا كينو ضمها كيان لحضنة و قبلها بحنان و حب جاءت ورده و رات ذلك المشهد فاسرعت لهم و جلست على قدم جنة فضمها كيان فى حضنة وردة بسعادة : مامي حبيبتي جت بدري هتلعبي معانا صح جنة بابتسامة : ايه رايكم ابدل هدومي و ندخل المطبخ و نريح الفا النهاردة كيان بحنان: خليكي انتي شكلك مجهد و الفا تعملنا الاكل و انتي ابقي اعملي لينا كيك بالشوكولاتة ورده : بس كيان بحنان : ايه رأيك أميرتي الحلوة نساعد الفا و نسيب جنتنا تستريح شوية ورده بحب : روحي جنتي استريحي فعلا شكلك مجهود جنة بابتسامة : ربنا يخليكم ليا يا رب كيان بحنان : يالا مامي روحي علشان اول منخلص الاكل نيجي نصحيكي ماشي جنة بابتسامة : ماشي حبايبي قامت جنة بالذهاب إلى جناحها و جلست على الكرسي جنة : الفا الفا : نعم جنة جنة : من فضلك جهزيلي الحمام و الهدوم الفا : حاضر جهزت الفا الحمام بماء دافئ و الزيوت المهدئة حتى تريح جسدها و وضعت الملابس قريبة منها الفا : جنة كل حاجة جاهزة جنة : شكرا الفا نامت جنة فى المغطس { البانيو } و غمضت عيونها و تذكرت €€€€€€€€€€€€ يتبع الي لقاء جديد في الحلقة القادمة
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD