الحلقة الاولي

2078 Words
الجنة الاشخاص €€€€€€€€ جنة الدمنهوري : فتاة تبلغ من العمر ٢٥ سنة ، صاحبة أكبر شركة برمجة فى العالم ، لديها طفلين ، صاحبة الشعر الأبيض والحواجب السوداء ، تمتلك العيون الرمادية او ليس لها لون معين ،طويلة و صاحبة جسم ممشوق ، باردة و ممنوع اي شخص الوقوف امامها €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€ يزن السيوفي : شاب في ٣٠ سنة ، يدير مؤسسة الكنج ، دائما حزين و وحيد ، يلعن نفسة في اللحظة مليار مرة ، صاحب العيون الخضراء يسحر بها من يراهم ، يمتلك الشعر الاسود الكثيف واصبح كتلة من الجليد €€€€€€€€€€€€€€€€€€ بريهان السيوفي : فتاة تبلغ من العمر ٢٥ سنة ، لزيزة وطيبة جدا و حنينة يتحول يزن معها مليار مرة ويصبح احن شخص في الكون ، تمتلك نفس لون عيون شقيقها €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€ مالك السيوفي : شاب يبلغ من العمر ٢٩ سنة ، طويل و يهتم بالرياضة بشدة ، يعشق بريهان ولكن يخاف ان يفتح معها موضوع الزواج ، الذراع الأيمن ليزن ، ويدير معه المؤسسة €€€€€€€€€€€€€€€€ مارك شانيل : شاب يبلغ من العمر ٣٠ سنة ، زعيم مافيا و يكون الوريث الاول لأكبر مجموعة شركات حول العالم ، يعيش فى ألمانيا ، طول بعرض قوي بهابة الكثيرون €€€€€€€€€€€€€€€€€€ يتبع الي لقاء جديد في الحلقة القادمة باقي الشخصيات مع الحلقات الجنة الحلقة الاولي €€€€€€€€€€€ في احدي الفيلا €€€€€€€€€€€€ داخل فيلا ذات ت**يم رائع و جذاب من الخارج يحيطها الأشجار من جميع الاتجاهات و تحتوي على حمام سباحة كبير و لكن المختلف فى تلك الفيلا بأن اهم الغرف تحت الأرض  و عندما ننزل نشاهد مناظر جذابة ورائعة و نتجه إلى أول غرفة و نجدها غرفة فتاة بسبب الالوان المنتشرة الجميلة  و نشاهد طفلة صغيرة تنام بعمق و نغلق الباب و نتجه إلى الباب الآخر نجدها غرفة نوم لولد و أيضا نجده بنام بعمق و نغلق الباب و نتجه إلى باب اخر  لحظة واحدة هل نسمع صوت همسات من تلك الغرفة فنسرع لها و عندما نقترب يتضح الصوت أكثر لشخص يبكى و يهمس بكلامت غير مفهوم فنسرع لتلك الغرفة و ندخل غرفة مليكة بحق ذات طابع انوثي و نشاهد فتاة فى بداية عمرها العشرين تنام و تحلم بشي يزعجها و تتساقط حبات العرق على جبهتها و الدموع على خدودها  في لحظة واحدة كانت تنتفض بسرعة و كان هناك ذئاب تجري خلفها فنزلت من على السرير و وقفت امام الشباك الزجاج تشاهد البحر فهي حرصت عند بناء الفيلا على إظهار البحر و كل شي حتي يتمتع أطفالها بالسعادة مع العلم بانه شاطئ خاص بها ممنوع الدخول بيه الفتاة بتنهيدة : هتفضلي لغاية امتي يا جنة كده بقالك ٦ سنين عايشة على المهدأت يا رب هو انا عملت ذنب فى مين علشان يحصل فيا انا كل ده جلست على الكرسي و مسكت دفتر  جنة : انا لازم احكي كل اللي حصل معايا من زمان فلاش باك €€€€€€€€€€€ في مصر €€€€€€€€€ في قصر رائع من حيثو الت**يم و الإبداع  نشاهد امرأة جميلة جدا تشرف بنفسها على تجهيز الفطار بنفسها كانت المرأة تجهز الافطار و لم تشعر بذلك المتسلل الذي دخل و وقف خلفها و فى لحظة كانت بين أحضانة و يقبل رقبتها بعمق المرأة بشهقة : انت مجنون عمار عمار بعشق : مجنون بوردتي وردة بدلع : و لو حد شافنا عمار بابتسامة: يا وردتي احنا على طول مقفشين بس بسرعة قبل مالهبلة دخل فتاة من خلفهم : لا مهي الهبلة هنا متقلقش اه يا خاين يا غشاش بقي سايبني انا و واقف تحب فى الست ديه ورده : و مالها يا روح امك الست ديه الفتاة : كبيرة اوي سيبك منها و خليك معايا انا دودي ورده بغيظ : ده دودي بتاعي انا و بس عمار : طيب انا هطلع اجهز علشان مش هنخلص ورده بعصبية : عمار الفتاة بعصبية : عمار عمار بخضة : في ايه يخربيت عمار و سنين عمار استمع الثلاثة لصوت ضحكات و عندما نظرو وجدو والد عمار و عمي ورده و جد الفتاة الفتاة بفرحة : جدووووووووووووووو وحشتني اوي الجد بفرحة : وحشتيني جنتي جنة بفرحة : و انت وحشتني يا قلب جنة فريد : موال كل يوم في ايه بقي مش هناكل وردة بغيظ : يعني عوزة تاخد جوزي مني و سكت جنة بتكبر : خليهولك مش عوزاه فيري موجود بسرعة جعانة ورده هانم ورده : اه يا بقرة عمار بعشق : خلينا نكمل بقي باقي كلامنا جنة من الخارج : دودي تعال خلي وردتي تخلص الاكل عمار بغيظ : اه يا بنت الكلب وخرج مر الوقت و توجهت جنة الى غرفتها الخاصة عفوا هل قلت غرفة لاااااااا فهيا جناح متكامل صنعه و جهزها والدها بكل حب لها أخذت جنة بعض الأشياء و ضغطت على زرار انفتح جهاز من الحائط و ضعت اديها و ب**ه العين و الإبهام و نفتحت الحائط و ظهر اسانسير و ركبته و نزلت للدور الأسفل تحت الأرض و كانت تلك الغرفة تمتثل في دور كامل بحجم القصر مقسم لأجزاء مكتبة متكاملة من يراها يعتقد بأنه داخل مكتبة حقيقة و ليست داخل منزل  وجزء يحتوي على صالون جميل و أيضا حمام و سرير و ثلاجة و الاهم من كل ذلك مجموعة شاشات و أجهزة اتصال دخلت جنة إلى الأسفل جنة : اضاءة في لحظة تم اضاءة المكان بالكامل جنة : الفا عوزة قهوة الفا : امرك جنة الجنات جنة بابتسامة : عسلي الفا جلست جنة امام الشاشات و بتدا تخترق الحسابات و الأنظمة و ستمرت فى العمل حوالي ساعتين و فى لحظة صرخت بفرحة لاختراقها احدي المنظمات المافيا الألمانية عمار بابتسامة : بتصرخي ليه يا مجنونة جنة بفرحة : دودي انا فرحانة أوي عمار : يبقي اخترقتي المنظمة جنة بفخر : طبعا عموري عمار : خايف عليكي جنتي لو حد عرف مش هيسكتو جنة بثقة : متقلقش عليا بنتك جامدة ومحدش هيعرف يوصل ليا اللي لو حد عرفهم بنفسه عمار : اخبار النظام ايه جنة : نظام الحماية كان شديد بس قدرت اخترقة بعد اسبوع الحمد لله هجهز كل المعلومات المطلوبة و هسلمها المقدم شادي و هو يقوم بالباقي انا مليش دعوة بحاجة بعد كده عمار : تمام الفا الفا : نعم سيد عمار عمار : جهزي درع الحماية الفا : جنة سيدي فرضاة من اول التعامل عمار : تمام شكرا الفا الفا : العفو سيدي عمار : معلش الفا عاوز كتاب الفا : حابب تقرأ شي معين عمار : لا اي كتاب الفا : امرك سيدي احضرت الفا احدي الكتب و جلس عمار على احدي الكراسي يقراءة و ترك جنة تباشر باقي عملها بعد مرور أكثر من ساعتين رفعت جنة رأسها وجدت جدها يجلس مكانه و أمامه الشطرنج فبتسمت و نظرت حوليها لم تجد والدها فاغلقت الشاشات و امرت الفا بإغلاق المكان و صعدت الى الأعلي جنة بابتسامة : فيري حبيبي بيعمل ايه فريد بابتسامة : مستني جنتي طلع علشان نلعب شوية جنة : مانا شفتك من تحت علشان كده طلعت فريد : أخبار الشغل ايه جنة بفخر : عيب عليك يا فيري عاوز واحدة ذي تعمل حاجة غلط فريد : ربنا يحميكي يا جنتي جنة بحب : و يخليك ليا يا فيري فريد : جدك منصور بيسلم عليكي جنة : وحشني منو اوي بقاله فترة مش بيسال فريد بجدية : جنة لو حصل حاجة لازم تسافري عنده هو امن واحد ليكي جنة بجدية : كل حاجة هتعدي متقلقش عمار و هو يجلس: جدك بيتكلم صح المرة ديه مافيا عالمية جنة : و الله انا حامية نفسي و انتم كويس بلاش قلق ورده بحنان : انتي نور عيونا جنة جنة لتغير الجو : غريبة أول مرة تقعدو معانا مش لوحدكم يعني ايه دودي زهقت من وردتك ورده : بطلي سفالة جنة بضحكة رنانة: يختي حلوة لسه بت**في لااااااا احنا كده بنحلو اكتر و الراجل مش هيستحمل ورده : و الله سفلة انا قايمة اعمل الاكل عمار بغمزة : اجي اساعدك يا وردتي ورده بصدمة : الاب و بنته سفلة اعمل ايه يا رب جنة بضحك : سرحينا فى الموالد افيد يا وردتي انتى واقعة اصلا ورده : تصدقي اني غلطانة تعالي عمار ساعدني افيد جنة بغمزة : الله يسهله يا عم عمار عمار بضحك : الله يخربيت فقرك مجنونة بس بحبك فريد : انا طالع استريح شوية منكم جنة : مامي انا هخرج شوية وردة : هتروحي فين جنة : مخنوقة هلف شوية اشطا وردة باعتراض : لا عمار : اخرجي جنتي بس بلاش تتاخري جنة : صح مش كنتى عوزة حاجات من السوبر ماركت هاتي اجبلك ورده : طيب هجيب الورقة جنة بصوت واطي : ورقة هي الولية ديه لسه عايشة فى زمن الورق و بصوت عالي : ورده ابعتي الورقة على الواتس اب سلام غادرت جنة إلى السوبر ماركت و بعد لف كتير بيه أحضرت كل شي ترغب بيه امها بالإضافة إلى بعض الحلويات ليها صوت : مامي مامي مامي باك €€€€€€ جنة : قلبي نعم الطفل : كنت عارف انك صاحية تعالى يالا ننام وراكي شغل كتير الصبح جنة بابتسامة : امرك كيان بيه ننام حملته جنة وتوجهت إلى السرير وضمها إلى حضنه و نامو على وجههم ابتسامة €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€ في الصباح €€€€€€€€€€€ استيقظت جنة و لم تجد كيان فتوجهت إلى الحمام لتاخد دش  بعد فترة خرجت جنة و هي تلف جسدها و توجهت إلى غرفة اللبس و لبست الاسدال وصلت و بعد ذلك اختارت ملابس و غادرت الغرفة  جنة : الفا امني الغرفة الفا : امرك جنة كانت جنة ترتدي فستان باللون البني و عليه جات تايجر  جنة بابتسامة: صباح الخير حبايبي الطفلة : مش هكلمك جنة : ليه أميرتي الطفلة : علشان نمتي مع كيان و انا لا كيان بحنان : أميرتي الحلوة انا كنت خايف علشان كده رحت انام مع جنتنا الطفلة : كيان لما تخاف تاني تعالي عندي ماشي كيان بغمزة : ايه رأيك نروح احنا الاتنين عند مامي الطفلة : ماشي جنة بابتسامة : انا همشي عوزين حاجة الاطفال : لا مامي مع السلام توجهت جنة إلى احدي الغرف و خبطت و دخلت و جدت سيدة كبيرة فى العمر تجلس على السرير  جنة بابتسامة : صباح الخير ماما السيدة : يسعد صباحك يا بنتي عاملة ايه جنة بابتسامة : الحمد لله كويسة السيدة : راحة الشركة جنة : عوزة حاجة اجبها و انا جاية السيدة : سلامتك يا بنتي جنة بابتسامة: تمام يا سلامة عليكم السيدة : و عليكم السلام طريق السلامة خرجت جنة من الفيلا و جدت أسطول من السيارات في انتظارها جنة بصلابة : الولاد عندهم حضانة رئيس الحرس : لا يا فندم جنة بصلابة : تمام رفعت جنة التليفون و فرضت درع حماية بطول الفيلا و بعد أن اطمأنت غادرت €€€€€€€€€€€€€€€€€€€ في انجلترا €€€€€€€€€€€€€ في احدي القصور €€€€€€€€€€€€€€€ نشاهد شاب يجلس على السرير ينظر الى السقف فقط و كان أحد يخبط على الباب و لكن لم يهتم و نقطع صوت الخبط و شعر باحد ينام بجواره و يحضنه بريهان : صباح العسل زيزو يزن : صباح النور بيري بريهان : لسه بتفكر فيها يزن : بفكر انا بموت من غيرها بيري بريهان : انسي يزن بقالك ٦ سنين على الحال ده يزن : و لو فضلت مليار سنة هفضل احبها بريهان : هو ايه اللي حصل علشان ده كله ليه سابت القصر يزن : الله واعلم بريهان : لازم يكون حصل حاجة يزن : يالا بيري روحي علشان اجهز غادرت بريهان الجناح ف*نهد يزن بالم و توجه إلى الحمام واخذ دش و تؤضا و صلي و لبس و نزل الجد منصور : اذيك يزن يزن بجدية : كويس انا خارج عوزين حاجة منصور : انسي يا يزن عاوز افرح بيك يزن : عندك بيري و مالك جوزهم ملكش دعوة بيا منصور بحدة : ادام بتحبها ليه ضيعتها منك يزن ب**رة : علشان كده هفضل م**ور طول عمري خرج يزن و ترك الجميع حزين عليه €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€ يتبع
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD