الفصل السادس

4008 Words
متابعه لما حدث بعد تناول الطعام قام قدري وغسل يده وذهب لمكتبه طرقت علياء عل الباب فأذن هو للطارق تحب اجيبلك شاي مع البسبوسه قدري كمان بسبوسه ماشي ي ستي بس هاتيها كمان نص ساعة اكده لان خالد صاحبي چاي وهنقعد نراچع حبه اوراج ابتسمت عليك وقالت حاضر قدري ..استني انا لسة ما شكرتكيش . علياء وهي رافعه له راسها عل ايه مال عليها وقبلها برقه بجانب شفتيها وقال عل السفرة الحلوة دي قالت بأرتباك انا هروح احضر الحاجة ثم اسرعت للخارج اما هو فابتسم عل خجلها ورقتها ..... ??????????? بعد ساعة كانت علياء تمسك بالصنيه وتضع عليها اطباق البسبوسه وفناجين الشاي وذهبت الي المكتب وجدت حنين تسترق السمع عل اخيها فخبطت عل ظهرها وهمست . بتعملي ايه هنا حنين بخضه..ها لا ابدا وهكون بعمل اييه ضيقت علياء عينيها وقالت استني عليا لما ادخلهم الصنيه وارجعلك باين عليه موضوع كبير طرقت عل الباب فأذن لها قدري تقدم منها وقال تعالي ي علياء تقدمت منه وقال وهو يضع زراعه عل كتف علياء خالد صاحبي وشريكي علياء اهلا بحضرتك خالد اهلا بيكي ي مدام علياء قدري وهو مبتسم خالد چابلك الورج وقدمه كمان تقدري تنزلي من بكرة بأذن الله علياء بفرح باذن الله اسيبكم انا تكملو شغلكم . بعد خروج علياء كان خالد يتكلم ولكن قدري ف عالم اخر . خالد ..ايييييه روحت فين انتبه قدري هاا ولا حاجة اني اها معاك لا انت مش معايا وغمزله انت مع ال جابت البسبوسه ابتسم قدري وقال بينو اكده حصل خالد ..ربنا يسعدك ي صاحبي انت تستحق كل خير قدري عقبالك ي صاحبي انت كمان خالد...اني مش هتجوز الا ال بحبها ان شاء الله مش هتقول هي مين... نخلصو من المشروع ده وهنتقدملها رسمي حتي لو غصب عنيك واني ال هطلبهالك وانت خابر مفيش مخلوج هيقدر يقولي لاه ماشي ي صاحبي ال تشوفو ???????? عند علياء وحنين ها احكي كنتي بتعملي ليه كدااا حنين ااقولك ويبقي سر سر امممم ماشي قولي .. كنت بسمع اخوي وهو بيتكم مع خالد ... علياء ... لييه يعني إكده ... علياء وهي تقلدها ...إكده لييه .... عشان يعني عشان .... علياء بابتسمه عشان ايه بقي هو انتي .. قربت حنين منها ووضعت يدها عل فم علياء والنبي اسكتي لاحد بسمعنا طيب طيب ،،،وهو ي حنين شعوره ايه . مش عارفه والله .... بصي ي حنين هو كبير وواعي وكمان صاحب اخوكي يعني لو بيحبك اكيد هيتقدملك لم تتكلم حنين ثم تابعت علياء..ال عوزة ااقوله انك لسه بتتعلمي اوعي حاجة تعطلك عن تعليمك والحب والجواز يجو بعدين فهمتي ي حبيبتي هزت حنين راسها ثم تابعت علياء ...انا خلاص هنزل من بكرة الكليه . حنين ..بجد ربنا يوفقك ي حبيبتي . يارب وانتي كمان يارب يلا تعالي معايا لما احضر حاجتي حنين يلا بينا ..... ?????????? ثاني يوم صباحا كانت علياء تستعد للنزول فقد احضرت الطعام ل قدري وايقظته دخل هو يغتسل ويغير ملابسه بعد فتره خرج من غرفته ل غرفه المائده اجعدي افطري لا انا كدا هتاخر اقترب منها وقال مش هتنزلي الا لما تفطري معاي قالت بأرتباك حاضر ..وجلست اما هو ف كالعاده كان يطعمها ويطعم نفسه ان شاء الله هوصلك كل يوم وانا رايح الشغل وانتي راچعه هبعتلك السواج دا لو كنت انا مش فاضي مش عاوز انبه عليكي انك دلوقت زوجة ومسؤله يعني كلامك مع اي حد يكون بحساب مفهوم ي عليا اومأت براسها ...مفهوم يلا بينا عشان ما نتأخرش ونزلا هما الاثنان.....تقدم من السيارة وفتح لها الباب التي قابلت فعلته بابتسمه ثم قفل الباب هو ولف الناحيه الاخري .... وشغل السيارة وانطلق وبعد مدة وقف امام كليتها قال يلا ي علياء وصلنا همت علياء بالنزول الا انه شدها اليه هااا مفيش مع السلامة ابتسمت وقالت مع السلامه قدري ...حاف إكده نظرت علياء له نظرة بعدم استيعاب اقترب منها هو وقبلها عل احدي وجنتيها ثم قال تبقي اكده ابتسمت هي بخجل وقالت طيب انا هنزل بقي . قال مع السلامة ردت تسلم من كل شر وقف هو حتي عبرت البوابه للداخل ثم انطلق بسيارته كانت سعيده فهي ستحقق امنيه والدها بان تصبح دكتورة .............. ............ بعد يوم شاق في المحاضرات العمليه كانت علياء تنزل الدرج فوجدتت فتاتين يتشاجرون بالكلام مع فتاه واضح انها خجوله اقتربت منهم علياء وقالت ..في ايه ي جماعة . احدي الفتايات مالكيش دعوه خليكي بحالك انتي ارتسمت علياء الشجاعة وقالت طيب نتكلم بأدب وسيبوها ف حالها لحسن ما يحصلش طيب انتي مين انتي وبتتكلمي كداا ازاي انا مين هقولك انا علياء العزايزي مرات قدري بيه المنشاوي قالت الفتاه الاخرة يا نهار مدوحس قدري بيه كبير البلد لامؤخذة والله مانعرف يلا ي ناهد بينا وابتعدت الفتاتين عنهما ادارت علياء ظهرها وجاءت تذهب الا ان الفتاه اوقفتها متشكرة اوي ومدت يدها ل علياء انا اسمي ندي الحديدي علياء وانا علياء العزيزي ثم تابعت ..انتي ليه كنتي ساكتالهم وهما بيزعقوا معاكي .... هقولك بس اوعديني يبقي سر بينا .. علياء... قولي ندي.....انا ندي بنت ممدوح الحديدي النائب المعروف بابا ديما يقولي نا بحبش المشاكل وماحبش اسمي يجي ف اي فانا بتجنب اي مشاكل والله هما ال رزلوا عليا علياء طب هما كانوا بيزعقولك ليه ندي ...عشان ي ستي المعيد ال البنت دي حاطة عينها عليه بشكر فيا وهي بتحسب ان ف بيني وبينه حاجة علياء..اها عشان كداا طيب بقي اوعي تسكتي لحد تاني فاهمه ندي ..اصل انا مش بعرف ارود اعمل اييه ي ستي المهم احنا لازم نبقي اصحاب علياء اكيد بأذن الله ..اسيبك انا عشان مااتأخرش ندي... ماشي ي علياء اشوفك بكرة بأذن الله بأذن الله واسرعت علياء لتذهب الي السائق الذي كان ينتظرها ????????? وصلت علياء الي السراي دخلت عل عجاله قابلت الحجة فردوس مالك ي بتي بتجري إكده ليه معللش ي ماما عوزة احضر الاكل بسرعة قبل ما قدري يجي طب ي بتي خدي نفسك وبلاش تتعبي نفسك اطبخي يوم تاني لا ي ماما مش عوزة ااقصر ف اي حاجة طيب ي حبيبتي ادخلي غيري هدومك وهخلي البنات تجهزلك الحاجة قبلتها علياء وصعدت مسرعة وبعد لحظات كانت واقفه ف المطبخ تعد الغداء ظل الحال هكذا قرابه الشهر علياء تقوم بواجباتها عل اكمل وجه وكانت تطمئن عل اخيها يوميا اما عن قدري فكان حبها يكبر ف قلبه يوما بعد يوم اما حنين فكانت تهتم بمذكرتها مثلما قالت لها علياء اما عن خالد فكان منهمك في المشروع الذي نوي بعد الانتهاء منه سيفاتح قدري بخطبه حنين صابرين كما هي تستمع الي امها التي جددت الامل بداخلها بزواج قدري منها اما عن كيد المكائد في بيت مرعي وزوجته فالحال كما هو لم يتسقر عل مصيبه يضعون علياء بها كي يفرقكووو بين علياء وقدري صداقة علياء كانت تتوطد ب ندي فهي انسانه خلوقه هادئه ولكنها خجوله وذات يوم وهي ذاهبه الي كليتها استصدمت بسيارة واقفه عل الجانب. هي تركن سيارتها خرج منها شاب طوويل للغايه من نظر ندي لانه قصيرة القامه الشاب اييه ال هببتيه دااا ندي والله انا مااخدتش بالي مااخدتيش بالك دا اييه وانا هعمل اييه دلوقت العربيه دي تتصلح حالا طيب اهدي حاضر شوف هتتكلف كام وخد الفلوس انا متاخرة عل الكليه كليه ايه وزفت ايه بقولك عربيتي اتدغدغت تقوليلي كليه طب اعمل ايه هتعملي اييه هتيجي معايا زي الشاطرة كدا ونشوف المكانيكي هيقول ايه وهنعملوا ماشي ي شاطرة شاطرة ايه ي جدع انت بقولك ايه انا متاخرة عل كليتي لو مابعتش واخدت الفلوس انا هود*ك القسم سامع ضيق الشاب عيناه وقال توديني القسم ..ماشي تعالي بقي نروح القسم يا انا ي انتي النهاردة ي حضرت خلاص بلاش قسم بس خد الفلوس ي سيدي اعمل ايه اكتر من كدااا والله ماانا سايبك غير ف القسم يلا بينا واخذها عنوة واركبها سيارتها وركب وهو وقاد السيارة الي القسم عل باب القسم ..ي حضرت قولتلك خلاص خد ال انت عوزة وسيبني لا لازم تعتذري وتصلحي العربيه نعععععم اعتزلك انت ...طيب انا هوريك الحقوني ياحكومة الحرامي دا بيخطفني امسكها من معصمها ودخل بها القسم وكل من كان يراه كان يعطيه التحيه برقت ندي عيناها هو انت حضرت الظابط ابتسم لها اسر وقال ايوة انا حضرت الظابط ال كان من شويه حرامي وبيخطفك دخل بها مكتبه ودفعها للداخل وقال لها ..ان ما وريتك ورن الجرس عل العسكري ..فلبي النداء وقال له حد جه النهاردة ف الحجز العسكري ..ايوة ي باشا ولد نشال نشل شنطة من وحدة ست والناس مسكته وجابته هنا طيب روح هاته وهات الفلكه برقت ندي وقالت ف نفسها ي تري الفلكة دي ليا ولا للنشال بعد لحظات يدخل العسكري بالنشال اسر...انطق ياض من ال بيسرحك ولا النشل دا ل حسابك امر العسكري بمد النشال عل رجله وقال له مش هتمشي من هنا غير لما تعترف كانت ندي واقفه ترتجف من الخوف اقترب منها اسر وقال لها ...استعدي ي حلوة عشان الدور عليكي لم ترود هي ولكن استرخي جسدها وكادت ان تقع عل الارض فاقدة وعيها لولا زراعيه التي التقفتها ?????????? ظلت فاقدة للوعي مدة اسر، ،،،ي انسه فوقي والله بهزر معاكي •اللّـہ̣̥ يخربيتك قومي بدات تتململ هي واول ما رأته افتتحت في البكاء عاااااااااا هيمدني الحقوني هيخطفني عاااااا اسر، ،،هيخطفني ،،،بت اسكتي قامت هي وابتعدت عنه لٱ الحقوني الحقوني اسر،،،الله يخربيتك ال يسمعك كدا يقول بعمل فيكي ايه اكتمي لالا الحقوني اقترب ‏​‏​منـِْهـ♡̨̐ـِْا اسر وكتم صراخهَـ ا بيدة اقسم بالله لْـۆ ماسكتي لانا بايسك ايه رايك بقي جحظط هي عيناها. وهزت راسها وهو مازال مطبق عل فمها بيده بعد عنها وقال، ،،،اسمك ايه ندي، ،،ليه انَـَY̷̳̜̩̐̌̋O̷̳̜̩̐̌̋U̷̳̜̩̐̌̋ـَتَ هتحبسني خلاص انا اسفه ومش هعمل كدا تاني م̷ـــِْن فضلك انا مش وش بهدله والله انا اتاخرت عل الكليه باااااااااس اسكتي انَـỲǑŲـْتي بالعة راديو بقولك اسمك ايه عشان اتصل بحد يجي ياخدك عشان ما تمشيش لواحدك واتتي لسة فايقة ندي، ،،،لالالالا انا انا همشي لواحدي انا هروح عل كليتي ومتشكرا لحضرتك بجد ااقصد اسفه لحضرتك يعني وضع اسر يده عل اذنيه واغمض عينه انَـỲǑŲـْتي مش معقوله بتتكلمه 360كلمه ف الدقيقه انا لٱ اصل ليقاطعها اسر بااااااس اسكتي ويلا امشي وابقي امشي براحة ولو خبطي حد ولا **رتي عربيه حد مش هتردد دقيقه وانا بجيبك هنا تاني وهعلقلك الفلكة بنفسي سااااامعه حاضر حاضر عن اذنك واسرعت للخارج اما هو فابتسم عل تلك المجنونه الخجوله،،،، ?????????????? التصويت قبل القرأه من فضلكم ما تحبطونيش الفصل السابع من قدري انت بقلمي نيفين بكر متابعة لما حدث ظلت فاقدة للوعي مدة اسر، ،،،ي انسه فوقي والله بهزر معاكي •اللّـہ̣̥ يخربيتك قومي بدات تتململ هي واول ما رأته افتتحت في البكاء عاااااااااا هيمدني الحقوني هيخطفني عاااااا اسر، ،،هيخطفني ،،،بت اسكتي قامت هي وابتعدت عنه لٱ الحقوني الحقوني اسر،،،الله يخربيتك ال يسمعك كدا يقول بعمل فيكي ايه اكتمي لالا الحقوني اقترب ‏​‏​منـِْهـ♡̨̐ـِْا اسر وكتم صراخهَـ ا بيدة اقسم بالله لْـۆ ماسكتي لانا بايسك ايه رايك بقي جحظط هي عيناها. وهزت راسها وهو مازال مطبق عل فمها بيده بعد عنها وقال، ،،،اسمك ايه ندي، ،،ليه انَـَتَ هتحبسني خلاص انا اسفه ومش هعمل كدا تاني م̷ـــِْن فضلك انا مش وش بهدله والله انا اتاخرت عل الكليه باااااااااس اسكتي انَـتي بالعة راديو بقولك اسمك ايه عشان اتصل بحد يجي ياخدك عشان ما تمشيش لواحدك واتتي لسة فايقة ندي، ،،،لالالالا انا انا همشي لواحدي انا هروح عل كليتي ومتشكرا لحضرتك بجد ااقصد اسفه لحضرتك يعني وضع اسر يده عل اذنيه واغمض عينه انَــْتي مش معقوله بتتكلمه 360كلمه ف الدقيقه انا لٱ اصل ليقاطعها اسر بااااااس اسكتي ويلا امشي وابقي امشي براحة ولو خبطي حد ولا **رتي عربيه حد مش هتردد دقيقه وانا بجيبك هنا تاني وهعلقلك الفلكة بنفسي سااااامعه حاضر حاضر عن اذنك واسرعت للخارج اما هو فابتسم عل تلك المجنونه الخجوله،،،، وجاء يجلس عل مكتبه وجد كارنيه الكليه ملقي عل ارض المكتب فاخذه واسرع به للخارج كي يعطيها اياه ولكنه لم يجدها فقد ذهبت بسياراتها دخل مكتبه ونظر للاسم والصورة طب بشري ندي كامل الحديدي طالبه في الفرقة الثانيه ابتسم هو واحتفظ بالكارنيه في محفظته ???????????? اسرعت ندي بداخل فيلتهم وصعدت مسرعه الي غرفته ثم اتصلت عل علياء واخبرتها بما حدث علياء ...طيب انتي كويسه دلوقت ندي ..ايوة الحمد لله بس مش هقدر اجي الكليه النهاردة علياء ..طيب ي حبيبتي انا هقفل دلوقت ولما اخلص هبقي اتصل اطمن عليكي وقفلت معها..... ابدلت ندي ملابسها ونزلت للاسفل فوجدت والدتها ندي ايه ي حبيبتي انتي ايه ال رجعك بدري كدا ندي مفيش ي ماما حسيت بشويه صداع ف*جعت جاء والدها من الخلف ..صداع مش هتبطلي دلع ابدا ندي ..ابدا يا بابا مش بتدلع والله انا فعلا تعبانه كامل ....بقولك ايه انا عاوزك تطلعي الاولي سااامعه معنديش استعداد يقولوا بنتك الوحيدة فاشله ندي وبعيون دامعه حاضر يا بابا ثم تركهم وغادر بعد ما جاءت له مكالمه ام ندي ....متزعليش حبيبتي هو طابعة كداا ندي ...هو بابا مش بيحبني ليه انا زنبي ايه انه كان نفسه ف ولد انا بنجح كل سنه بتفوق وبردو شايفني فاشله ليه بيعمل كدا ليه ام ندي وهي تربط عل ظهر ابنتها ...قدرنا كدا يا بنتي ?????????????? في صباح اليوم التالي عل باب الكليه ندي ...يا نهار الكارنيه راح فين مش لاقياه علياء ...دوري حلو عليه ندي ..مش موجود اهو شوفي بنفسك جاء من وراءهم السلام عليكم التفتت علياء وقالت ... وعليكم السلام ندي بارتباك وعليكم السلام انا انا والله ما عملت حاجة اسر ..مبتسم وحد قالك حاجة خدي دااا وقع منك في المكتب امبارح اخذته منه ...متشكرة اوي انا كنت لسه بدور عليه اسر ..لا مفيش شكر ولا حاجة انا جريت وراكي بس انتي كنتي مشيتي ندي...اسفه تعبتك معايا اسر...لا ابدا ولا يهمك .. استأذن انا سلام عليكوو علياء وندي ...وعليكم السلام علياء ...مين دا ي ندي وايه ال وقع الكارنيه عنده ندي ...مهو دا ي بنتي الظابط ال خبط عربيته امبارح علياء بس باين عليه زوق اوي ندي .. ايوة زوووق اوووي دا امبارح نشف دمي علياء هههههههه ايوة كان هيركبلك الفلكة ندي ...بتضحكي ماشي انا غلطانه اني حكيتلك علياء يلا ي ماما هنتأخر عل المحاضرة وذهبنا للداخل ..... ???????????? مرت الايام جميله هادئه عل ابطالنا الي ان جاء الًيَوُمًِ الذي عاد فِيَھ هاشم كانت علياء تراجع بعض المواد في حديقه السراي جاء هو م̷ـــِْن خلفها وهمس بخبث انَــْتي الخدامه الجديدة انتفضت علياء عل صوته وقالت انت مين وازاي تدخل م̷ـــِْن غير استأذان هاشم. ،،ف حد بيستآذن وهو داخل بيته علياء..بيتك انَــَتَ مين انطق بدل ما اندهلك الحرس هاشم،،،،تندهيلي الحرس والله عشنا وشوفنا بنت الجاتل تقولي اندهلك الحرس طالما انت عارفني اهوو بتستعبط ليه هاشم، ،،انا هاشم ال ابوكي جتل ابوي بقولك اي قصه ابوك وابويا داا خلصت ولما تتكلم معايا تتكلم بأدب سامع انا مرات قدري اكيد طبعا عارف يعني اييه مرات قدري وتركته ودخلت ال السراي تابعها هو الي الداخل فردوس... مالك ي بتي متسربعه إكده ليه علياء عشان قليل الزوق داا عارف اني مرات قدري وجاي يقولي انَـتي الخدامه الجديدة فردوس. لييه إكده ي ولدي، دي بجت مرت اخوك دلوك ومامنوش عازة الحديت ده جاءت هانم. ،،ولدي حبيبي اتوحشتك ي نضري قبل رأسها هاشم ثم قال، ،،وانتي كمان ي اما فينها صابرين هانم،،،،،فوج ي ولدي تعالي دي هتفرح جوي، ،تَعاّإاّإلّ تَعاّإاّإلّ اقتربت فردوس م̷ـــِْن علياء، ،،حقك علي ي بتي ماتزعليش روحك مش عاوزة قدري يعرف عشان خاطري ي بتي ولو ضايقك تاني انا ال هجفله حاضر ي ماما تسلمي ي جلب ماما وصعدت الي غرفتها ?️?️?️?️?️?️?️?️?️?️ في غرفه صابرين هاشم بعد سلامه عل اخته شايفها يعني مبرطعه ف السراي وبتأمر وبتتحدت گأنها في ملكها هانم، ،،ايوة شوفت ڱڵـه. م̷ـــِْن قدري واد عمك هو ال بيعاملها ولا كانها ست الهوانم ومش هو وبس والحچة وحنين كل ما بشوفها إكده بنقهر هاشم، ،،وبعدين ي اما هنسكتوا عل اكده هانم لاه طبعا صبرك بالله انا كلمت خالك وهو مهوش ساكت وان شاء •اللّـہ̣̥ هتغور في مصيبه بلا راجعه صابرين، ،،والله انا خايفه لكل حاجة تتقلب علينا في الاخر هانم، ،،اسكتي انتي انا بعمل كل ده عشانك صابرين، . زد حظ،،،حاضر سكت اهوو ?️?️?️?️?️?️?️?️?️?️?️ بعد مده اتي قدري الي السراي وقابلته امه، سلم عليها سإل عل علياء وحنين حنين ي ولدي ف الدرس بتاعها اما علياء هي بجناحها جاء يتكلم قاطعه نزول هاشم هاشم، ،،كيفك ي قدري قدري بأقتضاب، ،،اهلا ي هاشم گـّيَفْ الـّحـّال ٱن شـْاءِ اللـٌہ بَخـّيَرٌ هاشم بخبث، ،،نـًسّْيـت اباركلك ي واد عمي عل جوازتك م̷ـــِْن بنت الجاتل ااقصد م̷ـــِْن بنت العزايزة قدري بصرامه، ،،هااااشم اسمها دلوك مرت قدري يعني ال يمسها يمسني فاااهم علي طبعا هاشم، ،،بسخريه، ،،فاهم فاهم بالاذن اني هانم لاه ي ولدي خليك النهاردة معانا هاشم وهو ينظر ل قدري، ،لاه ي حجة هروح بيتي هانم ما ده بيتك بردك هاشم، ،لٱ ي اما ماعدش بيتي خلاص وتركهم وذهب صعد قدري ل عند علياء كانت هي تذاكر قدري، ،،السَلٱمٌ عـَلـْيگمّ-ۈرحـْمّـٌة ٱللـّہ ﯙبُرگـّاتہ علياء وعليكم السَلٱمٌ عـَلـْيگمّ-ۈرحـْمّـٌة ٱللـّہ ﯙبُرگـّاتہ كيف الًيَوُمًِ معاكي علياء الْحٍمَدٍ للـّہ لله كان ڱڵـه. ټمـٱمـ بكرة بأذن •اللّـہ̣̥ الجمعه اجازتي واجازتك تحبي تروحي عند الخيل ،،،،، علياء بفرحة كالاطفال بجد بجد ي قدري قدري،بعشق ،،بجد ي روح قدري توترت علياء م̷ـــِْن نبرته الحنونه واحمر وجهها كالعاده تحب اجهزلك اكل الوقت قدري، ،،ياريت بس هاكل هنا حاضر م̷ـــِْن عنيا ?????????????? في صباح الًيَوُمًِ التالي تجهزت علياء للذهاب مع قدري عند اسطبل الخيل كانت سعيدة منطلقه قدري، ،،،مبسوطة علياء جدا جدا اقترب ‏​‏​منـِْهـ♡̨̐ـِْا انا كمان مبسوط للفرحة ال ف عنيكي دي لم تتكلم هي ولكنها احمرت كالعادة قدري تعالي اما اف*جك عل رهوان رهوان مين رهوان الحصان بتاعي وذهبا لعند رهوان امر السايس بتجهيز الحصان قدري، ،،،،،افتخي يدك فتحت علياء يدها فوضع قطع سكر ثم قال لـٍهآ مدي يدك ليه ياكل منيها فعلا مدت يدها ولكنها كانت خائفه فتشبثت به فربط عل ظهرها وقال ماتخافيش منيه تعالي هاتي يدك وامسك بكف يدها لتملس عل راس رهوان فصهل الفرس شوفتي فرحان بيكي كيف علياء... اول مرة ااقرب م̷ـــِْن حصان كداا تعالي انا هركبك عليه لالا والنبي اخاف اعتلاه هو اولا ومد يده لـٍهآ وقال، ،،هاتي يدك عليأء لالا والله انا بخاف قدري...هتخافي وانتي معاي مدت يدها بتردد ولكنها في الاخر مدتها فرفعها قدري لتجلس امامه كانت بمعني اصح بين احضانه كانت تتشبث به كانها طفلته اما هو فبيد كان يحاوطها واليد الاخري يمسك اللجام كانت مستكينه بين اضلعه مبتسمه ❤️ كانت سعيدة بحنيته بمعاملته لـٍهآ. باخلاقه فهي لم تكن تتمني افضل منه فكان لـٍهآ اجمل قدر نظر لـٍهآ م̷ـــِْن اعلاها وهي مستكينه بين اضلعه هااا مبسوطة!! علياء وهي تهز راسها،،،،، ايوة جداا قدري...خلاص مش خايفه قالت لاء وهي تهز براسها مش ممكن اخاف وانت معايا انا معاك بحس بامان وبدفا بحس براحة ابتسم لـٍهآ وضمها اكثر وقبل اعلي راسها وقال ازود السرعه ولا حلو اكده علياء زي ما تحب انت زغد الفرس جعله يسرع قليلا بعد مدة اوقف قدري الفرس ونزل ومد يده لخصرها وانزلها ببطئ كان يتلمسها برفق فطبع قبله عل وجنتيها ثم امسكها من يدها وقال تعالي سحبها الي ارض واسعه خضراء علياء..الله المكان هنا تحفه ايوة عارفه ي علياء المكان ده بجيه لما بيكون دماغي مشغوله او اكون مضايق بحس براحه هنا المنظر ده والهدوء بيهدوا الاعصاب اها قولتلي لما بتبقي مضايق مممم ضيق عينيه وقال مش فاهم عليكي يعني كنت عوزة ااقول يعني قدري ..يعني اييه جولي عليا..هو انت عمرك ما حبيت قدري مبتسما ...جبل ما اشوفك لاه اقتربت منه وقالت افهم من كدا ان دااا وهي تشاور عل موضع قلبه عمره ما دق لحد غيري ااقترب منها اكثر وقال وهو يمسك بكفها ويضعه عل قلبه داا عمره ما دق ولا هيدق لحد غيرك ي عليا قبل ما اشوفك كنت عايش زي بقيه الخلق والسلام عمري ما حسيت باحساسي ده غير وانا وياكي عليا انا بحبك سكتت علياء ولم تتكلم رفع ذقنها باطراف انامله ...ممكن اعرف شعورك من نحيتي ايه علياء ..انا مش عارفه الاحساس ال جوايا دا اسمه ايه اول مرة احس بالامان مع حد كدا اول مرة اكون مرتاحة ومطمنه لما بتكون مش موجود بحس اني قلبي مخطوف مني روحي مش بتبقي معايا بحس اني وحيدة حتي لو كل ال ف البيت معايا بحس اني ناقصني حاجة مابحسش بالاكتمال ال وانت معايا تن*د قدري وهو يضمها اليه اكثر وقال ...كل ده وماتعرفيش اسميه اييه تعرفي ان ده بيكون احساسي بيكي انا عارفة ي عاليا نفسي ايه علياء ..مممم نفسي في عيال كتير منك نعلمهم مع بعض الحب والخير والمبادئ عليا انا عاوز نعيش عيشه طبيعيه لساكي بردك مش مستعده عليا..... قدري ...ماشي ي عليا زي ما تحبي تعالي يلا عشان نرجع علياء ...انت زعلت مني ابتسم قدري وقال ..انا مش ممكن ازعل منك ابدا علياء... اومال هنرجع ليه قدري خلاص زي ما تحبي ... علياء ...هي الارض دي مفيش حد بيشتغل فيها قدري لا ازاي اكيد اومال هما فين قدري مشيتهم عشان نبجي عل راحتنا افهم من كدا انك بتغير عليا قدري بغير عليكي كلمه جليله من ال بحسها قاطعه صوت رنين الهاتف التقته قدري ...الووو ايوة ي خالد خالد...... حاضر ربع ساعة واكون عندك واغلق الهاتف علياء ..بزعل ..احنا هنمشي قدري...معلش خالد عوزني ضروري ومرة تانيه ابجي اجيبك تاني طيب ماشي ...ورجع هو هي كما جاءو ..... ............??????..... ........ في بيت الطرشنا زينب ...ي هاشم ماينفعش عشان خاطري حاول تاني هاشم ...ي بنت الناس انتي بت خالي يعني مش هضحك عليكي وبعدين انا هتجوزك واهو العرفي ده جواز هاشم اومال طبعا جواز وحلال كمان زينب ..بس ... هاشم بجولك ايه ما بسش انا عاوز كلمه دلوك موافجة ولا لاه انا دماغي وجعتني من الموضوع ده ... زينب خلاص ال تشوفوا خلاص نتقابل النهاردة الساعة ٦ نتفج عل كل حاجة سلام ي جمر مع السلامة يقفل معها خاشم وهو يتوعد لها ولابيها ?????????????? عادت علياء هي قدري وكانت السعادة ظاهرة عليهم قابلتهم هانم ...رجعين من فين عل كده قدري في حاجة ي مرت عمي لاه كنت بطمن عليكووو لاه اطمني جوي ي مرت عمي احنا بخير وتركوها وصعدوا لغرفتهم توجه قدري للحمام ليبدل ملابسه خرج بعد مده وهو يرتدي ملابسه ثم وقف امام المرأة لكي يربط رباطة عنقه فاقتربت منه علياء وقالت تحب اساعدك قدري ...ياريت مدت يدها له ورفعت راسها وقالت انزل شويه انت طويل اووي قدري ...هههههههههه انا ال طويل ولا انتي ال اوزعه ضيقت عيناها ..انا اوزعه طيب مش هربطه وتصنعت الزعل قدري لالا خلاص ي ستي انتي مش اوزعة انا ال طويل خدي يلا علياء طيب استني لما اجيب كرسي عشان اطولك قدري برواغه ...وعل ايه كرسي لما ممكن ارفعك انا علياء ببلاها ...ازاي دااا احتضنها قدري ورفعها من خصرها وقال ..كدهووو شهقت علياء قدري نزلني قدري... لاه اخلصي كداا هتاخر ربتطها علياء وقالت خلاص نزلني قال لاه انا مرتاح إكده علياء بخجل قدري عشان خاطري قدري .لا خلاص عشان خاطرك انا اعمل اي حاجة وانزلها بعد ان طبع قبلها عل وجنتيها انا هروح اني عاوزة حاجة تسلم يارب ماتتاخرش ممكن قدري مستفهما ..ليه في حاجة عليها وهي تعض عل شفتيها ايوة قدري..في ايه علياء بوجه تسوده حمرة الخجل ...ماتتاخرش عشان عروستك هتكون مستنياك قدري وهو ينظر لها بجد ي عليا نظرت هي للارض واذداد خجلها قدري ...لا خلاص مش نازل عليااء ..لاء انا لسه هوضب حالي وو خلاص ي ستي هنزل ومش هتاخر عل عروستي وقبلها برقه وغادر ....... ?????????? في شقه هاشم .... جاءت زينب ڵـهٍ اتفق معها عل اتمام الزواج العرفي هاشم ...خدي امضي هنا زينب بتردد. ،،حا حاضر، ،واخذت منه القلم ووقعت عليها اخذ هو ‏​‏​منـِْهـ♡̨̐ـِْا الورقه والقلم وطواها ووضعها في جيب جلبابه ااقترب منها وقال تعالي معاي زينب اجي فين،؟؟ هاشم، ،،،تعالي نجعد جوه زينب ..لاه احنا هنا كويسين وانا لآزٍمٍ انزل عشان مااتخرش عل امي هاشم، ،،،كيف ده انَـتي عوزة تمشي وتسيبيني والنهاردة دخلتنا ابتعدت عنه وقالت،،،،، لاه انا اكده هتاخر وو واييه قالها هاشم وتظاهر بالضيق... خلاص ..ي زينب اعملي اللي تحبيه زينب ...هاشم خليها مرة تانيه اقترب منها وقال ...لاه دلوك وبعدين احنا لا بنعملوا حاجة حرام ولا عيب انتي مرتي حلالي وانا رايدك انتي مش بتحبيني زي ما بحبك ؟؟ زينب وهو اني لو مش بحبك كنت جبلت اتجوزك بالطريقه دي اقترب منها اكثر طيب ليه بتزعليني والمفروض ان النهاردة تسعديني ثم حملها وهو يتوجه بها الي الداخل حاولت ان تتملص من بين يديه ولكنه لم يعطها الفرصه حيث وضعها عل الفراش ووبداء بتكبيل شفتيها بشفتيه وهو يرتشف منهم بنهم جائع اما يديه فاكنت تتخلص من ملابسها ظل هكذااا حتي تملك منها .... ?????????? اتاخرت عليكم سامحوني بس الايام ال فاتت بجد ربنا ال يعلم بيها بشكر ال سال عليا ان كان هنا او عل الفيس اتمني الفصل يعجبكم وعوزة اعرف رايكم زي ما عودتوني هنزل القصه يوم بعد يوم معلش لاني لسه تعبانه بحبكوووووو قااااااااد كده عملت جروب عل الفيس ال حابه تضيف نفسها ❤❤❤❤❤❤??
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD