الفصل الثاني

2032 Words
بركان عهد 2 عوني : قرب منه مالك يا قاسم في إيه قاسم : خاف علي جده لانه متعلق باحفاده مفيش يا جدى دخلت ناهد قلب ماما وحشتني يا قاسم كده كنت هموت من خوفي عليك وانت جيت من غير ماتيجي تطمني عليك ولسه قاسم هيتكلم مش مهم المهم اني اطمنت عليك وبعدين بعدته عن حضنها مالك بصت في عيونه ليه دموعك دى انت قويس. قاسم : باسها من دماغها وراح عند ولاده باسهم وبصلهم وخرج بعد اذنكم وخرج. ناهد : خرجت وراه مالك يا قاسم قولي يا ابني انت كويس خديجه اكيد مزعلاك اصبر عليها يا حبيبي هي متدلعه شويه. قاسم : بيهز دماغه حاضر يا امي بعد اذنك عشان انا لازم ارجع الشغل وهسافر بس ياريت يا امي تخلي بالك من ولادى دول امانه اللي هسالك عليها يوم المشهد العظيم . ناهد : بدموع مسكت ايده باستها ليه يا قلب امك بتقول كده عاوز توجع قلبي عليك ليه يا حبيبي سيب الشغل ده وشركاته ابوك كثير وهو محتاجاك معاه . قاسم : مش هينفع يا امي انت عارفه انا بحب شغلي قد ايه ادعيلي انتي وباسها من دماغها انتي عارفه لما الواحد بيبقي اب بيخاف قوي على اولاده ما تنسيش كلمتك يست الكل انهم حته مننا مش الع** بعد اذنك هاروح البس حضري الفطار عشان هاموت من جوع و خديجه مش في دماغها. ناهد : معلش يا قاسم انت عارف من ساعه موت عمك ومراته احنا كلنا بنحاول نعوضها غيابهم لما طلعت مدلعه بس طيبه وزي العسل وبتحبك وطول الوقت قاسم عمل قاسم بيحب عمر شكل قاسم عمرو عيون قاسم لو عدي ساعه من غير ما تجيب سيرتك بقول بنت دي اكيد اتجننت. خديجه : كده يا نهود اعمل ايه حد قالك تخليفي راجل وسيم اوي كده ده انا لما بشوفه بموت من جمال ورجولته عضلات ص*ره عضلات باطنه مش بكرش زى اجواز صحبتي جوزي مميز وبصوت عالي بعشقه يا ناس وباسته من خده. قاسم : حضنها وباسها ربنا يحفظك ليا مش هوصيكي تفضلي هاديه وممنوع خروج من الفيلا لحد ما ارجع اسمعي كلام امي ماشي وخلي بالك من ولادنا ماشي يا قلبي . خديجه : متعلقه في رقبته وبتتكلم زى الاطفال انت عارف اني بحب اخرح وبزهق من قاعده بيت . قاسم : بعدها عنه بعصبيه شوفي يا خديجه ممنوع ت**ري كلمتي ومتنسيش انك ام دلوقتي واتصرفي علي اساس كده وسابهم ومشي. خديجه: بتتكلم بعصبيه عجبك كده يا ماما. ناهد : بصتلها علي انها غ*يه واتكلمت المفروض يا حبيبتي تسمعي كلامه مادام قالك بلاش تخرجي تقولي حاضر خايف عليكي ربنا يهدكي وسابتها ومشيت . ناهد : اوضتها وكان احمد بيصلي دخلت احمد صباح الخير تقبل الله. احمد : كان خلص صلاه تقبل منا ومنكم وقرب عليها ما لك شكلك قلقانه ليه كده. ناهد: قاسم حسه مش طبيعي وانا خايفه عليه و عاوزاك تتكلم معاه عشان تطمني. احمد : انتي طول عمرك قلقانه عليه وبعدين انتي عارفه لما بيكون ماسك قضيه مهمه بيبقى متوتر بس يا ستي انا هاروح اشوفه ماله واطمنك بس خلي بالك من نفسك مش هستحمل اشوفك تعبانه ولا زعلانه . ناهد: هتفضل تحبيني لحد امتى يا احمد. احمد: احبك لحد ما اموت تعرفي سر بس متقوليش لعقلك عليه قولي لقلبك بس حتي بعد ما اموت هفضل احبك. ناهد : حاطه ايديها على شفافيه ربنا يجعل يومي قبل يومك ..... احمد حضنها وخرج بها بعيد الشر عنك روحي حضري الفطار وانا هاشوف اسم ويطمنك عليه. احمد : خبط على قاسم كان بيصلي ويدعي ربنا يحفظ ولاده فضل قاعد لحد ما خلص وبعد ما خلص احمد تقبل الله يا بطل وحضنوا بعض والدتك قلقانه عليك ما لك. قاسم : ابدا يا بابا انت عارف اني ماسك قضيه كبيره وفيها رجال مافيا هنا و في اكثر من دوله ودائما بيجيلي رسائل تهديد وانا عمري ما خفت علي نفسي و متعود على كده بس ان هم يهدوني باولادي حسيت بروحى بتتسحب منى وانهم مسكوني من نقطه ضعفي. احمد : شوف يا قاسم نش هقولك تجاهل التهديد او متخفش عليهم بالع** اعمل كل احتيطاتك وسبها علي ربنا اللي كتبه ربنا ه. اللي هيكون بلغت رسايل دى . قاسم : لنا اوصل الجهاز هبلغهم بس انت عارف محدش في ايده حاجة وبعدين الغربيه ان رقم من تركيا وانا عارف مين انا هسافر تركيا بعد الاجتماع اللي في جهاز ومش عارف هرجع امتي خلي بالك منهم وممنوع خديجه تخرج. احمد : حاضر وانا هزود الحراسه علي فيلا اطمن انت بي وروح شغلك وربنا يقدرنا علي بنت اخويا المجنونه اللي محدش بيقدر عليها غيرك. قاسم : ما فيش الكلام ده الموضوع ما فهوش هزار وبعدين هاكون بره مش هعرف احميها زي كل مره من جنانها والمره دي هي مش لوحدها دول اولادي وربنا يسترها خلي بالك من نفسك و من ماما ومن جدي ومن مجنونه حياتي. عوني : دخل عند قاسم واحمد ايه سايبني لوحدي قاعدين هنا اسرار الحربيه يعني بتقولوها. احمد : قام بس ايد والده صباح الخير يا سياده اللواء. عاوني : صباح الرضا يا احمد يلا يا اولاد الفطار جاهز وناهد لو ما نزلتيش هتزعل مننا ونزله فطره وهم بيضحكوا وبيهزروا وقاسم استاذن وطلع فضل يبص للاولاد و بيحفر ملامحهم جواه وبيكلمهم لو اطول ادخلكم جوه قلبي هعملها. خديجه : طلعت وراه قربت منه و حاطه ايديها على كتفه مالك بتبص ليهم كده ليه حلوين صح تعرف لما بصلهم بحس اني كبرت 20 سنه . قاسم : قولي ماشاء الله ويارب تعقلي وتبطلي تقلقيني عليك وبصلها قوي اسمعيني كويس عاوزك تعقلي حافظي على نفسك وعلى اولادنا لحد ما ارجعلك وانا هتخرجي واليف بيكي العالم كله. خديجه : حاضر بس اسمحلى اخرج لما ازهق مش هخرج الا لما اكلمك. قاسم : انتي غ*يه يا خديجه انا من امتى بروح عمليه وبكلمك او حد بيوصلي ممنوع الخروج وباس ولاده وخرج وسابها ونزل السلم وخديجه نزلت وراه وفضلت واقفه زعلانه مستنيي يصالحها بس هو تجاهلها خالص وسلم عليهم كلهم ومشي وبعد ما ركب العربيه زعل من نفسه عشان ما سلمش عليها رجع لها ثاني كانت قاعده في حضن ناهد بتعيط. قاسم: حبيبتي اسف ما تزعليش وهي جريت عليه وحضنته. خديجه: انا باحبك قوي يا قاسم. قاسم : وانا كمان بحبك يا خديجه. خديجه: فضلت تضحك وتتنطط وتسقف سمعين كلكم قال انه بيحبني قربت منهم سمعت يا جدو وحضرتك يا عمو وانتي يا ماما عمر عمرو قال ل مامي انه بيحبني وجريت عليه حضنته وتعلقت في رقبته. خديجه : قلها ثاني عاوزه اتاكد وسمعت صح. قاسم: قرب من ودنها هاقولها لما ارجع اصلي بحب انا انفذ عملي بحبك وباسها ومشي وهي وصليته و العربيه و فضل يبص عليها ومشي وهي دخلت. ناهد : هديتي عرفتي انه بيحبك. خديجه: كنت حسه اني هموت قبل ما اسمعها الحمد لله حسه قلبي هيطير من الفرحه عشان طلع بيحبني عارفه يا ماما لو موت دلوقت مش محتاجه حاجه ثاني من الدنيا وترميك في حضنها. ناهد : بعيد الشر عنك يا قلبي يلا روحي بتاع الولاد عشان ده معاد رضعتهم. خديجه: قامت عيوني يا قمر وطلعت السلم وهي بتتنطط بيحبني يا اولاد بيموت فيا كمان وناهد بتضحك عليها. ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ عند يزين يزين : انت فين يا قاسم معاد الطياره خلاص فاضل عليه ساعتين و لسه هنعدي على الجهاز عشان الاجتماع. قاسم : انا وصلت الجهاز انت فين. يزين : خمس دقائق واكون عندك. قاسم : خلاص تمام وقفل من غير ما يقول سلام. يزين : يخربت برودك يا قاسم وطلع دخل مكتب قاسم صباح الخير. قاسم : قام وقف يلا انت لسه هتقعد ما فيش وقت. يزين: بصلوا وهز دماغه ومشي وراءه. ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ في مكت رئيس المخابرات العقيد سلامه: اهلا يا رجاله تفضلوا. قاسم : سلم على شريف وسيف فريق بتاعه اللي بيساعدوا في العمليه. قاسم : طلع الفون بتاعه وفتحه وحطه قدام قائد دي اخر رساله جاتلي وطبعا الموضوع كده دخلوا في اولادي وده اللي مش هاسمح انه يحصل وانهم يكون طرف في شغلنا. العقيد سلامه : ولا احنا هنسمح بده يحصل ولا تحصل لاولاد حاجة تمام واحنا عيونا عليهم واي حاجه تحصل احنا هنكون عارفين بس دلوقتي المعلومات اللي وصلت لنا بتقول ان رجا للاعمال زعيم المافيا المصري هيصفوا وفي اقرب وقت عشان ياخذ مكانه في مصر وطبعا اللي وراه بلاك ولازم قبل ما الكل ده يحصل لازم الميكروفيلم اللي معهم لازم يكون في يدينا قبلهم وانا عاوز زعيم المافيا المصري سالم يكون عندي حي. قاسم : والظل لازم نعرف اخر حاجه وصل لها ايه اخر معلومه بتبعثها امتى يا شريف. شريف : اخر رساله وصلتلنا من الظل بتقول ان مارك خ*ف بنت سالم عشان يهدده انه ياخذ الميكروفيلم و هو اللي يستلم صفقه القرن. سيف : كده احنا معانا وقت نوصل ل سالم قبل ما يصفوه والظل هيكون في انتظاركم طبعا هناك. العقيد سلامه : لازم توصل للميكروفيلم وسالم يرجع مصر ربنا معكم يا رجاله. يزين : لسه في حاجه مهمه مش عاملين حساب بنت سالم دي ايه حكايتها مش يمكن تكون شغاله معهم وهي اللي سلمت ابوها ليهم ما هي اصلا واحده منهم. شريف : بالع** المعلومات اللي وصلت بتقول انها دكتوره ورفضه كل شغل ابوها عشان كده ظل هيحاول يهربها قبل ما مارك يتجوزها غصب عنها لان اصبحت الامور بين مارك وبلاك حرب علي مين هيتجوزها . قاسم : وليه ماركه عاوز يتجوزها مدام خ*ف سالم واعلن انه مات كده هو استلم مكانه مش محتاجها في حاجه وبعدين بلاك ازى سايبه ياخده منه . سيف : الظل بيقول انه مهووس بها وهي راضيه تتجوزوا وبتكره وهو واخوه لدرجه انها ضبتهم بالنار الاتنين. قاسم : يبقى لازم ترجع معنا كده كل المعلومات بقت معنا مش هوصيكم على استرتي. العقيد سلامه : الظل هينتظركم في المطار ومعه كل الصلاحيات اللي هتوصلكم ل سالم. يزين : يبقى يلا بينا عشان ميعاد الطياره. قاسم : قامه وخرجوا وصلوا على المطار وطول الطريق قاسم بيفكر في العمليه وهيعملوا ايه يزين انزل يلا يا ابني ودفع الفلوس لسواق اوبر. يزين : ايه يا قاسم طول الطريق ساكت ليه ما تقلقش عليهم ربنا معهم. قاسم : ان شاء الله تعالا نخلص الاوراق ودخلوا المطار وقاسم فون رن طالع يرد وهو مش واخذ باله خبط في بنت و الفون وقع منه كانت كارمن. كارمن : رفعت النظاره بتاعتها اسفه ولسه هتلمس فون قاسم مسك اديها وهي ض*بات قلبها هت**ر ضلوعها وحطت ايدها على قلبها ودموع اتجمعت في عيونها . قاسم : من غير مايحس حط يده على قلبه واستغرب الوجع بيكلم نفسه اقسم لك يا قلبي اني اسمع دقاتك تكاد تنفجر من بين ضلوعي وفاق علي صوتها شكرا واستغرب الوجع اللي في قلبه و سرح في عيونها يالله إيه بحر عيونك ده مش ممكن تكوني اتسانه اكيد انتي ملاك وفاق انت كويسه يا انسه لان عيونها كانت كلها دموع واتغير عيونها واصبح مختلطه بلون الاحمر تكاد شرايين عيونها تنفجر من وجع قلبها . كارمن : سحبت اديها و مشيت من غير ولا كلمه . يزين : كان خلص الاوراق ورجع كان قاسم باين عليه تعب اوى اطلبلك دكتور الموجود في المطار. قاسم : مش قادر يتنفس فعلا وقاعد علي اقرب كرسي. يزين : ادله زحاجه مايه مالك يا قاسم قوم معايا الدكتور يكشف عليك انت كنت كويس بلاش تسافر وانت تعبان اعتذر عن العمليه دى سلمها لحد تاني. قاسم : حاول يقوم يقف انا هدخل الحمام اغسل وشي وهبقي كويس ان شاء الله ودخل فعلا غسل وشه وبص في مرايا حط ايده علي قلبه وفضل يض*ب مكان قلبه اهدى ايه اللي حصل لده كله انت قاسم عوني بتشوف بنات كتير اوى انت مش مراهق مش معقول من لمسه ايد قلبك هيخرج من مكانه انت محصلش ده مع خديجه وانت في قمه نشوتك لا انا لازم اسيطر علي وجع قلبي وحط دماغه تحت المايه وخرج بعد فتره وشه احمر . ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ عند كارمن وريهام كارمن : شافت ريهام جريت عليها واترمت في حصنها وفضلت تبكي وتبعد وماسكه قلبها ومش قادره تتنفس الحقيني يا ريهام قلبي بيوجعني هموت ووقعت في الارض. ريهام : قاعده قدامه في الارض مالك يا كارمن ولو سمحت ممكن تساعدني ادهلها العربيه وفعلا الراجل ساعدها وريهام ساقت العربيه وبعد خمس دقايق بدات كارمن انفاسها تنتظم وفاقت . كارمن : ايه اللي حصل . ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ في تركيا فيلا بلاك ومارك بلاك كابوني : اين هي يا رجل . الحارس : اسف سيدى لا يوجد لعا اي اثر في قصر. مارك : اسمع يا مخنس في خلال 24 ساعه اعرف مكانها والا ارواحكم هي ثمن. مارك كابوني : انا لابد ان اعرف اين ذهبت انا اعلم جيدا انها تستطيع الهرب اااااه منك ايتها المراه الناريه كما اطلقت عليك زعماء مافيا هذا اللقب لابد من اطفئ نار جنتك علي الارض وارسلك للجحيم. ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ رايكم تعليقاتكم توقعاتكم دعمكم اسفه علي التاخير 20 كومنت عشان يوصلكم باقي روايه ان شاء الله يوصل 1200 كومنت بقلم //ياسمين الهجرسي
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD