الفصل الثاني

1724 Words
بعد مرور اسبوع وصلت رساله لصخر ان يذهب الي كبير المافيا ورئيسهم ايضاا لاخبار جديده ليدخل صخر الي مكتبه بعدما سمح له رجاله ليجد مراد وهو يجلس ويضع رجل علي رجل بتكبر ويبتسم بخبث لينظر له صخر بلامبالاه وهو يتحدث مع البيج بوص ومن يعرف بينهم بالكبير ليردف بهدوء خير ي باشا ليردف الكبير بهدوء وامر في عمليه جديده بس عاوزين فيها بنت وتكون جديده تماما ليردف صخر بهدوء تمام ممكن اشوفلك ليردف الكبير ببرود لا هي موجوده لينظر له صخر بعدم فهم تحت نظرات مراد الخبيثه وانت في الحفله الاخيره كان في بنت معااك عاوزينها لينظر لها صخر بغضب والي مراد ايضاا دي مراااااتي ي باشا عاوزينهااااا فين ! ليردف الكبير بغضب صخر حاسب علي صووووتك واتكلم عدل دي اوامر هي مننا يعني امان مش مستعد اضحي واجيب اي واحده تطلع من المخابرات ولا حاجه وبعدين متقلقش مراد هيكون معاها في العمليه دي يعني مفيش حاجه هتحصل لينظر له بصدمه ليردف بغضب اعماااااه نعممممم مين هيكون معاها لا طبعااا مستحيل ليردف مراد بخبث وبرود اي ي صخر احنا من امتي بنقول للشغل لا دا شغل ليردف صخر وهو ينظر له بغضب شغل اه بس يبقي بعييييد عن مراااااتي ي مراااد سامع ليبتسم مراد بخبث وهو ينظر الي البيج بوص ليردف الكبير بغضب صخر دي اوامر مراتك هتكون في العمليه دي ..اه صح هي اسمها حور صح ليومأ له صخر بغضب ليكمل الكبير ببرود هي ومراد هيسافرا بليل واشنطن العمليه هتكون هنااك ليردف صخر وهو ينظر الي مراااد بغضب كماااان فيها سفر ليكمل الكبير ببرود اسبوعين وهترجع يكونوا خلصوا العمليه بس دلوقتي قولها تجهز ليومأ له صخر بغضب ويذهب قبل ان ينفجر بهم لينظر له مراد بخبث وهو يكتم ضحكته علي شكله ليردف مراد بهدوء تمام ي باشا هجهز انا عشان نسافر بليل ليوما له الكبير بابتسامه فهو في وقت قليل استطاع ان ي**ب ثقته بجداره تمام ي مراد اول ما توصل كلمني ليومأ له ويخرج وهو يشعر بانتصار علي صخر وفي نفس الوقت يشعر ان قلبه يدق بسرعه وهو يفكر في الاسبوعين الذي سوف يكون معها بهم وهو يتذكر كيف اقنع الكبير حتي تكون معه فلاش بااك كان قد وصلت له اخبار عن عمليه جديده في واشنطن ليفكر كيف يساعد تلك الفتاه الغريبه لتأتي له فكره ويذهب الي الكبير بسرعه وهو يردف بهدوء وصلتني اخبار عن العمليه الجديده ي بوص ليردف الكبير بابتسامه دي عمليه مهمه وعاوزك انت تقوم بيها واثق انك هتقدر عليها ليبتسم له مراد ليردف ببرود ايوه بس في حاجه لينظر له الكبير العمليه دي محتاج فيها بنت عشان اكملها وهتساعدني عشان تمشي صح لينظر له الكبير باستغراب عمرك ما طلبت مني ان حد يساعدك رغم اني كنت دايما بطلب داا ليردف مراد ببرود هي مش هتساعدني في العمليه نفسها انت عارف اقدر اقوم بأي حاجه بنفسي بس الخطه اللي حطتها عشان تمشي صح في العمليه دي لازم بنت عشان تقرب منهم واعرف بيفكروا في اي اكتر ليردف الكبير بهدوء ماشي ي مراد شوف اي واحده مننا عاوزها وخدها معاك ليردف بخبث في بنت كانت جايه مع صخر الحفله هي دي الوحيده اللي فيها المواصفات اللي عاوزها ليردف الكبير بهدوء تمام اعتبرها معاك باااااااك ليبتسم مراد بخبث وهو يفكر بها ليذهب الي منزله وهي شقه كبيره اي حد ما يعيش بمفرده بها وكانت عباره عن لون اسود مكون من اساس اسود والحوائط باللون الابيض ليدخل الي غرفته فكانت بها مكان مخصص للملاكمه فهو عاده يتدرب في منزله لوقت طويل وهنا يلجأ الي هذا المكان دائما في غضبه ليجهز كل ما يحتاجه في سفره ويذهب ليبدل ثيابه ليرتدي بنطلون جينز اسود وقميص ابيض ويقف امام المرآه وهو يغلق قميصه ويبتسم بخبث لينظر الي صورته المنع**ه فهو وسيم جداا ببشرته القمحيه وشعره الاسود الناعم وملامحه الرجوليه القويه ولحيته الخفيفه ليخرج من الغرفه ويتحرك من منزله الي قصر الصخر وهو يفكر فيما سوف يفعل ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ اما في قصر الصخر كانت حور تجلس بغرفتها بملل كعادتها دائما وهي تهتم بزهورها التي تأنس وحدتها في ذلك القصر الكئيب بالنسبه لها وهو تسمتع الي الموسيقي الخاصه بها علي صوت انغام وتدندن معها وهي تمسك بيدها ساقيه الورود التي تستخدمها لسقايه الزرع في شرفه غرفتها لتبتسم بالم وهي تغني اغنيتها المفضله في ذلك الوقت "اكتبلك تعهد " ممكن تسيبني اشتري عمري اللي باقي قول بكام ؟ مش عاوزه اعيشه معاك عشان لو عيشته كله جراح حرااااااام ممكن تسيبني اشتري عمري اللي باقي قول بكااام ؟ مش عاوزه اعيشه معاك عشان لو عيشته جراااح حراااااام ولو انت خايف لما تسيبني اقابل بعدك حد يصوني وانت لو مبقتش تصدق كلااااااااام ! انا ممكن اكتبلك تعهد مني اني اعيش لوحدي باقي عمري بس اعيشه باحتراااااااااااااااااااااام انا عاوزه نفسي حتي لو كل اللي باقي منها صوت ما انا لو هكمل حياتي بيك من غير ما يجي المووووت هموووووووت مبقاش في قلبي مكان لا ليك ولا حد تاني خلاااص مفيش مبقتش عاوزه حاجات كتير كل اللي انا عاوزاه اعيييييييش ولو خايف لما تسيبني اقابل بعدك حد يصوني وانت لو مبقتش بتصدق كلاام انا ممكن اكتبلك تعهد مني اني هعيش لوحدي باقي عمري بس اعيشه باحترااااااام لتنهي الاغنيه وهي تمسح دموعها بوجع شديد فهي تعتبر انها في سجن سوف ينتهي بموتها لا محالاه سجن سرق منها عمرها،جعلها تشعر انها تشيب من حزنها في ذلك المكان الميت ليقطع لحظتها وهي تمسح دموعها بألم صوته ،تقسم انها لا تكره غيره بحيااتها وتلعن صوته البغيض لها اصبحت تكره اسمها الذي يلفظها به ،اصبحت تكره حياتها وتنتظر الموت ب أي لحظه في اي وقت ،نعم المووت ارحم من ان تعيش كشخص مسجون ضعيف ليهتف صخر بغضب شديد تعلمه جيدا وملامحه الشيطانيه وعيونه السوداااء اجهزززززي عشان هتساافري النهارده لتنظر له حور بخوف وهي تقترب منه بهدوء اسافر فين هنروح فين لينظر لها وهو يجلس علي الفراش بغضب انت اللي هتسافري ليتحول غضبه الي جحيم وهو يض*ب تلك الطاوله التي امامه بقدمه مع مرااااااااااد لترجع حور الي الخلف بخوف وهي تنظر له باستغراب ثواني وتتذكر اسمه انه نفسه ذلك الذي قابلته من اسبوع في الحفله ولكن مهلاا هل ما سمعته حقيقه سوف تسافر معه بموافقه من صخر ايضاا ؟ هل ما قاله لها حقيقه هل سوف ينقذها منه ؟هل ممكن ان تبدا حياتها من جديد ؟ لتهتف بهدوء تخفي خلفه حماسها وفرحتها هسافر معاه فين ولوحدي؟! لينظر لها بغضب جحيمي وهو يخرج من الغرفه اجهززززززززي ي حووووووور ليخرج من الغرفه بغضب ويغلق الباب بقوه لتنظر الي الي الغرفه حولها وفي كل اتجااه وهي تستوعب ما سمعته الان لتقفز فجأه وهي تتحرك في كل مكاان وتصرخ بفرحه غريبه لم تشعر بها من وقت طويل مر عليها في سجنها لتهتف بمرح وصرااخ شديد عااااااااااااااا شكله هيعملهاااااا عليااا النعمه هيعملهااا عليا الطلاااق الوااااد داا كبير كبير كبيرررر عااااااااااااااا ي صخر ي معفن ههرب منك عااااااااا لتقف فجأه مره اخري وهي تضع يدها علي فمها بهدوء وتهتف بصوت منخفض لم يخلو من فرحتها ايضاا يخربيتك ي حور الزفت هتتفضحي اسكتي لتبتسم وهي تفعل حركات مضحكه بيدها وهي تقلد الرقصات الهنديه وتغني رباااااااااباااااااااا رباااااااابااااا هههههه لتركض بسرعه وهي ترتدي ثيابها وتجهز حقيبتها بفرحه شديده ~~~~~~~~~~~~~~~ نزل صخر الي مكتبه وهو يلقي كل ما يراه امامه بغضب شديد وهو يفكر فيما سيفعله وان مراد علي وشك تدمير كل ما يفعله منذ سنين ولماذا لم يري غير حور امامه فهو كان كل ما يقلقه هذا الشئ ويصرخ بصوته الجهوري مراااااااااااااد جبت اخررررك معاياااا ي ابن الشيمي جبت اخرك هقتلللللللك ليصرخ بقووه وهو يخرج غضبه ولا يعلم ان هذه فقط البدايه بدايه انقلاب السحر علي الساحر فهو من بدأ في ظلمه ومراد من سينهي هذا الظلم ليخرج صخر من مكتبه ليهتف بغضب وصرااخ عااااااااااااا** ي عاااااااا** ليأتي له عا** فهو يعتبر يده اليمين واكثر من يكن له ثقته ليردف عا** بصوته الرخيم وهو ينظر له بثقه بجسده الضخم والطويل اوامرك ي صخر بااشا لينظر له صخر بنظرات شيطانيه يأتي بعدها قتل احدهم مرااااد الشيمي تعررف كل حاجه عنه عاوز اعرف كل تفصيله صغيره عنه حتي مقاس رجله ي عاااا** فاااااهم ليومأ له عا** بهدوء يحسد عليه ليردف بشر اوامرك هيحصل ليذهب من امامه ليبدا في تنفيذ طلبه ليردف صخر بغضب وصوت جهوري نهايتك علي ايدي ي مراااد ي شيمي مش مرتاحلك من اول يوم شوفتك فيه وهعرف اي حكايتك وعد مني ليقطع حديثه مرااد وهو يدخل القصر بطلته المخيفه وهو ينزع عنه نظارته بتكبر ويبتسم بخبث صخر باشا اتمني يبقي كله تمام لينظر صخر خلفه وهو يسمع صوته الذي يغضبه لينظر له صخر ويرسم ابتسامه خبيثه علي ثغره وهو يقترب منه مرااد باشا بنفسه منورنا في القصر ليبتسم مرااد بخبث وهو يري غضبه الذي يجاهد لاخفاءه ليهتف ببرود عاوز اتحرك دلوقتي حور جاهزه ليردف صخر بغضب لم يستطيع اخفاءه هذه المره وهو يهتف بصوت مخيف اسمها حرم صخر الخوووولي ليبتسم مرااد باستفزاز وهو يردف دا لما ابقي جاي ومعزوم ع العشاا في بيتكم بس دي تعتبر بقت عضوه ف المافياا يعني شغل ليكمل بخبث وضحكه اغضبت صخر وبصراحه مش بحب الالقاب ف الشغل ، غير معااك ليضحك مراد بخبث لينظر له صخر بغضب ليهتف بصوته الجهوري عاااااااااااااااا** ليأتي له عا** ببروده المعتااد ليهتف مرااد بخبث عااااااااا** ، ي شيخ محدش بيشوفك لي بس ، ولا هنتكبر بقاا عشان العضلات كبرت ليضحك مراد بخبث ليهتف صخر بغضب وهو ينظر الي مراد بنظرات قاتله ولكن كان مراد يقا**ها بضحكه تستفزه اكثر فهو يمكن ان يجعل اي شخص يهابه الا مرااد انه بمثابه جحيم له اطلع نادي حور من فوق ليومأ له عا** ويتحرك ويذهب مرااد ببروده ويجلس براحه شديده علي تلك الاريكه وهو ينظر الي القصر امامه لينظر له صخر بغضب شديد من طريقته وهو يتوعد له بكل جحيم الارض ليقف مراد وهو يلمح حور وهي تنزل من اعلي الدرج وهي ترتدي بنطال جينز ازرق وبلوزه سوداء وتربط شعرها للخلف لتظهر بكامل اناقتها بملامحها البريئه ووجهها الصغير وقامتها القصيره بعض الشئ ليبتسم لها بخبث وهي تنظر له وتبتسم وكانت تود لو تركض له لتقبله بشده علي ما يفعله ليضحك مراد وكأنه علم ما تفكر به لينظر صخر الي حور بغضب وياخذها من يدها امام مرااد لينظر له مرااد بغضب مما قام به ليهتف صخر بغضب وتحذير اول ما توصلي تكلميني مفهوووووم ، وتحاولي بقدر الامكان تكوني بعيده عن مرااد لتومأ له بخوف وعدم فهم لما يحدث الي اين تذهب ولماذا سمح لها بالذهاب و تركها وماذا يفعل مراد؟ لتذهب من امامه في ناحيه مراد لينظر لها مراد وهو يبتسم بخبث ثم ينظر الي صخر وهو يلوح له بيده ويخرج لتخرج معه من القصر وتركب في سياره خاصه به حتي توصلهم الي المطار ويتركوا ذلك الثور الهائج في قصره وهو يلقي بكل شئ امامه ويصرخ بغضب وهو يتوعد بكل شئ لمرااد ويقسم بقتله وان ينتقم منه ~~~~~~~~~~~~ وفي مكان اخر يهتف ذلك الشخص المجهول برسميه اتحركوا ي فندم ليهتف الاخر بهدوء وهو يقف امامه تمام اول ما يكلمكوا وتعرفوا اي معلومه بلغوني وامنوا كل حااجه كويس مش عاوز غلطه مفهوووم ليهتفوا جميعهم مفهوووم ي فندم ليخرج من تلك الغرفه وهو يفكر فيما سوف يحدث واكمال عمله بخير ربنا معاااك ~~~~~~~~~~~~
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD