الفصل الثالث

1398 Words
انا وسط الدنيا الكبيره بحس اني مليش مطرح وانا بفرح ناس كتيره وانا بقيت دايما بخاف افرح تعبت احكي تعبت اشكي تعبت اشرح بأيه هتفيد الشكوي قلب متجرح وانا الورده اللي دبلت قبل ما تفتح ~~~~~~~~~~~~~~ بعد مرور اثني عشر ساعه كان مطار واشنطن يعلن عن وصول الطائره القادمه من القاهره وكان ايضا مراد انتهي من جميع الاجراءات بعدما استطاع ان يجهز جواز سفر خاص لحور فهذه الاجراءات لا تأخذ منهم وقت ابدااا وطوال تلك المسافه كانت حور تنظر من نافذه الطائره ولم تنطق بحرف واحد حتي شعر مراد انها تظن بعقلها الباطن ان كل ما يحدث حلم وهي تنتظر ان ينتهي ولكن بعد ان تستمتع به لذلك كانت صامته ليترك لها حريتها وهو يري الحزن بعيونها لعدم معرفه مستقبلها الغامض ليصلوا الي شقه استاجرها مراد قبل ان يأتوا لتدخل حور وهي مازالت لا تعلم شئ عما يحدث ليدخل مراد وهو يلقي بجسده علي الاريكه لتقف امامه وهي تنظر له وهو ينام علي تلك الاريكه امامها لينظر لها باستغراب وهو يهتف بعدم فهم في اي لتهتف بهدوء عاوزه افهم اي اللي بيحصل انا مش فاهمه حاجه وازاي صخر وافق اني اجي معاك بالطريقه دي ، في حاجه انا مش فهماها لينظر لها وهو يضع يده تحت رأسه بهدوء بارد وهو يفرد قدمه علي الاريكه انا قولتلك علي فكره بس تقريبا انت نسيتي لتنظر له وهي تحاول ان تتذكر لتنظر له باستغراب قولت ااااااي ليردف بهدوء وكأنه يهنئها بتخرجها حور سالم انت بقيتي عضوه في اهم مافيا ف مصر لتنظر له ببلاهه وهي لا تفهم ما قاله لتهتف بمرح وغباء ظاهر عليها انا حاسه انك بتقول حاجه كويسه بس مش فاهمه يعني اي ليضحك علي غبائها وهو يهتف يعني انت حالياا بقيتي واحده من اعضاء المافياا ، زيك زي صخر كداا فهمتي لينظر لها وهو يتمني ان تفهم وينتظر موافقتها لما يقوله لتنظر لها بصدمه وهي تتنفس برعب وتشعر ان جسدها يتصبب عرقاا لتردف وهي تجلس بجانبه وتنظر امامها بصدمه لتهتف وهي تمسح وجهها حاسه اني سخنت شوف كداا لتقترب منه بوجهها ليضحك علي ملامحها وصدمتها وهو يضع يده علي راسها بمرح ليردف ااااااااااااي داااا لازم نروح للدكتور بسرعه لتنظر له بخوف وتردف بتمثيل كان قلبي حاسس منك لله ي صخر ي خولي انت السبب ف اللي بيحصلي همووت وانا لسه ف عز شبابي اه ي حور ي قلب امك كنت ورده مفتحه ليردف مراد بمرح وهو يندمج معها وبقيتي اي لتجيبه بدموع مصطنعه وهي تمسح دمعه وهميه بقيت جثه بعد ما كنت مزه ي مراااد ااااااه ليضحك بشده علي جنانها ليردف بهدوء طيب نتكلم جد شويه بقاا لتقف حور بصدمه وهي تشهق نعااااام جدد الغي رحلتشي لتأتي لتتحرك من امامه ليمسك يدها ويجلسها مره اخري ليردف بهدوء دلوقتي انت بقتي زي ما قولت عضوه في المافيا لتكمل بعدم استيعاب لا والنبي متقولش ف وشي كداا عشان خاطري ليضحك وهو يكمل ودلوقتي حضرتك مش بتعرفي تهشي دبانه فأي الحل لتنظر له بتفكير لتردف بجديه نرش بيروسول لينظر لها بغضب ويكمل بكره الصبح من الساعه سته تبقي صاحيه عشان هنبدا تدريب علي فكره انا جاي عشان مهمه وغير المهمه المفروض اني ادربك كويس وبعد كداا نبدا نتكلم ف موضوع انك تطلقي من صخر بس لازم تكوني اقوي منه او ع الاقل نفس قوته لكن بحالتك الصعبه دي مستحيل فاااهمه ي حور لتنظر له بجديه وخوف من القادم انا خايفه مش هقدر علي صخر اكييد انت بتقول اي ليمسك يدها بهدوء وهو يردف هتقدري انا معاكي ليقف وهو يتجهه الي احد الغرف في ذلك المنزل بكره الساعه سته ي حوور نامي بدري لتنظر له لتهتف بمرح وتذمر طب خليها تمانيه ليردف وهو يغلق الباب ستتتتتتتتته لتنظر له بغضب وهي تهتف انتوا لقتواني في البخت ولا اي ، اي الذل دااااااا لتذهب هي ايضا الي غرفتها وهي تبدل ثيابها وتنام بعمق وهي تشعر بأمان غريب لم تشعر بأي شئ حولها ~~~~~~~~~~~~~~~ اما في قصر الصخر كان يجلس بغرفته وهو يفكر في تلك الحور التي اصبحت محور تفكير له بعدما كان يهتم بعمله وهو لا يفكر بها لحبه لها فهو يعترف انه لم يكن لها اي شئ من قبل فهو كان تزوجها ليتحدي نفسه بعدما حاول ان يقترب منها اثناء عملها في شركته وهي لم تعطي له تلك الفرصه ليغضب منها ويقرر انها سوف تكون له وب أي طريقه ممكنه ليقرر ان يمثل عليها انه يعشقها و ك أي فتاه لا يوجد في حياتها شخص وحيده تعيش بمفردها ويتيمه ايضاا عندما وجدت اهتمامه بها شعرت بتميز واعجاب له لتحب اهتمامه بها وهو حقا كان يتقنه بمهاره شديده لتصدقه وتقبل الزواج منه بعد فتره قصيره جداا ليبدا في ظهور شخصيته لها لتري شخص مختلف تماما عن الذي عشقته شخص يحب نفسه يعشق الانتصار في كل شئ لا يسمح لاي شخص ان يتحدي رجولته ليزيقها العذاب الوان وتعيش معه في جحيم وسجن علي هيئه قصر كبير بلا روح يشبه قصر الوحش في اكتئابه ولكن يختلف ان الوحش كان ينتظر تلك الاميره التي تعشقه ولكن الصخر لا يريد ان يحب احد بل يكتفي بنفسه فقط كان يفكر فيما حدث وهو يردف ببرود محبتهاش ابداا بس مش واحد زي مراد اللي اخدها مني مستحيل هي ملكي بتاعتي مش هتكون لغيري وخصوصا مرااد الشيمي ليذهب ليرتدي ثيابه ويخرج من القصر الي شركته التي يغطي بها علي اعماله في المافياا وهو يدخل الي شركته لتقا**ه سكرتيرته وهي تنظر له بابتسامه وتهتف بدلع وهي تقترب منه صخر باشا ، في ورق محتاج توقيعك ليوما لها ويردف ببرود وهو يتجهه الي مكتبه هاتيه وتعالي وهاتيلي قهوه لتومأ له بفرحه وتذهب لتدخل له بعد عشر دقائق وهي معها القهوه الخاصه به لتضعها امامه وهي تقترب من مكتبته وتضع امامه الملفات وتفتحه لها وتعطيه القلم بيده ليبدا صخر في توقيع الاوراق تحت عيونها لتردف بهدوء هنسهر انهارده فين ليردف بهدوء غاضب مش هنسهر ، مليش مزاج لتنظر له بتذمر ليردف بغضب وهو يغلق الملف امامه خدي الملف اخرجي لتأخذ الملف من امامه وهي تخرج بغضب من المكتب لتذهب الي مكتبها وهي تلقي ما بيدها بغضب يوووووه حتي الخروجه بااااظت ، ماشي ي صخر ~~~~~~~~~~~~~ وفي مكان اخر يهتف ذلك الشخص في اخبار وصلت ي باشا ليضع السماعات علي اذنه وهو يسمع تلك المكالمه المسجله ليهتف بغضب عدما استمع مييييين دي ، وازاي يعمل كدااا ليردف الاخر بهدوء مش عارفين ي فندم بس بيقول انه حاسب كل اللي هيعمله لينظر لهم بغضب ويخرج من المكتب بأكمله ~~~~~~~~~~ وفي بلاد بعيده كانت تنزل فتاه جميله جدا في سنها العشرون وهي تغني وتدندن علي درج الفيلا الخاصه بهم وهي تغني لعمرو دياب "يتعلموا " يتعلموا يتعلموا م الرقه دي يتعلموا ، شوف هما فين وحبيبي فين ماشافوش كدا ولا يحلمواا يتعلموا يتعلموا م الرقه دي يتعلموا شوف هما فين وحبيبي فين ماشافوش كدا ولا يحلموا اللي عنده ضحكه دي ديااا واللي لون عيونه مش عدياا ليأتي من خلفها ذلك الوسيم وهو يدف بمرح اتنيلي ي شمس هيتعلموا اي بلا نيله لتنظر له شمس بغضب وهي تردف بقولك اي ياااااض انت ابعد من خلقتي السعادي سااااامع لتنظر امامها وهي تهتف بغضب لوالدتها بقولك اي ي صافي خلي ابنك يبعد عني عشان مقتلهوش لتردف صافي والدتهم وهي تردف بغضب من ابنها سليم ملكش دعوه بيها كل شويه تتخانقووا كداا لينظر سليم الي اخته بغضب وهو يشير بيده علي رقبته دليل علي قتلها لتخرج له ل**نها وهي تكمل غنائها باغنيه جديده وهي تنظر له بخبث بروح كتير امااكن واشوف ناس كتير ومبجبش سيره عنك ف الكلااام قطعت خلاااص معارفك وكل اللي عرفك ومبقاش في بينا سلام او كلام بروح كتير اماكن واشوف ناس كتيره ومبحبش سيره عنك ف الكلاام قطعت خلااااص معارفك وكل اللي عارفك ومبقاش ف ي بينا سلاام او كلام دا انا خ**ت الشوارع اللي مشينا لتقطع غنائها وهي تنظر له لتردف باستفزاز ومرح عشان كانت شواااارع معفنه اصلااا مش همشي فيها تاني لتركض شمس بسررعه وسليم خلفها وهو يردف بغضب شوااااارع مين اللي معفنه ي معفنه هاااااا مش هسيبك اللي يشوفك اصلاا ميقولش انك في جامعه امريكيه ي معفنه ي بيئه خدي ي بتتتتتت لتركض شمس بسرعه لتختبئ في امها ماماااااا ابنك بقاا قتال قتله لتنظر لهم صافي وهي تضحك بقوه لينظر لها سليم بغضب بتضحك لي ي صااااافي عشان معرفتيش تربي بنتك لتردف صافي بضحك مرتفع وهي تأخذ انفاسها لا عشان الشوارع اللي المعفنه اللي خ**تها ههههههههههه لينظر لهم سليم بغضب وشمس تجلس بجانب والدتها وهي تضحك مثلها ليهتف بنفاذ صبر لا انا اشوف الكبير العااااااقل يجي يشوف امه واخته عشان جبت اخرررررررري اناااااا ليذهب من امامهم وهم مازالوا يضحكوا ليردف وهو يخرج انا رايح اشوف شغلي عشان متجليش جلطه لتهتف شمس بمرح روووح ي خووويا اللي يشوفك يقول انك رجل اعمااااال بلا نيله دا انت دكتور سااااااقط ي ابو ملحق لينظر لها بغضب وهو يهتف باستفزاز مبلاااش الملحق عشان اخوكي لو عرف الكحك اللي جبتيه هيعلقك لتنظر له بغضب ووجهها تحول الي اللون الاحمر ويضحك هو بقوه ويخرج الي المستشفي التي يعمل بهاا ~~~~~~~~~~~~~~~~
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD