الفصل الاول

1062 Words
في فيلا فخمه جدا اتي صوت امرأة و هي تقول : يلا يا رحمه اصحابك تحت رحمه : حاضر يا تيته قوليلهم ساعه وجايه الجدة ( انعام ): يا رحمه فوقي معقول هتتأخري اول يوم جامعه رحمه : حاضر يا تيته هخ*ف حلم سريع و جايه انعام : انتي حره بس انا هندهلك مازن رحمه بخوف : خلاص ده انا صحيت و جهزت كمان ابتسمت انعام علي خوف رحمه من مازن و بعدها تركت و هبطت للأسفل بعدما انهت رحمه ارتداء ملابسها و هبطت عند اصدقائها امام الفيلا رحمه : صباح الخير جوري : صباح الورد مازن : صباح الفل ملك : بونجور Bonjor مازن بإستهزاء : بونجور الله يرحم ابوكي يا ملك كان مفكر البانيو حمام سباحه ملك : تحب اقولك ابوك كان مفكر ايه يبقي ايه جورى : خلاص اهدوا هتتخانقوا ولا ايه **ت الجميع و صعد كلا منهم الي سيارته و انطلقوا الي الجامعه بعدما وصلوا الجامعه صفوا سيارتهم و هبطوا منها و مشيوا جنب بعض بطريقه عصابيه ( كانوا عاملين زي توم كروز و فريقة في المهمه المستحيله ) بعدما قليل علم كلا منهم موعد محاضرته و ذهب كلا منهم الي كليته ليحضر المحاضرة بعد وقت كانت رحمه انتهت من محاضرتها و جلست في كافتريا الجامعه تنتظرهم رحمه مع نفسها : هما اتأخروا كده ليه و فجأة وجدت ثلاث شباب يجلسون معها علي نفس الترابيزه بطريقة سيئه رحمه : ايه قلت الزوق دي الشاب ١ : احنا حابين نتعرف رحمه بشجاعه : لو ممشيتوش من هنا انا هندهلكم الامن الشاب ٢ : اندهيهم بعدما اتو الامن و وجدوا أن الامر يخص تلك الشباب تراجعوا مما جعل ذلك الخوف لدي رحمه .ا الشاب ٣ : اسمعيني اكويس انتي اكيد جايه الجامعه دي بمنحه دراسيه لانه من شكلك كده ميو حيش انك معاكي فلوس تدخلي جامعه زي دي فعلشان كده حابب اقولك اننا عندنا سهرة حلوة النهارده فياريت تيجي و انهي كلامه وهو يغمز لها بعينه رحمه بغضب : انتي شخص قليل الادب و بعدها ض*بته بالقلم الشاب بغضب : انتي ايه الي عملتيه ده و ضغط علي ايد رحمه لحد ما الكوباية الي في أيدها ات**رت و جرحتها اما باقي الطلبه كانوا ينظرون إليهم ولا يتحدثون عند جوري بعدما انتهت المحاضرة و كانت في طريقها للكافتريا جورى : المحاضرة كانت متعبه جدا منه ( فتاه تعرفت عليها جورى في المدرج ) : اه متعبه اوي جوري : بقولك ايه اصحابي في الكافتريا تعالي اعرفك عليهم منه : اوكيه في الكافتريا رحمه بدموع : انتي شخص مش محترم الشاب ٣ : علشان تحرمي تغلطي مع سليم تاني هههه الشاب ١،٢ : هههه جورى و قد أتت : و اذا غلطت هتعملها ايه يعني رحمه بدموع : خلاص يا جورى جورى : ما تخفيش يا حبيبتي مش هعمل حاجه و اكملت و هي تحدث منه منه من فضلك خدي رحمه عالجيلها الجرح منه : حاضر و اكملت و هي تنظر الى رحمه يلا يا رحمه بعدها ذهب رحمه مع منه الي عيادة الجامعه جورى و هي تنظر الى الثلاث شباب : ممكن اعرف مين الي عمل كده الشاب ٣ : ليه عايزه تعرفي علشان نعمل فيكي زيها هههه جورى : لاء انا الي هعمل و في اقل من دقيقه كانوا الثلاث شباب علي الارض جوري : انتوا بقي الي اياكم تلعبوا يا حلوين اما الطلاب كانوا ينظرون بصدمه إلي الثلاث شباب بعدما اتي مازن و ملك و نظروا الي تلك الشباب مازن : ايه اللي حصل و مين ض*ب دول كده جورى ببرود : انا الي ض*بتهم مازن و ملك : ايه مازن بضيق : مش قولنا بلاش الاسلوب ده في الجامعه جورى : هما الي بدأو ملك : ايه اللي حصل .بعدها قصت لهم جورى ما رأته من الذي فعلاه تلك الشباب مع رحمه مازن بعصبيه : يا ولاد ال ؟؟؟؟؟ ده من مش هرحمكم من كتر الض*ب ملك : هدي نفسك يا وحش احنا لسه كنا بنقول ايه مازن بضيق : حاضر بعد قليل عادت رحمه مع منه و اطمأن عليها مازن و جورى و ملك و بعد قليل تم استدعاء جورى و رحمه و الثلاث شباب ايضا و هم سليم و فريد و كريم الي مكتب عميد الجامعه اما مازن و ملك فقد ذهبوا مع جورى و رحمه _______________ في مكتب العميد ( الاستاذ منير ) منير بصرامه وهو يحدث مازن و اصدقائه : ممكن اعرف مين إلي ض*ب الشباب دول ملك : و حياتك انا جايه علشان اعرف منير بعصبيه وهو يوجه حديثه تجاه مازن بشك : انتي الي عملت كده مازن : انشالله أعدمهم لو كنت اعرف جوري و ملك و رحمه : ههههه سليم بكذب : يا دكتور انا قلت ل حضرتك اني انا و كريم و فريد كنا بنهزر مع بعض منير و قد لاحظ الشاش الذي علي يد رحمه : ايه اللي في ايدك ده و مش عايز كذب رحمه بخوف و تردد : ده ده من السكينه كنت بقطع بصل و عنيا وجعتني و مكنتش شايفه ايدي فجرحتها هو ده الي حصل مازن وهو يحدث نفسه : حتي مش عارفه تكذبي ملك و جوري : ابو شكلك العميد بعدم اقتناع : اممم تقدر تمشي يا مازن انتي و اصحابك بعدما خرج مازن و جورى و رحمه و ملك العميد وهو يوجه كلامه ل سليم و فريد و كريم: طول عمركم هتفضلوا فشله أطلعوا بره بعدها خرج كريم و فريد و سليم جلس العميد وهو غاضب _____________ عند مازن و جورى و ملك و رحمه بعدما خرجوا من مكتب العميد مازن وهو يحدث رحمه : انتي مش عارفه تكذبي رحمه : اهو زي ما ربنا قدرني ملك : مش مهم جوري : انا حاسه أن الولاد دول بيخططوا لحاجه مازن : هما ممكن خبوا اللي حصل قدام العميد علشان ميبقاش شكلهم وحش انه بنت ض*بتهم جورى : مفتكرش رحمه : فككم من ده كله علشان تيته عزماكم النهارده علي العشا مازن : و الغدا نعمل ايه رحمه : و الغدا عندي انشالله ما حد حوش مازن : طاب الغدا ايه ملك بضحك : يلا يا طفس و ذهبوا إلي منزل رحمه عند سليم و فريد و كريم بعدما خرجوا من مكتب العميد كريم : و الله العظيم لاندمهم فريد : ايوه و خصوصا البنت اللي اسمها جوري دي سليم : احنا هنلعب علي اضعف حد فيهم وهي رحمه بس احنا لازم نكمل هي فين شاهي كريم : مش جايه النهارده نبقي نتفق بالليل سليم و فريد : اوكيه و بعدها ذهب كلا منهم الي منزله ___________ كده خلصنا الفصل الاول انا عارفه انكم مش فاهمين حاجه من الي حصل بس الفصل الثاني هتعرفوا كل حاجه و الاحداث هتبدأ تبقي اقوي انتظروا القادم من روايه الحب في زمن الكورونا بقلم داليا ناصر الاسيوطي يتبع
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD