الفصل الثاني

1103 Words
بعدما اوقف الجميع سيارتهم امام الفيلا الخاصه بعائلة رحمه و هبطوا من سيارتهم و وقفوا امام الباب الداخلي للفيلا رحمه : قبل ما ندخل مش عايزه تيته تعرف حاجه مازن : يعني نعمل ايه في ايدك المفلوفه بالشاش دي ملك : ايه رايكم نقولها اتجرحت في ازاز العربيه الجميع : اوكية و بعدها قامت رحمه بالضغط على جرس الباب بعدما فتحت الخادمه الباب الخادمه ( ميرفت ) : اتفضلوا يا هوانم مازن : اولا هما هوانم و انا شيفاني حاطط روج ثانيا و ده الاهم قلنا ميت مره بلاش هوانم و بشوات دي ميرفت : حاضر يا ابني مازن : شوفتي احلي ازاي ملك : طيب وسعوا ادخل علشان اشوف انعام اصلها وحشاني اوي بعدها دلف الجميع و سلموا على انعام انعام و هي تنظر الى يد رحمه بقلق : ايه إلي عمل في ايدك كده رحمه : مفيش يا تيته ده ايدي اتجرحت في ازاز العربيه ملك لتغير الموضوع : و النبي بتحلوي كل يوم اكتر من اليوم الي قبله مازن بمشاغبه : و انا عايز اتجوز الجميع : ههههه انعام : بطلوا لماضه ده كله علشان تتغدوا و انا معنديش غدي جوري : حرام عليكي يا انعام انعام : خلاص في اكل بس ده علشان خاطر جوري ملك : و اشمعنا جورى انشاء الله مازن : مش مهم علشان خاطر مين اهم حاجه هناكل انعام : طاب يلا اغسلوا ايد*كم علشان بيقولوا انه في مرض جديد في الصين مازن بعدم اهتمام : ده في الصين انعام بصرامه : قلت ايه الجميع : حاضر بعدما جلسوا على طاوله الطعام و كان مروان اخو رحمه قد انضم إليهم و بدأو في تناول الطعام مروان : الاكل جميل يا تيته تسلم ايدك الجميع بتلزز : اه فعلا انعام : ب الهنا يا حبايبي مازن : عامل ايه في المدرسه يا مروان مروان بحزن قد اخفاه : اهو الحمدلله و **ت قليلا يفكر في شئ و بعدها تحدث ايه رايكم تفضلوا اليوم معانا رحمه : والفكره ايه رايك يا تيته انعام : ما انا قولتلك اعزمي اصحابك علي العشا و بمأنهم هنا من دلوقتي يبقي اكيد هنتعشي مع بعض جورى : و نسترجع ايام زمان مازن : بس ناقصنا الحيوان إلي قال هياخد الجامعه هنا و برضوا مجاش من دبي ملك : احنا ناقصنا تلاته مش واحد رحمه : علي الاقل احمد بيكلمنا كتير و بينزل مصر كل كام شهر لكن الي سافروا و راسلونا شهر و بعدين مفيش اي حاجه جاتنا منهم جورى : ايوه دول سافروا من 7 سنين فجأة قام مازن و خرج الي الجنينه انعام : هو مازن زعل ولا ايه بعدها تبادلت جورى و ملك و رحمه النظرات فيما بينهم و علموا انهم اخطأو فذهبوا الي الحديقه من اجل أن يصلحوا ما فعلوه في الحديقه كان يقف مازن علي حافة حمام السباحه و أتت اليه ملك و جوري و رحمه رحمه : مازن انا مكنش قصدي ازعلك مازن : انا مش زعلان بس هما ازاي يسافروا و ميسألوش علينا كده ملك : لاء انتي زعلان و بعدها اكملت كلامها بمزاح ايه رايك اجيبلك مصاصه و متزعلش مازن : مصاصه ها و بعدها قام بإلقأها في حمام السباحه اما جورى و هي تحاول أن توقع مازن حمام السباحه إنزلقت قدمها و وقعت هي مازن بضحك : علشان تحرمي يا جورى و لم يكمل كلامه و وجد نفسه معهم داخل البيسين لان رحمه قامت بدفشه و فجاه رحمه وجدت من يوقعها مروان : علشان تبطلوا دوشه مش عارف اتكلم مع صاحبتي في التليفون الجميع و هم داخل حمام السباحه : ههههه علي العشاء بعدما قامت جوري و رحمه و ملك و مازن بتبديل ملابسهم و جلسوا علي طاولة الطعام ليتناولوا الطعام مازن بتلزز : يا سلام الاكل جميل و لم يكمل كلامه لانه عطس و خلفه جورى و ملك و رحمه و لم يعطسوا مره واحده بل تكرر تلك الامر مروان وهو يوشوش انعام : مش قولتلك عندهم المرض الجديد إلي في الصين انعام بصوت منخفض : ايوه و دي اعراضه يلا نروح ننام و بلاش ناكل مروان : حاضر يلا و بعدها قام مروان و معه انعام من علي طاولة الطعام ليذهبوا و لكن اوقفهم صوت مازن مازن : علي فين انعام : طالعين ننام يا ابني انتوا خدوا راحتكم. تصبحوا علي خير الجميع : و انتوا من اهله و بعد قليل كان مازن و رحمه و ملك و جورى انهوا تناول الطعام و جلسوا معا قليلا و بعدها ذهب مازن و ملك و جوري كلا منهم الي منزله اما رحمه فقد ذهبت الى غرفتها ______________ في يوم جديد في منزل رحمه رحمه قبل أن تخرج من الفيلا : تيته انا هتأخر النهارده شويه انعام : انتي لسه م**مه علي الموضوع ده رحمه : متخفيش يا تيته و بعدين اصحابي معايا انعام بقلق : حاضر يا حبيبتي بس خلي بالك من نفسك رحمه : حاضر يا تيته سلام بقي علشان اصحابي مستنيني بره انعام : مع السلامه يا حبيبتي بعدها خرجت رحمه الي اصدقائها و ذهبوا الى الجامعه _________ في الجامعه بعدما وصل مازن و رحمه و جورى و ملك الي الجامعه ذهب مازن و رحمه و ملك كلا منهم الي محاضرته اما جورى فقد جلست في الكافتريا الخاصه بالجامعه جورى و هي جالسة جورى و هي تحدث نفسها : يا ربي انا زهقت و فجأة وجدت هاتفها يرن بعدما اجابت جورى علي المكالمه جورى : ألو ب الاستاذ الي قال انه جاي و مجاش احمد : والله انا في مصر بس عايز اعمل مفاجأة للشباب . جورى بفرحه : بجد يعني انتي هنا احمد : ايوه و كنت عايز اعرف ايه عندكم بعد الجامعه علشان اعملكم مفاجأة جورى : رحمه رايحه السجن علشان تشوف الحيوان احمد بقلق : طيب خليكي علي اتصال معايا و قوليلي كل حاجه هتحصل و انا لازم اقفل دلوقتي سلام جورى و قد لاحظت شئ : سلام بعدها اغلقت المكالمه و وجدت فتاة تجلس معها علي نفس الترابيزه شاهي : هاي ممكن اقعد جورى : ما انتي اتنيلتي اقعدتي شاهي : ايه ده انتي طلعتي لوكل اوي زي ما قالوا ب الظبط . جورى : و مفهموكيش اني ايدي تقيله . خافت شاهي من جوري و تركتها و ذهبت بعدما ذهبت شاهي أتت رحمه ولكنها رات شاهي و هي تقوم و تذهب رحمه و هي تجلس : ايه ده انتي صاحبتي حد غيري جوري : لا والله رحمه : طيب مين الي البنت اللي كانت هنا جورى : هحكيلك مازن و قد آتي من الخلف و معه ملك مازن : بتقولوا ايه اسرار من غيري يا اوساخ جورى : لاء مش اسرار و بعدين انا من أمتي بخبي عليكم اسرار ملك : امال في ايه جورى : تعالوا اقعدوا و هحكيلكم . __________ يا تري مين الي في السجن ؟ و كمان انا عارفة انه مش فاهمين ايه الحوار في الروايه بس كل حاجه هتبتدي تتربط ببعض و هتعجبكم انتظروا القادم من روايه الحب في زمن الكورونا ( اصحابي روعه ) بقلم داليا ناصر الاسيوطي يتبع
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD