الفصل السادس

1016 Words
سلمى يا عمو بس انا المفروض اسافر البلد يوم الجمعه الصبح عمر ليه كده هتسافري ليه سلمى اصل الاجازه بتاعتى هتخلص الخميس ولازم ارجع السبت الشغل عمر طب انتى متقدمى طلب اجازه كمان ولا ايه سلمى مينفعش لازم ارجع وبعدين ابلغ اجازه تانى عمر. طيب هابقا اروح معاكى سلمى فرحت خالص في نفسها وقالت ان شاءالله محمد. طيب انتى شوفي محتاجه ايه وانا اجبهولك عمر. ايه يابابا انت لغيتنى ولا ايه انا هادفع اي حاجه تحتاجها ولا هي مش هاتبقي مراتى سلمى في بالها فرحت بكلمة مراتي واعجبت بعمر وتفكيره محمد. لا انا وانت واحد بس هى تؤمر واحنا نجيب كل اللي نفسها فيه سلمى لا انا عندى كل حاجه الحمد لله مروان انا عايز بسكلته سلمى وعمر ومحمد ضحكو ? عمر هما بيطلعو امتا سلمى خضيتنا محمد يا عنى جيت بدري مروان للدرجادي يعني مش طايقنى انا مشفتش عيله كده سلمى ? لا يا قلبي بس بنطمن عليك عمر. خلص يا زفت ايه اللي جابك مروان مفيش الاساتذه كنسلو الحصتين شكلهم واقعين في بعض يالا فلوس الحصص دى جيبي اولي بيها ? محمد ليه هو انتا كنت شغال بيهم سلمى سامحو يا عمو ربنا يخليك سيبهملو يفرح نفسه شويه محمد انت هتبوظيه سلمى. معلش علشان خاطري مروان. والنبي يا محاميحو والنبي عمر ? مش لايق عليك الدلع ياض انشف خليك راجل كده سلمى خلاص يامروان عمى هايسبهوملك بس هاتلي اتنين كونو بالشيكولاته عمر في نفسه واشمعنا ياعنى مروان دلع ويجيبلها وبتطلب منه اهى كل حاجه بس سابها في نفسه محمد خلاص علشان خاطرك بس بكره ان شاءالله هاخد يوسف واحنا راجعين من المكتب وننقي حاجات من عند الصايغ ونجيبها لسلمى تنقو مع بعض الشبكه عمر تمام ربنا يقدم اللي فيه الخير مروان ايه ده انتو هتتخطبو وقام نط من مكانه وقعد يزغرت وهما يضحكو وقام حاضن سلمى عمر انت يا زفت لم نفسك بقا سيب خطيبتى مروان ههه خلاص بس هى بتاعتى من قبلك عمر ايه قلة الادب ايه اللي بتعتك دى ينفع كده يا بابا محمد مروان عنده حق هو يعتبر اخت العروسه كلهم ? قعدو يضحكو مروان الله يسامحك يا حج مكنش ده العشم دانا لولا يوسف يزعل كنت اجوزت قبليه وشوفتو عيالي هنا حواليكو سلمى بس خلص ثانوي الاول مروان ليه فصلتينى ليه انا بنسى انى في ثانوي دي يوسف دخل انا سامع سيرة جواز مين جاب سيرتى سلمى ? ده مروان كان...... مروان ابدا مش تبارك عمر وسلمى هيتجوزو الجمعه هيكتبو الكتاب يوسف بجد الف الف مب**ك ودارحضن باباه وعمر ومروان ولسه هيحضن سلمى عمر صرخ فيه متلم نفسك يا **** هي ظاطت ولا ايه يوسف انا اسف والله مش متعود ها هاتلمونى امتا عمر وانتى شوفي نفسك شويه سلمى ب**وف بصت ليوسف وقالت ليه هو انت حاطط عينك علي حد يوسف انا ابدا دانا هاسيبك تنقيلي سلمى. طيب خلاص هقول لليلى توافق علي العريس اللي متقدم لها يوسف دانا كنت دبحتها محمد ايه طب احترم وجودى ? هتدبح بنت اختي يوسف انا اسف يابابا محمد اتقل يا اهبل يوسف. حاضر ادينى مستني دوري وربنا يسهلها واجوز مروان طب يالا نهيص النهارده فرحي يا جدعان يوسف عايز كله يبقا تمام ????? كلهم سهرو يضحكو ودخل كل واحد ينام وفي باله حاجه تانيه خالص غير التانى تاني يوم يوم الخميس الكل فطر الصبح وخرج يوسف ومحمد وبقيت سلمى مع مروان بتجهز البيت علشان كتب الكتاب بكره مروان هو ينفع اعزم اصحابي سلمى لا عمو قال هانخليها علي الديق عائليه يعنى مروان طيب هي عمتى جايه ليه سلمى ? يابنى ماهيا عائليه مروان انا ماباطيقهاش سلمى اومال انا اعمل ايه عمر مروان خد ابقا هات جاتووه وساقع علشان اللي جايين بكره مروان طب خلي يا عمر عمر تسلم ياغالي سلمى عمر ياريت متعملش حاجه مع رانيا لما تيجي بكره عمر مش في دماغي اصلا سلمى طيب كويس عمر كان عايز يتكلم معاها بس لاقي نفسه ل**نه تقيل ومش عارف يتكلم ولا يبدا كلام خالص سلمى طيب انا طالعه فووق محتاج حاجه عمر لا جه يوسف وعمها في معادهم ونادو عليها سلمى ايوه محمد تعالي شوفي الدهب ونقي اللي عايزاه سلمى ايه ده يا عمو كتير خالص محمد انا قولت تنقي براحتك سلمى طب يبجي عمر طيب وننقي سوا عمر خرج واتف*ج كانت مستانياه يختار لها لقيته ساكت راحت منقيه دبله ومحبس وسكتت محمد نقي سكتى ليه سلمى لا دول كفايه عمر لا خدى تانى ده قليل سلمى لا دول حلوين محمد طيب خدى شوفي السلاسل والاطقم دى سلمى لا يا عمو دول كتير خالص عمر نقي وخلصي ولا احنا مش ماليين عينك هو انا مش هقدر ادفع يعنى محمد يا بنى ايه الكلام ده سلمى اتضايقت راحت مشاوره علي اي واحد وخلاص وقالت هو ده عن اذنكم هجهز الغدا محمد يابنتى شوفي دول سلمى لا يا عمى اظن دول كفايه شكرا ليك محمد بص لعمر بلوم وقال اللي يريحك يا بنتى وعدا اليوم وجه المعاد بتاع كتب الكتاب وجه المأذون وسلمى فوق في الاوضه قاعده متوتره خالص وخايفه من اللي جاي خايفه تكمل وتندم او انها تسيب عمر الخطوه صعبه وكانت متوتره جدا خبط مروان سلمى يالا علشان المأذون جه مردتش عليه مروان نادى عليها بعدين خبط قالت ايوا مروان ممكن ادخل سلمى اه مروان ايه يا عروسه سلمى عروسه مروان مالك حد دايقك سلمى لا انا خايفه شويه مروان متخافيش كلنا جمبك وبنحبك ومبسوطين انك هتبقي وسطينا ولا انا منفعش ابقا اخت العروسه زى بابا ما قال سلمى لا انت ابنها مش اختها مروان يالا جت عليكى من مهتهزق من البيت كله لسه مخلصش كلامه يوسف من بره بينادى انت يا مروان الزفت مروان مش بقولك ? سلمى ? ربنا يخليك ليا ياقلبي مروان مانتى خلاص يا خاينه بعتينى وهتتجوزى غيري سلمى لا يا قلبي انت الاصل ومش ممكن اسيبك في ام بترمي ضناها مروان حبيبتى والله طب يالا قبل ما اسمع كلام بسببك سلمى يالا وحطت ايدها في ايده قالها لا انا كده هاروح هدر وعمر هيمثل بجثتى ? سلمى ? نزلو وسلمى كانت م**وفه جدا وعمها اخدها وقعدها جمبو المازون من وكيلك سلمى عمى وبدات المراسم وقال المأذون بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في الخير والبركه وهنو بعض ودخلت تهانى مع خروج المازون كان بيوصلو يوسف وهو طالع لمح ليلى اللي كل ماتشوفه تبص للارض ضحك ومشى مع الراجل وسلم علي عمتو ومؤيد وقالهم اتفضلو جوا تهانى هو في ايه محمد ده كتب كتاب عمر وسلمى تهانى ايه الكلام ده والي لقاء مع الفصل السابع ياريت تصوتولي ♥♥♥♥????????????
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD