هدية من اسكندرية
بارت 7
انا عارفة يا دكتور مين الي ض*به كدة ....
المدير :انت اسمك ايه
ملك: انا اسمي ملك رمزي وشوفته وهو بيض*به و**ر الازاز ده ع راسه كأنه حته دمية ونسي أنه بني آدم زيه
بصت ملك ليوسف باشمئزاز
ملك: دكتور انا مستعدة اشهد مع الولد الي اض*ب ده
حتي لو في القسم .....
المدير: لما نشوف الاول الولد حصله ايه تعالي ع المكتب يا ملك
سارة كانت في حالة ذهوول معقول يوسف الي كانت بتحلم بيه وعايزة تغيره وحبته تبلغ عنه بالسهولة دي
سارة :بتوشوش ملك انت متأكدة من الي بتعمليه ده
انت فاهمة انك كدة ممكن تضيعي مستقبله بالكامل ..
ملك: طبعا اومال هو فاكر أنه معاه فلوس هيدوس ع راقابينا ده كلهم شايفين ومحدش فتح بوقه
يا سارة انا مقدرش اشوف حد بيعمل كدة واسكت ..
ساره ايوه بس انت بتحبيها ملك
ملك قصدي كنت موهوبه انا باحبه انا عمري ما هاحب واحد بلطجي انا شفت في عينه اسفه وجمود ما شفتهمش في حياتي ولا اول مره اخاف كده
حسن بعصبية قرب من ملك ..: وانت كمان مش هتفتحي بوقك الا بموتك سامعة يا بت انتي ولا أنا افهمك ...
بسبب عصبيه وهي بتزق حسن ايه ده ابعد عنها انت مجنون ولا ايه اوعى تقرب منها حاجه ثاني
حسن لها بقى هاقرب وريني هتعملي ايه وانت هتغيري الكلام اللي قلت لي المدير انت سامعه لا
ومسك ايديها جامد
يوسف بحدة : حسن بس سيب ايديها وابعد عنهااا
ملك: اوعي يا حيوان سيبني..اوعي ...كلكوا بجد زبالة ..
حسن :يوسف انت كدة هتروح في داهية لو البت دي فتحت بقها بكلمة واحدة ..البت دي لازم تغير كلامها
سارة :متقولهاش بت يلاااا سامع ولا لاااء
حسن: بت ايه رايك بقي بت ...واتهدي بدل ما ارزعلك قلم يظبط كدة ..هااااا
سارة: بت أما تبتك تصبح ستك...وقلم مين الي تديهوولي .ليه فاكرني هسكتلك ...طب اي رايك بقي انك ممكن تحصل صاحبك ده لو فكرت بس تقرب لحد منننا ....
يوسف: بس يا حسن انا مش فارق معايا اي حاجة غير اني اربيه وأعرفه مين هو يوسف المنشاوي
اصلاااا ....
ملك: بعد كل ده لسه عايز تعمل تاني انت ايه معندكش قلب ولا دين ولا أخلاق انت محدش علمك الادب ولا التربية عمرك ما حسيت بقيمة اي حاجة ما انت شخص فاشل ومستهتر و انا الي قولت ممكن تتغير لكن تيجي ع الناس وتض*ب وتقتل وكل ده ليه علشان معاك فلوس
حسن : ما بس بقي واخرصي قبل ماتيجي تتكلمي وتقوولي الق*ف ده اعرفي مين هو يوسف المنشاوي
يوسف عمره ما كان كدة وعمره ما جيه علي حد
ولا عمره كان فاشل بلاس غباء بقي
سارة :يا سبحان لله من امتي وانتوا حبايب بقي
وهو مش انت نفس الشخص برضو الي كان بيض*بةا برا يا اخي ده انت وشك لسه معلم اهوووو
حسن :طول عمرنا اخوات وأصحاب احنا التلاتة بس هي مشكلة بيني وبينه وعمري ما هستغلها دلوقتي خالص ضده ..واه انا الي كان بيض*بني برا وأيده معلمة علي وشي ...
ماجد: بس بقي يا جماعة ملك انت لازم تغيري اقولك كدة يوسف هيتسجن وهيضيع مستقبله حرام عليكي
كريم: ياريت بس سجن ده مش بعيد يترفد من الجامعة ويضيع مستقبله يا ملك ارجوووكي يا ملك
ريم: علفكرة بقي ده مش بمزااجها انتوا بتستاذنوها ليه اصلا. ... هي تتطلب كدة من ايديها بالعافية هتنكر كل الكلام ده بالذوق أو بالعافية.
ملك: بتبص ليوسف بتحدي ويوسف بيرد ليها البصة بس بملامح جامدة مافيهاش اي تعبير
ملك: ع جثتي اني اغير حرف من الي شفته
وهعترف عليه يا ريم ....عايزين مني حاجة تاني
حسن بيشدها من ايديها : لا بقي هتغيري كلامك ورجلك فوق رقبتك ...بدل والله ما تلحقي توصلي المكتب اصلا
يوسف: سيبوها ...قولت محدش يقرب منها
قرب يوسف من ملك: لو عايزة اعترفي عليا اعملي الي نفسك فيه يا ملك ..انا مش هجبرك علي حاجة
ملك بدموع: ض*بته ليه يا يوسف ...ليه عملت كدة ..
يوسف: بتحدي مليكش دعوة عملت كدة ليه ...انت كل الي ليكي انك اعترفي عليا وبس .... يلا يا كريم الدكتور عايزنااه
وفعلا كريم وريم وحسن ورامي ويوسف راحوا الفيلا مستني يعرفوا احمد ومصطفى حصلهم ايه
___________&&
مكان تاني ....ملك وسارة قاعدين مع بعض فيه ...
سارة: افهم بقي بتعيطي ليه ..ما انت الي عملتي كل ده ....يبقي اي لازمته العياط طيب
ملك: قذر وغ*ي ...غ*ي اوي يا سارة.
سارة :مين ده
ملك: المهزء ده وشاورت ع قلبها
حبيته اوي وفي الاخر انا الي هبلغ عنه انا الي هضيع مستقبله بأيدي ....
سارة: طب ليه عملتي كدة علفكرة ممكن مستقبله يضيع بجد مش هزار. ...
ملك :انا عمري ما هدوس ع كرامة حد علشان نفسي وده ض*به وشتموا وماكنش حد قادر يرفع عينه فيه
انا موجوعة اوعي يا. سارة. ..وبدأت تعيط جامد
سارة :خلاص اهدي بس احنا لازم نقول لعمار لازم يبقي معانا ....يلا بينا
____________________&&&&&
في أوضة علي
سارة: عمار ..اصحي يا عمار ....اصحي بقي في مصيبة. .
عمار : ايه بقي في ايه ....
ملك: في مصيبة يا عمار قوووم
عمار: يا ساتر في حد يصحي حد ع المصائب ياربي
خير اتحفوني بقي. وفعلا حكوا كل حاجة
عمار : يا نهاركم اسود انتوا ايه ٢ مصائب ولا ايه وانت بتعترفي عليه يا ملك وانت مالك وكاله اصلا هو انت هتصاحبيه مثلا ..انت ع**طة
ملك: مكنتش هقدر اموت ضمري و ابص لنفسي في المراية بعد كدة ..وبعدين انا لقيت نفسي بقول من نفسي ....مش عارفة بقي يا عمار
عمار : معاكي حق ضميرك ده هيودينا في داهية عموما ماتخفيش يا ملك انا معاكي وانا كمان الي هقول لبابا بس ماتخفيش انا هتصرف ...
سارة بهزار انا برضو قولت ما يجيبها الا عمورهاااا
ملك بخوف .ربنا يستر بجد انا خايفة اوي
سارة خلاص بقي اهدي يا ملك ..هتعدي علي خير
ملك يارب ...
عمار متخافيش يا حبيبي ...بقي ...
وبعدين بقول اي مش عايزين تكلوا حاجة من برا علي حساااابي ...
ملك ههههه يا ابني هتفلس والله
عمار يا ستي دلع كرشك ..بت يا سارة
سارة أوامرك يا كبير....
عمار بسرعة تكوني شوفتي اوردر عايزينه من برا حالا ..واطلبي يلااااا
سارة قربت منه ةباسته من خده ...هوااااا.....
عمار مسك ايد ملك ...انت خايفة عليه ولا منه يا لوكة
ملك منه ...يوسف عمره ما هياذيني يا عمار ..اكيد لاااا.
عمار ملك انت متأكدة انك فعلا مش بتحبيه ..
ملك اتوترت اوي ..اكيد لا يا عمار اي الكلام ده ..
عمار ماشي يا ستي وانا مصدقك ... اقعدي بقي احكيلك عن ميادة ...
ملك صالحتهااا...
عمار اه بس اوعي تقولي لاي حد حتي سارة
ملك عيب عليك يا عموري يلا قووول ....
______________________&&&&&&&&&&&&&&&
في أوضة يوسف
كريم :دي مصيبة ولله هنروح فيها في داهية مش لوحدك بس يا يوسف. ..ما احنا كنا معاك
يوسف :متخافوش انا هخرجكم منها منخفوش
حسن :انا معااااك يا يوسف ..انا مش خايف من اي حاجة ....
يوسف بسعادة : مكنتش اتوقع منك كدة يا حسن
انت بالذات قولت هتخذلني والله ...
حسن: عيب عليك يا يوسف مهما حصل بينا وقت الجد لازم ابقي في ضهرك ...حتي لو اي حصل بينا
يوسف: بص احنا لازم نتحاسب عن كل الي فات يا حسن بس اخلص من اامصايب دي الاول ...
حسن بعدين يا يوسف بعدين الحساب ده وفتح الذكريات بعدين .....وخصوصا انها متستهلش تتفتح ..اصلا
_____________________&&&
في أوضة مريم ...
اول ما ريم وصلت الفيلا قررت تدخل أوضة مريم تطمن عليهااااا.
مريم :ايه انتوا جيتوا امتي يا ريم
ريم: مشفتيش الي حصل يا مريم ..ده حصل مجزرة النهاردة في الجامعة
حكتت كل حاجة
مريم: اييه انت بتتكلمي بجد يوسف فين يوسف
راحت أوضة يوسف
مريم: يوسف يوسف ...
يوسف :اهدي يا مريم أنا كويس سيبونا لوحدنا لوسمحتوا .....
وفعلاا خرجوا كلهم برا
مريم: متخفش انا هروح واقول كل حاجة عنه
يوسف: هششششش محدش يعرف اي حاجة دي خناقة عادية بين ولدين وبس غير كدة لا اوعي تفتحي بوقك بحرف يا مريم ...والله دي بقي فيها مشكلة بجد. ..
مريم: ليبيه ازاي كدة هتتحبس
يوسف: مش مهم المهم محدش يجيب سيرة اختي ع ل**نه انت عارفة لو حد عرف انت سمعتك هتبقي ايه اوعي اوعي مهما يحصل حد يعرف سامعة
مريم: مش هقدر اشوفك بنتبهدل وأسكن يا يوسف اعاااااا ..
يوسف: منغير عياطك هتوعديني يلا يا مريم أن مهما حصل مش هتفتحي بوقك يا مريم ..
مريم: اوعدك اني مش هفتح بقي يا يوسف حاضر ..
_________________&&&
وفعلا فجاه سمعوا صوت بابا الفيلا بيخبط جامد
عسكري: لو سمحت عايزين يوسف وماجد المنشاوي
يوسف: انا اهوووو بس مافيش داعي الباقي
مني: انا هاجي معاك يا ابني ..هو اي حصل يا عسكري
مريم: اه وانا كمان يلا ياريم هنلبس ونحصلكم
يوسف: كريم حسن تستنوا انتوا هناااا
حسن: ايه الهبل ده احنا مع بعض يا صاحبي
كريم: يا نعيش عيشة لو** يا ندخل كلنا البو**
ماجد :طب عمي محدش هيقوله يمكن يتصرف
يوسف: هيعرف بس لما يوصل يلا احنا بينا
وفعلا العسكري اخدهم علي القسم .....
___________________________&&&
في بيت محمد عم ملك
محمد :أيوة مين خير يا فندي
عسكري: كنا عايزين ملك رمزي وسارة محمد
محمد :ليه بس عملوا ايه
علي :متخافش يا بابا دول هيشهدوا بس وانا هروح معاهم
محمد وانا هاجي معاكم ...طبعا ثواني بس نغير همومنا يا فندم يلا يا بناااات
وفعلا وصلوا بس كان يوسف جوه عند الضابط
ريم :بصي بقي انت هتغري اقولك سامعة يا بت انت
سار:ة ماتمشي يابت ما بدل اد*كي قلم الووحك
بيه ابعدي عنها بقي هي نقصاحث اصلا ..
مريم بعياط هستيري لفت نظر علي: بس يا ريم ابوس ايد*ك مش واقته خناق انا مش ناقصة. ..
حسن :خلاص بقي يا ريم انا تعبت من الكلام وفروا مجهودكم بقي شوية يا جماعة لحد ما نعرف اي هيحصل اصلا ..
كريم :افتكر يوسف بيقول ايه جواه ...مريم هو يوسف قالك هيقولك ايه
مريم؛ قالي انها خناقة عادية بينه وبين صاحبه عادي
ورفض تماما أني اتكلم معاه ...
سارة :خناقة عادية ده كان هيموته اخوكي ده مش بني ادم بجد ...
محمد :بس بقي يا سارة اسكتي شوية.
كريم :ولله جدع اومال انا بحبه ليه علشان وفعلا راجل بجد ...
ماج:د ليه هو في حاجة تاني احنا منعرفهاش ولا ايه
ريم: أيوة صح ايه الموضوع ويوسف ض*به ليه يا حسن ...اكيد قالك ..قول بقي اي الموضوع
حسن :عادي قل أدبه وانت عارفين يوسف عصبي
فض*به بس مافيش جديد وبطلوا بقي انتوا الاتنين شغل المخابرات ده ...افففف
خرج يوسف من الوضة وعينه جات في عين ملك
عسكري: ملك رمزي
ملك: أيوة
عسكري: يلا يا يوسف وانت كمان يلا
الضابط :آنسة ملك حضرتك متأكدة أن الدكتور
يوسف المنشاوي هو الي ض*ب احمد خليل
ملك ......
الضابط هاه يا انسه
ملك .
تفتكروا قالت ايه
نعرف البارت الي جاي