هدية من اسكندرية
يوسف: هاااه قولي ..بسرعة. انا عايز اعرف الحقيقة
مريم بعيااط :مافيش يايوسف ...مافيش صدقني
يوسف بعصبية مسكها من شعرها : كمان كدابة يا مريم انطقي ...من امتي وانت بتكدبي عليا انا يا مريم ...بقولك انطقي احسن ولله ما يحصل طيب
مريم بدموع ووجع :ورحمة تيتة يا اخي سيبني
انا معنديش حاجة أقولها اصلا يا يوسف والنبي بقي
يوسف شدها من شعرها جامد :ورحمة تيتة يا مريم لو ماحكيتي كل حاجة لأكون مربيكي ومعلمك الادب من اول وجديد ....
مريم: ح حاضر
يوسف: اخلللصي ??
مريم: اصل. حصل.
يوسف بخضة : مريم مريم مالك يا مريم فووقي يا حبيبتي خلاص مش هضغط عليكي متحكيش بس قوومي ....مرييييم .....فوووقي
يوسف بصوت عالي : يا ماجد يا ريم يا ماما حد يلحقني بسرعة .....مريم يا حبيبتي
ماجد : ايه يا عم صوو. مريم انت عمل فيها ايه يا بني ادم انت ...
يوسف: كلم الدكتوووور بسررعة
وفعلا بعد شوية صغيررن جيه الدكتور وكشف عليها
مني بخوف : طمني عليها يا دكتور مريم مالها
مريم مالها ...وفضلت تعيط ..
الدكتور: اهدي يا مدام ..مريم كويس بس للاسف جالها انهيار عصبي واضح أن نفسيتها وحشة اوي وواضح من ضغطها الواطي انها مش بتاكل ..حاولوا تقربوا منها يا جماعة. شكلها عندها اكتئاب ...
مني اكتئاب ايه ما انا وهي علطول بتتكلم مع بعض ونحكي ....وبعدين الاكتئاب ده هيجليها من يوم وليلة يعني ... الله....يا حبيبتي يا بنتي
يوسف اهدي يا ماما ارجوكي ...اكيد بس من الجامعة أو أي حاجة ..علشان كدة مضغوطة ...اهدي بس انا مش ناقص ...
الدكتور ..اه وياريت ياريت بلاش تعرضوها لضغط عصبي لان ده عياثر عليها بالسلب
انا أدتها منووم وهتفوق يا بليل يا بكرة الصبح بعد اذنكوا انا لازم امشي ..
ماجد :اتفضل يا دكتور ..اتفضل.
وفعلا الدكتور مشي من الفيلاااااا
بس مني كانت منهارة علشان بنتهااا....
مني: بنتي يا سالي بنتي بتروح مني
يا حبيبتي يا بنتي ..هو اي الي بيحصلها ده ..
ترجع كدة في يوم من الجامعة عادي تبقي نفسيتها كدة وحالتها كدة ...ليه مين ممكن يكون زعلها
هو انا بنتي اصلا بتعمل حاجة لحد
سالي : اهدي بس يا مني ولله مريم محسوودة
واكيد دي عيون صاحبها في الجامعة... وبعدين ماتخفيش شوية وتلاقيهغ صحيت وقعدت معانا ولا كان فيه حاجة ...اطمني بقي يا حبيبتي ..
مني يارب انا محلتيش غيرك ...هما دول الي خرجت بيهم من الدنياااااا.......
يوسف اهدي يا ماما ...اهدي يا حبيبتي...
وقرب من مني واخدها في حضنه وقالها محدش يقدر يقرب من مريم كول ما انا عايش علي وش الأرض يا ماما ..اوعي تخافي يا حبيبتي
ريم واقفة بتدمع عليهااا وبتقول لنفسها ؛ طول عمري بغير منك بعاملك انك أقل مني.. عمرك ماذعلتي مني ولا قولتي اي حاجة بعملها غلط لحد وعمري ماتخيلت اني ممكن احبك كدة واتعلق بيكي كدة يا مريم ....يا ترا مين زعلك وانا مستعدا اني اموتهولك
ماجد: اهدوا يا جماعة انتوا كلكم بتعيطوا
ممكن يكون ضغط المذاكرة والدراسة هو الي عمل فيها كدة ...وبعدين مريم حساسة اوي وبعدين دي سرها مع ريم يعني لو كان في حاجة حصلت اكيد كانت حكت لريم أو يوسف ...اهدوا بقي مش عايزينها تفوق وتلاقيكم عمالين تعيط بالمنظر ده يا جماعة ولا اي يا يوسف ....
يوسف وهو حاضن أمه أيوة يا ماما ماجد عنده حق مينفعش مريم تفوق تلاقينا كدة يا حبيبتي ..
مني: مالها مريم يا يوسف مالها يابني فهمني ارجوك مريم لتضيع مننا ...اوعي تخبي عني يا يوسف اي حاجة حتي لو كبيرة ... والنبي يا ابني
يوسف: ياريت كنت عارف كنت ارتحت يا ماما
صدقيني انا زي زيك معرفش اي حاجة ..
مني قلبي بيقولي أن فيها حاجة ومخبياها علينا
وانا قلبي عمره ما يكدب عليا في حاجة تخصكوا...
فجاه دخل علي المنشاوي واتفاجات من واقفتهم كلهم قدام أوضة مريم : فيه ايه واقفين ليه قدام أوضة مريم ... اي ده في اي يا ريم بتعيطي ليه
في ايه يا مني ...مريم بنتي مالها
مني ب**رة: مريم تعبت يا علي وجبناها الدكتور وقال عندها انهيار عصبي وهي تعبانة دلوقتي
.
علي بخضة : بتقولي ايه بنتي يا حبيبتي وازاي محدش يكلمني يقولي أن بنتي تعبانة ازاي يعني. ولسه هيفتح الباب ....
يوسف :وقف قدامه ياااه خايف عليها اوي ولله افتكرتك نسيت أننا عيالك يا علي باشا ولا افتكرت مريم بس كالعادة ....ونسيت الباقي
علي بغل : انا انساك انت ولا انسي مريم اوعي من وشي يا يوسف احسنلك انا مش طايقك وعفتريت الدنيا كلها في وشي ..اتقي شري ..اوعي
يوسف بوجع حاول يداريه :ههه طبعا اومال هافتكرني انا مثلا ... اتفضل اتفضل
مني: بصت لابنها باسي ووجع وقرب منه وطبطبت علي كتفه ...معلش يابني بس ولله ده ابو.........
يوسف مشي وسابها وكان قاصد يخرج علشان هو كان جواه رافض أنه يسمع باقي كلمه ابوك هو شايف أنه ميستاهلش الكلمة دي لا قولا ولا فعلاااا.
ماجد: استني يا يوسف استني انا جاي معاك ..
مني خلي بالك منه با ماجد ..اوعي تسببه لوحدة يا ماجد والنبي حتي لو هو الي رفض ...
ماجد حاضر يا خالتوا ماتخفيش والله مش هسيبوا
وفعلا ماجد طلع وراه بس يوسف كان بيمشي حامد اوي ...
ماجد وهو بينهج ايه ياعم الجري ده احنا في سباااق
في اي مش بندهلك ...اهدي كدة وروق اعصابك يا عم يوسف محدش واخد منها حاجة ..وبعدين انت عارف ابوك بيحب مريم ازاي يبقي خلاص لتحط نفسك في مقارنة ليه
يوسف عارف ان انا اصلا خارج الجدول وعارف أنه مش بيحبني اصلاااا ...ماجد انا ماليش حد هنا ...
انا لولا مريم وجدي وأمي كان زماني سافرت ...
انا اصلا كاره هنا بكل حاجة فيه ...
ماجد ضحك بستهزاء ويعني انا الي مش كاهطره يا يوسف. ..احمد ربنا. ..صدقني انت احسن مني بكتير
يوسف بوجع : ماجد انا عايز ابقي لوحدي شوية لوسحمت يا ماجد امشي
ماجد : لا يا عم مش هامشي واقعد ساكت بقي شوية ......ههههه تصدق ياض يا جو أن انا وانت واحد في كل حاجة
يوسف ضحك : ياض ولله واخدت عليا يا ابن الهام ..
انا حايك بقيت صاحبي فاجأه ...غريبة والله
ماجد :ياعم خلي البساط احمدي وفوووك كدة يا يوسف يا منشاوي هههههههه
وبدأ يضحك ماجد بطريقة غريبة اوي ..ويوسف استغرب ضحكه وطريقته ...
يوسف: ضحكني معاك يا خفة مالك بتضحك كدة ليه اصلا ...
ماجد: لا أصل افتكرت حاجة فظيعة يا يوسف بصراحة أنا مش عارف هي حاجة تضحك ولا يمكن حاجة بتوجع القلب بس انا مبقتش عارف احددد
يوسف واي هي بقي الحاجة دي ...
ماجد .. اصل انت ابوك السبب انك تكره نفسك ودراستك انما أنا أبويا الي كان بيشجعني وبعد ما مات امي هي الي **رت ماديفي هههههه تخيل
يوسف: هههه انا وانت لازم نحجز عند الدكتور
ياض يا ماجد احنا منفعش نعيش كدة. .احنا غلط علي المجتمع ده والله
ماجد :دكتور ايه ...دكتور ليه ....
يوسف : دكتور نفسي يا حيليتهاا......ههههه
ماجد: ههههههه مش بعيد نعقده تصدق يا يوسف أن كلنا محتجين دكتور نفسي انا وانت وابوك واختك واختي وامي وامك ....كلنا تعبانين ....منا تعبانين ..
يوسف حس بوجع : طب تعالي نتمشي شوية يلا انا مش طايق البيت ومش طايق ارجعله دلوقتي طب تصدق بالله اني مش طايق انت شخصيااا يا ماجد
ماجد: ولا انا والله ....بس يلا بينااااا
يوسف عندك حق يلااااا ...
وفعلا راحوا واقعدوا ع النيل وبيشربوا سجاير وحاجات تانية لحد ما سكروا جامد وبدأ كل واحد فيهم يقول كل الي جواااااه.......
______________________________&&
شادي انت متردد ليه لو عايز اكلمها خد التليفون واكلمها يا عمار. ..
عمار انا مش عارف. اقول اي يا شادي افهم بقي ..
المشكلة في ميادة انها. مش بتسمع اكتر ما تتكلم
وبتبقي مقتنعة بس بالي في دماغها بس وانا مش عارف اعمل اي بصراحة ...اول ما هكلمها هتقولي تعالي اتقدملي ....وانت عارف ظروفي دلوقتي زي الزفت. ...وانا مش هقدر اقعد قدام الراجل كاني عيل
شادي انا والله معاك في كل كلمة انت قولتهاا .وسبق وقولتلك ميادة بتاعة مصلحتها....
عمار الله يا شادي تاني بتغلط فيها ...قولتلك مليون مش بحب حد يغلط في مياده انت ليه م**م تدايقني منك الله....
شادي خلاص يا عم حقك عليا انا اسف مش هاغلط في ست ميادة ثاني ....بس خذ بقى تليفونك وكلمها وشوف هتقول لك ايه هتقول لك تعال تقدملي وتعال دلوقت وانا مش عارفه ايه وابويا ايه وامي ايه وعمرها ما هتقدر ظروفك وانا اهو وانت اهو يا عمار
وبعد ما اسيبك ما تجيش تقول لي الحقني يا شادي لانك بتزعل من النصيحة ....واوعي بقي من وشي بدل ما ابطحك بحاجة ....
عمار ماشي يا شادى... وفعلا مسك عماره تليفونه وبدأ يرن على مياده ومياده ردت بس بعد فتره
عمار قالها ميادة ازيك عامله ايه.....
ميادة بجمود كويسة يا عمار خير ....
عمار الله دي طريقة تكلميني بيها يا ميودة
ميادة انت بتتصل بيا ليه دلوقتي يا عمار.. مش انت بقالك يوم مكلمتنيش وهونت عليك عادي ...
عمار بحب مونتي عليا أي يا ع**طة انت ..انا روحي تهون عليا ولا أن انت تهوني ..ميادة انا بحبك ..وبحبك اوي كمان انا مش فاهم انت ليه مش مصدقة والله
ميادة طب ما انا كمان بحبك اوي ...عمار هو انا لو مش بحبك هيبقي عمالة ازن علشان نتجوز وتبقي مع بعض في بيت واحد .... وبعدين علفكرة بقي وحشتني اوي اوي يا عمار ....
عمار بحب والله انت اللى وحشتيني اوي يا قلب عمار من جوااااه ...
وفعلا اتصالحوا وفضلوا يتكلموا مع بعض ....
________________________________$$
علي البحر ....
يوسف: عارف ياض ياةماجد هههههه عمري ما كنت أتخيل أن انا وانت مع بعض قاعدين دلوقتي تخيل
بقي انا وانت الي مش بنطيق بعض قاعدين وينتكلم مع بعض كمان ..والله انا ما مصدق ههههه
ماجد: ههههه ماتخدش ع كدة يا يوسف ...بكرة لما نفوق من الارف الي احنا فيه ده هترجع تاني يوسف الدكتور الي كلهم بيحبووه وبيجروا والذكي الي عرف يرفع اسم العيلة وانا هرجع الفاشل الي معرفش يحقق اي حاجة في حياته ..ههههه
يوسف: ههههه هتفضل طول عمرك غ*ي يا غ*ي
عارف الناس الي بتقول عليهم بيحبووني مايفرقوش معايا ببصلة والي مش بيحبووني هما عيلتي هههههه شفت انك غ*ي وبعدين انا هستفاظ اي من حب الغريب ليا وانا عارف ان ابويا بيكرهني وانت بتكرهني وامك بتكرهني حتي صحابي بيمثلوا مفكرني غ*ي ......وبعدين يا غ*ي ما انا وانت اهوووو فاشلين زي بعض
ههههههه
ماجد :ع رايك اشرب اشرب يا عم ..ده عالم ضائع
يوسف معاك حق والربنااا...
نسيب المستطيل دووووول ونروح لسارة وملك
______________________________________&&&
ملك بانهيار. . :طلع فااشل يا سارة .طلع فاشل .
سارة :انا مش حاساه كدة مش عارفة ليه يا بت يا ملك ..وبعدين في اي انت مضايقة نفسك كدة ليه ..ما في داهية انت اكيد ملحقتيش تعلقي نفسك بيه مثلا يا ملك ..الي بينك وبينه اعجاب وممكن لا مش ممكن ده أنه من طرف واحد ...
ملك: يوووه يا سارة بقي بطلي كلامك ده انت بتبقي قاصدة تضايقيني ليه هو انا عملتلك حاجة ....وبعدين انا كمان حاسة أنه مش فاشل .. انا حساه طيب وحنين وشاطر وذكي وجميل
سارا: ليبيه حيلك يا اماااا ....ملك انت كدة بتغرقي نفسك هااااة. . ..فوقي
ملك: نفسي بجد اتكلم معااه افهمه انا بجد مستغرباااه اوي بجد يا سارة. ...
سارة: انا هنام باي يا ملك ..كملي انت بقي في احلامك الوردية. ...تصبحي علي الخير يا ماما
ملك: تصدقي انك زبالة يا سارة بجد
سارة: عارفة عارفة اوي اوي صحيح امك كلمتك النهاردة وبتقولك معلش يا ملك مش هتعرف ابعتلك فلوووس الشهر ده ..عرفتي الكلام ده صحيح
ملك: لا محدش قالي ....طب هعمل ايه في الكتب وعمو لسه نااقل جديد اسكندرية ومعهوش فلوس نعمل ايه والفلوس ديه هنجيب بيها الكتب بتاعتنا يا طنط سارة ...هنعمل اي دلوقتي بقي
سارة: عادي نشحت من عمار يلا بقي ناااامي
ملك: ياريت
طب :يلا تصبحي ع خير
____________________&&
تاني يوم الصبح ...الهام حضرت الفطار ودخلت أوضة ملك وسارة علشان تصحيهم ..
الهام ا :يلا يا سارة يلا يا ملك يلا يا بنات هتتاخروا علي الجامعة....يلا صباح الخير ...
سارة بتعب :اه يا ملك قومي
ملك: مالك يا سارة ...انت كويسة مالك
سارة: مافيش تعبانة شوية قومي روحي الكلية انا مش قادرة اروح روحي انت علشان مايف*ناش حاجة اهاااا استني عمار ساب الفلوس دي جيبي بيها الكتب ليا وليكي
ملك :احبك يا سوزة يا قلبي يا جااامد يلا انا هقوم البس ..بس انت حابة بايه ....
سارة مافيش يا ملك تعبانة شوية...هنام وهبقي كويسة بس يلا علشان متتاخريش علي الجامعة يلا
ملك خلاص حاضر ..
وفعلا قامت ملك جابت لسارة مسكن واطمنت عليها وجهزت نفسها وراحت الكلية ...
وحضرتك محاضرتها ولاحظت برضو غياب مريم
_____________________&_____&&
اما بقي يوسف
صحي من النوم وهو مقرر أنه يروح الجامعة يسأل عن كل حاجة حصلت يومها بس قبل مايروح عدي ع أوضة مريم ...
يوسف: مريم مريم حبيبي صاحي يا ناس
مريم بخوف: ن نعم يا يوسف عايز حاجة.
يوسف بابتسامة :اهدي يا حبيبتي ده انا يوسف ابوكي وحبيبك وعمري ماهاذيكي يا مريم ايه الي حصل ده ...انا عمري ما كنت أتخيل أن ممكن يحصل الي حصل امبارح وتخافي كدة مني اناااا
مريم :انا مليش غيرك وانت عارف كدة يا يوسف ومش عايزاك تزعل مني بس ...
يوسف: مافيش بس يا قلبي ....مهما كان الي حصل عمري ماهزعل منك ووقت ما تحبي تحكيلي احكيلي وانا موووجود اتفقنا ردي اتفاقنا
مريم ببتسامة .. :اتفقنا
يوسف: بأس راسها انا لازم تمشي دلوقتي باي
____________________________&&&
وخرج يوسف وراح الجامعة وشاف رامي واقف بعيد فراحله ...
يوسف: رامي. بقولك اي فين كريم ..ماشفتهوش
رامي: لا شوفته كان داخل المكتبة
يوسف تمام يا رامي .....
دخل يوسف المكتبة لقاه بيذاكر
يوسف قرب من كريم : ياا واد يادحيح انت ...اي ناوي تطلع الاول علي الدفعة السنة دي ولا اي يا كابتن. .
كريم: هههه يوسي وحشتني اقعد اقعد ..وبعدين لا يا اخويا الاول محجوزة يا ليك يا لحسن انا فرحان بالتاني ...اقعد يا ابني
يوسف: لاء تعالي نقعد براا....هنا الجو خنيق ومش هعرف اخد راحتي معاك في الكلام ...يلا بينا
كريم: ايه مش عايز المكتبة تشدك ليوسف القديم
والا اي ...خايف وتشجع وترجع تاني انت الاول علي الدفعة ...
يوسف :ههه لله يرحمه اقراله الفتحة حافظهاااا
كريم :مين ده .
يوسف :يوسف الاهبل هههه يلا والا امشي يلااااا
كريم :وع ايه جاااي يا سيدي يلا بينا ....تعالي نقعد في الكافيريا
وفعلا دخلوا الكافيتريا ....
يوسف بجدية :بص يا كريم انا عايز منك خدمة أو عايزك تساعدي فيها بس بشرط ان محدش يعرف اي حاجة عن الموضوع ده بالذات ..
كريم :رقبتي يا يوسف انت عارف كدة كويس
وتكمن محدش هيعرف اي حاجة ابدا..
يوسف: ماشي يبقي اتفاقناااا ....بص مريم متغيرة اوي معايا وجالها انهيار عصبي ومش بتاكل ولا بتشرب ومش عارف اعمل ايه مش عارف اصلا ايه اللي وصالها لكده
كريم: وليه ماقلتيش يا يوسف مس انا سالت يا ابني عليها
يوسف :الي حصل بقي..... كل الي عايزه منك انك تساعدني اني اعرف هي كلمت مين اليوم ده ثاني اكيد احد ما اللي كلمتهم اليوم ده هو كان السبب في انها ترجع معيطه كده ومن ساعتها وهي في حاله رعب
كريم :هحاول اسال كل الي تعرفهم مريم واللي تعرفهم كمان ريم واعرف هي وقفت مع مين واتكلمت مع مين وقتها ما تقلقش حاضر
يوسف: بس ماتحسسش ان انا الي بتعتك فهمت
حاول تعرف الحاجه من تحت لتحت مش عايزه احد يشك فيك يا كريم ركز والنبي
كريم :اشطاط سلام دلوقتي ...
يوسف سلام قاعد يوسف سرحاانة بيفتكر كل الي حصله .... ياااه يا بابا ...
فلاش باك
قدام الشركة كلها
يوسف بصدمة :ولله يا بابا انا مسرقتش وهسرق ليه يعني انا معملتش حاجة ويوم مااسرق أسرق شركتنا مالنا ليه هعمل كدة ليه بس ..صدقني يا بابا صدقني اللي وصلك الكلام ده حد عايز وقع بيني وبينك انت لازم تثق في...ده انا ابنك ....
علي: انت كداب والفيديو ده والورق وكل ده يثبت ايه يثبت أن حراااامي اخر حاجه كنت اتوقعها يا يوسف ان ابني يطلع حرامي
جاسر: بحزن مصتن: ع ولله يا فندم انا كنت خايف لتكدبني بس الحمد لله ربنا ما بيضيعش حق حد أبدا شفت يوسف دي اديني ربنا نجدني من تهديدك لي اللي كان مستمر
علي: لا يا جاسر انا عمري ما اكدبك ده انت دراعي اليمين وبالنسبه للي هو عمله والتهديده ليك انا هاعرف كويس قوي اتصرف معاه ازاي ...
يوسف انت مرفوض من الشركه واوعي تدخل هنا ثاني وانت مرفود
وذهب علي لمكتبه......
جاسر قرب ليوسف: مش قولتلك بلاش تتحدااني انت مش قدي يا هه يوسف يا منشاوي
يوسف بغل : صدقني يا جاسر هيجي يوم الي تبوس رجلي علشان اسامحك بس مش هعمل كدة ولله لاربيك واعرفك فعلا مين هو يوسف المنشاوي واللي حصل النهارده ده عمر ما هانساه
جاسر :ماعتقدش هههه ده انتو الي هتتربه من جديد
باك
فاق يوسف من ذكرياته ع صوت ملك
ملك :يوسف يوسف انت كويس مالك حاسس بحاجه تعبان
يوسف :اي في حاجه يا ملك انا كويس
ملك: لا ابدا كنت عايزة اطمن ع مريم مش اكتر انت كويس .. باحاول اكلمك بس انت كنت سرحان
انت متاكد انك كويس
يوسف: ولله مش اوي يا ملك ...
ملك: طيب تعالي روح للدكتور يكشف عليك
يوسف بخبث :ايه خايفة عليا مثلا ...
ملك: احم احم مش قصدي خالص بعد اذنك انا ماشية. .
يوسف: مسك ايديها انا اسف مقصدش اعدي ياملك
انا بهزر والله بس ساعات هزاري بيبقي سخيف شوية بس والله ما اقصد ..اقعدي
ملك : لا ميصحش اقعد معاك لوحدنا ...
يوسف :ليه احنا زمايل عادي على فكره في كليه واحده..... اعدي
ملك : حاضر وفعلا قعدت ملك ....طيب قولي مريم عاملة ايه بليز بجد فعلا قلقت عليها
يوسف: هي تعبانة شوية علشان كدة معرفتش تيجي
ملك: طيب ايه حصلهاا خليها جايه عماله تعيط كده
يوسف: ماما كانت تعبانة اوي ومريم حساسة اوي فاتاثرت
ملك: لا الف سلامة عليهم بعد اذنك انا لازم امشي
يوسف :ايه رايحة فين يا عسلي انت هو انت اصلا لحقتي تقعدي او حتى شربتي اي حاجه
ملك: هه بطل بقي رايحة اشتري كتب لي انا وساره
يوسف: اهااا مجتهدة بقي ماشي يا ستي ربنا معك يا طابور كبير عقبال ما توصلي له تكوني خلصت سنه اصلا
ملك ادعيلي .. باي...
ملك راحت تقف في صف الطابور بس كان صعب اوي توصل وتعبت اوي من الواقفة وفي نفس الوقت يوسف واقف بعيد وشايفها وفقرر أنه يساعدها
يوسف دخل الطابور ..تعالي يا ملك معايا
ملك :مش هينفع ده انا ماصدقت اني ادخل مش هعرف أخرج مكاني هيروح يا يوسف
يوسف: ههههه طيب تعالي وخدها ودخلها مخزن :تعالي عم سعد بعد اذنك عايز كتب دي
وفعلا عم سعد جا**ه الكتب واداها لملك
ملك واقفة متنحة: انا مكنتش هجيبها ولو بكرة بجد ميرسي اوي
يوسف: ههه عدي الجمايل يا عسلي ....
ملك: ميرسي يا يوسف بجد
يوسف :لا ميرسي ع واجب استني ارد ع التليفون
الووووو
مريم :يو يوسف الحقني بسرعة ... .
يوسف: في ايه انت فين ..
مريم: انا في البيت تعالي بسرعة وحصلت حاجة غربية اضطرت مريم انها تحكي ليوسف
وفعلا حكت ليوسف ياتارا ايه
يتبع
....
..