" الفصل التاسع.." جُمُود قلب

815 Words
الفصل التاسع جُمُود قلب بقلم فاطمة الالفى. غادر كريم الشركة بكامل غضبهُ ، ووعيد لكرمة بالانتقام. أما عن فريال فكانت الصدمة وال**ت هم حليفها فى هذا الموقف ، وتذكرت الماضى وكأن شريط ذكريات يُعرض أمام أعيُنها.. *****بقلم فاطمة الالفى........... داخل مكتب كرمة بالشركة . تجلس على مقعد المكتب بقوة وتمحى الدموع المُتساقطه من عيناها وترتدى قناع القوة والجمود .. كرمة ترفع سماعة الهاتف .لين ابعتيلى حد من المالية حالا لين .حاضر يا افندم.. .....بقلم فاطمة الالفى...... وأجرت بعض أتصالات أخرى. كرمة لامن الشركة .أيوة مافيش مخلوق يدخل الشركة هنا من غير أذنى فاهمين ولم الباشمهندس عبدالرحمن يوصل يدخل الشركة فى اى وقت والا اسمة كريم دة لو قرب من الشركة تطلبو البوليس فاهمين مش عايزة اى تسيب، وأغلقت الهاتف بغضب... ...وصل عبدالرحمن فى غصون دقايق معدودة وتوجه إلى مكتبها ... *******بقلم فاطمة الالفى ******* كانت تجلس ومعها المدير المالى لشركة . كرمة .طبعا عارف هتعمل أية واى مبلغ يدخل الشركة أو يخرج لازم تكون عليه امضتى انا وبس مش عايزة اى غلطة بعد كدة وطبعا مافيش اى ورق يخص فريال هانم . المدير.تمام يا افندم زى ما حضرتك امرتى. كرمة .اتفضل شوف شغلك.. طرق عبدالرحمن باب المكتب وآذنت لهُ بالدخول ... *******بقلم فاطمة الالفى****** فى الغردقة ذهب حمزة لأرض المشروع وتفقد الوضع وتحدث مع العُمال على بدأ العمل من الغد .. أما عن أكمل زيدان بعد أن شعر بخيبة الأمل من مغادرة كرمة للغردقة، قرر أن لا يُضيع علية فُرصةأخرى ليفوز بقلبها فقرر مغادرة الجونه والعودة إلى القاهرة ليتفقد الأوضاع... .......بقلم فاطمة الالفى................ عودة إلى القاهرة وبالتحديد فى شركة الحناوى.. عبدالرحمن .كرمة عملتى أية كرمة بحزن .أطمن إلا خلف مامتش بابتسامة ألم . مش بيقولو كدة بردو عبدالرحمن .افهم حصل أية قصت عليه كرمة ماحدث . عبدالرحمن بذهول .وأنتِ أتصرفتى كدة أزى كرمة .هقولك فلاش باك . بعد أن ابلغها عبدالرحمن بم يحدث بالشركة وصعدت إلى غُرفتها لتعد الحقائب ومغادرة الغردقة. أجرت عدة أتصالات. كرمة .أيوة يامتر محتاجة منك خدمة ضرورى وفى أسرع وقت يوسف .خير يا باشمهندسة رقبتى ليكِ كرمة. ماما أتجوزت وانا خايفة تبيع نصيبها فى الشركة أو تعمل توكيل لجوزها اتصرف ازى وحضرتك عارف دى شركة بابا وتعبهُ وشقاة. يوسف بتفهم .أيوة طبعا الله يرحمة تعب جدا على مااوصل وبقى أسم الشركة من أكبر وأهم شركات فى البلد وعشان كدة انا تحت أمرك . كرمة .طب نتصرف ازى عايزة احمى حق بابا وحقى فى الشركة . يوسف .فى ثغرة قانونية وممكن نلجأ ليهم لو تأذمت الأمور وطبعا ليكى نصيبك الأكبر فى الشركة لو أثبتنا ان ممكن يُقع ضرر على الشركة فمن حقك تصرفى بموجب نصيبك الأكبر فى الشركة وليكى حرية التصرف للحفاظ على رأس المال من اى ضرر. كرمة . تمام تقدر تصرف دلوقتى وتعمل كل حاجة يوسف . محتاج أوصل المحكمة واوثق التوكيل إلا معايا ونعمل أجراء اثتثنائى ويتم الموافقة علية. كرمة. يبق تنفذ من دلوقتى وتعمل كل حاجة ارجوك مافيش وقت وأنا فى الغردقة حاليا بس هنزل القاهرة فورا ارجو تتصرف وتكلمنى. يوسف .حاضر مش تقلقى هبدا أجراء التنفيذ. عودة إلى الوقت الحالى. كرمة .والمتر خلص كل حاجة وبلغنى فى مطار القاهرة أن تم كل حاجة وأنا طلبت منه يحصلنى على الشركة وبس عبدالرحمن بفرحة .دة انتِ دماغ بقى ومايتخفش عليكى . كرمة بثقة .طبعا يا بنى مستقل بيه ولا أية. عبدالرحمن . طب تفتكرى كريم ناوى على أية كرمة. يعمل إلا يعملُ مايهمنيش ومش خايفة منه ، بس أكيد كان عاوز الشركة وإلا ماكنش أجوز فيرى كرمة بسخرية .الا محيرنى فى الموضوع فريال كانت عارفة كريم ابن حبيب القلب ومع ذلك اتجوزتو ولا أية مش فاهمة ههههه عبدالرحمن بجدية. مش عارف، طب هنعمل أية فى مشروع أكمل كرمة. حمزة هناك وهو هيباشر المشروع وانا ماينفعش اسيب هنا ، بس تقدر انت تكمل المشروع مع حمزة عبدالرحمن . حمزة كفايا وبعدين انا واثق فيه جدا ، تعرفى حمزة اشتغل سنة فى شركة الغزاوى واستولُ على مشروع التخرج بتاعهُ ونسبهُ ليهم وكمان أكتشف بتلاعب فى مواد البنا وعشان كدة ساب الشركة وكمان كانُ عايزين ي**قهُ شوفتى جبروت اكتر من كدة . كرمة .طبعا ماتستبعدش حاجة من منصور الغزاوى، بس ان شاء الله نهايتهُ هو أبنهُ على ايد كرمة الحناوى. عبدالرحمن .ربنا يستر من الاِ جاى ......بقلم فاطمة الالفى .............. وصلت فريال الفيلا بملامح مجمدة حقا .. فريال بغضب .كريم صحيح إلا قولته دة فى الشركة كريم ببرود. أيوة انا ابن منصور الغزاوى فريال .ولية كدبت عليا ، لية ماقولتش، لية لية يعنى بتضحك عليا زيك زيهم بالظبط كريم بغضب .انا ماضحكتش على حد انتِ إلا ست تافهة وعندك نقص كنت بعوضهولك هههههه فريال بانفعال .أنت حيوان أنا حبيتك ووثقت فيك كريم بسخرية .هههههه حبيتى مين يا ماما دة انتِ كل يوم تجوزى راجل شكل لدرجادى كامل الحناوى ماكنش مكفيكى ههه بس أية رائيك فيا قومت بالواجب ولا قصرت معاكى فريال بغضب .أخرس يا حيوان يا حقير يا واطى كريم .وأنتِ تبق أية دة أنتِ كنتِ مستعدة تبعيلى نفسك وكمان ماهمكيش بنتك إلا هى بنتك فعلا ولا أية ههه فريال بانفعال رفعت يدها تريد أن تصفعة . أخرس يا حقير طلقنى كريم امسك بيدها بقوة.ايدك لقطعهالك وبعدين طلاق أية مش لو كنت متجوزك أصلا فريال بصدمة ....... يتبع بقلم الكاتبة فاطمة الألفي..
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD