الفصل الثامن

638 Words
ملحوظه قبل بدايه البارت البارت الثانى معداش ٢٠٠ كومنت و نزلت عشان خاطركم فلو مش هتتفاعلوا ياريت تقولوا على الأقل أوفر الوقت داا لدروسى لانى فى ٣ ثانوى مش محتاجه أكتب لناس مبتقدرش البارت الجديد مش هينزل غير لمى داا و إللى فات يوصلوا ٢٠٠ كومنت نمسحها أحسن و مش نتعب نفسنا أكتر .... بدايه البارت نظرت لمن يتحدث سريعا حتى عرفته فقالت سريعا = فاارس زادت أبتسامته أتساع عندما تذكرته نظر لها وقال = لسه فكرانى ثريا بضحك = ذاكرتى قويه صعب أنسى حد شفته غير بصعوبه ثم نظرت حولها وقالت = أنت بتعمل اى هنااا أقترب منها فارس كالمسور وهو يمسك يديها ثم قال وهو يشعر بتلك الرعشه التى صارت فى كلاتهما= كنت سهران فى النادى مع زمايل ليه و لحسن الحظ أسمع صوت لاحلى بنت فى العالم ثريا بصدمه = بجد سمعتنى و سريعا = طب اى رأيك فصوتى حلو ؟ فارس ببسمه = لو صوتك مش حلو مكانش الكل وقف وسقف ليكى ولا أى حقيقى صوتك حلو قوى ثريا ببسمه وهى تمشى = معاك حق تقدم فارس بجانبها وهو يمشى بجانبها ثم قال ببسمه = فى مانع لو مشيت معاكى ثريا بنفى= خالص أبتسم فارس أكثر وهو يتقدم يمشى بجانبها ومر الوقت و كلا منهم صامت لا يتحدث نظر لها فارس وقال هنفضل ساكتين كدة ؟ رفعت زراعها كلامه لقله حيله وقالت = نقول اى . فارس ببسمه = اى حااجه نعرف بعض مثلا و بتفكير = و هبدأ بيه يستى عشان مش تقولى بغش ضحكت ثريا بشدة على حديثه أما فارس فكان يقسم أنه تاهه فى ضحكتها تلك .. نظر لها وقال = أسمى فاارس عندى ٣٢سنه من عيله الدويدر العريقه لو تعرفيها صاحب شركات الدويدر للبناء و التعمير عندى ثلاث خوات و والدتى هم كل حياتى بس كدة و بتساول = ونتى ؟؟ نظرت له بشرود وقالت = أنت الكبير أومئ فارس فأبتسمت له وهى تقول = ثريا من عيله بسيطه جدا والدى و والدتى متوفين عندى ٢١ سنه عايشه مع صحبتى ألانتيم فريدة وعندى صديق كمان أسمه كارم صديق الطفوله بعشق الغنى زيي ما شوفت كدة . لا يعرف لما شعر بأحتراق داخل ص*رة عندما سمع أسم ذلك كارم و تذكر على الفور عندما رأها تحتضنه بكل حنان و بكل سهوله تقول له صديق الطفوله هل لتلك الدرجه تعتز به ! أهدأ فارس أهدأ هل جننت من أنت لتحكم عليها بمن تتحدث ومن لا أجعلها فقط تعشقك و وقتها أفعل ما تشاء ... رسم أبتسامه مصطنعه على شفتيه وقال = مالكيش حد من أهلك عايش ؟ ثريا ببسمه = عندى خالتى لسه عايشه فارس بتساول = ليه مش عايشه معاها ؟ ثريا بشرود = مش بالمعنى داا أومئ فارس ولم يعقب معها نظر بجانبها وجد مقعد فأشار لها بالجلوس فجلست و جلس بجانبها وهو يقول ببسمه = مرتاحه فى حياتك ثريا بإيماء = جدا أنا ديما بؤمن أن حياتى سواء حلوة أو وحشه بأيدى أغيرها أناا عشان كدة مش برحب بأى حاجه وحشه فى حياتى حتى لو مهمه . فارس بتفكير = المعنى ؟ ثريا ببسمه = المعنى زيي ما بيقولوا الباب إللى بيجيلك منه الريح سدة و أستريح لو أنت مثلا أنا روحى فيك بس هتجبلى وجع دماغ يبقى بلاها وجودك فى حياتى . فارس بصدمه = بسهوله كدة ؟! تتخلى عن إللى بتحبيه؟ ثريا بجديه = وليه مش تقول بحميه لو أستمرينا كدة الملل هياخد طريق فى حياتنا و أخرتها تبقى فراق فنخلاها من الأول أحسن. و ببسمه = كلامنى عن نفسك شويه ؟ أبتسم فارس وقال = مفيش جديد فى حياتى يعتبر كل إللى نفسى فيه حققته. ثريا بتساول= طب و عائلتك فارس = عندى أخوات أمير فى الكليه لسه .عمار شغال معايه فى الشركه .عثمان فاتح مكتب ت**يمات صغير والدتى سيدة أستقراطيه بتحب المجتمع و العادات و التقاليد و الخ . ثريا بضحك = أستقراطيه فكرتنى بالمسلسلات إللى كنت بشوفها ونا صغيرة ضحك فارس معها بشدة و بدأت ثريا تسأله أكثر عن عائلته و حياته وكان يجيبها فارس بص*ر مرحب بكل شئ... النهايه بقلم أميرة أحمد يتبع....
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD