الحلقة ٨

1329 Words
عشقت سجينتى البريئة الحلقة ٧ صرخ امجد وقال نجوى حبيبتى ليه عملت كدة وينط خلفها  لكي ينقذها كانت نجوي بتعارف وشافت امجد وهو ينقذها للمرة التانى ثم تفقد الوعى ويضيق نفسها ، وتسلم نفسها للغرق،  يبحث عنها امجد ويعوم يمين ويسار ثم يجد جثمانها ، وتأتي سيارات  الانقاذ وتنقذهم وتذهب الي المستشفي في نفس الوقت يغمي علي رشا في المحكمة وتتنقل الي المستشفي لان رشاء اتجوزت اول واحد جيه ليه بعد ما اتجوز امجد لكن كان غ*ي وببض*به وكان شمام وكان عندها ولد عنده ٤ سنين فى يوم جيه زوجه دمغه مونينى من كمية م**ر عالى اول ما شفوته زعقت ورفعت   صوتها وقالت: حرام عليك ايه يا شيخ نفسي اشوفك  فايقة ، علشان خاطر اولادك انا تعتبت من الشغل وحامل ، كان بيطوح وقال: انتى هطير الدماغ الا عملته بالهم الا بتقوله دى ابعد عنى روح هاتى اكل  ودفعها كانت هتقع وسندت على كرسي صرخت رشاء وقالت : انت حيوان مش بندام ،كنت هتوقعنى ، ومفيش طفح هو انت بتجيب زفت فلوس علشان تطلب اكل قم زوجه و فضل يض*ب فيها  ، وقال انتى تشكر ربنا انى اتجوزتك انتى كنت عانس، وانا الوحيد الا اتنيلت، ووقعت فيك وفى الاخر مش عجبك كان الولد صحى من النوم وسمع صوتهم ولم شاف ابوه بيض*ب امه جرى يحوش عن أمه، زقه الاب بعنف ، وقع الولد  على تربيز انفتحت راسه ومات قامت رشاء جريت على ابنها وفضلت تعيط وقالت ادم حبيبي فوق يا حبيبي انت كويس صح و بتجرئ علي ابنها علشان تنقذها  راح جوزه  مسكها من رجله اتكعبلت وقعت على بطنها استغل الفرصة وض*به وسحب   الدهب اللي لبسها طلعوا الجيران  ، شافه   الولد مات  وهى غرقان فى الدم ، تم نقلها و خسرت ابنها التانى ،ولم فاقت وعرفت أن ابنها مات دفنت ابنها ورحت على البيت بوجع ومسكت السكينة وطعنته زوجه  واعترفت علي نفسها كانت فى حالة هسترية اتنقلت علي المستشفى  ... فى نفس الوقت كان سليم يتابع اخبار نجوى وامجد وكان بعت ناس يصورها وكان واقف يتامل صورته ويسمع اغنية ويغنى معها يا ريت فيّ خبيها ،وما خلي حدا يحاكيها ،بسقيها دموع عينيّ وقدم لها قلبي بإيديّ ويا ريت فيّ خبيها وما خلي حدا يحاكيها بسقيها دموع عينيّ وقدم لها قلبي بإيديّ وباخذ من عمري وبعطيها بعطيها، بعطيها يا ريت بتعرف شو بحبها وشو عم بتعذب بحبها، يا قلبي روح جب لي قلبها راح ذوب وأنا فكر فيها، يا ريت بتعرف شو بحبها وشو عم بتعذب بحبها يا قلبي روح جب لي قلبها ،راح ذوب وأنا فكر فيها وباخذ من عمري وبعطيها بعطيها، بعطيها يا ريت فيّ خبيها وما خلي حدا يحاكيها بسقيها دموع عينيّ وقدم لها قلبي بإيديّ يا ريت فيّ خبيها وما خلي حدا يحاكيها بسقيها دموع عينيّ وقدم لها قلبي بإيديّ وباخذ من عمري وبعطيها بعطيها، بعطيها يا ريت بتعرف شو بصلي لطلي قبالي شي طلة ها ال*قدة صار بدها حلة وصار لازم روح إحكي فيها يا ريت بتعرف شو بصلي لطلي قبالي شي طلة ها ال*قدة صار بدها حلة وصار لازم روح إحكي فيها وباخذ من عمري وبعطيها بعطيها، بعطيها يا ريت فيّ خبيها وما خلي حدا يحاكيها بسقيها دموع عينيّ وقدم لها قلبي بإيديّ يا ريت فيّ خبيها وما خلي حدا يحاكيها بسقيها دموع عينيّ وقدم لها قلبي بإيديّ وباخذ من عمري وبعطيها بعطيها، بعطيها خلصت  الاغنية  وجيه  اتصال  ل سليم رفع سليم الهاتف وقال: اى الاخبار ابتسم المجهول وقال: كل الا كنت مرتبه حصل وفعلا وصلت لمرحلة انهيار وانتحرت تن*دت سليم وصرخ وقال : انت بتقول ايه يعنى ايه انتحرت ،هى بخير انا هموته امجد دا واضح المجهول وقال باذن الله هتكون كويسة هى تحت اجهزة ا**جين دلوقتى وتم الا انت قلت عليه تم تغير وجه رشاء ، بملامح نجوى ، والا ساعدنى بشرتها قريبة اوى من نجوى ضحك سليم وقال انا مش حبيت ملامح نجوى بس ومحدش يقدر يبقي شبه نجوى ، حتى لو غيرت الف وجه بنت بملامح نجوى ، انا حبيت كل حاجة فيها المهم انقل نجوى احسن مستشفي فى مصر ومحدش يلمس حاجة من ملامح نجوى مفهوم واضح المجهول وقال طيب ما هى هتكون تحت حراسة الشرطة علشان هتروح مكان رشاء ،وابوى رشاء طلب فلوس كتيرة علشان يتم تغير ملامح بنته ضحك سليم وقال اديه كل حاجة عايزها ،هو سهل على المهمة ، وبلغنى بكل حاجة وكمان هو عارف ان كدة بيحقق حلم بنته تكون مع امجد سال المجهول وقال طيب اى المطلوب بعد كدة ابتسم سليم استلم نجوى الاولى  وبعد كدة اربيه وخليه يكره نفسه ويكره نجوى ويطلقه ههههههه وهو فاكر انه بيطلق نجوى مش رشاء ضحك المجهول وقال تمام يا فندم هتصرف ازى نغير ملامح نجوى بدون ما تتغير .... فعلا مرات الايام وتم نقل نجوى بعد ما ركبو وش جلد شبيه من رشاء وتم نقل رشاء مكان نجوى وفى الوقت دا امجد حسن علاقته بنجوى وكان بيحاول يخليه تنسي الا حصل لكن اكتشف انها مش فاكرة اى حاجة وسال الدكتور لوسمحت يا دكتور فى حاجة غريبة حساسي ان نجوى مش متذكر اى حاجة قبل الحادثة ابتسم الدكتور وقال دا طبيعى نقص الا**جين فى المخ اثر على الذاكرة وانت كنت قلت انها اتعرضت ل ازمة نفسية لجيته للانتحار ،علشان كدة تحسي انها تتذكر بعض الاشياء ، وحاجات لا كان امجد يشعر بحاجة غريبة ،احساسه ل نجوى مختلف عن قبل كدة لكن ضغط على نفسه ، ورشاء كانت بتعشق امجد فكان سهل عليه تعيش مع امجد وربنا رزقها بتوام بنتين ومرات الايام لحد فى يوم تحدث سليم بعصبية  وقال الخطة التانى تتنفذ سال المجهول وقال طيب ليه انتظرنى كل الفترة دى اتعصب سليم وقال انت هتعلمنى شغلي ،انا كنت منتظر روحى تفوق ، وتتنقلي على اسكندرية ووقتها انا اعرف اتصرف ،لكن لازم يعيش امجد العذاب ويكره نجوى وفعلا تم الاتفاق مع سارة وبدات الخطة بمراقبة رشاء فى الوقت دا كان محمد اتقابل مع فرح كانت فرح دكتورة  بتدرب فى مستشفي الشرطة وطلبت رشاء الا كل فاكره نجوى  من محمد يجى معها   لان امجد كان فى شغل وهما بنتين توام مش هتعرف تشيلهم وفعلا راحوا المستشفي وحجزو باطنة واطفال ،ودخل محمد كان شايل سلمى ونجوى شايلة سما ودخلو  على غرفة الكشف التفت فرح ب*عرها الاسود الجميل وملامحها القمحي والحسنة الا تحت شفايفها وابتسمت وقالت مالهم القمرات خير بيشتكوا من ايه فجاءة محمد تنح لم شاف فرح ردت نجوى وقالت سخينة ورشح يا دكتورة ،كانت سلمى امبارح، لقيت النهاردة ،سما تعبت هى كمان طلبت فرح من محمد يحط البنت الا معه على السرير وقالت طيب هات البنت لو سمحت اكشف عليه كان محمد سرحان فى جمالها ومش مركز ومش سامع ضحكت نجوى وحطت سما على السرير وبعد كدة اخدة سلمى من محمد وقالت معليش تعبتك معايا يا محمد كانت فرح محرج من نظرت محمد ليه كانه اول مرة يشوف بنت اقدمه ، وقالت ما بين نفسها : هو كل الرجال عيونهم زايغة ما جانب مراته اهوه وحلوة ناس معندهش ذوق وكشفت على سلمى وسماء وبعد كدة جاءت تكتب الرشدة وسالت الاسم ردت نجوى وقالت سلمى امجد ، وسماء امجد استغربت الدكتورة  لان كانت فاكرة  نجوى  زوجة محمد واستفسرت وقالت معليش حضرتك قلت الاسم اي انتبهت نجوى من تركيز الدكتورة مع محمد وهو كمان وابتسمت وقالت لا دى مش ابوهم دا عمهم حضرت الملازم محمد ،ام ابوهم النقيب امجد احرجت فرح ونظرت على الرشدة وكتبت العلاج ابتسم محمد على وشه الاحمر واخد منها الرشد وقراء الاسم وقال الله فرح  اسم جميل زى صحبته انتبهت فرح وقالت عفوا حضرتك بلع ريقه بحرج وقال اقصد  شكرا يا دكتورة فرح ومد ايده وسلم عليه واستمرت ايديهم فى ايد بعض لمدة دقيقة والعيون بتتكلم فوقتهم نجوى وقالت خدى سلمى يا محمد ويالا احرجت فرح واقعدت وشال محمد سلمى وقال اعقبل ما اشيل اولادى من الشخص الا يحبه ضحكت نجوى وقالت امين يلا بقي ومن الوقت دا كان دايما ينتظر محمد فرح لم تخلص كشف ،مرة بمرة كلمة بكلمة ارتحوا لبعض وحبو بعض وقرارو يتجوز بالفعل تم كتب الكتاب .... فى يوم كانت نجوى مشي وخبطت  في سارة  في  الشارع اعتذرت سارة وقال اسفة جدا سامحينى ابتسمت نجوى وقالت والا يهمك وكلمة بكلمة خلال شهر أصبحت ،أصدقاء وطبعا سارة استغلت الكوافير لشغل الدعار ، ومن وجهة نظرها ان زى ما ضاعت يبقي كل البنات تضيع وكانت اول ضحية نجوى ،فتحت عينيه علي حجات لا تعلم عنها ... وفى بجرى سالتها  سارة وقالت: انتى مش جربتى تعمل علاقة ما واحد بيحبك حاجه تانى خلاص سالتها نجوى وقالت  : ازاى يعنى ضحكت سارة وقالت: انتى بريئه اوى تعالي معايا 
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD