وهاااا قد مر اسبوع كامل علي جميع ابطالنااا
سليم⬇
كان يشعر بالغضب الشديييد والغيرة من تعامل ريان مع جور بكل هذة الاريحية فكانت حور تقضي اغلب اوقاتها مع ريان
واخواها التؤام وهذا ضايقة كثيرااا
حور⬇
كانت تعيش حياتها بسعادة علي قدر الامكان لانها تريد ان تنسي الماضي بحلوة ومرة وبخيرة وبشرة .....فكانت تجلس
العيلة واكثر وقتها مع رفيق دربها واخويها التؤام وكانت تتجنب سارة كثيراا وايضا سليم لعدم اثارة المشاكل
ريان⬇
كان يشعر بالغضب والغيظ من ملاك فكانت تعامل هذا المدعو خالد برقة اما هو تعاملة كانة عدو كبير لها كانها تكرة
من غير سبب وكان يشغر بالغيرة لكن نفي هذا الشعور وقرر انه سيظل مغلق علي قلبة للابد
ملاك⬇
كانت تشعر بالسعادة عند مضايقة ريان فهي اعجبت به كثيراا وايضا تحب مشا**تة المستمرة فهي تجد متعتها في
ذلك
رواية حوريتي العنيدة الفصل السادس بقلم أمنية الحبشي
روایة حوریتي العنیدة الفصل السادس بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6
https://www.camo3blog.com/2020/11/blog-post_917.html 2/5
سارة⬇
كانت تشعر بالغضب من نظرات سليم لحور فهي ليست نظرة عادية ولكن هذة النظرة التي تمنت ان ينظر لها سليم
بها...فهي قبل اسبوع علمت من هو مروان الحديدي ورقم هاتفة ولكن بالطبع لم تعرف ما حدث في الماض .....اتفقت
مع مروان علي خطت كثيرة لتفرقة حور عن العائلة ليكون مروان العون لها بعد طردهم لها
مروان⬇كان يراقب جميع تحركات حور عندما تذهب الي اي مكان واقسم علي ان يجعل حور تسامحة علي هذة الغلطة
الصغيرة بنظرة ...وايضا فرح كثيراا عندما عرضت علية سارة ان تساعدة في طرد العائلة لحور
اليوم هو ثان يوم جمعة يمر علي حور في قصر الهواري
كانت العائلة تجلس تتناول الفطور علي السفرة الي ان عكر هذا الهدوء رنين هاتف حور
نظرت حور باستغراب الي الهاتف ولم ترد
ريان/في اي ياحور مش هتردي
حور بقلق من ان يكون مروان/ممش عاارفة ياريان ده رقم مصري وكمان بيرن علي رقمي الخاص
ريان/طب هاتي انا هرد
حور بقلق/بلاش بلييز
ريان بحزم/حور هاتي
اعطت لة الهاتف تحت استغراب الجميع لانهم كانو يتحدثون بهمس
قام ريان بفتح الهاتف وقبل ان يتحدث سابقة المتصل بقول
..../الجزمة الي مصدقت تنزل مصر وتنسانا
ريان بضحك/ههههه يخربيت عقلك يامارو طب مينفعش صاحب الجزمة
مراد/لا ينفع�?�اومال هي فين
حور/اي ياعم مراد داخل بزعبيبك ليه كدة�?�
مراد/الندالة في الدم يابنتي
حور/يخربيتك فاتحة الاسبيكر وعيلتي قاعدة
مراد/احم اجم سوري ....عاملة اي واللبناني عامل اي
ريان/انا اكتييير منيح
حور/وانا كويسة جدااا..... قولي بقا اي سر المكالمة دي وفين فري
مراد بحزن مصطنع/يعني انا مش بكلمك الي علشان عاوز حاجة
حور/الصراحة اااه
مراد بمرح/بحبك يافاهمني انت المهم انا بتصل علشان اعزمكو علي فرح وعد
حور/مش تقول كدة من الصبح
ثم اردفت هي وريان بصدمة كبيرة
ريان وحور بصراخ /اييييييية
مراد/بمرح يخربيت الي جابو ابوكو خرمتو ودني
روایة حوریتي العنیدة الفصل السادس بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6
https://www.camo3blog.com/2020/11/blog-post_917.html 3/5
حور/اتقل عليا كدة انت ووعد هتجوزو تان
ريان/لا يستي تلاقية هيعملها فرح هنا علشان اهلها صح
مراد بلامبالاة/لا يا اخويا هتجوز واحد تان ثم اردف
بمرح/هو انا مقولتلكوش
حور وربان/لا يااخويا مقولتلناش
مراد/مش انا خال وعد
حور/لا ثواني بقاا كدة انا مش فاهمة
مراد/ياستي مش مهم واللة لما تيجي الفرح هفهمك
ريان بالبناني/
انا أكيد هلا رح ضل ل ّطشها وأتغزل بجمالها
مراد بعدم فهم/مش فاهم يااخويا
حور بضحك/يعني خلاص كدة هيعا**ها تان
مراد/يبقي قول علي نفسك يا رحمان يا رحيم يااخويا
حور بتسأل/هو فين فري
مراد بسخرية/مع بابي ادهم ...اصل انا اتركنت خلاص
حور بضحك/معلش يامارو
مراد/بم اني قموور اوووي وانت سنجولة وكدة اي رايك نوفق راسين في الحلال
ريان بغيرة مصطنعة/لا يبابا حور محجوزالي
مراد/ااه يتبختك يامراد اهئ اهئ دانا حتي قمر وكل البنات هتموت عليا
حور بمرح/معلش اصل خطيبي بيغير عليا وكدة
سليم كان غاضب وهنا قال/حووور
حور بفزع/يخربيت حور فزعتني يااخي
مراد/مين هولاكو الي بيتكلم
حور بضحك/ابن عمي ياسيدي
جني من وراء مراد/يلا يامارو بقااا علشان ورانا تجهيزات كتير اوي
مراد/حاضر يااختي
مراد/باي ياحور ومتتاخريش وهبعتلك اللوكيشن في رسالة اووك
عامر/مين ديه
حور/ده مراد ياجدو يبقي صديقي وعازمني علي فرح
كمال/طب وافقتي من غير ماتخدي رأي
حور باحترام/لو عاوزني يابابا اعتزرلة معنديش مشاكل
روحية بمكر/لا مش مشكلة يا حبيبتي روحي بس خدي ابن عمك معاكي
روایة حوریتي العنیدة الفصل السادس بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6
https://www.camo3blog.com/2020/11/blog-post_917.html 4/5
نظر لها سليم بكثير من الامتنان والشكر
سارةبغيظ/هي طفلة ولا اي
حور ببرود/نووو بيبي مش صغيرة ومش عاوزة حد يجي معايا انا ريو هيجي معايا وهاخد عدي وملاك
عدي وملاك/هووووو ده الكلام
سليم/سارة متدخليش في حاجة ملكيش فيها تمام وانا هاجي معاكي ياحور ودي اخر كلمة عن اذنكو
وغادر سليم الغرفة
عدي ببراءة/هو انا ممكن اجيب خطيبتي معايا
ملاك/هي رحلة يابابا
حور/بس ياملاك... هاتها يادودي
عدي/حبيبة قلبي وربنا
ريان/كويس لان ماريا اتصلت ولغت الاجتماع انهاردة لانها عندها حاجة مهمة في مصر
اومات حور بتفهم
في الليل كانو الجميع يتجهزون للمغادرة
خرجت حور من غرفتها في نزول سليم فتسمر مكانة من جمال حور فكانت ترتدي
فستان من اللون الفضي.. طويل يصل لكاحلها.. يوجد بة لولي باللون الابيض وكانت وعد ترتدي عقد الماظ وتركت
شعرها حر طليق
سليم/بسم اللة ماشاء اللة ... تبارك الخالق فيما خلق
حور بخجل/ميرسي وفرت هاربة من نظرات سليم
تن*د سليم بحب وقال/لو تعرفي انا بعشقك ازاي ياحوريتي مش هتسبيني لحظة واحدة بس
في الاسفل كان ريان يرتدي حلة سمراء وتحتها قميص ابيض وقام بفتح اول 3ازرار ليظهر ص*رة القوي
وكانت ملاك ترتدي فستان من اللون الاحمر ينزل باتساع لكاحلها وارتدت مشبك للشعر علي هيئة فراشة
فكانت جميلة جدااا وسحرت ريان بجمالها
ملاك/انت ازاي قمر كدة
ريان بدهشة/نععم
ملاك/بقولك البدلة حلوة بس الحشوو وحش��
ريان/جتك الق*ف في ملافظك
ملاك/بتقول حاجه يااخ
ريان/بس يابت ..... شو هاااااد انا هيك بدي لطشلك الك موو لوعد
حور/بس يبابا بدل ما تضرب..
يتبع..
نزلت جور الاسفل وجدت ريان ينتظرهتا ومعه اللاب الخاص بيها وبعض الملفات وعدي يجلس وملاك خرجت بالمشروبات
ملاك/اتفضلووو النسكافيه
عدي/متشكرين اعم صالح��
ملاك/بقاا وحدة بالجمال دة يتقالها صالح الاخوات في اجازة واللة��
عدي/وياريت تبقاااا اجازة طويلة ياارب
ريان بضحك/مغلطتش لما قال عم صالح
ملاك/مش هرد عليك لان برستيجي ميسمحليش
نظر لها ريان بغيظ
ثم اخذ كل شخص كوبة وبدء الحديث بين ريان وحور
ريان/انا شايف ان المبلغ عالي ياحوري
حور بجدية/بصي ياريو احنا شركة عالمية واي شركة تتمني تتعاقد معانا بلص ان اندرو اتعاقد معانا قبل كدة ولا انت
ناسي وانهت كلامها بغمزة
ريان بضجر/حرام عليكي ياحوري بتفكريني لية بالزفتة الي اسمها ماريا
رواية حوريتي العنيدة الفصل الخامس بقلم أمنية الحبشي
روایة حوریتي العنیدة الفصل الخامس بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6
https://www.camo3blog.com/2020/11/blog-post_951.html 2/4
ملاك بفضول/هو في اي
حور بضحك/اصل ماريا صاحبة ريان الروووح بالروح
ريان/شووو اسميكة حوور
ملاك/همووت وافهم يعني اي سميكة الي بتقولها دي
ريان بضحك/متخديش في بالك
حور/بس ماريا اكيد وحشتك واخذت تقلد ماريا وهي تقول بانوثة ورقة/نحن سعيدون بالعمل معك كثيرا ريان فانت رائع
الجمال وعيناك كمحيط اغرق بهم وبالاضافة انك مثير كثيرا��اتمني انت تتناول معي الغذاء بمفردنا
ريان بضحك وهو يرفع يده باستسلام/لا امانع عزيزتي
سليم بغضب مكتوم/حور
حور وهي مازالت تضحك/ايه ياسليم
سليم/ايه الي سمعتة دة
ريان برفعة حاجب وهو يشعر باستغراب من سليم/هو فيه اي بالظبط
وقبل ان يرد سليم دخل شخص وهو يقول بصوت عالي
خالد/انا جييييت
نور/وانا كمان جيت
عدي بهيام/يااحلي يوم في عمري
ملاك/خاااالود ثم نهضت وقامت باحتضانة
عدي بحزم مصطنع/بنت ابعدي احنا صعايدة ومنقبلش بالحال المايع
ملاك بخبث/يعني لو انت سمحتلك الفرصة انك تحضن نور
عدي بهيام/ياريييت يابت يالوكة
احمرت وجنتي نور بخجل
خالد/اتلم يلا بدل مااظبطك
عدي وهو يرفع يده باستسلام /اتلمينا واللة
حور باستفهام/انا مش فاهمة حاجة خالص
ملاك بفرحة/دة خالد ونور ولاد خالتو صفاء .....خالد ظبوطة ونور خطيبة عدي
خالد وهو يض*بها خلف راسها(قفي يعني��)/يابت اتلمي اسمها ظابط مش ظبوطة
ملاك/اهئ اهئ بتض*بني ياخالود
خالد/مقدرش ياقلبي..... مين القمر وهو يشير علي حور
سليم/اتلم يا خالد
خالد/سليم حبيب قلبي واللة بس مين بردو الفضول هيموتني
حور برقة/انا حور اخت ملاك وعدي من بابي
https://www.camo3blog.com/2020/11/blog-post_951.html 3/4
سليم بغيرة/مش هقولك تان اتلم ياخالد
خالد بضحك/ياعم احترمني دانا ظابط حتي
ملاك/واحلي ظابط كمان امال
خالد بضحك/هو انا قلت قبل كدة ان البت دي قلبي
احس ريان بالغضب الشديد ولكن فسرة بانه غاضب لانها تعاملة برقة اما هو لا تعاملة بغلظة وغيظ
جلسو مجداا واخذو يتبادلون الحديث تحت غيظ ريان من اسلوب ملاك مع هذا المدعو خالد
ريان/يووووووة
حور/اي ياريان
ريان/ماريا بتتصل علشان تاكد معانا علي الاجتماع بكرة وانا قبل كدة قولتلها اننا صفينا في فرنسا قالتلي هننزل مصر
نتفق معاكم فظيييعة
حور بضحك صاخب جعل سليم ينظر لها بغضب
حور/ايه ياريان ده حتي ماريا قمر ونافخة علي 180 يعني ....اي هتفضل راهب يعني
ريان بغضب/حور قولتلك الموضوع دة مقفول قبل كدة وهم بالذهاب ولكن حور اوقفتة ببكاء حاد وصراخ
حور/انا السبب في كل حاجة انا السبب انك تنجرح انا الي دخلتها في حياتنا انا الي خليتك تتعلق بيخا وفي الاخر كل دة
كان وهم ياما نصحتني وانا مسمعتش وعلشان تسكت دخلت هي حياتنا علشان تكمل علي الحلو الباقي منها انا اسف
واللة اسفة انا بكره نفسي اوي علشان مسمعتش كلامك وصدقت كل كلمة اتقالتي بسهولة اسفة يا ريان واللة
اسفة
ريان بحنية ودموع علي الماضي/بس ياهبلة انا عمري مازعلت منك وبعدين اسفة علي اي مكنش في حاجة في ايدك
خالص وكنتي مخدوعة زي مانا اتخدعت صح ولا لا اومات له حور بضعف
ريان بمرح/يبقا نمسح الدموع علشان العيون الي مش محدد لها لون دي لاهي زرقة ولا خضرة
نظر لهم سليم وهو يقسم علي معرفة ماحدث جعل حوريتة متأذية هكذا
في مكان نذهب اليه للمرة الاولي وهي شركة الحديدي نجد مروان يجلس ويضع قدمة فوق مكتبة ويمسك صورة
لحور
مروان/اااااه ياحور لو تعرفي بعشقك اداي انا عارف ان الي عملتة جرحك بس هخليكي تسمحيني وهخليكي زي مانتي
فاهمة لحد ماتبقي مراتي وافهمك كل حاجة واخذ يشرد في الماضي وما فعلة في حور
مروان/انا اسف ياحوري بس انا هصلح كل الي عملتة دة واللة هصلحة
وجد هاتفة يهتز برقم غريب
مروان/الو..... مين معايا
......../انا سارة المنياوي وعاوزاك في موضوع يخص حور
ويتبع.....رواية حوريتي العنيدة الفصل السابع بقلم أمنية الحبشي
في الليل كانو الجميع يتجهزون للمغادرة
خرجت حور من غرفتها في نزول سليم فتسمر مكانة من جمال حور فكانت ترتدي
فستان من اللون الفضي.. طويل يصل لكاحلها.. يوجد بة لولي باللون الابيض وكانت وعد ترتدي عقد الماظ وتركت
شعرها حر طليق
سليم/بسم اللة ماشاء اللة ... تبارك الخالق فيما خلق
حور بخجل/ميرسي وفرت هاربة من نظرات سليم
تن*د سليم بحب وقال/لو تعرفي انا بعشقك ازاي ياحوريتي مش هتسبيني لحظة واحدة بس
في الاسفل كان ريان يرتدي حلة سمراء وتحتها قميص ابيض وقام بفتح اول 3ازرار ليظهر ص*رة القوي
وكانت ملاك ترتدي فستان من اللون الاحمر ينزل باتساع لكاحلها وارتدت مشبك للشعر علي هيئة فراشة
فكانت جميلة جدااا وسحرت ريان بجمالها
ملاك/انت ازاي قمر كدة
ريان بدهشة/نععم
ملاك/بقولك البدلة حلوة بس الحشوو وحش��
رواية حوريتي العنيدة الفصل السابع بقلم أمنية الحبشي
روایة حوریتي العنیدة الفصل السابع بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6
https://www.camo3blog.com/2020/11/blog-post_305.html 2/6
ريان/جتك الق*ف في ملافظك
ملاك/بتقول حاجه يااخ
ريان/بس يابت ..... شو هاااااد انا هيك بدي لطشلك الك موو لوعد
حور/بس يبابا بدل ما تضرب
ريان/حاضر يباشا
سليم بضيق/هنروح ازاي
حور/هروح مع ريان ومايكل وملاك في عربية وانت حصلنا وعدي راح يجيب نور
سليم بغضب وبخبث/طب ابعتيلي اللوكيشن
حور ببراءة/ممعيش رقمك
املي سليم رقمة لحور وذهب كلن منهم في جهة
وصلت جميعهم الي القاعة ولم ياتي عدي بعد دخلت حور وما ان رايت مراد اخذت تسدد له الكلمات اللاذعة ولكن
فهمها مراد مافعله لاجل وعد وافهمها كل شئ ذهبت حور الي وعد بعد انتهاء ادهم من الغناء
حور/اااه قلبي الصغير لا يتحمل كل هذا يابنتي راعي اني سنجلل
فنظرت وعد وجدت حور وريان وشخص اخر لم تتعرف علية
حضنتها حور/الف مب**ك يادودو
وعد/اللة يبارك فيكي ...بس مين الي قالك
حور بضحك/جوزك مراد يا جزمة��بقااا انا متجوزة ومخلفة
وعد باحراج/احم خلاص ياحور
ريان/دخيلك شو هالجمال
وعد وحور بنفس الوقت/تاااني ياريان
وضحكو هم الثلاثة
ادهم/مش معقول سليم الهواري
سليم/الصقر بنفسة انا مش مصدق واحتضنو بعض فكانت تجمعهم صداقة من قبل
وعد/اممم الي انا معرفوش انت تعرفة وعلي العموم دي حور صاحبتي ودة ريان
سلم ادهم عليهم ولكن صوت صدم الكل بمعني اصح وقع عليهم صوته كالصاعقة
مروان/الف مب**ك ياصقر
نظرت لة حور بصدمة ومعها وعد ايضا فهي تعلم كل شئ
مروان/مش معقول وعد كمان لا دي الحبايب كترت
ادهم/اي الي جابك يا مروان
مروان/جاي ابارك الصقر ولا انت نسيت ابن بلدك اكمني سافرت يعني ...بس بهنيك علي القمر
وعد قامت بمسك يد ادهم التي كانت في اتجاة وجة مراون وقالت ببرود/اهاااا انت جاي تبارك يامروان ماشي ياعم اللة
يبارك فيك
روایة حوریتي العنیدة الفصل السابع بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6
https://www.camo3blog.com/2020/11/blog-post_305.html 3/6
مروان/هتفضلي قوية
وعد/من غير مطرود بقااا يا مروان
مروان لحور/الفستان قمر ياحوري
سليم بغضب/متخلنيش اغير ملامح وشك احترم نفسك
ريان/لك شو اسميك يامروان مابدهن اياك في عرسن وانت زي مابيقوله بالمصري(لازق بغرة)
انحرج مروان وخرج وهو يتوعد لهم
وعد لحور/اي الي جابة
حور/اتجوز كرستين هانم ياوعد
وعد/معلش ياحور .... ويلا بقااا علشان عاوزة ارقص سلو
حور/وانا هروح اشوف فين فريد
****************في الخارج
مروان/الووو ايوة يازفت
....../ايوة يباشا
مروان/عاوزك انهاردة تخ*فلي واحدة
...../عيوني ليك يباشا اسمها ايه
مروان/اسمها حور وهي دلوقتي في قاعة**** تستناها وتجبهالي فيلا المعادي بس لو لمست شعرة منها قول عاي
نفسك يارحمان يارحيم
مروان بجنون وهوس/هتبقي ملكي ياحور هتبقي ملكي غصب عن الناس كلها وهفضل مخبي عليكي الحقيقة
وقام بالاتصال
مروان/انتي فين
......./في الفيلا لية
مروان/اسمعي ياروح امك تتزفتي تلبسي اي زفت علي دماغك وتيجي قاعة****
......./لية
مروان/عاوزك تبتدي تان مع ريان علشان شكل اللعب هيبتدي يحلو
....../والنبي بلاش ريان يامروان
مروان/يلا ياسيلين نص ساعة والقيها متزفتة قدامي وحضري كمان تقرير الحمل لازم ريان يعرف بالبيبي ولازم يعرف
انه هيبقي اب قريب اووووي
______________________________
ذهبت حور وريان وسليم وملاك الي فريد
حور بفرحة/فررري
فريد نظر لها بحزن ثم ادار وجهة
حور يمكر/زعلان مني طيب سلام
روایة حوریتي العنیدة الفصل السابع بقلم أمنیة الحب
فريد بصدمة/هو انتي مش هتزع ...هتعزل... يووووووه مش هتقولي ثووري
حور بأسف/سوري سوري سوري
فريد/ماثي تقبلت اثفك
قبلتة جور بقوة علي خده
فريد/يووووه ياحور هتاكلي خدودي
حور/خدودك حلوة اوي يافري
ريان بضحك/ماانت متعود يافريالله
فريد/ريو انا ثعلان منك اثلا مث تكلمني
ريان/ومين يلعب علي تلفوني ...اممممم اشوف اي حد يلعب بيه بقااا
فريد/مث عاوز منك حاجة .....مين دي ياحور
ملاك/انا ملاك اخت ياعسل.... انت مين بقااا
فريد/انا فريد ابن هو يعد علي اصابعة ابن ادهم،وعد،مراد
سليم/طب مش هتسلم عليا
نظر لة فريد وقال/حور مين ده
حور/ابن عمي يافريد
فريد/مث فاهم بث انا فريد وانت
سليم/وانا سليم
فريد/حور تعالي معايا اوريكي حاجة
حور/يلا ....عن اذنكو
جلس ريان وملاك وسليم علي طاولة واحدة ولكن صدم ريان من صوت
سيلين/ريان
اسودت عين ريان من الغضب وصار كل عضلة في جسمة متحفزة كانة سيخوض قتال
ريان بصوت مخيف/سيلين
وقام بقبض علي يدها وسحبها للخارج
ملاك بفضول/انا هروح الحمام ياسليم
في الخااارج نجد ريان يقول بصوت غااااضب بشدة
ريان/ايه الي جايبك هنا ياسيلين بس طبعا مش هسألك عرفتي منين لان الكلب الي اسمه مروان كان هنا
سيلين بدموع خوف/ريان انا بحبك اوي واللة صدقني بلاش تعمل فيا كدة انا مراتك
ريان بصراااخ/كنتي ....كنتي مراتي ياسيلين وكانت اكبر غلطة عملتها في حياتي
سيلين بصراخ مماثل/كل ده علشان مين علشان ست حور بتاعتك ..... طلقتني بسببها كرهتني بسببها
ريان بصوت مخيف/لا انا طلقتك علشان اكتشفت انك اوس* حد عرفتة في حياتي ..... انا بكرههك ياسيلين واحسلك ان
تمشي من قدامي حااالا بدل ما تمشي علي نقالة
روایة حوریتي العنیدة الفصل السابع بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6
https://www.camo3blog.com/2020/11/blog-post_305.html 5/6
والتف ليغادر فقالت باخر امل لديها في الرجوع
سيلين/ريان انا حامل
تسمر ريان مكانة من هول المفاجاة
ريان بصدمة/بتقولي اي حامل ازاي
سيلين/متنساش اننا كنا مع بعض قبل الطلاق بيوم واحد
اغمض ريان عيونة بألم كبير وندم وقال/سيلين امشي دلوقتي من قدامي .... استني هاتي رقمك
املتة سيلين الرقم بفرحة كبيرة جدااا لانه صدقها واعتقدت انه يحبها
انا علي الجهة الاخري كانت تقف تزرف الدموع من عينيها بألم كبير علي من ظنت انه يحبها وهي تحبة ولكن حمقاء
الم تري غضبة الم تري المة عند حديثها
لمح ريان شئ يقف خلف الشجرة يهتز فذهب اليه وجدها ملاك تبكي بحدة كبيرة
ريان بخوف وقلق/ملاك مالك فيكي حاجة
ملاك بدموع/مين دي
تاكد ريان انها سمعت ما قال/دي طليقتي
ملاك وهي تض*ب فوق ص*رة بقوة/طالما انت بتحبها خلتني اتعلق بيك ليه ......خلتني احبك ليه يا ريان....... ماصدقت
انها ترجعلك تان ...... انا بكرهك ياريان بكرهك وقامت بالركض للخارج وجدت عدي ونور يدخلون ارتمت ملاك باحضان عدي
وهي تقول بضعف/روحني ياعدي انا عاوزة اروح ....... مش عاوزة اقعد هنا انا حاسة اني بتخنق
في الداخل كان يجلس سليم لوحدة يتن*د بضجر كبير
رجعت له حور وهي تقول
حور/فين ريان وملاك
سليم/ملاك راحت التويلت وريان خرج مع بنت اسمهااا... علي ما اعتقد سيلين
حور بصدمة /بتقول مين
قامت باخراج هاتفها واتصال بمايكل
حور/الو مايكل اين ريان
مايكل/لا اعلم خرج منذ دقيقة وهو غاضب وبشدة ولم يقول لي الي اين هو ذاهب وطلب مني عدم اللحاق به
حور بغضب/انت كيف تفعل ذالك مايكل فريان رأي سيلين وانت تركتة بمفردة
مايكل بصدمة/لم أكن اعلم ساحاول الوصول اليه
ذهبت حور الي وعد.
حور/انا همشي دلوقتي ياوعد
وعد/مالك
حور/ريان شاف سيلين واللة اعلم اي الي حصل مابينهم
وعد بسرعة/طب يلا روحي وطمنيني
خرجت حور بسرعة وسليم خلفها وجدت امامها مروان
روایة حوریتي العنیدة الفصل السابع بقلم أمنیة الحبشي 2021/1/6
https://www.camo3blog.com/2020/11/blog-post_305.html 6/6
حور/انت لسة هنا
مروان ببرود/امممم ايوة وبصراحة كنت بفكر اخ*فك بس لقيت ريو خارج ومتعصب باين علشان شاف سيلين ....شطور
يامروان وياتري قالتله اي ....قالتله ان هي حامل مثلا وانا بفااا عملت اي بعت الي كان هيخ*فك وراه علشان يتكتب في
الجرايد بكرة
حادثة سير كبيرة ادي الي وفاة شاب ولم نتعرف علي معالم وجهة بسبب الكدمات
حور بهدوء/عاوز اي يامروان
مروان بجرئة/عاوزك انتي
سليم/انت بتقول اي ياااكلب انت واللة ادفنك مكانك حالا مخليش الدبان الازرق يعرف مكانك
حور بهدوء/وانا موافق..
يتبع..نور ببرائة هو أنا قصيرة يا جدو
- عبدالعظيم لا انتِ قمر يا روح جدو الواد ده بيضايقك
- نور ايوه وبيقولي يا اوزعه
- عبدالعظيم ليا تصرف معاك
- عبدالرحمن دي بتقولي يلا حف كده
- نور هو انت علشان اكبر مني ب خمس سنين يعني هنشوف نفسك عليا
التكمله
- عبدالرحمن عايزك في موضوع مهم بخصوص مستقبلي
- عبدالعظيم واي الموضوع المهم الي هيحدد مصيرك ده
- عبدالرحمن أنا بحب بنت وعايز اتقدملها
- نور بعد إذنك يا جدي أنا طالعه اوضتي
- عبدالرحمن احسن علشان اخد راحتي
- نور مردتش عليه وطلعت اوضتها بتفكر فيه وفي حبها ليه أنا بحبه من واحنا صغيرين هو الوحيد الي كان جنبي بعد موت بابا كان هو عوضي في الدنيا كنت دائمًا عايزه اعترف بحبي بس خايفه من رده اكيد معتبرني زي أخته خايفه يصدمني برده احساس انك تحب حد وفجأة يبعد عنك بدون سبب ده احساس متعب جدا بس هو أنا هعوز اي منه هو حتى ميعرف اني بحبه أنا اتعلقت بيه جدا مقدرش اعيش من غيرة بس هو لي مش حاسس بيا
- عقلي فوقي لنفسك هو بيحب غيرك
- قلبي بس هو هيعرف ازاي وأنتِ بتخانقي معاه كل ما تشوفيه
- عقلي لازم تتخطي وجوده تنسيه
- قلبي فرصه واحده بس قوليله مشاعرك وهو هيطلع بيحبك بس فرصه
- عقلي هو هيخطب غيرك يبقى عمره ما حبك
نور بس بقى انا تعبت منكم هو خلاص بيحب غيري ف ملوش داعي اقوله مشاعري اي تجاه خلاص لازم اكمل حياتي من غيرة لازم أخرجه من تفكيري قطعها من شرودها جدها
- عبدالعظيم عايز اتكلم معاكِ في موضوع مهم
- نور لو بخصوص الشغل ف انا نازله بكرة أن شاء الله
- جدها بس اي التغيير ده
- نورمن بعد ما خلصت الكليه وانا قاعده في البيت مش بعمل حاجة علشان كده قررت اشتغل ومضيعش وقت
- جدها مش ده الموضوع بس هسيبك ترتاحي ونتكلم بعدين
- نور تصبح على خير يا جدو
- جدها وهو بيبوس رأسها وأنتِ من اهل الخير
-----&&&&
عبدالرحمن قولتلها
- جده لا شكلها مُرهق ف سبتها ترتاح الموضوع ده محتاج تفكير
- عبدالرحمن تمام تصبح على خير
- وانت من اهل الخير
تاني يوم
جهزت نور نفسها ولبست فستان وعليه خمار ونزلت الصاله علشان تفطر
- جدها صباح الخير يا نور بس لي صاحيه بدري أنا مش مصدق
- نور عندي شغل بقى ولازم اكون جاهزه ومتأخرش
- جدها بنتنا كبرت وبقت قد المسؤلية خلاص
- نور هو أنا عملت معجزه ده انا قومت بدري بس
-جدها طيب يلا افطري
- عبدالرحمن صباح الخير يا جدو
- جده صباح النور يا بودي
- عبدالرحمن اي النشاط ده مش من طبعك تقومي بدري في حاجه هتحصل
-نور هيا مش نقصاك انت كمان مش معجزه هيا
- عبدالرحمن يا ستي انا غلطان اني طلبت من جدي أنه يشغلك
- نور يعني انت السبب أنا بقول بردو جدي مش هيطلب مني كده
جده في سره بوظت الدنيا
- عبدالرحمن انا غلطان بدل ما نسيبك قاعدة لوحدك في البيت قولت اقترح عليه الموضوع ووافق ولما قال ماشي جيت عندك
- نور تمام مين هيوصلني
- جدها أنا هاخدك معايا رايح الشركه
- عبدالرحمن وهو يغمز له مش كان عندك اجتماع قبل الشغل يا جدو
- جده اه يا ابني والله نسيت معلش يا بنتي روحي مع عبدالرحمن هيوصلك
- نور تمام أنا خارجه
- عبدالرحمن نسيت الاتفاق ولا اي يا جدو
- عبدالعظيم زي ما قولتلك اسبوع لو قدرة تخليها تحبك هتتجوزها
- عبدالرحمن اتفقنا نتقابل في الشركه
- عبدالعظيم ماشي يا ابن الغالي
خرج عبدالرحمن وشاف نور واقفه بتكلم مع الداده وبتبتسم مكنتش ع**ط أنا لما وقعت في حبك
عبدالرحمن يا نور يلا علشان منتأخرش
- نور تمام جايه
ليصعد السياره ونور تجلس في الخلف
عبدالرحمن أنا مش السائق بتاعك على فكرة
نور يعني ده مضايقك
- عبدالرحمن ايوه تعالي اقعدي هنا
- نور حاضر لتجلس بجانبه ويذهب بتجاه الشركه
- هتدخلي معايا الشركه ومتبصيش لحد من الموظفين
- نور حاضر
- عبدالرحمن شاطرة كده
- لتنظر إليه بمُكر دانا هخليك تندم على اقتراحك ده
ليركن السيارة وتنزل نور أمامه وتذهب للشركه مع مخالفة ما قاله لها بأن تمشي ورائه
- عبدالرحمن نور استني ولكن لما يأتيه رد منها هو أنا مش قولتلك تمشي ورايا مش تمشي قدامي
- نور اولا متدخلش اعمل اي واروح فين ثانيا أنا ليا في الشركه دي زي ما ليك ف احترم حدودك معايا في الكلام ومتتحكمش فيا
- عبدالرحمن أنا هنا المدير وانت جايه تشتغلي بصفتك سكرتيرة عندي مش اكتر ف اتكلمي معايا باحترام
- نور ومين قالك اني هقبل اشتغل عندك
- عبدالرحمن أنا الي بقولك
- نور هو اه أنا معرفش حاجه عن الشركه بس مش لما انزل اشتغل يكون عندك وسكرتيرة كمان مستحيل
- عبدالرحمن أنا خلاص طردت السكرتيرة الي كانت عندي وأنتِ دلوقتي مكانها يلا قدامي على المكتب
- نور قولت لا وانا مش هشتغل عندك
- عبدالرحمن خمس دقايق وتكوني ورايا علشان الكل بيتف*ج مش عايز دوشه في الشركه وانا ليا مكانتي مش عايز اضيع برستيجي واهزئق قدام الناس
- نور أنت فاكر نفسك مين يا عم انت روح مشي كلامك على حد غيري
- دقيقة وتكوني ورايا يا نور وإلا ليلتك مش هتعدي
- نور ماشي يا رخم
- عبدالرحمن مسكها من أيدها واخدها على االمكت، إنتِ تعديتي حدودك احنا هنا في الشركه مش في البيت يعني تتكلمي معايا بإحترام وأدب
- نور وأنا مش عايزه اشتغل
- عبدالرحمن خلاص إلي يريحك أنا مش عايزك معايا روحي لجدك وهو هيعرفك وابقى قوليله شوف سكرتيرة ل عبدالرحمن
- نور تمام بعد إذنك
- عيله بارده بس والله لاوريكِ
- نور عيل ثقيل ورخم بس بحبه خرجت من المكتب وراحت مكتب جدها
- نور اي ده انا قولت هقعد استناك مش قولت في اجتماع ضروري ولازم تحضره
- جدها اتأجل لبكرة
نور طيب هو أنا عايزه اعرف أنا جايه هنا لي ولو هتقول سكرتيره ل الاستاذ عبده هيكون ردي مستحيل أنا اشتغل عنده مستحيل اه وكمان شوفله سكرتيرة لمكتبه وانا عايزه اعرف هشتغل اي هنا
- جدها هنزل اعلان في الجريده النهارده بإذن الله اما بخصوصك هنزلك مع محمد في الحسابات تتعلمي وبعدين تقدري تستلمي مكتبك بعد ما تاخدي خبرة كافيه
- نور محمد رخم وبيرخم عليا وانا مش بحبه
- جدها هو أنتِ مش بتحبي حد خالص كله بتكرهيه
- نور هيا دي عياله تتحب باستثناءك يا جدو طبعًا
- جدها يعني أنتِ مش بتحبي العيله دي
- بصراحه مش كلهم
- يعني عايزه اي دلوقتى
- عايزه مكتب لوحدي
- ايوه وهتعملي اي
- هعقد ارسم
- جدها امشي اطلعي بره
- نور كلكم بتزعقو كده طيب ماشي اروح ل محمد وامري لله
في مكتب محمد اخوها
- نور بخ
- محمد بخ دي تقوليها ل القطه بتعتك
- لا يا ناصح بقولها بِس
- محمد هاتي من الاخر عايزه اي
- نور يعني أنا متكلمش معاك غير وانا عايزه حاجه
- اه بتاع مصلحتك
- انت مبتسألش على اختك قولت أنا اسأل
- محمد أنتِ الي بتسألي اوي يابت
- نور متبقاش قفوش كده هقولك أنا عايزه اي
- ايوه يلا قولي علشان مصدع وعايز اخلص الشغل الي في إيدي
- نور عايزك تعلمني الشغل ده
- محمد وهو يبتسم ساخرًا. ده مين نزلك الشغل من الاساس
- نور جدو صعبت عليه من القعده قال لما أشعلها شويه
- محمد بس إنتِ متعرفيش حاجة عن الأعمال الإدارية
- نور منا جتلك اهو علمني
- محمد لا انا مرارتي تعباني مش ناقص اطلعي برة
- نور كان عندي حق لما قولت اني بكرهكم كلكم قفلت الباب وخرجت لو سمحتي يا أنسه هو فين الكافتيريا الي هنا او اي مكان ارتاح فيه
- في الدور الثاني
- نور شكراً جزيلاً بعد إذنك لتقول في سرها هيا دي شركه ولا اوتيل سياحه هيا ازاي لابسه كده قدام لشاب الي موجوده وصلت الاستراحه وقعدت شويه طلبت قهوة وبسكوت علشان مفطرتش حلو ولقيت إلي قعد قدامي
- السلام عليكم
- نور وعليكم السلام
- أنا عارف اني غلطان بس هو حضرتك مخطوبه
- نور وانت مالك ازاي تقعد معايا اصلا
- عرفتي اسمي منين أنا مالك وإنتِ
- نور لا انا بقولك انت مالك زي مالكش دعوة كده
- مالك هو أنتِ جديده هنا
- نور بعد إذنك ممكن تقوم
- مالك لي
- عبدالرحمن هو انت مالك مش قالتلك مالكش دعوة انت مترود وإنتِ تعالي ورايا المكتب ومسمعش صوتك دخل المكتب وقفل الباب وزعق فيها
- أنتِ بتتكلمي معاه لي مكنتِش تردي عليه من الاساس كنتِ سيبتيه وقومتي
- نور هو قعد فجأة وانا ماليش دخل بس انت اي مضايقك كل ده
- علشان بحبك وبغير عليكِ فهمتي لي
- نور بتحبني
- ايوه بحبك
- نور بس أنت هتخطب
- كنت هخطبك أنتِ كنت بتكلم مع جدي عليكِ انتِ ايوه احنا بنتخانف كتير بس بكون سعيد معاكِ مش بكون قاصد اضايقك بس انا بحب اعمل كده معاكِ
- نور مدام كده بقى انسى موضوع السكرتيرة ده علشان البنات هنا لبسهم مش عجبني
- عبدالرحمن مش باخد بالي منهم اصلا أنا عيوني مليانه بحبك إنتِ وصعب تحب غيرك
- نور وانا بحبك
- عبدالرحمن بحبك وإنتِ غيرانه كده
- نور يعني اسيبك تغير لوحدك
- عبدالرحمن تعالي نقابل جدي
- نور لسه مخرجني بره المكتب
- عبدالرحمن ده هياخدك بالاحضان هههه
- نور لي
- علشان **بت الرهان
- نور أنا مش فاهمه
- عبدالرحمن لما طلبت ايدك من جدي قال معاك اسبوع ولو وافقت أنا كمان موافق
- نور يعني أنتِ متفقين عليا
في مكتب عبدالعظيم
عبدالرحمن مفيش مب**ك
- جدو على اي
- أنا **بت الرهان وطلعت بتحبني
- جدها يعني موافقه تتجوزيه
- نور موافقه
- جدها طيب مفيش افكر
- نور تؤ تؤ موافقه
- يبقى نقراء الفاتحه
بعد شهر
عبدالرحمن احلى عروسه دي ولا اي
نور حلوة علشان معاك
عبدالرحمن بحبك
نور وانا كمان
سأظل أحبك حتى أنتهي
النهايه
نورا محمد_يعني ايه مش فاهم !
_يعني يا رحيم لازم نطلق .. ايه مش مفهوم في كلامي؟
_انتِ اتهبلتي في مُخك ولا إيه ؟ ليه إن شاء الله نطلق ؟
_بسخريه _ لا مفيش خالص .. مامتك بس ض*بتني بالقلم وانا معملتهاش حاجة ! وأظن انتَ شوفت بعينك يعني انا مش بكدب .
_ببرود_وفيها ايه ؟ امي وتض*بك براحتها.. اعتبريها امك ياحبيبتي ونخلص..
_بعصبيه _ لا انا أمي الله يرحمها عُمرها ماض*بتني وانا مش هعتبرها مامتي اصلاً..
_بزهق_وبعدين يانور يعني ؟ عايزه ايه بعد الهري ده كله؟
_بقوه_عايزه اطلق قُلت .. مش هقدر استحمل كل ده أنا ..
_بلا مبالاه _ عايزه تطلقي؟ يبقى تتنازلي عن جميع حقوقك بالكامل يا نور..وده اللي عندي ومش هغير كلامي .. لو مش عاوزه يبقى تقعدي زي ما انتي وبلاش كلام كتير ..
[بصتله بصدمه .. ازاي ازاي يقول كده ؟ ده انا ام بنته ! للدرجه دي هُنت عليه ! ]
_بدموع محبوسه_تمام يارحيم تمام ، روز هتبقى معايا خليك عارف ..
_بسخريه_خليها معاكِ ياختي يعني هو انا عايزها اووي وماسك فيها بإيدي وسناني..خُديها ويلا من هنا ..
_طلقني ..
بجحود_انتِ طالق بالثلاثة يانور..
[سابني ومشىَ..سابني من غير ولا كلمة.. ٦ سنين مستحملاه هو ومامته بِ اهانه وكل ماتتخيلوه ، واقول هيتغير ومش بيتغير..استحملت عشان روز اللي عندها سنة وشهرين .. دي اللي كانت مخلياني مستحملاه وصابره..بس خلاص لغايت هنا وكفاية اووي .. ]
دخلت لميت هدومي وسمعت عياط روز من اوضتها..دخلتها بصتلها بِحزن على اللي لسه مشافتش دُنيا وامها اتطلقت..
بحنان_مالك ياروزي مالك ؟
بصتلها بطفوله ودموع _ ما..ما
بدموع وحنان _ ايه ياروح ماما انتِ ؟ ايه القمر ده بس ؟ ربنا يخليكي ليا ويحفظك ياعيون ماما .
بصتلها ومسكت صوُباعها بإيدها الصغيره وإبتسمت بطفوله..
_يلا بقى نلبس ونروح بيت تيتا ؟
بصتلها بعدم فهم بس ابتسمت ..
[لبسّتها الصغيره القمر دي ولبست انا وخرجت بس قبل ما اخرج بصيت لكل حتة في الشقة وبحاول افتكر ذكرى حلوه بس الذكريات الوحشه كلها كانت محفوره في دماغي مش عارفه افتكر اي حلو حرفياً..
نزلت ولقيت مامته بتبصلي بشماته.. اه نسيت اقولكم اصلي ساكنة في بيت عيله ..]
بضحكه مستفزه_طلقك ؟ يافرحة قلبي .. اخيراً هيتجوز بنت اختي.. يوه نسيت نسيت اقولك .. اصله بنفسه قالي هتجوزها ياماما.. يلا ربنا يعوض عليكي يا حبيبتي..
بقوه مُزيفة:امم ربنا يجمعهم في خير وربنا يكون في عونها يا حبيبتي هتاخد راجل بسم الله ماشاء الله مفيش منه .. مفيش منه في ال.. ولا بلاش اقول استغفر الله العظيم.. هاخد ذنوب على الفاضي بس احب اقولك انها اه اللي في دماغك.. وعايزه اقولك ان كل اللي في دماغك لحياته مش هيتم عشان ربنا مش بيرضى بالظُلم يا.. طنط.. مع السلامه.
بصتلها بحقد ولسه هترد بس نور شاورت بإستفزاز بإنها تسكت ومشيت بإنتصار..
بحقد_ماشي ياضلمه انتِ .. المُهم اني خلصت منك ..
[دخلت شقة ماما وبابا الله يرحمهم وابتسمت لما لقتها نضيفه لاني كُنت بروح كل شويه انضفها واهويها عشان ريحتها تفضل حلوه .. بصيت لِ روز النايمة بسكينه وبوستها في خدها ودخلت بيها اوضتي وحطتها تنام .. غيّرت هدومي وقعدت جنبها بإرتياح وانا واثقة اني عملت الصح.. نمت ، نمت حتى بهدومي من كُتر تعبِ ..]
ماما .. بابا !!
حبيبت قلبهم انتِ ..
انتوا وحشتوني اووي ..
انتِ وحشتينا اكتر بكتير .. بس اطمني احنا معاكي ومش هنسيبك خالص.. خلي بالك من روزتنا القمر وربّيها حلو زي ماربنّاكي ياحياتي ها ؟ واطمني انتِ عملتي الصح ياعيون ماما وبابا ..
ايه ده ؟ ايه الصوت ده !!
صحيت على رنة تليفوني.. استوعبت اللي حواليا وبصيت لِ تليفوني لقيتها رقم اورنج المُستفز..حطيت التليفون مكانه وبصيت لِ روز اللي كانت حاطة ايديها على بطني ونايمه .. إبتسمت بحنان : واللهِ هعيش ليكي انتِ وبس ياعيون ماما وهربيكي احسن تربية وهطلعك نضيفة من جوا لغايت ما اطمن عليكي ..
[رجعت شُغلي من تاني اللي كُنت سايباه بسبب رحيم ومامته المُتحكمين.. عيشت لِ روز اللي كانت بتكبر كل يوم قدامي وانا مبسوطه بيها ..]
_خلي بالك منها ياسُفيان .. مش هوصيك عليها دي نور عيني .. لو زعلتها صدقني هزعل اكتر .
بإبتسامه _متقلقيش ياحماتي القمر انتِ دي في عيني واللهِ ..
.