بسم الله الرحمن الرحيم ?
احببتها بعد عذابها ❤️
((الجزء الثاني))
البارت الثالث ?
فى شركه صقر الشناوى
مراد : صقر مالك فى ايه
صقر : ابدا مافيش حاجه
مراد : صقر من يوم ما كنا عندكم الاسبوع اللى فات وانت فيك حاجه متغيرة فى ايه
صقر أخرج من درج مكتبه ظرف وأعطاه لمراد
صقر : بص كده
مراد : دى صور رودى وهى فى الجامعة وفى الكافيه وفى النادى مع صحابها بس فيها ايه يعنى
صقر : فى حد بيراقب رودى عشان يسيبوا الظرف ده فى الصندوق ادام القصر والحارس يجيبه ليا معنى كده أن فى حد بيراقبها واكيد مش لوحدها
مراد : بس مين اللي يقدر يعمل حاجه زى كده انت فى الوقت الحالى ملكش اى أعداء
صقر استندت بظهره على الكرسى
صقر : ومين قالك انى ماليش أعداء دلوقتي أو بعدين
مراد : لأن الفترة الأخيرة دى مفيش اى مشاكل مع اى حد يا صقر انت بقالك كام سنه على كده كل الناس بقت عارفه مين هو صقر الشناوى وبيتقوا شره ومحدش يستجرى يقف فى وشه
صقر : ما النوع ده بقا اللى هو بيهدد بولادى ده نوع قذر بيلعب من تحت لتحت قال يعنى بيخوفنى عشان اعمل اللى هو عايزة بس ده فى أحلامه
مراد : مين ده
صقر : مش واضح لسه بس هعرفه وهندمه على اليوم اللى فكر يقف فيه ادامى
مراد : صقر كل حاجه هتتحل مش عايزك ترجع زى زمان لقسوتك وجبروتك بلاش يا صقر كله بالهدوء
صقر : انا لو مرجعتش لقسوتى وجبروتى تااااانى مش هعرف احمى ولادى يا مرااد ولااادى خط احمرررر لاى حد أن شاء الله يكون هو مين حتى هندمه أنه وقف واتحدانى وأنه اتجرأ يصور بنتى كده مع صحابها أو فى جامعتها
مراد بخوف على صديقه وخوف من اللى هيحصل
مراد : طيب عشان خاطر حور بلاش ترجع زى زمان انت نسيت حور عانت ازاى بعد جوازكم أما كان معاكم رؤى أهدى وهنعرف مين ده اللى حفر قبره بايده بس بلاش
صقر وعيون جحيميه تزداد حمرا : وعشان حور وولادى اعمل اى حاجه وانا هعرف اتحكم فى نفسى
ومن هنا اعزائي القراء تحول تام في شخصية صقر الشناوى ورجوعه (( لفترة مااا ))
فى قصر صقر الشناوى
حور : فهد يا فهد انت يا نيله
فهد : اييييييييييه فى ايييييييييه
حور : حمار والله انا مربيه حمار فى البيت
فهد : بقالك ساعه فهد يا فهد يا فهد مافيش فى البيت كله الا فهد ما عندك حمار تانى اسمه فادى
فادى : متغلطش يا حمار انت
حور : ملكش دعوه بفادى حبيب ماما
فادى : غيظه ? اتبطت بقا
فهد : طبعا ما انت حبيب ماما
حور : اخلص يلا وبطل لماضه
فهد : نعم يا حور هانم نعم
حور : انت مروحتش ليه الشركه النهارده
فهد : طب ما فادى كمان مرحش اشمعنا انا
حور : فادى كان سهران لحد الفجر مع بابا فى الشركه عشان بيحضروا للصفقه الجديدة اللى انت سيبتهم وجيت نمت
فهد : ما انا اعمل ايه يعنى لحد الفجر حرام والله
حور : طب يلا روح شغلك
فهد : لسه ملقتش سكرتيرة ليا
فادى : فى كام واحدة جايين يقدموا النهارده وحضرتك لازم تشوفهم
حور : يلا يا فهد على شغلك يا بابا
فهد : حااااضر يا ماما وانت خليك هنا يا حبيب ماما
فادى : امشى ياه
رودى : حووورى صباحو ورد
حور: صباحو فل يا حبيبتي رايحه الجامعة
رودى : اه عشان عندى محاضرات كتير النهارده
مفيش خروج م البيت النهارده
حور : صقر جيت امتى
صقر : لسه جاى حالا
رودى : ايه يا صقور مفيش خروج دى عندى محاضرات مهمه وكمان هخرج مع صحابى
صقر : قولت مفيش خروج م البيت النهارده يعنى كلامى يتسمع
فادى : بابا حضرتك كويس اصل حضرتك مش بت**م على حاجه كده وخلاص
صقر بزعيق : هو فى ايه انتوا هتحاسبونى يعنى قولت مفيش خروج يعنى مفيش خروج وكلامى انتهى لحد كده
رودى جريت على اوضتها من زعيق والدها ليها للمرة الأولى في حياته
حور : حبيبي مالك
صقر : ماليش انا طالع اوضتى
فادى : هو فى ايه يا ماما
حور : مش عارفه يا حبيبي روح انت شوف اختك وانا هطلع لبابا
فهد فى العربيه
فهد : ما هو انا ابن البطه السودة اى حد يزعق ليا روح يا فهد وتعالى يا فهد تقولشى لقونى على باب جامع
السواق : فهد بيه
فهد : نعم يا سيدى انت كمان اؤومر
السواق : فى حركه غريبه ورانا يا فندم
فهد : ازاى يعنى
فهد بص للخلف لقى أن عربيه الحراسه فى اشتباكات مع عربيتين مصفحه كبيرة وبيحاولوا يمنعوهم عن الوصول لعربيه فهد
فهد : فى ايه مين دول
السواق : مش عارف يا فندم دول ورانا من ساعه ما طلعنا م القصر
فى قصر صقر الشناوى
صقر قاعد فتح الاب توب بتاعه
حور : حبيبي مالك فيك ايه
صقر .......
حور : صقر رد عليا فى ايه
صقر : مفيش يا حور
حور : طب انت زهقت لرودى ليه ومنعتها م الخروج دى عندها محاضرات مهمه النهارده
صقر وعيونه اتحولت للون الاحمر وعروقه برزت
حور بخوف من تحوله المفاجئ
حور : ص ص صقر م مالك فى اايه
صقر بصدمه وغل : فففهددد
حور : فهد ماله يا صقر
صقر. ......
حور بدموع : فهد ماله يا صقر فى ايه ابنى ماله رد عليا متسكتش
صقر زقها : ابعدى عنى غوووورى
صقر بيحاول يتصل بفهد موبايله مغلق وبالسواق موبايله مغلق
فى قصر مراد ا***ذلى
سارة : مازن رايح فين
مازن : رايح الشركه يا ماما عايزة حاجة
سارة : لا يا حبيبي سلامتك
مازن : تسلميلي يا قلبى سلام
محمد والد سارة : هما احلام وام حور هيجوا امتى م العمرة يا سارة
سارة : تقريبا بكرة يا بابا
ام سارة : يجوا بالسلامه أن شاء الله
سارة : أن شاء الله يا امى
ام سارة : هى حور جايه
سارة : اه كانت بتقول هتيجى شويه كده
فى مكان تانى
امل : يا بنتى اعقلى بقا كل شويه اجيبك من خناقه ايه فتوه
هاله : هما اللى بيعصبونى يا امل ابعدى عنى الساعه دى
امل : والله العظيم انا اختى واحدة متخلفه ومش بينفع معاها ال*قل طب بتخانقى مع بياع البطيخ ليه
هاله : فضلت أقوله عايزة البطيخه دى يقولى لا يا ست هانم دى قرعه خدى اللى جانبها حمرا على أساس أنه فتحها وعرف جواها ايه وانا أقوله لا يقولى دى حمرا روحت خدتها على ضمانته وطلعت قرعه اعمل فيه ايه بقا مش انزل اديهالوا واخد واحدة غيرها واخد فلوسى كمان
امل : يعنى تاخدى فلوسك وكمان تاخدى واحدة ببلاش يا جبروتك يا شيخه
هاله : بقولك ايه انا سيبت دراعه بالعافيه متخلينيش امسك فيكى انتى كمان
امل : لا وعلى ايه ياختى انا نازله رايحه المستشفى سلام
هاله : سلام
عند فهد
فهد : حاسب يابنى ادخل يمين يمين
السواق : حاضر حاضر
فهد : بص قوم بسرعه من مكانك روح ع الكرسى التانى
السواق : يا فهد بيه
فهد بزعيق : اخللللص
السواق نفذ أوامر فهد وبدله أماكنهم بحيث فهد يقدر يسوق بسرعه اكبر ويتفادى العربيات اللى ورا
فهد : تابع انت اللى ورا دول وانا هركز على الطريق
السواق : عربيه الحراسه اتقلبت يا بيه وهما بدأوا يبطئوا حركتهم وقفوا يا بيه
فهد بيلتفت شمال
....الو صقر بيه
صقر : أيوة انا فى ايه
.... حضرتك فهد باشا وصل حالا عمل حادثه
يتبع...........
انا بعتذر طبعا عن التأخير طول المدة دى كان عندى امتحانات والله معلش وانا أن شاء الله هعضوكم الفترة دى بس محتاجه تشجيع جامد عشان اقدر اكمل الباقى
manar Ramadan ❤️