بسم الله الرحمن الرحيم ?
احببتها بعد عذابها ❤️
(( الجزء الثاني))
البارت الثاني ?
فى يوم جديد في حياة ابطالنا
رودى : رؤى رؤى
رؤى : ايه يا رودى الهيصه دى نعم
رودى : الحق عليا انى عايزاكى فى خطه كده
رؤى : خطه ايه يا بلوة قولى سمعينى
رودى : ابدا والله بصى ايه رايك نلم العصابه كلها النهارده ونعمل حفله باربكيو كده
رؤى : قولتى لفهد وفادى
رودى : لا لسه اول واحدة تعرفى دلوقتي
رؤى : تمام موافقه عرفيهم بقا
رودى : اشطات اوى انا هتصل بميار ولؤى ولمار و..
رؤى : تمام وانا هعرف مازن
رودى : اوووه طبعا انتى لازم تعرفى حبيب القلب
رؤى بتحذير: روووودى لمى نفسك
رودى : لمتها ياختشى سلام
فى الاسفل
رودى : سالخير على احسن ناس في المنطقه
فهد : سالنور ياشبح
فادى : سالفل يا كبير
رودى : اخواتى حبايبى
فهد : اخواتى حبايبى شامم ريحه مؤامرة
فادى : نفس الريحه والله شممها
رودى : بس ياض انت وهو بقولكم ايه ايه رايكم نلم العصابه كلها النهارده ونعمل حفله باربكيو
فهد وفادى : اكيد طبعا موافقين
صقر : موافقين على ايه ؟
فهد : هاااا
صقر : مالكم بتخططوا لايه
فادى : ولا اى حاجه يا ولدى ولا اى حاجه
صقر بغموض : متأكدين
رودى : اصل يا بابا يعنى ..
فهد : طبعا متأكدين يا معلم
صقر : تمام الحفله بليل بس على الله تعملوا زى المرة اللى فاتت والا والله اببتكم برة فى الإسطبل
فهد : لا والله خلاص حرمنا
صقر : تمام. مش جايين الشركه ولا ايه
فهد : جايين طبعا
صقر : تمام متأخروش
صقر سابهم ومشى
فهد بضحك : فاكرين المرة اللى فاتت ايه اللى حصل هههههه.
فادى : ودى حاجه تتنسى هههههه
رودى : ما انتم عشان معندكمش قلب قلبكم ميت تعملوا فينا كده تطفوا النور وتلبسوا زى الأشباح ومصاصين الدماء وتجروا ورانا ورؤى انتم عارفين انها بتخاف من الكلاب ودخلت بيت الكلب من غير ما تاخد بالها والكلب عشان مش شايف هجم عليها لولا تدخل مازن كان زمنها معضوضه
فهد : هههههه كان منظركم مسخرة وانتوا بتقولوا البيت مسكون
فادى : هههه يلا يا شويه مجانين كل واحد يشوف رايح فين يلا
فهد : تمام امشى انت وانا جاى وراك
فادى : متتاخرش
فى قصر مراد ا***ذلى
مراد : ايه يا حبيبتي رايحه فين بدرى كده
سارة : زهقانه شويه قولت هروح اشوف حور اقضى معاها اليوم النهارده
مراد : هتروحوا مكان
سارة : مش عارفه لسه بس حور كانت بتقول ممكن نروح اى مطعم او كافيه نقعد فيه
مراد : تمام يا قمر بس اهم حاجه محدش يتحرك من غير الحراس فاهمه
سارة : مراد ليه يعنى حراس فى كل مكان وفى كل حته نروحها عاملين زى خيالنا كده
مراد : سارة اسمعى كلامى ومتناهديش معايا فى موضوع الحراس بالذات أو مفيش طلوع م البيت
سارة : يووووه بقا طيب عرفنى هو فى خطر علينا
مراد : الخطر موجود طول الوقت واحنا لازم ناخد احتياطاتنا عشان محدش فيكم يتأذى يا حبيبتي اسمعى كلامى
سارة : حاضر يا مراد حاجه تانيه
مراد : ميار راحت الكليه
سارة : اه راحت ومازن كمان راح الشركه
مراد : تمام هغير هدومى واوصلك عند حور واروح الشركه
فى مكان تانى
..... يعنى ايه صقر **ب الصفقه دى
1 : والله يا بوص احنا حاولنا كتير أننا نخليه يخسرها معرفناش
البوص : عشان مشغل عندى شويه اغ*يه انتوا بهايم
2: يا بوص أنت عارف صقر الشناوى مستحيل يخسر صفقه هو حطها في دماغه وكمان صقر كبر اوى اوى فى السوق وكمان كبروا معاه ولاده وولاد مراد يعنى محدش يقدر يقف اصداهم
البوص : والمفروض انى اخاف منهم أو ارجع عن تدميرهم انا لازم امحى اسمهم لازم اندمهم على كل حاجه عملوها زمان زى ما حروقى قلبى وخلونى يتيم لازم احرق قلوبهم على عيالهم وبعدين اخلص على عيالهم
البوص قفل معاهم بغل وحقد وشر : مش انا اللى استسلم يا ابن الشناوى لازم اخد كل حاجه منك واوريك مين هو البوص
فهد : ايه الزحمه دى اوووف
فهد نزل من عربيته : لو سمحت هو فى ايه ايه الزحمه دى
شخص : دى خناقه يا استاذ واحدة يتخانق مع واحد
فهد : واحد بتتخانق مع واحد وانتوا واقفين كده عادى
أحد الحراس : فهد بيه أتدخل
فهد : لا خليكم انتم هنا هشوف فى ايه
البنت : انت ع**ط ياض انت ولا ايه مين دى اللى تدفع 700 جنيه ده فى احلامك ياه
الشاب : يابت انتى لمى ل**نك بقا انا مش عايز اغلط فيكى انتى خبطى عربيتى و**رتى الفانوسين كمان عايزانى اعمل معاكى ايه بقا
البت : ياض ده انت اللى خابط انت شايف عربيتى من ورا بقت شبهه الوتكتوك المقلوب فى ترعه وكمان عايزنى ادفعلك فلوس يا بجاحتك يا اخى
الشاب : تصدقى بقا انك واحدة مش متربيه واهلك معرفوش يربوكى وتستاهلى كمان انى أمد ايدى عليكى
لكن فهد كان اسرع منه ومسك أيده
فهد : لا لا لا عيب. عيب لما تمد ايدك على واحدة نسوان انت كده بتثبت انك راجل يعنى
الشاب : انا راجل غضب عنك وعن اى حد انت مش عارف انت بتكلم مين وبعدين انت مين عشان تتدخل يعنى
فهد : طب يلا بقا من هنا عشان متغاباش عليك
البت : وسع كده. يلا ياض انت من هنا بقا
حراس فهد اتدخلوا الشاب شافهم ركب عربيته ومشى
البت : الواد مشى قبل ما يدفعلى حق العربيه خد ياه
فهد : اسكتى بقا انتى ايه ده كان هيض*بك هنا
البت : يض*ب ياض انت كمان انت ع**ط فى عقلك ولا ايه ده ارفمه هنا وبعدين بتاع ايه انت تتدخل اصلا
فهد : ده بدل ما تشكرينى وبعدين صحيح ده انتى ل**نك طويل اوى يلا بت امشى من ادامى بقا
البت : هض*بك ياه انت ....
.. هاله انتى فين خناقه تانى يا هاله حرام عليكى مش كل يوم كده
فهد : دى عادة عندك بقا بسم الله ماشاء تاخدى جايزة والله
هاله : انت مالك انت يا بارد
فهد : أما انتى عليكى طوله ل**ن عايز قطعه والله
فهد سابها ومشى ركب عربيته
فهد : يخربيت كده هو فى كده حلاوة وغباء وجمال وطوله ل**ن مع بعض ايه المي** الغريب ده. كتك داهيه فى حلاوتك ياشيخه
فى الشركه
رؤى : مازن موجود
السكرتيرة بق*ف : اه موجود بس مش فاضى مشغول
رؤى : وانا مطلتبش منك اعرف فاضى ولا لا
رؤى سابتها وفتحت المكتب
مازن ببسمه : رؤى تعالى يا حبيبتي
السكرتيرة : هى دخلت من غي استأذان
رؤى : وانا هستأذن منك انتى
مازن : وانا قولتلك قبل كده اسمه رؤى اول ما تسأل عليا ادخليها على طول مهما كنت مشغول ولا لا فهمانى وكلامى مش هعيده تانى مفهوووم
السكرتيرة بغل : مممفهووم
مازن : اتفضلى على مكتبك وهاتى القهوة بتاعتى وعصير البرتقال لرؤى
السكرتيرة : حاضر
مازن : ايه المفاجأة القمر دى
رؤى : مازن فى حفله باربكيو عندنا في البيت النهارده والشباب كلهم جايين
مازن : اكيد طبعا انا أولهم بس مالك فيكى ايه
رؤى : ماليش انا كويسه
مازن : عليا انا بردوا فيكى ايه
رؤى : مش عارفه يا مازن مخنوقه ومضايقه اوى مش عارفه من ايه
مازن : مخنوقه ومضايقه كمان ينهار اسوح ليه بتحبى سوسن لا ميصحش طبعا
مازن كلم السكرتيرة : ألغى كل المواعيد بتاعتى النهارده ولو حد سال عنى انا مش موجود
رؤى : انت عملت ايه
مازن : اميرتى مخنوقه ومضايقه عايزانى اسيبها واشتغل لا طبعا مش هينفع. يلا نخرج
بليل فى قصر صقر الشناوى
حور : ده حلو طيب
صقر : لا
حور : طب ده
صقر : لا
حور : طبه يا صقر بقا
صقر : لا بردوا مش حلوين مفيش فيهم حاجه حلوة اعملك ايه ضايقين ومش هتلبسيهم ايه رايك
حور : يا حبيبي يا صقر ده لبس بيت عبايه بيتى مش خارجه انا عشان تقولى ضايق
صقر : لا بردوا البيت فى شاحطين كبار وكمان النهارده فى حفله يعنى مراد وولاده ولينا وطارق وولادهم يعنى لا ومليون لا كمان
حور : انت غريب اوى يا صقر اووف مش هتتغير ابدا هتفضل زى ما انت كده بتغير حتى من ولادك
صقر : إذا كان عاجبك ويلا عشان شكلهم وصلوا
حور : صقر انا ماما وخالتوا احلام وحشونى اوى
صقر : وانا كمان وحشونى اوى بس خلاص كلها اسبوع ويجيوا دول كانوا بيعملوا عمرة
حور : يجيوا بالسلامه أن شاء الله
صقر : أن شاء الله
فهد : يا هلا يا هلا العصابه شرفت
مازن : اسكت بقا متفكرنيش
فادى : مراد يا شاذلى فينك يا راجل مش باين
مراد : مراد يا شاذلى انت بتكلم واحد صاحبك احترم نفسك يا ياض انت يابن صقر
صقر وهو بينزل على السلم : تربيتك يا مراد باشا
مراد : اخلى تربيه دى ولا ايه
بعد وقت من السلامات والضحك والهزار
فادى : مراد يلا على الشوى لحسن انا جوعت اوى وبابا ومازن يجهزوا السلطات وفهد ولؤى يحضروا المشروبات يلا
صقر : طب وبالنسبه بستات القصر دول ايه ظروفهم
حور : هنتف*ج بس
سارة : وكمان هنحكم على الاكل
رودى : وانا هدور على رقم الإسعاف
لمار : وانا بطنى صوصوت فيلا ابدأوا بقا
بعد وقت الاكل جهز وكلهم اكلوا فى جو مليئ بالضحك والمشاغبه
فهد : مين الرخم اللى جاى دلوقتي
صقر : خليكم انتم انا هفتح عقبال ما تجهزوا القهوة
صقر فتح الباب
احد الحراس : صقر باشا فى حد ساب الظرف ده فى الصندوق اللى برة
صقر : تمام روح انت
صقر بيفتح الظرف : ياترى فى ايه ده
صقر رودى ?
يتبع ........
manar Ramadan ❤️❤️