#احببت_صعيديا البارت الاول
"دخلت اختها غرفتها ومش عارفه تقولها اي دخلت بتردد
رنا :الاء الاء
الاء :اي يا رنا في اي
_التنسيق ظهر وانا جبته من النت
_طيب ها انا عملت اي
_للاسف يا الاء جالك جامعه قنا
_اي
"الاء فضلت مصدومه ازاي كانت بتحلم انها تقعد في
محافظتها مش تروح محافظه بعيده
_الاء اسمعيني انتي لسه قدامك فرصه
_فرصه !!فرصه اي يا رنا انا خلاص ضعت
_لا ضعتي اي بس كله هيكون كويس
_مفيش حاجه هتكون كويسه يا رنا انا تعبت والله مجبتش مجموع و معرفتش حتي اقعد في محافظتي
مسحت دموعها _ممكن يكون ربنا شايلك حاجه احسن من كده بكتير
بقهر شديد _حاجه احسن ما خلاص كله ضاع
بحزن علي اختها _لا ضاع اي مفيش حاجه عند ربنا بضيع هو انا برضوا اللي هقولك ؟!
_لا بس انا زعلانه اوي
_الاء
_معلش يا رنا انا محتاجه اكون لوحدي
_ماشي يا الاء براحتك
"سبتها و خرجت و راحت عند امها وهي سايباها زعلانه
_ماما ماما
_اي يا رنا
_الاء يا ماما
بصتلها بسرعه _مالها لسه زعلانه
_اها عشان جالها قنا
_مالها قنا يعني ما خالتها هناك
_هي المفروض تستعد و تعمل تقليل اغتراب
_يعني اي
_يعني يجبها علي الاقل الفيوم
_لا فيوم اي احنا ملناش حد فيها يبنتي
_يا ماما بس اقرب
_الاء لازم تفصل في قنا يا حبيبتي عشان تبقي مع خالتها
_خلاص تشوف هي عايزه اي
_هي هتروح قنا احسن
"عدت ايام و الاء في اوضتها مش عايزه تقابل حد وفي يوم دخلت عليها رنا
بتحاول تداري حزنها علي اختها _اي يا الاء انتي لسه زعلانه
_لا مش زعلانه ولا حاجه انا رضيت بنصيبي
_طيب هتروحي تقدمي في قنا
_هروح لان ميعاد تقليل الاغتراب عدي
_كان نفسي تكوني قريبه
_و ماما مش عايزه اكون في الفيوم لوحدي
_ربنا يكتبلك اللي فيه الخير
"الاء حاولت تعمل تقليل الاغتراب و معرفتش ف المفروض يكون النهارده أول يوم الجامعه لبست و جهزت نفسها وودعت أهلها وهي بتعيط و اختها بتعيط كمان
مسحت دموعها _خلاص بقي يا ماما انا هجيلك دايما
_خلي بالك من نفسك يا الاء
_حاضر يا ماما متقلقيش
_الاء يبقي كلميني دايما اوكي
مسحت دموع اختها _حاضر متنسيش تكلميني ڤيديو كول و تقوليلي اي اخبار الدراسه
_من عيوني
_متنسيش تخلي ماما تاخد الدواء في الميعاد
_حاضر
_متنسيش تذكري كويس عشان دراستك و متقعيش نفس وقعتي
_حاضر
_و
_خلاص يا الاء بقي ابو رخمتك
ضحكت بشده _خلاص ماشيه
ركبت مع السواق وهي بتودعهم
ووصلت جامعتها
ماشيه مخنوقه من الجامعه أول يوم ليها في الجامعه مكنتش عايزه تدخل جامعه قنا وكانت عايزه تدخل جامعه القاهره بس التنسيق بقي ومشيه مش فاهمه حاجه ووقفت شخص
الاء : لو سمحت يا استاذ
: اني
الاء : في حد غيرك
: عايزه اي يعني يا انسه
الاء : عايزه اعرف المدرج ٠٠٠
: انتي لسه چديده اهنه
الاء : انت هترغي ممكن تقولي فين المدرج
: انتي بتعمليني أكده ليه انتي عشان مصراويه يعني
الاء : اها عشان مصراويه
: طيب يا اختي ادخلي من اهنه وعرفها المكان
الاء : متشكره اووي
: اي دي انتوا تعرفوا الذوج يا بتوع مصر
الاء : من غير شكر سلام
: انتي بتتحدتي أكده ليه اتحشمي
الاء : اتحشم هههه اي اللهجه دي
: انتي عم تتريقي عليا عاد يا بنت البندر
الاء : يا عم سبني في الا انا فيه ده اي المصايب
وسبته ومشيت وهو بيبص عليها دخلت الاء المدرج وقاعدت وجت واحده قاعدت جمبها
: ممكن نتعرف
الاء : اي ده انتي بتتكلمي عادي
: ههه ايوه انا من هنا بس متنسيش اني بتعلم المهم اسمي راندا
الاء : وانا الاء
راندا : تشرفت بيكي يا قمر
الاء : الشرف ليا وبعد شويه دخل الدكتور عليهم واول أما الاء شافته اتصدمت
: احب اعرفكم بنفسي انا الدكتور مروان المالكي الهد*كم العلاقات العامه وبص لرنا وشاورلها وبيهمس المره التانيه
والاء في ذهول وشرح المحاضره وبعد ما خلص الاء لسه هتطلع هي وراندا وقفت سمعت صوته بيناديها
مروان : انتي يا انسه
الاء بصت : نعم يا دكتور
مروان : اي دي هو انتي جلبتي اياك كان ل**نك عميطول من شويه
الاء : اسفه يا دكتور كنت محتاج حاجه
مروان : لا بس كنت عم اجولك المره التانيه الشوفتك فيها
الاء : ماشي يا دكتور سلام
مروان : طيب استني ومسمعتش منه وركبت بسرعه وراحت عند بيت خالتها وخبطت الباب وطلعت عليها خالتها وحضنتها
: ازيك يا حبيبتي وحشتيني
الاء : وانتي كمان يا خالتوا
: ادخلي يا بنتي ودخلت الاء وقابلت زوج خالتها
: تعالي يا الاء يا بتي اهنه
الاء : از يك يا عمي
: الحمدلله يا بتي انا بعت السواج جبلك الشنط وطلعنهالك فوج
الاء : شكراً يا عمي وبعد شويه الباب خبط وجت تفتح خالتها الباب الاء
الاء : خاليكي يا خالتي انا هفتح وطلعت تفتح الباب
الاء : انت
مروان : هو كل ما عتشوفي وشي تتصدمي
الاء : اي الجابك هنا
مروان : تالت مره يا بت البندر ويضحك
يتبع ٠٠٠٠٠
#أحببت_صعيديا