bc

تائهة ف صحراء الذئاب

book_age12+
93
FOLLOW
1K
READ
others
drama
tragedy
comedy
serious
like
intro-logo
Blurb

ظنت انها تحررت اخيرا من سجنها ولا تعلم ان سجن من نوع اخر ف انتظارها ..

لتصبح سجينه حبها واسيرة ف بيته وبين ال*قل والقلب صراع فال*قل يرفض الخضوع ويرد التحرر والقلب خاضع ولا يرد سوا ان يظل اسير حبه حتي وان كان هو جلاده ...

فهل من نهايه سعيده لهذا العشق الذي اهلكها ام النهايه الحزينه هي قدرها ؟؟

chap-preview
Free preview
الفصل الاول
ف المطار فرح : يلا بسرعه يافهد .. الطياره هتفوتنا فهد : ما انا ماشي بسرعه اهو لي**ت قليلا ثم يتحدث بخوف ؛ فرح انا خايف فرح : والتي جلست علي ركبتيها لتصبح وجهها امامه .. خايف من ايه يافهد فهد : افرضي الوحش الشرير رجع مسكنا هنعمل ايه وقتها فرح : وهي تضمه بقوه .. ماتخافش يافهد .. احنا خلاص هربنا وهنروح عند اهلنا وماعدش الوحش هيقدر يأذينا تاني فهد : يعني احنا لما نركب الطياره هنروح عندهم فرح : لاء ياحبيبي احنا هنركب الطياره دي علشان نروح القاهره وبعدين منها لمرسي مطروح وهناك بيت اهلنا .. ويلا بسرعه بقا الطياره هتفوتنا فهد : وهو يركض .. طيب يلا بسرعه يافرح علشان نلحقها قبل ماطير فرح وهي فتاه شرقيه الملامح وجسد ممشوق وتمتلك شعر طويل اسود اللون ليصل لاخر ظهرها وعيونها واسعه بلون البندق ووجها مستدير وخمريه اللون وتمتلك شفاه صغيره ممتلئه و غمازتين ليزيد من حسنها اما فهد فهو اخو فرح وهو طفل بالسادسة من العمر ويمتلك البراءه والملامح الطفوليه المحبوبه فوجهه ابيض وعيونه بلون البندق مثل اخته ووالده والشعر الكثيف المائل للون البني الغامق وايضا غمازتين ياسر : هو شاب باوائل الثلاثين من عمره .. ووجهه حاد ويبدوا عليه الئم الشديد فهو كان شريك والد فرح قبل وفاته وظل يتقرب منه من اجل فرح حتي ترك والد فرح الاملاك و ابناءه تحت وصايته ............ ............. ............. .......... ............... ف احد البيوت بدوله اجنبيه ياسر : بعصبيه .. ازاي قدرت تهرب ياشويه كلاب .. ازاي احد الرجال : ياباشا حضرتك الي امرتنا اننا نطلع برا وماندخلش نهائي القصر الا لو حضرتك طلبت ياسر : بنظره ناريه وهو يضغط علي فكه .. اطلعوا برا .. فهو يعلم انه المخطئ وليس الحراس جمال : بقلق .. ايه الي حصل دا ياياسر ازاي هربت منك .. انا مش سبتك علي اساس انك هتمضيها علي الورق وهتبقي مراتك وكل حاجه ليك ياسر .. بنت ** ضحكت عليا .. بس هتروح مني فين هي ماعندهاش حد غيري واحنا هعرف الاقيها بطريقتي جمال : طيب والصفقه الي مفروض هتضمي هنعمل فيها ايه .. انت ناسي ان فرح واخوها ليهم اكتر 70 % من الشركه ياسر : انا عايز اعرف مين الي ساعدها .. انا بقالي اربع سنين حابسها هنا ومش بخليها تتنفس الا بامر مني جمال : معاك حق هي اصلا ماتعرفش تروح ولا تجي .. وبعدين ازاي اخدت جواز السفر بتاعها هي واخوها .. هم مش كانوا معاك ياسر : ليتذكر احداث الماضي flash back قبل شهر من هروب فرح ياسر : وهو يصفعها بقوه .. حاولتي تهربي تاني يافرح .. ليه مش عاوزه تفهمي انك ليا وبتاعتي وان دا مكانك .. ليه عقلك الصغير ليمسك رأسها ويخبطها بالحائط مش راضي يفهم انه مالوش حل غيري فرح : وهي تبكي بقوه .. انت ليه مش راضي تفهم اني ههرب من هنا وقريب ياسر : وقد ركبه شيطانه .. افتكري انك السبب ف الي هيحصل .. ليتركها ويذهب لفهد الذي يرتعش ويبكي ويمسكه احد الرجال .. فرح : انت هتعمل ايه ياسر : قولتلك بعد كدا مش انتي بس الي هتشيلي عقاب افعالك اخوكي كمان هيشيلها معاكي فرح : وهي تنقض عليه .. سيبه ياحيوان .. فهد ماتخافش انا معاك ياسر : والذي امر الرجال بامساكها .. ليذهب للغرفه وهو يحمل فهد تحت صرخات اخته .. ليحبسه بالغرفه بعدما قام بصفعه .. ياسر : ماحدش هيفتح الباب دا الا بامر مني .. ومافيش اكل هيدخل ليه ولا شرب الا لما انا اسمح فرح : ابوس ايدك ياياسر خلاص هعمل الي انت عاوزه بس سيبه .. ابوس رجلك ياياسر خليه يطلع من الاوضه ياسر : وهو يضع يده علي وجهها ليصفعها بقوه لتسقط امامه .. كل مره بتقولي نفس الكلام يافرح وانا اديتك فرص كتير وخلاص كلها شهر وتمي الواحد والعشرون ووقتها هتبقي انتي الي بتتحكمي ف فلوسك وفلوس اخوكي فرح : باندفاع هكتبلك كل حاجه وهسبلك كل الفلوس بس خرج فهد ياسر : وهو ينحفض لمستواها .. ومين قالك اني عاوز الفلوس وبس انا عاوزك انتي وانتي عارفع كدا كويس وان اربع سنين وانا مش راضي اخد الي عاوزه بالعافيه علشان عارف انك هتبقي ليا وبمزاجكك فرح : وهي تسمع صراخ اخيها لتنجده .. حاضر .. هوافق علي الجواز ياسر : بابتسامه نصر .. يبقا نجيب ال*قد وتمضي فرح : لاء مش دلوقت .. يوم مااتم الواحد والعشرين وابقا املك كل حاجه هتكبلك الشركه باسمك واتجوزك وانت ف المقابل تخلي فهد يمشي من هنا ويروح اي مكان بعيد ياسر : بعصبيه انتي مفكراني اهبل يافرح .. لسه بتلعبي عليا تاني .. ليتركها وراءه ويخرج وهي تبكي لتجلس امام غرفه اخيها وتحاول تهدئته وطمأنته ليعود ياسر بعد فتره طويله المنزل ويجدها تجلس تنتظره فرح : وهي تمسك يده وبنظره رجاء .. خليني اشوف فهد ياياسر هو لسه صغير ومش هيستحمل كل دا من غير اكل وشرب ياسر : وهو يحرك يده علي شعرها ثم يشده بقوه لتتألم .. لو كنتي عاقله ماكنش كل دا حصل فرح : بدموع .. انت معاك حق وانا اسفه واخر مره هعمل كدا بس بلاش تعاقب فهد .. هو مالوش ذنب انا الي عملت كدا .. عاقبني انا وزي ماتحب ياسر : بنظره استغراب .. انتي طريقتك متغيره معايا وكلامك كمان واول مره تمسكي ايدي وتقفي قصادي كدا فرح : وهبقا كدا علطول واحسن كمان وهعمل كل الي انت عاوزه .. مش كدا وبس وهنقعد ناكل سوا كل يوم ونبقي عائله .. مش انت كنت بتضايق علشان مش بنرضي نقعد معاك ودايما حابسين نفسنا ف الاوضه من هنا ورايح مش هعمل كدا تاني بس اديني فرصه .. وانت حاول تتعامل معايا براحه واكيد هنتفاهم ياسر : فهو كم يتمني هذا فهي مرضه ولكن يعلم بكرهها الشديد له فلما هذا التغير ياسر : افتح الباب لفرح فرح : بسعاده وهي تشكره .. شكرا .. شكرا بجد .. لتسير سريعا لتري اخيها .. لتراه يجلس بجوار سرير منكمش علي نفسه ويحاول احتضان نفسه فرح : فهد .. فهد حبيبي انت كويس .. انا جيت .. انت سامعني فهد : ببكاء شديد لتكاد تنقطع انفاسه .. فرح فرح : خلاص ياحبيبي عدتت .. خلاص يانور عيوني انا معاك .. لتحاول جعله يقف ولكنه يرفض فرح : بقلق انت كويس يافهد ف ايه فهد : ببكاء وهو ينكث رأسه للاسفل فرح : والتي رات ملابسه مبلوله لتفهم سبب بكاءه .. بنبره حانيه .. وهي ترفع راسه انت مكثوف مني يافهد هو احنا لينا الا بعض فهد : وهو يرتمي باحضانها ويبكي .. انا .. انا يافرح ماعرفتش .. انا اسف فرح : وهي تزيد من احتضانه .. ماتقولش كدا انا الي اسفه انا السبب بس وحياتك عندي لهخلصك من كل دا وهنعيش سوا وهاخد حق كل مره دموعك نزلت فيها بسبب الحيوان دا .. لتساعده ليقف اخيرا ياسر : الذي لاحظ تغيرها من بعد هذا اليوم فاصبحت تفطر معه وايضا تجلس معه وتتحدث معه والاكثر انها لم تعد تخاف قربه وتحمسه ليوم زواجهم لياتي يوم عيد ميلادها وزواجهم اخيرا وتمضي علي الورق ولكن لم يعلم كيف فقد وعيه ليفيق بعد فتره ويجدها ليست بالمنزل بل بالبلد .. وكيف وجدت جواز سفرها Flash back ياسر : كل دا كان تمثيل .. كل دا كان خطتها جمال : بس ازاي ياياسر .. دي فرح الي كنا بنخوفها باقل حاجه ياسر : هي مستحيل يكون دي خططها ومستحيل تكون طلعت من البلد لوحدها جمال : وبعدين ياسر : احجزلي تذاكر سفر للقاهره انا واثق انها هتنزل مصر هي بتحبها وبلد اهلها اكيد هي هناك جمال : والصفقه ياسر : الغي كل حاجه دلوقت .............. .............. ................ ................... ف مرسي مطروح فرح : ايه رايك ف البيت دا ياستاذ فهد فهد : كويس .. ماشي حاله يعني فرح : والله .. لتزغزغه وتضحك معه احد النساء بالمنزل المستأجر( صباح ): هو حضرتك يااستاذه هتقعدي كم يوم فرح : والله مش عارفه لسه بس ممكن اسبوع قعبال مااشوف اهلي صباح : هو حضرتك من هنا فرح : ايوة .. بابا وماما الله يرحمهم من هنا بس انا اتولدت برا وعشت برا صباح : انا قولت كدا بردو .. اصلا الحلويات دي مش عندنا .. لتلاحظ فرق البس وايضا الحجاب فرح : هي فعلا العادات مختلفه .. بس مرسي مطروح اسمع انها جميله اوي صباح : اه هي جميله اووي ادام جياها سياحه فرح : بضحكه ودهشه .. يعني ايه ياطنط صباح صباح : يعني العيشه هنا صعبه مش زي بلاد برا فرح : بضحكه .. ايوة اكيد صباح : وانتي بقا من عائله ايه فرح : من عائله الديب صباح : والتي اسقطت الاناء من يدها فرح : حاسبي ياطنط صباح مالك وشك انخ*ف كدا ليه صباح : بضحكه وقلق .. لاء مافيش حاجه بس سرحت شويه .. وبنت مين بقا ف عائله الديب فرح : اسمي فرح محمود الديب ودا فهد محمود الديب صباح : والدتك اسمها ايات محمد الجبالي فرح : ايوة صح انتي تعرفي امي صباح : لاء بس اعرف انهم اتجوزوا ومشوا من البلد من زمان كنا نسمع كدا ومارجعوش تاني فرح : ايوة دي حقيقه .. طيب ماتعرفيش ليه ياصباح مشيوا من هنا صباح : بخوف لاء ماعرفش .. هعرف من فين .. وعن اذنك بقاا الشقه بقت نضيفه فله اهي وانا تحت امرك لو احتاجتيني ف حاجه تاني فرح : غريبه مالها دي ومشيت بسرعه كدا ليه فهد : وهي يحتضن اخته .. بقينا ف بتنا يافرح فرح : شوفت بقاا يااستاذ فهد اهو خلصنا من كل حاجه وهنعيش سوا انا وانت وبس ف بيتنا ويلا خلينا نغير ونام شويه لحسن هموت من التعب .................. ....................... ..................... صباح : وهي تجلس وسط نساء ف البلد ويتحدثون .. عارفين مين المستأجر الجديد ف بيت الجبل احد النساء : مين ياختي المره دي صباح : بنت محمود الديب واحده اخري : انتي بتقولي ايه ياصباح .. يانهار زي بعضه لو كلامك صح يابت صباح : انا ماكنتش مصدقه لما قالتلي .. وسالتها علي امها وقالتلي ايات يبقا ايه بقا انت وهي واحده من النساء : دا بحر الدم هيقوم تاني بين القبيلتين لو عرفوا ان بنت ايات ومحمود هنا صباح : واحنا مالنا ياختي .. لتسير الشائعات بين البيوت لتصل لبيت الديب والجبالي اخيرا ............ ............. ................ .................... ف قصر الديب حنيفه : وهي كبيره عائله الديب والجميع يناديها سلطانه وتبدوا ف بدايه الخمسين من عمرها وملامحها قاسيه وحاده وعيونها سمراء بشده .. وتعرف بصلابتها و حدتها حنيفه : بصوت جهوري وعصبيه .. ديااب فين دياب : الذي خرج من غرفته علي صوت جدته .. وبحده هو الاخر ويبدوا انه ورث الملامح الحاده منها .. فهو شاب طويل القامه وعريض .. خمري البشره ويمتلك الشعر الاسود الغزير والعيون العسليه والدقن المحدده وانف حاده ليصبح يمتلك من الوسامه الكثير فهو لديه جاذبيه وذكاء جعله من انجح واشهر رجال الاعمال رغم صغر سنه وايضا رئيس قبيلته بعد وفاه ابيه وجده وهو ف الثامنه والعشرون من العمر دياب : ف ايه ياسلطانه حنيفه : سمعت الاخبار الي بتقول ان بنت عمك هنا دياب : بنت عمي قمر مالها حنيفه : مش بنت عمك غالب .. انا بتكلم علي بنت عمك محمود دياب : ازاي يعني حنيفه : انا عاوزاك تروح العنوان دا من غير كلام كتير وتجبلي البت والعيل الي معاها هنا .. ودلوقت حالا هند : وهي والده دياب وتبدوا ف الاربعين من عمرها وتمتاز بالجمال والعيون العسليه .. وتبدوا ملامحها طيبه ع** حنيفه هند : انتي ناويه علي ايه .. طول عمرك كنتي بتكرهي محمود علشان ابن ضرتك .. واكيد ناويه تأذي بنته .. بس افتكري انه حتي لو محمود الله يرحمه مش ابنك بس هو ابن جوزك وكبير عائلتنا وعياله تبقي من صلبنا حنيفه : وانتي عرفتي ازاي ان محمود مات ومش لسه عايش هند : بتلعثم .. سمعت كلام لتقول جملتها وتذهب سريعا .. وينطلق دياب لياتي بفريسته وهو لا يعلم مايخباءه القدر له ................... ................. ...................... ف قصر الجبالي محمد : وهو كبير عائله الجبالي ويبدوا انه ف الستين من العمر ويمتاز بالرجوله رغم كبر سنه الا انه يمتلك الهيبه والوقار محمد : فرااس. فراس : وهو يخرج من غرفته .. خير ياجدي ف ايه محمد : بنت ايات جت اخيرا البلد فراس : عمتي ايات محمد : اه .. ولاد بنتي جم اخيرا فراس : انت متأكد انهم ولاد عمتي محمد : دا الي عاوزك تتاكد منه .. لازم تروح تجبهم حالا علشان اشوفهم فراس : حاضر ياجدي .. حالا يبقوا عندك .. انت بس ارتاح فراس .. وهو شاب وسيم وجذاب والمنافس الاول والاخير لدياب لوجود عداوه كبيره بين العائلتين فهو الاخر من اذكي رجال الاعمال كما انه يمتلك من الوسامه الكثير فهو طويل القامه وحاد الملامح ومن اصحاب البشره الخمريه والعيون الحاده بلون ورق الشجر والشعر البني الغامق بلون البندق والجسد الرياضي الممشوق

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

خيوط الغرام

read
2.2K
bc

ظُلَأّمً أّلَأّسِـدٍ

read
2.9K
bc

"السكة شمال" بقلم /لولو_محمد

read
1.0K
bc

روح الزين الجزء الثاني بقلم منارجمال"شجن"

read
1K
bc

احببتها فى قضيتى ❤️ بقلم لوكى مصطفى

read
2.3K
bc

قيود العشق - للكاتبة سارة محمد

read
7.9K
bc

شهد والعشق الأخر

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook