الفصل الثاني "٢"

2224 Words
?البارت الثالث ? رواية مدللة **رت كبريائي ? تأليفي ميرا إسماعيل??? المواعيد إن شاء الله هتكون حد وثلاثاء وخميس والله الفصل مش قصير بالع** مش بيفتح عند ناس كتير كان في غلطة في الفصل اللي فات انا قولت فريد المنشاوي ورجعت اتلغبط وكان الشيناوى انا اسفة جدا بس هو فريد المنشاوي وهى نفين المنشاوى ??? في فيلا رؤوف الجبالى ليث بصوت عالي .. نووووور التفت الجميع نور كان اغمى عليها الجد رؤوف .. فايز الحج ياولدى سعاد الجدة .. يا ضناي يا بتى فايز بيحاول يفوق نور لكن مع الاسف رافضة تفوق وبعد محاولات عديدة فاقت بس الصدمة انها خايفة جدا من فايز ومش قادرة تتكلم فايز بعد عذاب قدر يعطى ليها مسكن ونامت وخرج الجميع الجد رؤوف .. حسابي معاك بعدين يا ولد الجبالى بكره طوالى ناخدو نور لاحسن ضاكتور في البر كلتا سامع نفين .. انا هاخد بنتى واسافر ل بابي تتعالج وتبعد عن كل دا الجد رؤوف .. بغضب دلوجيت افتكرتى انها بتك وموعتيش ليها وهى واجفة وانت وابوها نازلين خناج ووجه كلامه ل فايز يا خسارة ربيتى فيك يا فايز من ميتا واحنا بنمد يدينا علي حد ويوم ما تعملها قصاد بتك وتض*ب الحرمة اللي كانت مرتك فايز هيرد الجد رؤوف .. ولا كلمة اجفل خاشمك خالص اطلع وبكرة تعمل اللي جولت عليه وانت يا حجة ووجه كلامه ل سعاد قعدى الضيفة فى المندرة البحرى وبصوت عالي كل واحد يشوف حاله وبالفعل اختفى الجميع ??????????? في غرفة نور ليث .. معجول مش هعرف اتحددت وياكى تانى لاه يا نورى جومى جومى وانا اوعدك مهخليش نفر يجرب منيكى يا نورى بس جومى دخل الجد علي ليث الجد رؤوف .. هتجوم وهتبجا زينة كمان دى نور الجبالي يعنى مافيش حاجة توجعها مهما حصل ليث.. ياريت يا جدى أنى كنت جارها ومعرفتش اعمل ليها حاجة الجد رؤوف بحكمة .. المكتوب يا ولدى مفيش منه مهرب مفيش فى يدينا حاجة غير اننا ندعو ليها وهى بعون الله هتجوم وبالفعل جاء اليوم التالي وسافر فايز والجد ونفين الي القاهرة ل معاينة نور وبعد يوم طويل اتشخصت الحالة انها صدمة عصبية ادت ل فقد النطق وهتابع مع دكتور نفسي الجد رؤوف .. اللهم لا اسالك رد القضاء ولكن اللطف فيه يا الله ودخل ل نور. اللي كانت ساكته تماما الجد رؤوف .. نور جلبى عاملة ايه دلوجيت نور .. لا رد الجد رؤوف خدها في حضنه تحبى ترجعى ويانا البلد ولا لاه نور هزت راسها برفض سريع وصريح الجد رؤوف .. وأنى موافج خليكى اهنا جار والدتك حلو اكده نور.. هزت راسها دليل الموافقة وخرج الجد وخد فايز ورجعو البلد والكل عرف اللي حصل والكل حزين ما عدا صفا اللي كرهت نور من اول يوم الجد قاطع فايز لانه السبب في اللي حصل وكان لازم يتعلم الدرس كويس جدا وفعلا فايز اتعلم بيحاول يراضى رؤوف بكل الطرق لغاية ما عرفوا خبر حمل صفية الكل فرح لكن الفرحة كانت ناقصة بسبب نور وحالتها اللي تقريبا بقت اسوء بقت عدوانية جداااا مع الكل وبقت بتعمل مشاكل كتير في المدرسة وبعد ما كان عندها صحاب كتير كلهم بعدو عنها وبقت وحيدة وعدت فترة الدراسة وهى لسه مش بتتكلم والدكاترة قالت أنه طبيعي وهياخد وقت ????????????? فى فيلا فريد المنشاوي فايز .. انا جيت علشان اخدك بس لو انت مش عايزة تيجى انا موافق انت عايزة ايه ؟ نور كان ليث وجدها وحشينها جدااااا نور حركت راسها انها موافقة نفين طبعا كانت رافضة بس لما لقت نور م**مة وافقت ?????????? في الصعيد الجدة سعاد .. يا حبة جلبى اتوحشتك جوى وكانت بتحضنها بس نور جامده مش بتتحرك الجدة سعاد بدموع .. انا موحشتكيش يا نور نور بصت ليها وسكتت الجد رؤوف .. جلب جدها تعمل اللي رايداه يلا علشان تاكل زمانها جعانة صفية .. انا عرفت انك بتحبي المحشي ورج العنب عملته ليكى بيدى وعملت وكل تانى زين جوى تحبى اطلع وياكى تغيرى خلجاتك نور .. هزت راسها بالرفض ولفت علشان تخرج فايز بخوف .. عايزة ايه يا نور هتروحى فين ؟ نور بصت ومش عارفة ترد الجد رؤوف .. همالها يا ولدى نور مش صغيرة صوح يا نور نور هزت راسها بالموافقة وخرجت بعد خروج نور صفية .. يا جلبي يا بتى معجول مفيش دوا ليها فايز بحزن .. احنا بنحاول وربنا يسر الجدة سعاد . .. كانها اتبدلت كان اللي جدامى دى واحدة تانية غير نور الجد رؤوف ... الحمد لله علي كل حاجة صفية .. بس غريبة هتروح وين دلوجيت ؟ الجد رؤوف .. بغموض هى عارفة وين راحتها وراحت لحديها جهزو الوكل هتلاجوها راجعة طوالى نور راحت ل ليث دخلت العشة ليث كان ممد علي الارض وحاطط ايده تحت راسه ومغمض عينه نور افتكرت انه نايم راحت رقدت جنبه ودخلت جوا حضنه ليث بخضة .. مين ؟ نور !!!أنت جيتى ميتا وبيملس علي شعرها اتوحشتك جوى عاملة ايه دلوجت ؟ نور لا رد وفهم ليث انها زى ما هيا بس مش مهم المهم انها معاه خدها في حضنه وفضل السكوت هو سيد الموقف وبعد مده طويلة ليث .. لازمنا نمشي الليل دخل علينا يلا جومى نور بتهز راسها ب لاء ليث .. معلش يا نورى لازمنا نجوم دلوجت ووعد بكره هنيجى تانى ونروح عند نورى واعلمك كمان كيف تركبيه نور هزت راسها وفعلا اتحرك الاتنين ومشيوا ????????????? في البيت الكبير فايز .. الحمد لله انك بخير انا كنت هموت من الرعب عليكى كنتى فين ؟ ليث .. كت ويايا يا عمى متخافش الجد رؤوف .. يلا يا نور غسلى يدك علشان تاكلى كلتنا مستنين تيجى ونفسنا تاكلى ويانا راحت نور غسلت ايديها .هما علي الاكل صفية كانت مهتمية ب نور جدااااا علشان تنسيها اللي حصل صفا .. أنى عملت اللعبة زى ما جولت يا ليث هنلعبوا بيها سوا ليث .. لاه أنى مش صغير عشان العب ابجى العبي بيها و يا نور نور كانت بتابع في غضب وقامت مرة واحدة طلعت علي غرفتها الكل استغرب وصفا قالت فى نفسها إنها أضيقت ان ليث بيكلمها وقررت تضايقها زيادة صفا .. أنى هشوف مالها ممكن ؟ فايز .. اطلعى يا صفا في غرفة نور نور بتتحرك بعصبية ومتغاظة من ليث انه نسى وعده دخلت صفا صفا .. هملتينا وطلعتى ليه بسرعة ؟ نور لا رد صفا .. صحيح مش هتعرفى تردى انت بجيتى خارصة ليث جالى اكده انك خلاص مش هتتحدتى تانى واصل نور غضبها بيزيد اكتر واكتر صفا .. ليث كان بيجولى كمان أنى ممكن اخد الفرسة بتاعتك نور محستش بنفسها غير وهى جايبة صفا من شعرها ض*بتها جامد جداااااا وهى نايمة فوقها وبتض*بها نور اتكلمت الفرسة بتعتى والبيت دا بتاعى وليث بتاعى انا وبس وبتض*ب فيها من غير وعى الكل تحت متجمع سمعوا صوت الصريخ الكل طلع جرى وشافو الموقف نور .. سامعه لو فكرتى تقربي ل حاجة ليا هقتلك هقتلك ليث بفرحة.. قرب علي نور وشالها من علي صفا ليث .. نور بكفايكى البت هتموت نور .. تموت ايه يعنى تستاهل الكل فرحان انها اتكلمت بس اللي قدامهم دى نور تانية خالص دى نور الغاضبة فايز.. نور انت اتكلمتى نور باستغراب .. مش عارفة الجدة سعاد ... يا جلبي يا ضنايا صفا .. انتو نسيتوا عملت فيا ايه؟ نور .. انت لسه هتتكلمى تانى انا اتكلمت قولى ليا تانى انى خارصة الكل مصدوم .. انت جولتى اكده ل نور صفا ... اااااانا مش جصدى نور .. لا قصدك هى قالت كده وقالت انك قولت وبتشارو علي ليث لانى بقيت خارصة ممكن تديها الفرسة بتاعتى ليث .. انا عمرى ما جولت أكده صفية .. تعالي تعالي يا اخرة صبرى فايز .. براحة هى عيلة مش فاهمة سبيها الجد رؤوف .. خلصنا الكل علي تحت نزلو وسابو الجد ونور الجد صحيح فرحان انها اتكلمت بس عايز يعرف ايه السبب فى التغير دا الجد رؤوف .. ليه عملتى أكده يا نور ؟ نور بنرفزة وصوت عالي .. انا معملتش حاجة هى اللي غلطت وكان لازم تتعاقب وانا عقبتها الجد رؤوف بحزم .. اياكى تانى مرة صوتك يعلى جدامى سامعة يا نور نور بغضب ربعت ايديها امام ص*رها ولفت وشها بعيد الجد رؤوف .. واللي بتعمليه دلوجيت غلط أما اتحددت وياكى تبصلى اهنا نور لفت بس نفس وضعها وعيونها كلها غضب الجد رؤوف .. اتكلمى جولى عملتى أكده ليه ؟ نور بتحاول تهدا .. وحكت اللي حصل وبعدها انت دايما بتقول انى نور الجبالي يعنى زى زيكم وانا عملت زى بابي بابي لما مامى زعلته ض*بها وانا كمان اللي بيزعلنى هض*به #إضاءة مع الاسف الشديد التنمر بين الاطفال السبب الاول فيه البيئة المحيطة بالطفل طفل شاف والده بيض*ب أمه أو راجل بيض*ب والده وحالات كتير زى دى بيفتكر إن دا الصح راعو ربنا فى أولادنا إذا صلح الراعى صلحت الرعية الجد رؤوف بحزن .. لاه يا بتى ده غلط واللي حصل جدامك غلط وانا زعلت من فايز رايده ازعل منيكى نور .. لا يا جدو متزعلش مش هض*بها تانى الجد رؤوف .. شاطرة يا نور جلبي يلا جدامى علشان تجولى ليها انك اسفة نور اتحولت .. اقول سورى ل صفا مش ممكن الجد رؤوف .. خلاص اللي يرضيكي بس انا هزعل منيكى جوى نور .. ماشى بس هى كمان تقولى سورى الجد رؤوف .. موافج يلا جلبي وبعدها خدها في حضنه بحنان .. حمدالله علي سلامتك يا جلبي حسك نور الدنيا نور .. شكرا يا جدو ونزلو تحت الجد رؤوف .. يلا يا نور نور .. هى الاول الجد جاب الاتنين جنبه وعرفهم غلطهم الاتنين اعتذرو بس طبعا صفا الاول?? وعدت الايام والسنين نور بقت في اخر سنة في مرحلة ابتدائي يعنى راحة الصف الأول الاعدادى وليث اخر سنة كلية زراعة في المزرعة صوت ضحكهم جايب اخر الدنيا ليث .. عارفة انت بس يا نورى اللي بكون جصادها اكده لو حد وعي ليا وانا اكده محدش هيصدج نور بدلع .. طبعا علشان انت ليثى انا بس انا زعلانة الاجازة خلصت بسرعة ليث .. متزعليش حالك كلها كام سنة وتفضلى جارى علي طول نور .. انا بقيت بكره القاهرة جدا انا معنديش هناك صحاب ليث .. معلش حجك عليا بس اول ما تخلصى وتيجى اهنا ومهملكيش واصل نور .. ليه ؟ ليث .. هو ايه ليه ؟ نور بتقلد طريقته .. ليه مهتهملنيش واصل ليث بضحكة .... ههههه واه بتتكلمى صعيدى زين جوى نور بغضب .. طبعا انت ناسي انى اصلا صعيدية اوعى بقا مخ**اك انا هروح ل نورى ليث .. وسع ليها وفى نفسه لسك صغيرة جوى يا جلب ليث اكبرى شوية وانا اجولك ليه مقدرش اهملك وراح وراها علشان يرضيها في البيت الكبير صفا ... انا معرفش فيها ايه نور دى الكل بيتجلب حاله لما بتكون جربت تعاود صفية .. بطلى غلك منيها دا صفا باستنكار .. وأنى هغل منيها ليه ؟ الجدة سعاد .. اجولك أنى!!! صفية .. تعالي يا اما متزعليش منيها دى لستها صغار الجدة سعاد .. مزعلناش بس هجولك نور غالية في البيت دا ليه ؟ علشان جدك رؤوف كان نفسه يخلف بت صفية استغربت .. معجول يا اما الجدة سعاد .. ايوة بس ربنا مرادش وراد انى اجيب ولدين وولدى الكبير الله يرحمه يجيب ليث اما حتى ابوكى فايز لما جاب رؤوف الصغير مفرحش بيه زى نور نور اما انولدت جدك كان فرحان بيها اكتر من ابوها وامها كمان فهمتى يا صفا يا بتى صفا بتهكم ... اه فهمت انا طالعة فوج صفية .. حجك عليا أنى يا اما هما صغار بكره يكبرو ويحبو بعضيهم الجدة سعاد .. ربك الهادى ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤ في الاسطبل ليث ".. بجالى ساعة بحايل فيكى نور .. انت تتريق عليا ومش عايز ازعل كمان ماشي يا ليث ليث .. طب عشان خاطرى بكفياكى نور بمكر .. عايزنى اسامحك ليث.. ايوه عايزة ايه بجا ؟ نور .. تركبنى ليل ليث برفض قاطع ".. لاه ليل لاه ليل سريع وممكن يوجعك نور .. شايف حتى الحاجة اللي بطلبها بترفضها انا راجعة ليث .. اجعدى بجا موافج بس بشرط نور .. وانا موافقة المهم اركب ليل ليث .. وانا وياكى نور .. موافقة وفعلا اخدها ولف بيها واليوم عدا بفرحة كبيرة علي العشا ليلة سفر نور الكل متجمع نور .. بابي انا عايزة افضل هنا فايز .. يا حبيبتى علشان مدرستك واوعدك هجيلك زيارة انا وجدك نور .. وليث الجد رؤوف .. ليث كلته عند*كى عشان الجامعة نور .. ولا مرة جاه عندى ليث.. هبجا اجى بس خلصى وكلك كله نور بفرحة .. صحيح يا ليث ليث .. أيوة صوح بعد العشا الجد رؤوف .. نور تعالي يا بتى رايدك نور .. حاضر وقربت علي ليث اوعى تنام ليث .. ماشي ودخلت نور للجد صفا .. ما انت بتحدد وياها زين امال لحد عيندى ومش بسمع حسك ولا علشان هى ملونه ليث .. ملونة كيف يعنى ؟ صفا بغل واضح .. علشان بيضة وشعرها اصفر وعيونها ملونه ليث .. يا ستير البت زمانتها مولعه جوا انا جايم اما نور ترجع يا خاله صفية جولى ليها أنى عند رؤوف الصغير صفية .. اطلع يا ولدى رؤوف الصغير ... ابن فايز عمره 6سنوات يحمل موصفات فايز شعر اسود غزير وناعم بشرة خمرى عيون سود ضيقة عند الجد ونور نور .. خير يا جدو الجد رؤوف .. خير يا جلب جدك انتى عايز اعرف ليه ملكيش صحاب يا بتى نور .. مش بيفهمونى بيقولى انى غريبة علشان بتعصب بسرعة فريحت نفسي وبعدين ليث كفاية عليا الجد رؤوف .. بتعزى ليث جوى علي اكده ؟ نور .. قوى يا جدى الجد رؤوف .. هطلب منيكى طلب نور .. قول يا جدو الجد رؤوف .. رايد منيكى مهما يحصل تفضلى في ضل الليث سامعه يا نور نور .. سامعة متخفش انا اصلا مقدرش استغنا عنه الجد رؤوف .. تعالى في حضنى يا جلبي نور وهى بتقرب .. مالك يا جدو الجد رؤوف .. متخافيش يا جلب جدك وفى سره يارب انت عالم ابعد عنيهم الأذى خايف من غضبك يا نور تنسي فى وقت غضبك ليث ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤ وبكده خلص بارت النهاردة اشوفكم قريب ان شاء الله عايزة اعرف رأيكم بصراحة ؟ يا ترى الحياه هتفضل وردى مع نور وليث ؟ ايه المفاجأة المنتظرة نور في القاهرة؟ هتوحشونى كتير ? رواية مدللة **رت كبريائي ? تأليفي ميرا إسماعيل?
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD