bc

رواية القدر الجزء الأول

book_age16+
48
FOLLOW
1K
READ
drama
like
intro-logo
Blurb

وحشتونى فاكرنى انا ميرا إسماعيل صاحبة رواية اكره أبي ولكن ! رجعت ليكم تانى بروايتى الجديدة ويارب تعجبكم ??

??رواية مدللة **رت كبريائي ?

تأليفي ميرا إسماعيل ??

المقدمة ??❤

في فيلا كبيرة فى صعيد مصر هو بيت  عائلةالجبالى  ننظر داخل قصر الجبالى ل نرا

رؤوف الجبالي وهو كبير عائلة الجبالي

رؤوف .. يا ما جولت ليك يا ولد لكن كان صوتك من راسك

فايز الجبالي .. الابن الثانى ل رؤوف درس في كلية طب وتزوج من زميلته نفين الشيناوى وهى ابنه فريد المنشاوي السفير لمصر فى  فرنسا حاليا وطبعا بسبب تنقل فريد وابنته نفين تشبعت نفين ب عادات الغرب وكان الصعب عليها العيش مع فايز خصوصا وهو يحمل صفات الرجل الشرقى الصعيدى  لكن بعد مدة اكتشف انه أخطأ و إن الفرق شاسع بينهم وطلبت نفين الطلاق ووافق فايز وعاد الي الصعيد

فايز .. عارف يا ابوى انى غلطت بس محدش بيتعلم بالساهل

رؤوف .. ونور هتعمل وياها ايه ؟

نور بنت فايز الجبالي او كما يطلق عليها الجد نور الجبالى وهى فعلا اسم علي مسمى عيون رمادى وشعر اصفر مثل شلالات الذهب ببشره بيضاء فهى ورثت من امها الشكل ولكن ورثت من ابيها وجدها الطباع وهذا خلق منها شخصية مميزة بالرغم من صغر سنها

فايز الجبالي .. نور بنتى مفيش قوة هتبعدنى عنها اتفقت مع نفين انى هاخدها في الاجازة

صوت من وراهم

سعاد وهى مرات رؤوف الجبالى وام فايز الجبالي

سعاد.. يا ضناى يا بتى ليه يا فايز يا ولدى كت صبرت علي مرتك علشان بتك

فايز .. كان صعب انا خلاص زهقت وانا هعيش هنا علي طول هراعى الارض بدل المرحوم اخوى لحد ما ليث يكبر

سعاد تذكرت والدها الاول واول فرحتها كيف مات بسبب قطاع الطرق طلعوا عليه سرقوه و قتلوه وبعدها لم تتحمل زوجته الفراق وماتت بعد 6شهور من موت زوجها وتركو لها فلذة كبدها ومن صبر سعاد ورؤوف علي فراقهم وهو من سيكون كبير عائلة الجبالي وهو ليث الجبالي

سعاد .. الله يرحمك يا ولدى

سعاد .. بس يا ولدى انت ضاكتور هتعرف ايه في الارض ؟

فايز .. انا صحيح دكتور بس انا برده فايز الجبالي ومش ههمل الطب هفتح مستشفى  لعلاج الناس اللي هنا زى ما ابوي  كان عايزجنب متابعة الارض

فايز  .. امال ليث فين ؟

ظهر ولد يبلغ من العمر 15 عام ب*عر اسود حريرى وعيون حادة مثل الصقر بالونها البنى

ليث .. عمى فايز يا مرحب يا عمى وانا بجول البلد نورت

فايز .. ليث البلد منوره بيك وحشتني قوى يا ليث

ليث .. وانت كمان يا عمى اتوحشتك واكمل كلامه باستغراب امال نور فين مبيناش ؟!!

فايز بحزن .. انا جيت لوحدى ونور هتيجى في الاجازة

ليث .. ليه يا عمى ؟

فايز حكى ل ليث اللي حصل وعرف بقراره

ليث بشرود .. يعنى ماهشوفش نور غير في الاجازة وبس وزمانتها زعلانة جوى

الجد رؤوف .. جرب يا ليث

وبالفعل امتثل ليث لامر جده

الجد رؤوف .. دى فترة وهتعدى نور لازمنا هترجع نور هنا اصلها وهتعاود مهما طال البعد هتعاود لينا وليك يا ليث

ليث باضطراب .. ليا وانا مالى يا جد ؟

الجد رؤوف .. بضحكة بسيطة تليق بواقره وهو كبير عائلة الجبالى وكفر الجبالى كله

الجد .. كلتنا خابرين انك بتعز بت عمك وانا وابوها مطمنين عليها لانها في ضلك وهتفضل فى ضلك نور الجبالى هتفضل في ضل ليث الجبالى فهمت

ليث .. حرك راسه بمعنى موافق

الجد .. يلا شوف وراك ايه

وانطلق ليث لاكثر مكان يرتاح به وسيكون شاهد علي حب وفراق نور وليث

فايز للجد .. تقصد ايه يا ابوى باللي جولتو ل ليث دلوجيت ؟

الجد رؤوف  بهدوء.. جولت ايه دى اللي هيحصل مهما طال الزمن نور هترجع ل إهنا ومش هتبعد عنينا وهنجوزها ل ليث ولد اخوك الله يرحمه

سعاد .. واه لسه بدرى علي الكلام ديه البت يا ضناى  لسه صغار عينديها 6سنين هنفكر فى جوزاها من دلوجيت

رؤوف .. بحسم ض*به عصاه العاج علي الارض اللي جولته هيتفذ بالحرف نور بت ولدى لازمنا ترجع لينا دى لحمنا ودمنا

فايز .. في سره عندك حق يا ابوى انا معنديش استعداد اسيب نور ل نفين كتير لازم نربطها ب هنا واللي هيربط بنتى هنا قلبها وقلبها لازم يكون ملك ليث ليث وبس

فايز بعد ما فاق من سرحانه .. عندك حق يا ابوى وانا موافج

وبالفعل اتفقوا علي ان الليث ونور ل بعض مهما طال العمر

وعدت الايام سريعا وجاءت الاجازة والكل في انتظار رجوع فايز بعد ما ذهب الي القاهرة لاحضار نور الجبالي

وكانت المفاجأة عندما دخل فايز

دى تقريبا كل الشخصيات  والباقى هيظهر فى دوره ??

?????????????

انتهت المقدمة

وطبعا عايزة اعرف رايكم كبداية ؟

إيه المفاجئة اللي حصلت بدخول فايز الجبالى؟

هل فعلا ستقع نور في ليث ؟

رايكم في طريقة اللغة والسرد انا أول مرة اكتب صعيدى ؟

المواعيد إن شاء الله هتكون (حدوثلاثاء وخميس)

اشوفكم بعد شوية مع الفصل الأول ???

تفاعل حلو ويشجع

chap-preview
Free preview
الفصل الاول "١"
❤البارت الاول ❤ رواية مدللة **رت كبريائي? تأليفي ميرا إسماعيل?? المواعيد إن شاء الله هتكون حد وثلاثاء وخميس فى قصر الجبالى دخل فايز ب نور وكانت صدمة للجميع نور بعياط .. عايزة اروح عايزة مامى يا مامى اههههه سعاد .. بخضة باه مالك يا ضنايا وبتوجه كلامها ل فايز مالها يا ولدى عملت فيها ايه ؟ فايز بضيق .. معملتش حاجة من ساعات مااتحركنا من هناك وهى علي كده ومش عارف مالها الجدة سعاد بحنان .. تعالى يا جلب ستك دا انا عاملة ليكى وكل زين جوى وخليت البت صالحة روجت الغرفة بتاعتك وبجت فله نور .. لا انا عايزة مامى انتو وحشين خليتو بابي يسبنى انا عايزة اروح مش بحبكم فايز .. نور اتكلمى عدل عيب تقولى الكلام دا ل جدتك اعتذرى حالا نور .. لاء مش هقول سورى انا عايزة اروح انت كمان وحش وبتكرهنى مامى قالت كده هنا تدخل الجد بعد ما احس ان الامور ليست طبيعية الجد رؤوف .. إكده يا نور متسلميش علي جدك تعالى ليا بطلى بكا وانا هعملك اللي انت رايداها نور بهستريا غريبة لم يفهمو سببها .. لا لا لا انتو بتكرهونى عايزين تموتونى يا مامى تعالى يا مامى خدينى قام الجد من مجلسه وقرب علي نور ونور تبتعد للخلف بخوف وتنظر حولها لتجد حمايتها نعم انه هو ليث نور ببراءة .. خبينى يا ليث هيقتلنى ليث بحب .. متخفيش يا نور جدى بيحبك جوى الجد وقف علي بعد مسافة ل تشعر نور بالامان الجد بهدوء .. هجتلك ليه يا بتى ؟ نور بتلقائية .. علشان انا بنت وانتم مش بتحبو البنات وخليتو بابي ساب مامى علشان خلف*نى الكل واقف مصدوم معقولة طفلة فى هذا العمر الصغير تفكر هكذا وكانت الاجابة صريحة وواضحة وضوح الشمس لا انما تم تلقينها وبالطبع امها من فعلت ذلك الجد بحنان .. عارفة مين سماكى نور ؟ وليه الاسم دا بالخصوص ؟ نور .. تحرك راسها يمين ويسار دليل علي عدم المعرفة الجد .. أنى اللي سميتك نور علشان انت نورتى عايلة الجبالي كلتاها يبجا ازاى بكرهك نور وهى تمسح دموعها في جلباب ليث .. صحيح انت بتحبنى يا جدو الجد .. طبعا يا جلب جدك دا أنت نور الجبالي ونور جلبي من جوه نور .. يبقا هتخلى بابي يرجع معايا ونعيش سوا فايز قرب علي نور فايز .. نور انا صعب اعيش هناك انا عندى شغل هنا وانت تيجى تقضى الاجازة كلها هنا معانا ليث نزل لمستواها .. وبمكر انت عارفة إكده زين مش انت الاول كنتى بتبجى رايدا تفضلى إهنا والدتك كانت بتجول لاه مريم بحماس .. اه انا بحب العب معاك ومع ليل ليث .. طول ما عمى فايز إ هنه انت هتجعدى عندينا كتير ايه رايك بجا ؟ نور ..وهى تتأمل وجوهم تلاحظ تاكديهم علي كلام ليث نور تصفق بيديها .. موافقه طبعا طالما هلعب معاك يلا دلوقت الجده سعاد .. لا دلوجيت تغيرى خلجاتك.وتاكلى وبعديها العبي براحتك اتفجنا نور .. اتفقنا وتوجه كلامها ل ليث اوعى تخرج هغير واجى علي طول يلا يا نناه بسرعة وطلعت نور فايز بامتنان ل ليث .. شاطر يا ليث انت الوحيد اللي قدرت عليها ليث .. مفيش حاجة يا عمى انا اصلا كنت ناوى مهملهاش واصل متخافش عليها الجد .. طول ما نور وياك يا ليث عمرنا منخاف عليها ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤ في القاهرة بالاخص في فيلا فريد المنشاوى نفين .. كلها كام ساعة ويتصل يقول انه هيرجع نور فريد .. والله معرفش ليه العيند دا حرام عليكى مش بنتك دى ترعيبها كده منهم نفين .. ولسه هو شاف منى حاجة الفلاح دا لازم يتمنى يرجع ليا وانا اذله قطع كلامها صوت داد صباح داد صباح .. فايز بيه علي التليفون عايز مدام نفين نفين بنصر .. مش قولتلك وراحت ترد علي فايز فريد .. لا حول ولا قوة الا بالله والله نور صعبانة عليا هتتبهدل بينهم داد صباح .. ربنا يسترها ويهد*كى يا نفين هانم نفين ..خير يا فايز عايز حاجة فايز بغضب .. اقسم بالله يا نفين لو اللي قولتيه ل نور اتكرر تانى باي شكل هندمك علي يوم اللي عرفتينى فيه سامعة نور بنتى مهما حاولتى تبعديها عنى هترجع ليا عارفة ليه لانها نور الجبالي شايلة دم وطبع الجبالي فاهمة نفين .. اااااانا عملت ايه داخل الدخله الغريبة دى ليه ؟ فايز .. انت عارفة مش هعيد كلامى وياريت تتقى ربنا فيها دى بنتك وقفل السكة في وشها نفين .. بقا كده يا فايز والله ل تندم والايام بنا وهنشوف نور هتبقا في صف مين ؟! في الصعيد فايز .. ياريتنى سمعتك كلامك يا ابوى مكنش اللى حصل حصل رؤوف .. الحمد لله المكتوب مفيش منه هروب المهم دلوجيت نشيل من راس بتك الكلام الماسخ اللي جلته طليجتك فايز .. اكيد ولما تشوف معاملتنا هتفهم نور ذكية وبتربط الحاجات سعاد .. لاه وكمان ليث معاها ومهيملهاش واصل رؤوف .. بانتبتاه .. هما وينهم ؟ فايز .. عند ليل طبعا ولما تشوف المفاجئة مش هترجع من هناك ????????? في اسطبل الخيول نور بفرحة .. الله يا ليث انت بتركب الحصان حلو قوى ليث .. طبعا تكبرى انت شوية وهعلمك نور بحزن .. تعلمنى ازاى هو انا عندى حصان وانت مش بترضا تركبنى ليل ليث .. تعالى شوفى الفرسة الزينه دى كانت فرسه بلون الذهبي الخالص نور بانبهار .. واو دى حلوة قوى يا ليث دى ليا ليث ".. امال ليا طبعا ليكى تتعود عليكى بس وانا اعلمك تركبيها كيف نور .. الله حلوة قوى احلي من ليل ليل حصان ليث وسماه ليل ل شدت سواده **واد الليل بدون القمر ليث بحزن مصطنع .. بجا إكده ليل دلوجيت بجا عفش وحش نور .. لا مش قصدى انا اقصد إن حصانى شكل حلو وبصراحة ليل ساعات بيخوف وخصوصا لما بتجرى بيه وتسبنى ليث بحب .. عمرى ما هملك واصل نور ببراءة .. ليث انزل شوية انت طويل قوى ليث وهو بينزل ل مستواها .. انا طويل ولا انت جصيرة نور.. لا انت طويل وقربت عليه وباسته من خده شكرا يا ليث انا بحبك قوى ليث .. وانا كمان بحبك جوى جوى يلا نسمى الفرسة بتاعتك لعلمك انت الحصان بتاعك فرسه يعنى بنت نور .. الله بنت زى ليث .. انت مفيش زيكى يا نورى نور بدهشه .. نورى دى انا ليث .. اه انت نورى طول ما احنا لحلانا هجولك يا نورى دا يبجا سرنا الجديد اتفجنا نور .. اتفقنا وفكرت شوية اقولك علي حاجة كمان ليث ..جولى نور .. انا هسمى الفرسه نورى ايه رايك ليث .. موافج طبعا يبجا هى نورى نور ببراءة .. بص يا ليث نورى وليل بيتكلمو سوا شكلهم حلو ليث .. اه فعلا وبكره نورى تجيب فرس صغير نور .. تجيبه ازاى ؟ ليث .. هتتجوز هى وليل نور.. موافقة انى اجوز نورى ل ليل بس بشرط ليث .. ههههه شرط ايه ده ؟ نور .. الفرس اللي يجيبوه يفضل معاهم ميرحش بعيد عنهم .بحزن علشان مش يزعل زى ما انا زعلانة دلوقت! ليث .. هو بيمسح دموع نور اياكى تبكى لأى سبب طول ما انى جارك فاهمة واوعدك ان الفرس يفضل معاهم يا نورى وبعد يوم طويل مليان لعب وشقاوة وبداية حب جديد بين ليث ونور دخل ليث في المساء وهو حامل نور وهى نائمة في سبات عميق فايز .. هههه زى العادة تفضل تلعب لغاية ماتنام علي روحها ليث يهمس .. مش مهم المهم انها بجت زينه هطلع انايمها وبالغعل اسدل الليل ستائرة ونام الجميع قبل الفجر في غرفة ليث .. نور بتخبط علي الباب ليث بخضة .. نور في حاجة نور .. في حلم وحش انا خايفة ليث .. تعالى انيمك جوا وفعلا دخلت نور لتنام في غرفة ليث الغرفة التى ستشهد علي حب شديد ولكن ستحرم نور من دخولها !!!! في الصباح فايز. .. صباح الخير يا اما سعاد يسعد صباحك امال نور فين ؟ لسه مصحيتش فايز .. معرفش انا افتكرت انها نزلت لما ملقتهاش فوق سعاد .. تكون راحت فين ؟ رؤوف من وراهم .. عند ليث هتكون فينها يعنى وبالفعل بعد قليل نزل ليث وممسك بيده نور رؤوف الجبالي .. في سره كل يوم يا ليث بتثبت انك جدها وان مفيش غيرك ينفع ل نور وعدت الإجازة علي خير وكان يوم العودة حزين علي الجميع نور كانت اول مره تقضى فترة طويلة بجانبهم والحزن اضعاف عند ليث لان مش هيشوف نور الا بعد شهرين علي الاقل أما نور كانت دموعها تتحدث وصوت الرفض انها لا تريد العودة ومتمسكة ب ليث وترفض تركه وبعد مجادلة طويلة اقتنعت علي مضض بالرجوع والوعد بانتظارها في الاجازة ???????????❤❤❤ وبكده خلص بارت النهاردة اشوفكم قريب ان شاء الله عايزة اعرف رايكم حكاية ليث ونور هتكمل زى ما بيحلم الجد ؟ رد فعل نور لما تعرف أن والدها هيتجوز؟ رد فعل نفين علي زواج فايز ؟ وهل دى بداية المعركة التى سيدفع ثمنها ليث ونور رواية مدللة **رت كبريائي❤ تأليفي ميرا إسماعيل??? ?البارت الثانى ? رواية مدللة **رت كبريائي?❤ تأليفي ميرا إسماعيل? انا طبعا هكمل الرواية باسم. عائلة الجبالى لان الاستطلاع قال انكم مش موافقين علي التغير بالنسبة ل كلمة قصر الجبالى انا قصدى المكان المنزل بس قولت بدل فيلا قولت قصر وانا مكنتش اعرف ان في محافظة الفيوم إن قصر الجبالى دا مكان وليس سكن الناس اللي بتسأل علي عمر ليث (15)عام اما نور (7)سنوات الناس اللي بتقول إن في الصعيد اللغة مش كده و بالع** هما بيتكلمو زى اللهجة القاهرية انا عملت بحث علي الانترنت ولقيت أن اسيوط وسوهاج دى اللهجة الخاصة بيهم مبسوطة جدا بتفاعلكم بصراحة فرحتونى جدا بالنسبة للمواعيد هتكون حد وثلاثاء وخميس أنا عارفة انكم عايزينها يوميا بس فعلا غصب عنى أنا ام وزوجة وبشتغل وعندى طفلين واحد في رابعة ابتدائي وبنت عمرها سنه فعلا غصب عنى واللي منكم فاكر الرواية السابقة كنت ملتزمة شكرا ليكم ????????????? في فيلا فريد المنشاوى علي العشا نفين .. كده يا نور طول الإجازة مفكرتيش تسالى عليا نور .. سورى يا مامى اصل كنت مبسوطة جدا عارفة جدو جاب ليا حصان شكله حلو جدا وانا وليث سمناه نورى فريد .. مب**ك يا حبيبتى واتعلمتى تركبيه نور بزعل .. لا ليث مرضيش بيقول انى صغيرة مامى ممكن أتعلم ركوب خيل علشان لما اروح الإجازة الجاية اغيظ ليث نفين بغضب .. ايه هو كل حاجة كانت حلوة هناك كده نسوكى امك وبكرة تتكلمي زيهم حياتنا كلها هتبقا فايز وعايلة الجبالي نور بخوف حضنت دادا صباح نور .. مامى انا خايفة انت بتزعقى ليه فريد ادخل .. نفين علي غرفتك حالا نفين طلعت فعلا فريد قرب علي نور قلب جدو .. متخافيش مامى بس تعبانة شوية وبكره هتصالحك اوك نور بخوف بسيط .. اوك تصبح علي خير يا جدو وطلعت علشان تنام ????????? نفين فى غرفتها دخل ليها فريد فريد .. انت ايه دى بنتك بتعملى فيها كده قدامى اما اسافر هتعملى ايه نفين .. نور لازم تكون في صفى مهما حصل فريد .. هى ورث دى انسانه لحم ودم انت ايه نفين .. نور سلاحى يا بابى سلاحى اللي ه**ب بيه واذل عايله الجبالي كلها فريد .. مفيش فايدة بس تحذير أخير لو كررتى اللي حصل تانى انا بنفسي هرجع البنت لابوها واياك لما اسافر تعملى اى مصيبة سامعه نفين .. سامعة ???????? نور فى غرفتها نور .. اوفففففف مش عارفة انام انا عايزة ليث اعمل ايه بقا دخلت عليها صباح صباح .. القمر منامش ليه ؟ نور .. مش عارفة انام انا عايزة ليث انام في حضنه صباح ... هشششش وطى صوتك انت عايزة مامتك تقوم الدنيا مش ليث قالك دى اسرار نور بتخبط ايديها علي الجبهه .. اخ نسيت فعلا دى اسرار مامى مش لازم تعرف طيب نامى انت معايا بليييييز صباح .. حاضر تعالى يا قلبي وفعلا صباح فضلت تحاول معاها لغاية اما راحت في النوم ?????????? في قصر الجبالى (في فيلا الجبالى) رؤوف .. مالك يا ليث مابتكلش ليه ؟ ليث .. مفيش بس خايف علي نور مش هتعرف تنام لحالها هناك فايز .. متخفش صباح معاها ومش بتسبها وبحزن ربنا عوضها ب صباح عن نفين سعاد .. وانت يا ولدى فكرت في اللي اتحددت في وايك ؟!!! فايز .. اه يا اما فكرت بس خايف علي نور ليث كان يتابع الموقف بعدم فهم ولكن عندما احس ان الموضوع من الممكن ان يؤذي نور ليث .. هو ايه الموضوع ؟ سعاد .. أنى جايبه ل عمك عروسة زينه جوى ليث .. عروسة ل عمى !!!!!! رؤوف .. يا ولدى اسمع حديت امك مش هتخسر ليث .. مين العروسة يا ستى سعاد بفخر .. صفية بت الشيخ سويلم بت شيخ يعنى عارفه ربها وهتراعى ربنا في ولدى وبته ليث باستغراب .. دى ارملة ومعاها بت في سن نور سعاد .. وماله هى هتراعى في بتنا ربنا واحنا كمان وبتها هتبجا بتنا من اول ماتدخل الدوار فايز بضحك "... هههه خلاص دخلتيها وباس ايد سعاد علشان خاطرك حاضر هروح وأقعد واللي فيه الخير يقدمه ربنا وفعلا فايز راح واتكلم مع صفية وارتاح ليها جدا واتفق مع والده انه هيتجوزو في الاجازة بحيث أن نور تكون عرفت وعدت الايام وجاء اول يوم دراسي ???????????????? فيلا فريد نفين .. خلصى اكلك كله بسرعة الباص علي وصول نور .. بحزن مامى بليز وافقى عايزة اكلم بابي نفين بصوت عالي .. قولت لاء لاء واتفضلى خلصى اكلك نور بنظرة كلها غضب .. مش هاكل نفين بصدمة مش بسبب الرد لكن بسبب نظرة نور لاول مرة تحس ان نور فعلا جواها دم الجبالى وقطع تفكيرها صوت صباح صباح .. احممم مدام نفين فايز بيه علي التليفون عايز نور نور بفرحة .. بابي وقامت تجرى تكلمه نور .. بابي وحشتنى جدا فايز .. وانت كمان يا قلبي ها فطرتى وجهزتى لاول يوم دراسي نور ..اه يا بابي جاهزة بابي ليث عندك فايز بضحك .. ههه اه خدى كلميه نور .. ليث ازيك وحشتنى قوى ليث .. أنى بخير انت عاملة ايه ؟ نور .. انا كويسة بس،عايزة اجى عندك بسرعة نورى عاملة ليث .. نورى زينه هانت كلها شهرين وتيجى سبوعين بحالهم نور .. اوففف لسه شهرين كتير انت وحشتنى وجدو ونناه و وبابي ونورى حتى ليل كمان وحشنى ليث ..وانت وحشتينا كلتنا خدى جدى عايزك نور .. جدو حبيبي رؤوف .. نور جلبي عاملة ايه هتروحى المدرسة دلوجيت نور .. ايوة انا لبست وافطرت ومستنيه الباص رؤوف .. ربنا يوفجك يا جلب جدك خلي بالك علي حالك سامعة نور .. حاضر ياجدو فين نناه سعاد .. أنى اهنا يا جلب ستك من جوه خلي بالك علي حالك يانور نور .. حاضر انا لازم امشي الباص وصل سلام وقفلت نور التيلفون وانطلقت الي مدرستها وعلي الجانب الاخر انطلق ليث هو الاخر لمدرسته وعدت الدراسة وجت الإجازة نور .. يلا يا بابى انا جاهزة فايز .. ماشي ياروحى اسبقي علي العربية وانا وراكى نور .. ماشي باى يا مامى هتوحشينى نفين ..باى يا روحى فايز .. كويس انك سمعتى الكلام ومعملتيش بلوه تانية نفين .. لا متخفش بس انا عارفة هتلف وترجع ليا ولو نور مش السبب حنينك ليا السبب وقربت عليه ولا نيفو موحشتكش فايز .. مسك ايدها عارفة مشكلتك ايه ؟ غرورك دا ويكون في علمك انا مش هرجع ل بسبب نور ولا بسبب حنينى عارفة ليه ؟ لانى هتجوز واحده برقبتك سلام يا نيفو وخرج فايز ب نور متوجهين للصعيد اما نفين فحدث ولا حرج **رت كل اللي حواليها وبغل .. ههدك يا فايز ههدك والايام بينا ?????????? في الصعيد نور .. نناه وحشتينى وانت يا جدو سعاد .. احنا اتوحشناكى جوى رؤوف .. عاملة ايه ؟ يا جلب جدك انت والمدرسة زينة نور .. اه يا جدو حلوة قوى وبقا عندى صحاب كتيييير وكلهم بيحبونى سعاد .. طب يلا نغير علشان ناكل نور .. ماشي وبتبص حواليها امال ليث فين ؟ ليث من وراها .. أنى اهنا نور .. جريت عليه وحضنته ليث وحشتنى جوى ليث باحراج .. احمممم نور أنى كمان اتوحشتك جوى بس انزلى بجا نور بزعل .. انت مش عايزنى اسلم عليك ماشي انا مخ**اك وطلعت علي فوق فايز .. ليه زعلتها يا ليث ليث .. يا عمى متخافش هعرف ارضيها وبعد الغداء اخدها ليث بعد محاولات كثيرة نور .. ايه دا المكان دا غريب ليث .. دا بجا سرنا التالت فاكرة الاول التنين اللي جبل اكده نور مؤكده .. وهى بتعد اول سر أن انام في حضنك لما يكون في حلم وحش تانى سر ان اسمى عندك نورى ليث .. شاطرة ودا بجا التالت العشة دى أنى اللي عملتها من البوص وباجى اهنا علي طول من النهاردة دا مكانا بتاعنا احنا وبس نور .. الله دا ليا انا وانت حلو قوى ووعد مش هقول لحد عليه ليث .. وانى عارف دا زينه تعالى ندخل بجا وفي المساء فتح الجد مع نور اللي الكلام فى موضوع جواز فايز فالأول كانت مرحبه لكن فاجئة عيطت وطلعت علي غرفتها فايز .. كنت عارف انها هتزعل ليث .. لا يا عمى هى الاول كانت مبسوطة في حاجة تانية زعلتها أنى هطلع ليها رؤوف .. اطلع يا ولدى وبفخر ب ليث لانه لاحظ أن نور فعلا مكنتش معترضة لكن ايه اللي بدل حالها ؟؟؟؟!!! فى غرفة نور نور بدموع .. مش عايزة اتكلم انا هنام ليث .. مش أنى جولت اياكى تبكى وأنى جارك نور .. بدموع ليث انت بتحب نور وبس صح ليث باستغراب .. ايوة طبعا نور .. يعنى مفيش حد هيشاركنا في اسرارنا صح ليث بعدم فهم .. اسرارنا مالها ومال جواز عمى نور بغضب .. انا مش بعيط علشان بابي هيتجوز انا خايفة تلعب مع بنت الست اللي بابي هيتجوزها أنت بتاعى انا صح ليث بغضب .. ايه بتاعك هو أنى لعبه عند*كى يا نور نور بدموع .. لا مش قصدى انت مش لعبة بس لما حسيت انها ممكن تلعب معاك وتقولها نورى او تدخلها العشة بتاعتنا زعلت ليث بتفهم .. وهو بيمسح دموعها كل اللي جولتيه دا ملك نور وليث بس مفيش حد تانى هعمل معاه كده ودا وعد من ليث الجبالي ل نور الجبالي نور .. وعد ليث .. وعد يا نورى يلا بجا ننزل ليهم نجول ان انتى موافجة نور .. ماشي بس مش هتكلم بنتها خالص ليث .. ماشي وبالفعل نور ابدت موافقتها واتحدد كتب الكتاب واتعمل كتب كتاب والكل متجمع في فرح ابن كبير كفر الجبالي نور .. يا نناه انا هخرج ل بابي سعاد .. مينفعش عيب احنا اهنا مع الحريم روحى العبى مع صفا اهى من سنك صفا بنت صفية يتيمة الاب لديها شعر اسود ناعم خمرية اللون وبعيون عسلى نور ..تحبى نلعب صفا .. يلا نلعبو فين ؟ نور .. تعالى بعيد عن الدوشة وفعلا بدأ البنتان باللعب وفي هذا الوقت جاء ليث صفا .. تعالى يا ليث نور بغيرة .. يجى فين ؟ عيب احنا بنات وهو ولد ليث استغرب ردها لكن افتكر كلامها وان ممنوع انه يكلم صفا ليث .. لا انا كنت بشوف ستى علشان عمى عايز يطلع نور .. وطى يا ليث وبالفعل نزل ليث ل مستواها نور بصوت واطى .. شاطر يا ليث هجيب ليك شكولات ليث .. بيكتم ضحكته .. شكرا يا نورى وغمز ليها وخرج صفا .. ما انتم بتحددتو سوا فيها ايه لو فضل واينا نور. .. ليث بيكلمنى انا وبس انا نور الجبالي وهو ليث الجبالي وانا مش هلعب معاكى تانى خرجت نور شافت بابها واخد صفية وهيطلعو ليث قرب عليها ومسك ايديها .. خليكى جارى ماشي نور .. حركت راسها بدليل الموافقة نفين من وراهم .. ينفع تتجوز من غير متعزم مراتك الاولى فايز .. قصدك طليقتى مش مراتى انا حاليا مراتى هى دى صفية نفين قربت عليها .. دى اللي اخترتاها بعد نفين الشناوى لايقة عليك فلاحة زيك فايز .. بصوت عالى اخرصى خالص اوعى تتكلمى عليها كده انت سامعة سعاد اول ما حست ان الامور اتطورت بت يا صالحة نادمى علي الحج جوام نفين .. ماشي يا فايز يلا يا نور فايز .. يلا فين نفين .. هاخد نور انت خلاص مش محتاجها أما انا عايزة بنتى انت بكره تخلف وتنسا نور زى ما نسيت امها وقربت تشد نور. من ليث اللي اتمسك بيها ومرديش يسيب ايدها نفين بغضب .. يلا يا نور مستنية ايه لما يرموكى برة اول ما مراته تجيب ليه طفل هينساكى فايز اتملك منه الغضب .. شدها جامد انت ايه يا شيخة دى بنتك اللي بدمريها بنتك نفين ..عامل نفسك خايف عليها دلوقت كان فين خوفك لما قولت بلاش طلاق علشانها وانت **مت انت مش اب فبلاش تعمل اب وراجل دلوقت فايز .. ض*ب نفين بالقلم انا راجل غصب عنك رؤوف .. ايه اللي بيحصل هنا وانت يا فايز من ميتا بنمد يدينا علي حريم فايز لسه هيرد قطع كلامهم صريخ ليث ..نووووووور التفت الجميع ونور كانت ........ ?????????????? وبكده خلص بارت النهاردة اشوفكم قريب ان شاء الله عايزة اعرف رأيكم بصراحة ؟ توقعاتكم ؟ يا جماعة دى اول مره اكتب رواية صعيدى ياريت لو في تعليق علي اى حاجة في الحوار والسرد احب اعرفه وشكرا روايه مدللة **رت كبريائي??❤ تأليفي ميرا إسماعيل???

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

فتاة انحنت من اجل........الحب

read
1K
bc

رواية " معذبتي “ لنوران الدهشان

read
1K
bc

أنين الغرام

read
1K
bc

معشوقتي

read
1K
bc

جحيم الإنتقام

read
1.7K
bc

بنت الشيطان

read
1.7K
bc

عشق آسر. (الجزء الثاني من سلسلة علاقات متغيرة ).

read
2.5K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook