البارت الثالث

1502 Words
وقفنا البارت اللي فات لما لين قررت تقول للبنات علي قرارها لين :انا قررت اشتغل البنات باستغراب :تشتغلي لية لين :علشان انا محتاجه يكون ليا كيان خاص وهيساعد في التدريب بتاع السنة اللي جاية في الجامعة وكمان اقلل المصاريف من علي ادم ريماس بهدوء :بس انت شايفة يعني ان ادم هيوافق انت عارفة راية في الموضوع دة لين بحيرة : انا عارفة راي ادم في الموضوع ده بس ها احاول اقنعة وان شاء الله يوافق وبعدين هو عارف اني ها اشتغل السنة الجاية علشان تدريب الجامعة ياسمين باستفهام :طب انت قررتي تشتغلي فين يعني لقيتي مكان ولا لسة لين :لسة ما لقتش مكان بس ها ادور واشوف وان شاء الله الاقي مكان كويس رنا :طب انا ممكن اكلم اخويا وهو يشوف لك شغل معاة ياسمين :فعلا كلام رنا صح واهو احسن ما تشتغلي عند حد ما نعرفوش لين بهدوء : تمام كلمي اخوكي وردي عليا بس اوعي تنسي رنا :حاضر ها اكلمة النهاردة بس ابقي فكريني علشان ممكن انسي وهو هيوافق ان شاء الله ياسمين :بعد اذنكم انا يا جماعة ها اروح انا الجامعة بتاعتي علشان ما اتاخرش علي المحاضرات ريماس :وانا كمان يا جماعة ها اقوم امشي لاحسن عندي اول محاضره دكتور رخم مش بيدخل حد بعدة سلام لين ورنا :سلام رنا بضحك :رسيت علينا احنا الاتنين هنروح المحاضرة ولا هنفضل فاشلين لين بضحك هي الاخري :اكيد طبعا فاشلين رنا بضحك : عندك حق يلا بينا وذهبو الي المحاضرة وهم يضحكون فهل ستدوم هذة الضحكة ام لا لااحد يعلم ما يخبئة القدر لة ********** ******** بينما عند ادهم في الشركة تدخل السكرتيرة وتعطية الأوراق الذي طلبها منها شيرين بدلع : اتفضل يا مسترادهم ياخذ ادهم هذة الاوراق ولا يرد عليها شيرين بدلع مقزز :ها اشوفك النهاردة وهي تمرر يدها علي ص*رة بحركة اغواء ادهم بغضب وهو يبعد يدها من علي ملابسه : اوعي تنسي نفسك انا اجي وقت ماانا عاوز مش وقت ما انت عاوزة فاهمة ما حدش يؤمرني بحاجة واحترمي نفسك وقت الشغل اتفضلي علي مكتب واما اعوزك ها انده لك برة يلي تذهب شيرين وهي مغتاظة من افعال ادهم وهي تتوعد لة شيرين في نفسها ;ماشي يا ادهم اعمل اللي انت عاوزة بس في الاخر فلوسك هتبقي ليا يدخل زبن الي مكتب ادهم وهو يري شيرين مغتاظة وتتحدث مع نفسها ولكنة لا يعيرها اي اهتمام ويدخل دون ان يطرق الباب ادهم بغضب : مش في باب تخبط علية يا حيوان زين بمزاح : معلش يا دومي اصلك وحشتني ما قدرتش استني لحد ما اخبط عليك وبعدين انا عمري خبط عليك قبل ما ادخل ادهم بغضب ; دومي في عينك يا حيوان مش كفايه جاي متاخر زين بمزاح : با عم انت اللي جاي بدري اعملك اية يعني ادهم :عمرك ما هتتغير وبعدين فين الحيوان التاني عمر وهو يدخل راسه من الباب : حد بيسال عليا زين بمزاح :يا ريت كنت جلت سيرة مليون جنية كانت افيد منك والله دايما بتيجي على السيرة عمر بدراما : اخس عليك يا قاسي بقي بتفضل المليون جنية عليا بعد ما خدتني لحم ورمتني عضم لا بجد اخس زين وهو بجارية :فين العضم دة يا عم دا انت عندك عضلات مش عندي عمر وهو يفرد يدة في وش زين : خمسه في عينك الله اكبر عليا وانا اقول مش عارف اكل لية اتارية من قرك عليا زين : كل دة ومش عارف تاكل امال لوكنت عارف تاكل كنت عملت اية كنت كلتني كل هذا وادهم ينظر اليهم بغضب ادهم بغضب : يا ريت نخلص بقي ونشوف شغلنا زين باستغراب ; مالك يا ادهم حكي لهم ادهم ما حدث معة في الصباح وعندما انتهي من الحديث وجدهم يكتمون ضحكتهم ادهم بسخرية : اضحكو اضحكوا ما تكتموهاش لاحسن تموتو وبمجرد ان انتهي ادهم من كلامة حتي وجدهم قد انفجروا في الضحك زين وهو يكاد بنفجر من الضحك :هههههه مش مصدق ان في بنت تعمل فيك كدة زين وهو يكاد يتمالك نفسة من الضحك ; هههههههه ولا اما كمان مصدق بس بصراحة بنت جدعة قدرت تعلم علي الاعصار اللي بتخاف منة اقوي رجالة في العالم ادهم بغضب : خلثتم في ظرف تلت ثواني لو ما خرجتوش دلوقتي ها العب في وشكم ملاكمة الاسبوع دة يلي اتفضلو على شغلكم خرجوا مسرعين وهم يحاولون تمالك أنفسهم من شدة الضحك وتابع ادهم عملة وهو يتوعد لهذة الفتاة التي تجرات علية بالهلاك علي ما فعلتة اذا راها مرة اخري ********** ************* بينما في مكان اخر حيث تجتمع الشياطين م1: اية الاخبار م2: كلة تمام يا باشا ورق الصفقه معانا وهترسي عليك م1: نفسي اشوف وش ابن الالفي وانا باخد منة كل حاجة وظلو يضحكون بشر ونيو ان هناك من هو اقوي منهم وقادر علي حمايتة منهم ********* ************ بينما عند ادم حاول الاتصال بلين ولكن لم ترد علية فعاد الي البيت ونام من كثرة التعب وهو يخطط لمفاجاتها بعودتة بعد شهر والاستقرار في مصر ********* ************ عند ادهم في الشركة قام بالاتصال علي سكرتيرتة ادهم بجدية : ابعتي لي زين وعمر فورا شيرين : حاضر يا افندم اي اوامر تانية ويغلق ادم الهاتف دون ان يرد عليها وتذهب هي لفعل ما امرها بة وبعد عدة دقائق ياتي زين وعمر الي ادهم عمر :خير يا ادهم اية المطلوب ادهم بتساؤل : عملت اية في ملف الصفقه الجديده زين : ماتقلقش يا ادهم الملف خلص وهنقدمة بكرة ادهم : الصفقه دي اهم صفقه في حياتي كلها مش لازم حد تاني ياخدها عمر : ما تقلقش يا ادهم الصفقه هترسي علينا وبعدين مش عيب الاعصار يقول كدة ما حدش يقدر في وش مثلث الموت الاعصار والرعد والحوت ادهم :بس بردة الاحتاط واجب وبعدين انت عارف ان....... واطي وممكن يعمل اي حاجه علشان ياخد الصفقه دي لان عارف ان هي مهمة جدا ليا عمر ; مش ناوي تنسي بقي يا ادهم ادهم بعصبيه : عمري ما اقدر انسي اللي عملة هو والزبالة التانية وما تكلمش في الموضوع ده تاني زين : خلاص يا عمر اقفل الموضوع دة ويلي نروح علشان نلحق نقدم الورق بدري ادهم وعمر : تمام يلي بينا وذهب كل منهم الي منزلة ******** ******** بينما عند لين انتهت من اليوم الجامعي وودعت رنا وعادت الي المنزل لين وهي تدخل الي المنزل لين بصياح ; سوسو يا سوسو انت فين الجدة سعادة وهي تخرج من المطبخ : اية يا بنتي هو كل يوم كدة تف*ج علينا الجيران ويسمعوا صوتنا ما ينفعش مرة واحدة تبقي عاقلة وهادية لين بصحك : ناس مين يا سوسو سيبك منهم وخلينا في المهم انت عاملة اكل اية جعلنة يا ناس والحاجة سوسو اللي هي جدتي مجوعاني يرضيكم كدة يعني والله حرام الجدة سعاد : بس بس اية دة كلة ربنا يكون في عون اللي هيتجوزك هتكون امة داعيه علية والجعوة مستجابة اتفضلي ادخلي اغسلي ايد*ك ووشك وغيري هدومك علي ما احط الاكل لين وهي تضحك : حاضر يا سوسو دقايق واكون عندك دخلت لين الي غرفتها وقامت بالاغتسال وغيرت ملابسها الي بيجامة منزلية من طفولية وهي تفكر في طريقه لكي تجعل جدتها توافق علي العمل وذهبت لتناول الطعام مع جدتها وبعد الانتهاء من تناول الطعام ساعدتة جدتها في حمل الاطباق لين بجدية وتوتر : تيتة في موضوع مهم كنت عايزة اكلمك فية الجدة بانتباة ;موضوع اية يا لين خير لين بتوتر : انا عايزة......... ********** ********** بينما عند ادهم عاد من العمل الي المنزل وفتحت لة الداده الباب ادهم بتساؤل ;امال فين رنا يا دادة الدادة أمينة : رنا وصلت من حوالي ساعة وطلعت اوضتها ومستنياك علشان الغداء ادهم : تمام يا دادة وياريت تحضري الغداء علي ما اخد شاور واغير هدومي واجيب رنا وننزل نتغدي الدادة :حاضر يا ابني فهي تعتبرة ابنها الذي لم تنجبة وذهب ادهم الي غرفة اختة وابنتة وقام بطرق الباب رنا من الداخل : اتفضلي يا دادة ادهم وهو يفتح الباب ; ينفع انا ولا بلاش رنا بضحك : يا خبر وانا أطول ادهم باشا سارق قلوب العذاري يبقي موجود عندي في الأوضة لا قلبي الصغير لا يحتمل ادهم وهو يضحك على افعال اختة : ماشي يا لمضة يلي اجهزي علي ما اغير هدومي وننزل علشان نتغدي مع بعض رنا : ماشي يا حبيبي علي ما انت تغير هدومك وتنزل ها اجهز انا كمان واستناك علشان في موضوع محتاجه اكلمك فيه بعد الغداء ادهم بهدوء : تمام نتغدي الاول وبعدين نشوف الموضوع اللي عايز تكلميني فية ويذهب ادهم الي غرفتة وتنطل رنا بعد دقائق هي وادهم ليتناولا الغداء معا ********** ********** بينما عند زين لم يرد الذهاب الي منزلة لانة لا يحب الوحدة وجلس علي احد المقاعد وبينما هو يجلس شارد اتت الية فتاة ولم تكن هذة الفتاة سوي ريماس فاق من شرودة علي جلوس الفتاة بجانبه وهي تقول ريماس بهدوء : تعرف انا بحب المكان دة اوي ودايما باجي اقعد فية انت بقي قاعد هنا لية زين بانتباة : علشان انا عايش لوحدي ومش بحب اقعد في البيت لوحدي ريماس : انا كمان عايش لوحدي انا ها امشي بقي وتقوم لكي تذهب وتلفت علي سؤؤالة زين : انت اسمك ايه ريماس وهي تمشي : لو اتقابلنا تاني ها اقولك زين : طب ها اقابلك ايزاي ريماس : سيبها لوقتها لو مكتوب لنا نتقابل هنتقابل وذهبت ريماس وتركت زين يفكر في هذة الفتاة ومن تكون فهي تكون هذة الفتاة التي تاتية في أحلامة ولم يكن يتوقع ان وجودها حقيقة وبعد بعض الوقت قام بالذهاب الي منزلة وهو مازال يفكر في الفتاة وهل من الممكن ان يقا**ها مرة اخري ********** ********** يا تري جدة لين هتوافق علي قرار لين ولالا؟ زين هيقابل فتاة احلامة ولالا؟ وادهم هيوافق علي طلب رنا؟ وهينتقم من لين ايزاي؟

Great novels start here

Download by scanning the QR code to get countless free stories and daily updated books

Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD