البارت الثاني

989 Words
وقفنا البارت اللي فات اما ادم كان هيصدم بنت بالعربية ادهم ضغط علي الفرامل فجاة مما ادي الي حدوث صوت عالي ونزل ادهم ليري فتاة اية من الجمال والبراءة وطل سرحان فيها فاق ادهم من شرودة علي صوت الفتاة وهبي تقول الفتاة بغضب :مش تفتح يا اعمي رد ادهم بغضب : انت مجنونة انت مش عارفة بتكلمي مين الفتاة بسخرية وغضب اكبر : ها اكون بكلم مين يعني واحد غ*ي فرحان بشوية الفلوس اللي عندة وحتة العربية اللي بابي جيبهالة ادهم بغضب اكبر :انت واحد متخلفة انا عارف الاشكال اللي زيك كويس اللي بتوقع الشباب الاغنياء فيها ماشية مش واخده بالك من الطريق وعمالك تكلمي حبيب القلب كلكم صنف واحد ولاد......... لم تتحمل الفتاة هذا الكلام وقامت بثفع ادهم صفعه قوية الفتاة بغضب اكبر : انا غلطانة اني اتكلمت مع واحد غ*ي ومتخلف زيك يلي يا بنتي وقامت باخد يد صديقتها وذهبت وتركت ادهم وعيونة تحولت اللي اللون الاحمر وهو يتوعد لها بالهلاك ادهم بغضب شديد وعيونة شديدة الاحمرار وهو يضع يدة على خدة : بقي واحد زيك اتجرات ومدت ايدها عليا اشوفك بس تاني وانا ها ادفعك تمن القلم دة غالي اوي واعرفك مين هو ادهم الالفي وذهب الي عملة وهو في قمة غضبة ???????? بينما كانت هذة الفتاة هي لين وكانت ريماس تحاول تهدئة لين ريماس بهدوء :خلاص يا لين بقي ما تضايقيش نفسك اتت خدتي حقك واكتر كمان لين وهي تحاول الهدوء : امال كنت عايزانى اسيب حقي دة واحد متخلف انا لو اطول كنت ض*بتة بدل القلم عشرة سيبك منة ويلي نروح الكافتيريا زمان رنا مستنيانا هناك ريماس : ماشي يلي وذهبت كل منهم ???????? بينما في الناحيه الاخري ذهب عمر ليوصل اختة الي منزل رنا حتي يستطيع رؤيتها ودقت ياسمين جرس الباب وفتحت لها الدادة ياسمين وهي تقوم باحتضانها :ايزايك يا دادة اخبارك اية الداده وهي تقوم باحتضانها : الحمد لله يا حبيبتي ايزايك انت يا ياسمين انت اخبارك اية ياسمين ;الحمد لله يا موني يا جميل انت امال فين رنا الدادة امينة :رنا بتجهز وهتنزل حالا وفجاة نزلت رنا. رنا بدرامية :خيانة موني وياسمين مع بعض قلبي الصغير لا يتحمل التار ولا العار الدادة وياسمين بضحك :هههههه هههههه عمرك ما هتتغيري. رنا بضحك :sure baby محنونة وافتخر كل هذا تحت انظار عمر الذي ينظر الي كل حركه تثدر منها بانتباة وهيام عمر بضحك :بجد يا رنا ربنا يكون في عون اللي هيتجوزك صدمت رنا من وجود عمر وشعرت بالخجل لا تعرف ماذا سيقول عنهة الان رنا بخجل : عمر اسفة ماكنتش اعرف انك هنا. عمر باستفزاز فهو يحب ان يري عصبيتها :والله انا مستعد اجي كل يوم لو ها اشوف العرض المسرحي دة رنا بغضب :لية حد قالك عني بلياتشو ولا بشد في شعري عمر باستفزاز :سبحان مغير الاحوال مش كنت من خمس دقايق م**وفة رنا بغضب :انت اصلا رخم ومالكش دعوة بيا يلي يا ياسمين علشان نلحق نقابل لين قبل الجامعة وذهبت رنا وتركت عمر ينظر في اثرها باستغراب وذهول عمر بذهول :البت دي بتتغير في ثانية كل دقيقه بحال اعمل ايه بس يا ياربي بحب واحدة مجنونة امتي تخلص الجامعة علشان اتقدم لها الدادة باستغراب :مالك يا عمر يابني واقف كدة لية وبتكلم نفسك لية فاق عمر من شرودة علي صوت الدادة :لا ابدا مافيش حاجه يا دادة وذهب الدادة تنظر في اثرة بذهول وهو يتحدث مع نفسة :منك لله يا رنا خلتيني اكلم نفسي بس اعمل اية بحب واحد مجنونة يلي اما اروح الشركة لاحسن مش بعيد ادهم يعلقني علي باب الشركة دول عيلة مجنونة وانا عارفهم وذهب عمر الي الشركه ???????? بينما عند زين انتهي من الحديث مع ادهم وقام اخد شاور وارتدي ملابس رسمية وذهب الي الشركة ???????? بينما ذهب ادهم الي الشركة وهو في قمة غضبة كان البعض ينظرون لة باحترام والبعض بخوف والبعض الاخر بحقد بينما الفتيات كانت تنظر له بهيام غهو فتي احلامهم لشدة وسامتة ويتمنون قضاء ليلة واحدة معة ذهب ادهم الي مكتبة وجد السكرتيرة الخاصة بة ترتدي ملابس تظهر اكثر مما تخفي ادهم بعصبيه :شيرين هاتيلي ملف شركة........ والفهوة بتاعتي وحصليني شيرين بدلع : تحت امرك يا مستر ادهم تؤمر بحاجه تانية ولكن ادهم لم يرد عليها وذهب الي مكتبة واغلق الباب بقوه وهو يفكر في هذة الفتاة التي قامت بصفعة وفعلت مالا يتجرا اقوي الرجال علي فعلة واخذ يتوعد لها بال*قاب الشديد اذا راها مرة اخري شيرين بعدما ذهب : اعمل اللي تعملة يا ادهم بس في الاخر هتبقي ليا انت وفلوسك وذهبت تفعل ما امرها بة فهو في العمل شئ وفي خارج العمل شئ اخر ???????? بينما في كافتيريا الجامعة ذهبت لين وهي في قمة غضبها وريماس ما زالت تحاول تهدئتها وجلست دون ان تتحدث مع احد رنا باستغراب : مالك يا لين ولكن لين لم ترد عليها ياسمين هي الاخري باستغراب : مالها لين يا ريما مش عادتها تفضل ساكتة في اية اية اللي حصل وقصت لهم ريماس كل ما حدث رنا بذهول : يعني انت غلطانة وكمان صربتي الرجل بالقلم يا مفتربة والله حرام عليكي لين بلا مبالاه :سيبك منة دة انا كنت مرعوبة من شكلة لما ض*بتة بالقلم المهم فين الاكل انا جعانة نظر لها الجميع بذهول وكان علي رؤؤسهم الطير فهي منذ دقائق كانت تتحدث بعصبيه والان تتكلم بهدوء وكان شبئا لم يحدث رنا بذهول :مش كنت متعصبة من شوية ودلوقتي عايزة تاكلي لين :وانت علشان متعصبة ما اكلش دي حاجة والاكل حاجة تانية خالص . ياسمين باستغراب :نفسي اعرف بتودي الاكل دة فين انت بتاكلي كتير ومش بيبان عليكي انما انا لا حسرة عليا وعلي اللي خلفوني لين بضحك : با بنتي انا عود فرنساوي كدة المهم هتاكلوني ولا اكلكم كانت الفتيات تكاد ان تموت من الضحك علي لين وشدة حلها للاكل لين بجدية :نتكلم جد يا بنات انا قررت قراى وعايزة اخد رايكم فية رنا وياسمين وريماس بانتباة :قرار ايه؟ لين بجدية :انا قررت....... يا تري لين قررت اية؟ هل ادهم ولين هيتقابلو تاني ولالا؟ اية اللي هيحصل مع الابطال كلهم؟.؟ دة اللي هنعرفة في الحلقات الجاية بس عايزة فوت وكومنت كتير وفولو بليز كتقدير ???????? الدادة امينة :هي من ربت ادهم وىرنا منذ ان كانو صغار وربت عمر وياسمين أيضا لان الاهل كانو اصدقاء وهي الاقرب لقلب ادهم ومن تستطيع التاثير علية لسة اللي جاي تقيل والأحداث هتسخن بس ركزو علي الفوت والكومنت بليز
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD