bc

عشق الفارس

book_age16+
61
FOLLOW
1K
READ
drama
tragedy
comedy
like
intro-logo
Blurb

هو فارس الشرقاوي 26 سنه كان عايش بره مصر ومأسس شركه بس رجع تاني عشان يفضل جنب والدته طويل القامه ذو جسد رياضي محبوب من الكل طيب القلب والدته انتصار الشرقاوي تسعي للخذ بتار ممن قتل زوجها

هي ريماس الدسوقي تبلغ من العمر 22 سنه تعيش مع زوجه ابيها التي تكره ريماس وتعذبها

منها لله بقي 😂

chap-preview
Free preview
البارت الاول
مستحيل عارفه يعني ايه مستحيل -انت بترفض طلب امك ومش عايز تاخد بتار ابوك اخس علي دي ربايه -يا امي افهميني والنبي انتي عايزاني اخد بتار ابويا من بنت ازاي انا مستحيل اقتل بنت مش فارس الشرقاوي اللي يعمل كده -يعني ده اخر كلام عندك -ايوا ي امي -الام:يبقي لا انت ولدي ولا نا اعرفك -سكت والدموع بانت ف عنيه :امي ارجوكي بلاش الاسلوب ده انتي عارفه غلاوتك عندي وانك اكتر حد بحبه بعد موت والدي -اخرس قطع ل**نك متجبش سيره ابوك علي ل**نك -فارس:بس ده ابويا -الام:ولا نا امك ولا هوابوك طول ما انت عاصي ومش راضي تاخد بتاره -فارس بصوت عالي :عشان بنت مش عايزه اقتلها عشان بنت -الام:مهو مفيش غيرها ف العيله بنت ناصر الدسوقي -فارس بترجي:ماما ارجوكي نا راجع من بره مصر عشان استقر وافضل معاكي ونقلت شركتي هنا امي نا عايز اعيش ف هدوء ارجوكي بابا مات لو اخدت بتاره مش هيرجع لينا -الام:ده اخره كلامك -فارس:ايوا ي امي -الام :خلاص تتجوز البت اللي هختارها ليك واياك تعترض يعني تختار ي تاخد بتار ابوك ي تتجوز اللي هقولهاليك -فارس باسف من تحكمات وأسلوب والدته:مين اللي عايزاني اتجوزها -الام بنظره خبيثه تخفي ورائها الكثير:ريماس ناصر الدسوقي -فارس بصدمه:اييه -الام:اللي سمعته -فارس:انتي عايزه اي بالظبط ي امي -الام بمكر:كل خير يبني عايزه افرح بيك واجوزك مش انت برضو جاي تستقر ولا اي -فارس:مش موافق -الام:هتوافق.. ي تتجوزها ي تقتلها اختار -فارس بغضب مكتوم:تمام ي امي تمام -الام بانتصار:هنروحلهم بكره عشان يكون عندك علم -فارس بسخريه:كتر خيرك انك عرفتيني اننا هنروح بكره.. وتركها ومشي .........******************** -ف منزل اخر متوسط الحال نجد بطلطتنا تخرج من الحمام يبدو انها كانت تتحمم فكانت تخرج بهيئتها الساحره التي تخ*ف الانظار وشعرها المبلل.. فسمعت صراخ امراه وهي تنادي عليها -ريماس:حاضر ي طنط جايه اهو.... قامت بتمشيط شعرها وخرجت لتلك المراه التي يبدو عليها علامات الكره تجاه ريماس -فوزيه (زوجه والد ريماس تزوجها بعدما ترفت امها لكي تكون ام لريماس لكن للاسف مفيش مرات اب تحل محل الام?وفوزيه بتكره ريماس عشان كانت بتعشق ناصر والد ريماس وكان نفسها تخلف منو بس للاسف فديما فوزيه بتحقد ع ريماس وامها المتوفيه). -فوزيه بصوت عالي:متيلا ي مقصوفه الرقبه تعالي اعملي الغدا ولا النضافه حبكت دلوقتى وراحه تستحمي. -ريماس بطاعه:حاضر ي طنط ودخلت ريماس تحضر الاكل وهيه زعلانه بسبب معامله مرتت ابوها بس للاسف ما باليد حيله وفجاه تدخل عليها مرات ابوها المطبخ وتمسك بحله الميه السخه اللي كانت علي البوتاجاز وتعمل اكنها بتشيلها وهوب الحله توقع ع رجل ريماس -ريماس بصوت متالم:اه اااااه رجلي... وجريت ع الحمام حطت رجليها تحت المايه وفضلت تعيط لييه ي رب عملتلها اي بس والله ده نا بسمع الكلام ونا ساكته ي رب ريحني ي رب -وخرجت من الحمام بعد ما حطت كريم للحروق ودخلت ع اوضتها وفضلت تعيط وتناجي ربنا انو يريحها من ظلم مرات ابوها -********************** -تاني يوم ييجي علي ابطالنا بمفاجأت كتير وصدمات اكتر -ي تري فارس فعلا هيقبل انو يتجوز ريماس وهل ريماس هتوافق بيه ولا لأ ده كلو هنعرفو ف الحلقه التانيه. #تعريف الشخصيات (فارس الشرقاوى 29 سنه كان بيدير شركته بره مصر بس رجع مصر ونقل الشركه مصر.) (ريماس الدسوقي فتاه في غايه الطيبه عندها 22 سنه تعيش مع المفتريه مرات ابوها?). تاني يوم ع ابطالنا اليوم اللي هيروح فيه فارس يطلب ايد ريماس. ف منزل فارس -فارس :وانتي اي عرفك انهم هيوافقو -الام:البت بنت ناصر لوحدها ولا ليها اخ ولا سند ده غير انها عايشه مع مرات ابوها وربنا ما يوريك معامله مرات الاب -فارس بزعل على هذه الفتاه التي لا يعلمها حتى :تمم ي امي اللي تشوفيه -راحت ام فارس وفارس بيت ريماس وفتحت ليهم فوزيخ. استغربت جدا اول اما شافت انتصار(ام فارس) واتوترت اكتر اما شافت فارس افتكرت انهم جايين يعملو فيها حاجه -فوزيه بقلق:انتصار الشرقاوي -انتصار :اي مش هترحبي بينا ولا اي ي فوزيه -فوزيه بخوف حاولت تخفيه:عايزه ايه يا انتصار اللي قتل جوزك مات جايه ليه تاني -انتصار:كل خير ي حبيبتي والله كل خير بس دخلينا بس بعد اذنك كده وراحت باعده فوزيه ودخلت وقعدت فوزيه بصت لفارس و:اتفضل -انتصار :بصي ي فوزيه هجبهالك دوغري نا جايه اطلب ايد ريماس لابني فارس -فوزيه وعلامات الاندهاش ع وجهها:اي ازاي -انتصار بخبث:بصي ي حبيبتي اللي حصل حصل واللي فات مات زي ما بيقولو ونا بصراحه ابني شاف ريماس وعجبتو وقالي عليها ونا ام ومقدرش اقف قدام فرحه ابني... كل ده تحت نظره فارس المندهش -فوزيه:، نا اي يخليني اوافق عليكو -انتصار بمكر:والله ي فوزيه احنا مش هنتجدد ع بعض انا عارفه انك بتكرهي البت بنت ناصر فلمي الدور ونقرأ الفاتحه -فوزيه :ونا هستفاد اي من الموضوع ده -انتصار :تقصدي.... قاطعها فارس وهو بيقول -فارس:نص مليون جنيه -ص*رت شهقات كل من فوزيه وانتصار -انتصار:انت بتقول اي اي المبلغ ده -فارس ببرود:ها قولتي اي يا حجه فوزيه -فوزيه بطمع:م موافقه طبعا -فارس:تمام ممكن تنادي للعروسه عشان هبعت بالماذون يكتب الكتاب -فوزيه:وليه الاستعجال ده بس مش الاول خطوبه عشان نلحق ظجهز نفسنا _فارس بصراحه ارعبتها:قولت كتب الكتاب هيبقي دلوقتي ده غير اني مش هنعمل فرح ولا هيصه هكتب الكتاب واخودها بشنطه هدومها. -فوزيه:اللي تقول عليه ي باشا.. هروح اعرف البت ريماس بقي.. -انتصار :اي اللي غيرك فجاه كده -فارس ببرود:بحاول ابقي زيك دخلت فوزيه وقالت لريماس ع كل حاجه بس مقالتش ع موضوع الفلوس -ريماس بصدمه :ايييه ملقتيش الا ده واتجوزو مستحيل مستحيل -وفجاه هجمت عليها فوزيه وفضلت تض*بها و. انتي بتتبطري ع النعمه ي فقريه انتي لاقيه حد يعبرك ولا يتف ف وشك حتى. -ريماس ببكاء مكتوم :مش هتجوزو برضو -و هوب تنزل صفعه علي وش ريماس -بصوت عالي جدا :انتي اتجننتي -ارتعبت فوزيه وبعدت عن ريماس لما سمعت هذا الصوت الغاضب وما كان الا فارس -فوزيه بارتباك:اناا اا ن -فارس:اخرسي وارح شد ريماس من جمبها وحطها وراه و.. اقسم بالله العظيم لو عرفت انك مديتي ايدك عليها تاني ما هرحمك -ريماس شدت ايديها من ايد فارس وجريت ع الحمام ريماس جريت ع الحمام وفضلت تعيط بسبب معامله مرات ابوها ليها.. لييه ي رب بتعمل معايا كده ليه تهني وتجوزني لاي حد نا اي زنبي يا رب قاطع كلامها خبط علي الباب وما كان غير فارس.. فارس:ممكن تفتحي نتكلم.. ولكن لا رد فارس بتنهيده:اهدي كده عشان غلط تعيطي ف الحمام ممكن يطلعلك عفريت و.. وقبل ما يكمل كانت ريماس فتحت الباب بسرعه من كتر الخوف ريماس بصت للارض بخجل شديد احبه فارس ولكن اخفاه بسرعه فريماس ليست البت التي يجب ان يحبها فارس فمهما كانت هيه بنت من قتل اباه يعلم انها ليست مزنبه ولكن ليس بيديه. فارس :بصي نا جاي اتقدملك وبصراحه هيبقي افضل ليكي انك تقبلي لاني عارف بظلم مرات ابوكي فريحي نفسك واقبلي ريماس:وانت عايزني ليه سكت فارس شويه وقال:تقدري تقولي معجب.. ها موافقه ريماس وقد مر امهامها ت***ب مرات ابوها لها ثم اومات بموافقه ابتسم فارس ابتسامه بسيطه وسرعان ما اخفاها.. طب يلا ممكن تقومي تجهزي نفسك اومات ريمات ب حاضر وذهبت من امامه اما فارس فقام بالاتصال ع صديقه ورفيق دربه اياد وطلب منه ان ياتي ويحضر معه ماذون بعد وقت جاء اياد والماذون وتم عقد القران وانتهي الماذون بمقوله بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير.. ابتسامه خبث ع وجهه انتصار وسعاد ع وجه فوزيه فالان سوف تتخلص من ريماس للابد.. فارس طلب من ريماس تجهز حاجتها اياد لفارس :بقي ي واطي تجبني علي ملا وشي عشان اجبلك مأذون تتجوز فارس:واجبك ده ولا مش واجبك اياد:تسدق نسيت.. امال صحيح اي سره جوازه الغفله دي فارس:هحكيلك كل حاجه بس اما نروح ونبقي لوحدنا. شويه وخرجت ريماس بعد ما جهزت شنطتها انتصار بلؤم:يلا ي عروسه ركبو عربيه فارس متجهين لفيلا الشرقاوي تحت **ت ريماس وخوفها من حياتها المستقبلية المجهوله. بعد شويه وصلو الفيلا نزل فارس واياد وراحو الجنينه اما ريماس ففضلت ف العربيه انتصار :متنزلي يبت ولا انتي مءتنيه اللي يشيلك. ريماس بخوف:ح حاضر نزلت ريماس وشالت شنطتها ومشيت ورا انتصار وطبعا كانت بتعرج لان رجليها محروقه عند فارس واياد فارس حكي لاياد كل حاجه اياد:انت ماشي غلط ي صاحبي فارس:تقصد اي اياد:هتقدر تحب البنت دي؟ بلاش هتقدر تعاملها كويس وتنسي انها بنت اللي قتل والدك.. هاا جاوب فارس :مش عارف اعمل اي وامي اللي اجبرتني ي اتجوزها ي اقتلها ونا مستحيل امد ايدي ع واحده فهل هقدر اقتلها اياد:الله يكون في عونك ي صحبي بس كل اللي اقدر اقول عليه متحاولش تظلمها لانها ملهاش زنب ف اي حاجة.. مش زنبها انها بنت اللي قتل والدلك... تركه اياد وذهب اما فارس كان ف دوامه افكاره عند ريماس كانت في قمه خوفها من انتصار فمذ ان اتت تقوم انتصار بتوبيخها وقد قالت لها انتصار انها سوف تقوم بالاعمال المنزليه مثل الخدم انتصار:بصي بقي ي بنت الدسوقي من هنا ورايح انتي زيك زي الخدامه واقل كمان يعني تصحي الصبح تنفضي الاوض وتتعملي الاكل فاهمه ريماس بدموع:ح حاضر? دخل فارس ف الوقت ده الفيلا وشاف ريماس واقفه مع امو وبتعيط حس فارس بالم رهيب ف قلبو لما شاف دموعها راح وقف عندهم فارس:فيه اي انتصار:مفيش كنت بس بعرفها هيه هتعمل اي فارس فهم ان امو جرحتها بالكلام اتن*د بخفه وقال لريماس فارس:ريماس تعالي معايا اوريكي اوضتنا انتصار بصدمه :اوضه مين؟! فارس بلا مبالاه :اي هو مش احنا متجوزين ولا اي انتصار:بنت الدسوقي مش هتنام الا مع الخدم فارس:ومرات فارس الشرقاوي مش هتنام الا ف اوضتي وده اخر كلام لو مش عاجبك ي امي عادي هرمي عليها الطلاق وزي ما دخلت بالمعروف تخرج بالمعروف انتصار ف نفسها:ومالو اسبيها تنام معاه وبكره يروح الشغل وامرمطها ف البيت واشفي غلي فيها فارس طلع اوضته ومعاه ريماس دخلو الاوضه وريماس فضلت واقفه مش عارفه تعمل ايه فارس:احم ممكن تدخلي تاخدي شاور وبعد كده تعالي نامي اومأت ريماس بحاضر وذهبت الي الحمام وبعد شويه خرجت ريماس من الحمام وكانت ترتدي بيجامه بنص كم وشعرها مبلل كانت غايه ف الجمال كانت نظره طويله بدون اي علامات لم تفهمها ريماس اما فارس فكان ف عالم اخر لم يتوقع بانها بهذه كتله الجمال وعندما نظرت اليه ريماس تحولت نظراته الي اللابتوب الخاص بيه فارس لنفسه :ي نهار ازرق ده البت فرسه استر ي رب. ريماس ذهبت بخجل امام المراه وقامت بتمشيط شعرها تحت نظرات فارس المشتعله. لم يتحمل فارس فقام بدخول الحمام بسرعه(يقلب امه لحق يوقع ?). اما ريماس جابت غطاء ونامت ع الكنبه الموجوده بالغرفه. اما فارس فدخل لاخد دش بارد لكي يهدء من تلك النيران التي بداخله. خرج فارس من الحمام وجد ريماس نايمه كالملاك ولكن اين؟ فارس :ريماس.. ريماس ريماس بنوم اممم فارس بحده:قومي نامي ع السرير ريماس قامت بخوف من صوته:هااا فارس:قومي نامي ع السرير ريماس:و وحضرتك هتنام فين فارس:هنام نا ع الكنبه قامت ريماس بسرعه وخجل وتناست ألم رجليها ريماس وقعت علي الارض :اااه فارس جري عليها بسرعه صدمه:اي ده:! فارس بصدمه:اي ده ريماس بدموع :ده حرق بسيط فارس:حصل ازاي ريماس :لا رد فارس :مرات ابوكي صح ريماس بدموع :مش مهم تعرف فارس:نا جوزك ولا نسيتي ومن حقي اعرف ريماس:انت من حقك تعرف اي حاجه عني من بعد ما كتبنا الكتاب لكن اي حاجه قبل كده لأ مش من حقك اتفاجأ فارس بردها ده واومأ بنعم وتركها ودخل الحمام جاب كريم حروق:خودي ده ادهنيه ريماس برفض:شكرا مش محتاجاه فارس بصرامه:خودي ادهني ع رجلك ولا ادهنلك نا. ريماس اخدت الكريم بسرعه من غير ولا كلمه فارس:وياريت بعد كده تسمعي الكلام من اول مره مش عايز اعيد كلامي مرتين فاهمه... فاهمه. اومأت ريماس ب حاضر وتركته وذهبت للحمام فارس لنفسه:ستات مبتجيش الا بالعين الحمرا. خرجت ريماس من الحمام ملقتش فارس ف الاوضه :نا افرش وانام ع الارض احسن م ناقصه ييجي يقولي سريره ونامي ع الارض ونا مش عايزه اختلط بيه كتير وجابت غطا وفرشت ع الارض ونامت. فارس بعد ما خلص شغل ف مكتبه طلع ينام بس اتفاجأ لما لقي ريملس نايمه ع الارض. فارس لنفسه :اي اللي نيمها هنا دي شكلها متعوده على كده ولا اي... راح قعد جمبها وبلا وعي فضل يمشى ايدو علي شعرها واحساس غريب اتحرك جواه.. جه يشيلها عشان ينيمها علي السرير بس للاسف ريماس صحيت وبعدت بخوف بسرعه:انت بتعمل اي انت اتجننت. فارس بهدوء:انتي هبله يبنت انتي نا بس كنت ااا. قاطعته ريماس: بس مش عايزه اعرف بس ي ريت متحاولش تقرب مني تاني انت فاهم فارس بغضب :لا ده انتي اللي شكلك اتجننتي اوعي تفتكري ي حته بتاعه انتي اني ممكن ابصلك ولا حتي افكر اقربلك حتي تبقي غ*يه نا اصلا مطقش اشغلك عندي. ريماس:امال اتجوزتني ليه.. مش قولت معجب ولا اتهيالي. فارس :معجب???ده انتي واخده ف نفسك مقلب كبير وجه يمشي بس رجع تاني واه انتي تنامي ع السرير ونا هنام ع الكنبه دي نا مش سوسن عشان انيم مراتي ع الارض ونام نا ع السرير. ريماس:لا والله كتر خيرك.. وبعدين ايه مراتي دي مش من شويه مكنتش تقبل تشغلني عندك. فارس:معلش زله ل**ن سلام بقي عشان هنام ورايا شغل بكره ومش فاضي لشغل العيال بتاعك ده ريماس بصتله بق*ف وراحت ع السرير تنام وجواها سعاده غير عاديه مش عارفه سببها اي بس حلو اوي طلع راجل ومرضيش اني انام ع الارض. ونامو ابطالنا ف سبات عميق. ********************** ف غرفه انتصار :نا لازم اعمل حاجه تخلي بنت الدسوقي تتجنن عايزاها تقول حقي برقبتي وتكره اليوم اللي اتولدت فيه.. تكره نفسها انها بنت ناصر الدسوقي اصلا.. وفجاه لمعه عينيها بنظره شيطانيه :لاقتها الله عليكي ي انتصار ده نا هخليها تتهبل علي الاخر?? ************************ تاني يوم الصبح كانت ريماس فاقت قبل فارس لانها متعوده علي كده دخلت اتحممت وخرجت ووقفت قدام المرايه تسرح شعرها بس شافت انعكاس فارس وهو نايم ف المرايه فضلت تبصله شويه من المرايه وبعدها بصت لفت وشها ليه وراحت قعدت جنبو... ريماس لنفسها:الله ده مزز اوي.. اي الهبل ده استغفرالله العظيم ولسه هتقوم بس للاسف شعرها خانها ووقع نقط مايه علي وش فارس. فارس صحي بانزعاج:انتي بتعملي ايه ريماس بتوتر:نا.. اانا. ك كنت.. بب فارس:كنتي اي متقولي ريماس:كنت عايزه اصحى حضرتك عشان لو ع عندك ش شغل فارس بعدم اقتناع:اممم.. طب ي ريت بعد كده ملكيش دعوه بنومي او بشغلي خليكي ف حالك. ريماس باحراج :ح حاضر. قام فارس وجهز عشان يروح الشغل ونزل للفطار هو وريماس. قعد فارس ع الفطار وريماس جت تقعد جمبه بس وقفها صوت انتصار:انتي هتقعدي معانا ولا اي ريماس بخوف حاولت اخفاؤه:امال هقعد فين ي طنط. انتصار:مع الخدامين ي روحي. ريماس بذهول:هاا انتصار:يك هواا ي اختي قومي روحي مع الخدامين جوا. ريماس لسه هتقوم بس اتفاجات بايد فارس لو سمحت ي امي ريماس هتاكل معانا عادي انتصار :انت بتاخلف كلامي علشان بنت اللي قتل ابوك.. شكلك نسيت ي بن بطني فارس:لا منستش ي امي بس نا مش عايزه حد يتكلم علينا اكيد الخدامين هيفضلو يتكلمو ونا مش عايز كده مش عايز حد ف البلد يجيب سيرتنا.. ماشي يا فارس هخليها بس اكيد هتساعد الخدامين ف شغل البيت فارس :امي ريماس تشتغل حاجات بسيطه مش تبقي زي الخدم. انتصار بحرقه:ماشي يا حبيبي اللي تشوفه. فارس قام باس راسها وراح ع الشغل اما انتصار فابتسمت بخبث عازمه علي اتمام خطتها اليوم. انتصار لريماس:قومي لمي السفره يلا واغسلي المواعين ريماس :حاضر انتصار:وبعد اما تخلصي تعاليلي اصلي عملالك مفاجأه ي عروسه ريماس بخوف :نا انتصار بعصبيه :متقومي يبت يلا قامت ريماس تعمل الشغل اللي حماتها قالت عليه وبعد اما خلصت راحت لمصيرها المخيف. فارس راح شركته وساب ريماس لوحدها مع العقربه حماتها انتصار :قومي لمي السفره دي واغسلي المواعين.. وبعدها تعاليلي محضرالك مفاجأة ي عروسه... بعد ما خلصت ريماس تنضيف راحت ل انتصار اوضتها خبطت ع الباب لحد بس محدش رد قامت فتحت الباب ودخلت سمعت صوت مايه ف الحمام فعرفت ان انتصار ف الحمام قالت ريماس لنفسها انها هتقعد تستناها.. لفت انتباه ريماس صوره على الكومود فيها انتصار وراجل كمان حاضنين بعض عرفت انو ده والد فارس الدموع نزلت من عنيها لا ارادي فهذا الرجل يبدو عليه الطيبه فلماذا قتله والدها فولد ريماس كان ظابط بالجيش وكان يحب عمله كثيرا كما ان ابي طيب القلب، صادق، حنون، يحب الخير للكل لا والدي لا يقتل ابدا يوجد خطأ ماا.. قاطع حديث ريماس مع نفسها خروج انتصار من الحمام :انتي بتعملي ايه هناا.. وايه دهلك اوضتي من غير إستأذان. ريماس بهوف:والله فضلت اخبط بس حضرتك مردتيش عليا فقولت ادهل اشو.. انتصار :بس اخرسي مش طايقه اسمع صوتك ريماس ببكاء :حشرتك ليه بتعملي معايا كده نا والله مليش زنب ف حاجه. انتصار:زنبك انك بنتو.. مش عايزه اتكلم تاني.. تعالي خودي الشنطه دي نزليها ف الاوضه القديمه. اللي تحت ونا جايه وراكي. اومأت ريماس بحاضر وذهبت نزلت من علي الدرج فقابلت احدي الخدم(شيماء) فهي عمرها يقارب عمر ريماس 22سنه.. ريماس :شيماء متعرفيش فين الاوضه القديمه اللي هنا. شيماء باستغراب:وانتي عايزاه ليه انتي عارفه الاوضه دي مااااا... شيماء :كان هذا صوت انتصار الذي قاطع حديث شيماء.. روحي علي شغلك ونا هروح مع ريماس الاوضه.. ذهبت شيماء. انتصار لريماس:شايفه السلم اللي هناك ده انزلي عليه هتلاقي ممر طويل شويه امشي فيه وادخلي اول اوضه ع ايدك الشمال يلا اسبقيني ونا هجيب الشنطه التانيه وجايه وراكي.. ذهبت ريماس مكان ما حماتها قالت وفعلا دخلت الاوضه بس اتفاجأت ب..... ************************ نروح لشركه F&D للانشاءات المعمارية. فارس كان قاعد منهمك جدا ف شغله وفجاه الباب اتفتح بدون استاذان وكان اياد اياد بمرح:صباحيه مباركه ي عريس. فارس:عريس اي بقي قول عريس علي ما تف*ج. اياد:يعيني عليك يبني والله... بس اي؟ وغمز لفارس. فارس :اي ? اياد:ناوي تعمل معاها اي فارس بتفكير والله معرفش امي دبستني فيها وخلاص إياد :ده احلي تدبيسه والله ده البت فرسه طب بص طلقها وهتجوزها اناااا فارس قام بسرعه وهوب ض*ب اياد بالبو** ف وشه.. سيره مراتي متجيش ع ل**نك تاني احسنلك. اياد:اه ربنا ياخدك ي شيخ.. منتا مغصوب عليها ومش طايقها بتض*بني ليه بقي ثم اكمل بخبث ولا انت وقعت? فارس:ولا وقعت ولا نيلت بس طول ما هيه مراتي وعلي زمتي مفيش راجل يجيب سيرتها انت فاهم ي اياد ده احسن ليا وليك. اياد بحزن :شكرا ع ثقتك فيا ي صاحبي.. انت تعرف عني اني هبص لمراتك حتي لو انت مش عايزها.. وسابه ومشي فارس ض*ب بايده ع المكتب بتاعت..غ*ي غبي وبعد شويه خبطت السكرتيره بتاعت فارس ودخلت سحر:فارس بيه ممكن حضرتك توقعلي عاي الاوراق دي. فارس :تمام ي سحر سيبيهم هراجعهم الاول. ذهبت سحر وانهمك فارس ف عمله مره اخرى. ************************، * نرجع تاني لريماس ريملس دخلت الاوضه وانصدمت جدا وبدات تكلم نفسها.. اي الاوضه دي شكلها يخوف اوي دي شكلها بقالها سنين مفتحتش.. لا لا نا امشي من هنا احسن ده نا لو فضلت شويه كمان هموت. ريماس جت تخرج بس اتفاجأت بحماتها قدامها.. انتصار :راحه فين ي حلوه ريماس :نا خوفت من الاوضه دي ومش قادره اقعد فيها انتصار بخبث:طيب ي حلوه حطي الكيس ده هناك كده وتعالي بسرعه ونا هستناكي هنا اهو ريماس :بس انا انتصار :متخلصي يبت نا هتحايل عليكي ذهبت ريماس وهيه في قمه خوفها وفجاه سمعت صوت قفل باب ? الاوضه رمت ريماس الكيس وجريت علي الباب وفضلت تصوت بعياط:طنط والنبي افتحي.. طنط نا خايفه.. الحقوني الحقونيي وفضلت تعيط بهستيريه يا مامااا.. يا مامااا الحقيني عاااا.. ي رب احميني ي رب فجاه ريماس حست بحاجه بتعضض رجليها بتبص لقت فار كبير جدا فضلت تصوت اكتر وانتصار بره سامعه صوتها ومستمتعه جدا بكده.. اما ريماس ف مقدرتش تستحمل ووقعت مغشي علي بعد اما شافت ريماس الفار الكبير فضلت تصوت بهستيريه.. الحقوني الحقونييي والنبي حد يفتحلي نا خايفه يا ماماااااا.. ووقعت مغشي عليها مستسلمه لتلك السحابه السوداء التي اتتها? انتصار بره :ايواه كده اتعزبي عايزه اسمع صوتك اكتر حسو بالنار اللي جوايا بسبب موت جوزي وده كلو بسبب ابوكي تستاهلي اكتر من كده.. ولسه ولسه ناري مش هتبرد الا ما اموتك بايدي يبنت ناصر وتركت المكان وذهبت الي داخل الفيلا مره اخري *************************** عند فارس حس انو مخنوق.. هو في اي حاسس اني مش قادر اتنفس وسند راسه علي مكتبه رواح ف النوم من التعب.. جاله حلم وشاف فيه ريماس ف مكان ضلمه وبتنادي عليه انو يساعدها.. صحي من حلمو مفزوع وقال لنفسه:اي الحلم الغريب ده... بس اكيد ريماس مش ف خطر هيه في بيتي مش عند مرات ابوها.. يمكن ده مجرد حلم ?‍♂️. اقنع فارس نفسو انها كويسه ف بيته وانو ده حلم وبس... لحظه لحظه هو نا ليه قلقان عليها.. ليه بفكر فيها اصحى ي فارس وفوق لنفسك مش دي اللي تناسبك كل اما تشوفها هتفتكر ابوك.. ابوك اللي مات بسببهم نا لازم اروح اكلمها واعرفها اننا مننفعش لبعض واننا لازم نتطلق.. وامي لو مش عاجبها نا هرجع نيويورك تاني نا مش هتعب لو نا حبيت البنت دي وهيه كمان هتتعب معايا. نا خلاص قررت اطلقها.. واخد مفاتيحه متوجها الي الفيلا خاصته للحديث مع ريماس وانهاء هذه العلاقه الفاشله. ************************** وصل فارس الفيلا بتاعته وهو عازم انو يروح يتكلم مع ريماس دخل لقي امه قاعده ف الصاله قدام الTv. فارس لامه:ازيك يا ست الكل عامله اي وراح باس راسها انتصار:كويسه ي حبيبي حمدلله على السلامه. فارس:الله يسلمك... استاذن نا بقي عشان عايز ريماس ف موضوع انتصار شهقت لانها نسيت ريماس خالص فارس باستغراب:مالك ي ماما انتصار بتوتر:م مفيش ي حبيبي اطلع انت اوضتك استريح ونا هخليهم يجهزو الغداا. اومأ فارس بنعم وغادر المكان صاعدا الي غرفته.. طرق باب الغرفه عده مرات فلم يأتيه اجابه فدخل وظل ينادي عليها ولكن لم تكن بالغرفه... احس فارس بقلق فاين هي أن لم تكن بالغرفه ولم اراها بالاسفل مع امي؟ نزل فارس فلم يجد والدته كما تركها ظنا انها ذهبت الي المطبخ كي تحضر الغداء له.. توجه فارس الي المطبخ فلم يجد سوي الخدم فارس لشيماء:امال فين امي وريماس. شيماء:ريماس هانم من ساعه ما دخلت الاوضه القديمه ونا مشوفتهاش اما انتصار هانم أااا.. قطعها فارس ايييييي.. قولتي ريماس فين شيماء بتوتر:ف الاوضه القديمه ي. وقبل ما تكمل كلامها كان فارس راح جري علي الاوضه القديمه دي.. ولكن هل تاخر او جاء ف الوقت المناسب.. اما انتصار فكانت قد نست ريماس تماما وعندما ذهب فارس لغرفته ذهبت بسرعه الي ريماس لكي تخرجها قبل معرفه فارس فهي تعرف ان ابنها طيب القلب ولا يريد ت***ب اي مخلوق حتي لو كانت عدوته كما تقول.. وعندما ذهبت وجدت ريماس بحاله يبكي لها الحجر وقبل اي حاجه وجدت صوت فارس العالي ف المكان.. فارس بصريخ:ريماااس. اما انتصار فكانت سوف تغمي عليها من تحول ابنها فكان منظره مخيف من كثره الغضب. ************************* ف شقه فخمه ف احدي البلاد الخارجيه (روسيا) يقف رجلين يبدو عليهم الهيبه ف سن ال50 سنه رجل1:جهز نفسك هنرجع مصر كمان اسبوعين. رجل2:نا مش مصدق اننا خلاص خلصنا منهم رجل1:الحمد لله كلو بفضل ربنا بقالنا سنين بنحاول ننهي المافيا وضاع عمرنا ومستقبلنا واتحرمنا من عيلتنا وعيالنا عشان نخلص منهم والحمد لله الف*ج جه. رجل2:ياه اكتر من 22سنه بنحارب فيهم رجل1:الحمد لله نجحنا وخلصنا البلاد منهم وخلاص جه الوقت اللي نرجع فيه لبلادنا. رجل2:تفتكر هيحصل اي لما اهلنا يشوفونا اكيد مش هيسدقو رجل1:ربنا يستر ده اللي خايف منو بس مش مشكله المهم اننا هنرجع رجل2:مبروووك يا حضره اللواء رجل1 بابتسامه:مب**ك لكل البلاد العربيه ***************************** للكاتبه احلام تامر

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

خيوط الغرام

read
2.2K
bc

"السكة شمال" بقلم /لولو_محمد

read
1.0K
bc

روح الزين الجزء الثاني بقلم منارجمال"شجن"

read
1K
bc

ظُلَأّمً أّلَأّسِـدٍ

read
2.9K
bc

احببتها فى قضيتى ❤️ بقلم لوكى مصطفى

read
2.3K
bc

قيود العشق - للكاتبة سارة محمد

read
7.9K
bc

شهد والعشق الأخر

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook