الفصل الثاني

1052 Words
اتي المساء و أضيئة الانوار في حديقة القصر و كان المنظر جذاب جدا و أتت جود وكانت تمشي وسط اخوتها فكانت تتوسطهم فبجانب يمشي باسل و اسر و الجانب الاخر ياسين و عمار مظهرهم جعل اغلب الحاضرين يحقد علي حب اخوتها لها ولكن سوف يحدث شيء يقلب الموازين عندما كانت تسير جود وسط اخوتها رأت شخص جعلها تترك اخوتها وتذهب الية جود وهي تحتضن صديقتها بل و تعتبرها اكثر من ذلك فهي بمثابة اختا لها جود : وحشتيني اوي اوي مروج : حبيبتي و انتي كمان وحشاني بعدها اتي ياسين و باسل و اسر و عمار ياسين : اخبارك يا مروج عامله ايه مروج : الحمدلله اسر : السواق جه اخدك انتي ومامتك مروج : ايوة رغم اني انا قولتلك انه هاجي بعربيتي اسر : لاء مش هينفع تسوقي باليل و تبقي لوحدك انتي و مامتك بس انا لولا ما اني كنت مشغول كنت جيبت اخدتك بنفسي مروج : شكرا يا اسر باسل : اخبارك عامله ايه مروج : الحمد لله عمار : اية مفيش سلامتك مروج : لاء مفيش عندما كانوا يتحدثون أتت إليهم فتاة جعلتهم جميعا ينظرون لها بغضب يارا بمياعة : ياسين واحشني موت ياسين بضيق : وحش لما يلهفك باسل : انا همشي اسر : خدني معاك يارا و هي تكمل كلامها : اخبارك يا جود انتي و عمار جود و عمار معا : زفت مروج و هي تشير الى والد يارا : بباكي بينده عليكي يارا : اوكيه انا هروح ل بابا و هرجعلكم تاني ياسين بصوت منخفض : الهي تروحي ماترجعي عمار و جود و مروج بضحك : امين بعد قليل كان قد بدأ جو الحفل يصبح رائعا اخذ محمد المايك من الدي جي محمد: انا عايز اشكر كل شخص جه الحفلة و اكمل كلامه وهو ينظر الى جود و عمار و عايز اقول لولادي جود و عمار مبروك التخرج و عايز جود تيجي هنا بعدما ذهبت جود الية محمد وهو يلبسها عقد من الالماس : كل سنه وانتي طيبه يا حبيبتي جود وهي تحتضنه بدموع : شكرا اوي يا بابا محمد بصوت منخفض : قلت مفيش دموع جود : حاضر محمد بعدما امسك المايك مرتا اخري: استمتعوا بوقتكم جود : انا هروح اظبط الميك اب و راجعه تاني محمد : تمام روحي و انا هروح عند مامتك و والدت مروج و بعدها ذهب كلا من الي وجهته __________________ بعد حوالي نصف ساعه أتي صحفي الي ياسين و اسر و باسل و عمار الصحفي : ممكن يا اسر بية صورة لحضرتك واخواتك اسر : اوكيه بس لما نبقي احنا الخمسة الصحفي طبعا يا فندم انا هسيب حضرتك و هرجع تاني بعدما ذهب الصحفي اسر وهو يحدث اخوتة : هي فين جود ياسين : بابا بيقول انها راحت تظبط الميك اب و راجعه تاني باسل : ده كله عمار : و بعدين هي مش بتهتم بموضوع الميك اب ده قطع تفكيرهم صوت احدي الخدم : انا اسفه على المقاطعه بس الآنسة جود بتعيط في اوضتها عمار و اسر و باسل و ياسين بخوف عليها : اية الخادمه : انا سمعتها بتعيط _______________ بعدما ذهب عمار و اسر و باسل و ياسين الي غرفة جود اسر وهو يدق الباب : جود افتحي و لكن لا يوجد رد عمار: الباب مفتوح خلينا ندخل باسل: ممكن بتغير لبسها عمار : انا مليش في. و فتح الباب و دلف للداخل و خلفة إخوته و لكن لم يجدوها بالغرفه ولكن استمعوا الى صوت شهقاتها تأتي من ناحية المسبح الخاص بغرفتها ذهبوا جميعا وجدوا جود تجلس على كرسي على حافة المسبح وتبكي باسل : جود بتعيطي لية هو في حد دايقك جود وهي تمسح دموعها : لاء مفيش عمار بخوف عليها: اية الي حصل يا حبيبتي طمنيني عليكي جود : حتي انتي يا عمار بتخاف عليا عمار بإستغراب: لية يا جود بتقولي كده جود : علشان انا اخدت الحب و الحنان بتاع بابا و ماما لوحدي و حتي حب الاخوة اخدته منك لما يكون اسر و باسل و ياسين بيفصلوني اكتر منك كل ده مش مخليك تغار عمار : و اغار لية اذا كنت انا بفرح بحبهم ليكي انتي اختي وحبيبتي جود : انا مش اختك انا واحده أخدت حب العيلة كله ليها عمار بحزن : فعلا مش اختي بس انا بعتبرك اختي حتي لو انتي مش عايزه عن ازنكم بعدما ذهب عمار باسل : انتي ازاي تقولي كده جود : دي الحقيقه اسر : انتي ازاي جه من قلبك تعملي كده ياسين : انتي فعلا اختا ولو مش عاجبك اخبطي راسك في تلت حيطان واقفين جنبك جود بدموع ممزوجة بالضحك : اربع حيطان اسر : تعالي في حضني و بعدين نلاقي طريقه نصالح بيها الحيطة الرابعه جود : ماشي. و قامت بإحتضان أخاها اسر وجاء ياسين وباسل في نفس الحضن جود بصوت مكتوم : انا اختفيت اسر و باسل و ياسين بضحك : لا والله جود : اه والله بعدما تركوها ياسين : يلا بقى علشان الناس مستنيه بره جود : و انا هصالح عمار اسر : اختي جود المتواضعه هتعتذر من عمار باسل و ياسين : دي تبقى مصيبة جود : جود انا قولت هاصلحه لكن هخلية هو يعتذر مني اسر و باسل و ياسين : اما نشوف _________________ بعدما عاد اسر و باسل و ياسين و جود إلي الحفل طلبت جود من منسق الموسيقى أن يضع أغنية الجميع يعلم أن جود و اخوتها يرقصون عليها معها واحدا تلوا الاخر فصعدت جود إلي المكان المخصص للرقص و بدأت ترقص ( تانغوا ) مع باسل و انتي وقت باسل واتي اسر و بعدها انتهي وقت اسر و اتي ياسين جود وهي ترقص : يلا سيبني يا ياسين ياسين : مش هينفع عمار ممكن ميجيش ويبقي منظرك وحش جود : انتي ولا انا الي هيبقي منظري وحش ياسين : انتي جود : خلاص امشي. بعدما تركها ياسين نظرت امامها ولم تجد عمار حزنت كثيرا ولكن حست بيد تضع على كتفها نظرت وجدته عمار عمار : يلا جود بابتسامه : يلا و بدأو رقص تانغوا بطريقه بارعه عمار وهو يرقص مع جود : انتي عايزه تقولي حاجه جود : ايوة انا كنت ولم تكمل كلامها لان الموسيقى انتهت عمار : تعالي نكمل كلامنا جوه وأشار لإخوته بإن لا ياتو بعدما دلف للداخل ذهب الى غرفته و معه جود عمار : عايزة تقولي اية جود : انا اسفة يا عمار والله ما كنت اقصد و لم تكمل كلامها بسبب الصفعه التي اخذتها من عمار فماذا سوف تفعل جود بعدما صفعها عمار ؟ هل سوف يعلم احد بتلك الصفعه و ماهي ردت فعل الذي يعلم بها ؟ جود ليست ابنة عائلة الاسيوطي ولكن هي ابنة من ؟ هناك حقائق قادمه انتظروني بقلم داليا ناصر الاسيوطي يتبع
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD