الفصل الثالث

1325 Words
بعدما صفعها عمار نظرت له جود بصدمه : انتي اول مرة تضربني بالقلم عمار بغضب : و انتي اول مرة تعتذري جود بحزن : علشان كنت خايفه انك تكون زعلان مني عمار بغضب : لو مين زعلان منك انا اختي مبتعتذرش جود : يعني انتي مش زعلان عمار : بشرط بلاش موضوع مش أخوات و تفضلي شخصيتك قويه جود : ماشي و قامت بإحتضانه و كانت سوف توقعة على الارض عمار : حاسبي انا كده زعلت جود : علشان كنت هوقعك على الارض عمار : لاء علشان انتي شربتي لبن ماما كلة وانا زي ما انتي شايفه مش متغذي جود بضحك : لاء اذا كان على كده معلهش عمار : ماشي يا ستي يلا نرجع الحفلة و بعدما عادوا الى الحفلة انتهت و ذهب كلا منهم الي غرفته ليناموا ولكن غدا مفاجأة ل عمار فما هي _______________________ في الصباح في قصر عائلة السيوفي كان يجلس جميع افراد العائله على طاوله الافطار علي وهو يأتي إليهم : صباح الخير الجميع : صباح النور بعدما جلس علي مع الجميع على طاوله الافطار نسرين : هو جدو هيرجع أمتي من ايطاليا علي : هيرجع بكرة انشاء الله و انا أمرت بتجهيز طيارة طبية علشان تجيبة مصر مليكة : و حالة جدو اية دلوقتي علي : انا مالك كلمني وقالي انه العملية بتاعته نجحت و كلها ايام و هيرجع يتكلم بس المشي محتاج دكتور علاج طبيعي يزن : احنا ممكن نشوفلوا دكتور هنا كامل و قد قاطع كلام ابنه علي : انا قولت العملية دي مش هتنجح محمود : و الله انتي عندك حق يا كامل ليلي بصدمه في اخوتها : انتوا ازاي تقولوا كده ده بابا علي : معلهش يا عمتو هي اصلا العمليه نجحت و هيرجع هو و مالك و عثمان بكرة انشاء الله ليلي : حاضر يا حبيبي علي وهو يوجه كلامه إلي يزن و زين و نسرين و ريتاج : متتأخروش علشان الاجتماع الي مع مجموعه شركات الاسيوطي محمود : احنا مش المفروض معاكم علي :ايوة بس علي راحتك انتي و بابا كامل : هنيجي بس مراد اخوك مش هيجي علي : انا مراد مش عاجبني تصرفاته خالص و علي العموم الاجتماع بعد ساعتين فياريت متتأخروش الجميع : حاضر و بعدها اكملوا فطارهم ليستعدوا لذهابهم الي شركات AS ___________________ في قصر عائلة الاسيوطي جود : صباح الخير الجميع : صباح النور جود : هو فين عمار حنان : دلوقتي ينزل يا حبيبتي تعالي افطري جود : حاضر يا ماما حنان كانت سوف تتحدث ولكن الصدمه جعلتها هي و جود و محمد لا يستطيعون الرد جود بصدمه : اية الي حصل في وشك يا عمار عمار و قد نظر الي إخوته و تذكر فلاش باك قبل ساعه ذهب اسر الي غرفة عمار و دخل و جد عمار يخرج من الحمام و لكن لفت نظر اسر شئ فهو حلق جود الواقع فوق الارض اسر و قد اخذ الحلق من فوق الارض : اية الي جاب حلق جود هنا عمار بغباء : اكيد وقع منها امبارح لما ضربتها بالقلم و اسر بغضب : ضربتها لية عمار : علشان هي اعتذرت و انا مش عايزها تبقي ضعيفه اسر : ولا انا عايزك تضربها و قام بتسديد لكمه علي وجه عمار وقع على اسرها علي الارض عمار بعدما وقع فوق الارض : اااه بعدما اتي باسل و قام بمساعده عمار علي الوقوف باسل وهو يحدث باسل : انتي لية ضربته اسر : و قد حكي له كل شئ قام باسل بلكم وجه عمار وقع على الارض مرتا اخري عمار : اااه و اتي ياسين ياسين : في اية و كان سوف يساعد عمار علي الوقوف. عمار : و النبي ما انتي تاعب نفسك انا مش عايز أقوم ياسين وهو ينظر الى اسر و باسل : في اية اسر : و قد حكي كل شئ ل ياسين ياسين وهو يساعد عمار علي الوقوف : حرام عليكم هو ده قدكم عمار بعدما وقف : قولهم ده انا و لم يكمل كلامه بسبب اللكمه الذي اخذها من ياسين ياسين : و ابقي اقول ل بابا و ماما و شوف هيعملوا فيك اية لما يعرفوا باااااك جود : عمار انا بكلمك روحت فين اية الي حصل ل وشك عمار بخوف : مفيش وقعت في الحمام حنان : اكيد كنت متصربع علي الاكل عمار : احلي صربعه وربنا على وشي محمد : انتي قولت اية عمار : بحبك و ربنا محمد : اتنيل و كل علشان النهارده اول يوم ليك في الشغل عمار : حاضر . جود : و انا مش هشتغل محمد : انتي درستي ادارة اعمال ماشي بس انتي بتحبي مهنة العلاج الطبيعي جود : انا هشتغل معاكم لوقت ما هظبط الشغل في مهنة العلاج الطبيعي محمد : حاضر يا حبيبتي جود : هشتغل اية بقي عمار : عمار اكيد موظفة مبتدئه في الحسابات جود و قد لاحظت أن محمد بدأ يقتنع بكلام عمار قامت من مكانها وقامت بتقبيل خد محمد جود : كده يا بابا هتشغلني في الحسابات محمد : لاء يا حبيبتي و اكمل كلامه وهو ينظر الى اسر متنزلش اعلان عن توظيف مديرة العلاقات العامه جود هتبقي هي جود : ايوة هو ده بابا محمد : بس هتكوني تحت التدريب عمار بغيظ : و انا في الحسابات لية حرام عليكم جود وهي تودود عمار : ده اخرك يا سطي عمار : و ربنا اضربك بعدما لاحظ نظرات إخوته له لاء خلاص مش هضربك عمار وهو يحدث ياسين : هو انتي راجع ميامي أمتي ياسين : لاء مش هرجع انا هتابع الشغل من هنا و هسافر بس مش دلوقتي باسل : عن ازنكم انا عندي شغل بعدما ذهب باسل محمد : يلا علشان احنا كده هنتأخر علي الشغل اسر : انا همشي بقي و ذهب ياسين : و انا هروح اجهز علشان اجتماع مع شركات السيوفي جود : اية مع شركات السيوفي ياسين : في اية يا جود شركات الاسيوطي ليهم اسمهم في السوق اكتر و كمان اضخم جود : و شركات السيوفي كمان مشهورة اوي محمد و قد بدأ علية الخوف : ايوة يا حببتي جود : انا هروح اجهز عمار : ما انتي جاهزة اهو جود : لاء انا هلبس حاجه تليق بمنصبي محمد : اخواتك هيروحوا الشغل و انا هستناكي جود : لاء روح انتي يا بابا و انا هاجي بعربيتي محمد : حاضر يا حبيبتي و بعدها صعدت الى غرفتها و ذهب عمار و ياسين الي الشركه ليلحقوا ب اسر بعدما ذهب عمار و ياسين محمد وهو يحدث حنان : انا مش عايز جود تحضر الاجتماع حنان : انتي متبينش توترك وهي مش هتلاحظ حاجه محمد : حاضر انا همشي سلام بعد قليل نزلت جود وكانت ترتدي فستان يصل الى ركبتها ضيق لونه اسود ولة ازرار من الامام و محكم الاغلاق عند الرقبة يليق بسيدة اعمال حنان : يلا يا حبيبتي علشان مواعيد الشغل جود و قد قبلت خد والدتها : حاضر يا ماما انا همشي سلام حنان : سلام يا حبيبتي و خرجت جود و صعدت الى سيارتها باللون الاحمر الغامق و كانت من احدث الموديلات بعدما صعدت إليها انطلقت في طريقها الى الشركه بعدما تحركت بسيارتها قليلا وقفت لانها رأت سيارة معطلة و نزلت من سيارتها و رأت الاتي المجهول : انتي ازاي متعرفش أن العربيه فيها عطل السائق : و الله ما اعرف يا بية . المجهول : انا هروح الاجتماع ازاي دلوقتي السائق : حالا هطلبلك حد يوصلك يا بية او اوبر المجهول : اوبر او حد انا كده هتأخر علي الاجتماع جود بعدما هبطت من سيارتها و تدخلت : ما هي عربيتك الي موديلها قديم جدا دي من ايام الملك فاروق وهو مالة و بعدين في حد يعرف الي في علم الغيب و اكملت بإستهزاء و بعدين انتي مابتسوقش عربيتك لية ولا خايف تعمل حادثة ولا يمكن ماما قلتلك متسوقش يا حمادة المجهول بغضب انتي ازاي تدخلي كده جود بعصبية : اسمعني اكويس انا كمان عندي شغل لو عايز اوصلك تعالي . المجهول : ماشي و نظر الي السائق لازم تصلح العربية و ترجعها زي ما كانت . و بعدها صعد المجهول في مكان السائق جود بصدمه : انتي الي هتسوق المجهول : اركبي علشان اوريكي انه بعرف اسوق ولا لاء بعدما صعدت جود انطلق بسيارة جود بأقصى سرعة الي وجهته فمن هو تلك المجهول ؟ و لية محمد الاسيوطي قلقان من انه جود تحضر الاجتماع مع عيلة السيوفي ؟ و اية العلاقة بين العائلتين ؟ انتظروني بقلم داليا ناصر الاسيوطي يتبع
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD